مهم‌ترین نکات در انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا

یافتن بهترین وکیل مهاجرت به کانادا ، یکی از مهم‌ترین تصمیمات شما در روند مهاجرت است. چه قصد داشته باشید برای اقامت دائم (PR) یا اقامت موقت مانند مجوز تحصیل یا اجازه کار به دولت کانادا درخواست دهید، روند درخواست، پیچیده است و به مدارک زیادی نیاز دارد. توصیه می‌شود ابتدا با یک مشاور و وکیل معتبر مهاجرتی مشورت کنید تا از واجد شرایط بودن ویزا مطمئن شوید. مشاور مهاجرتی شما، باید بازه‌های زمانی مربوطه و مدارک موردنیاز را مشخص کند، صادق باشد و یک ارزیابی واقع‌بینانه از شانس شما برای دریافت ویزای کانادا انجام دهد. یک وکیل باتجربه مهاجرت به کانادا، می‌تواند توصیه‌هایی برای افزایش شانس موفقیت ویزای شما ارائه دهد و روند مهاجرت به کانادا را برایتان بسیار ساده‌تر کند. بااین‌حال، بر اساس قوانین کشور کانادا، همه افراد مجاز به ارائه مشاوره در مورد درخواست‌های مهاجرت به کانادا نیستند. در این مقاله، مهم‌ترین نکات در انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا را بیان می‌کنیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور کانادا، گردآوری‌شده است.

وکیل مهاجرت به کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مشاور مهاجرت به کانادا کیست؟
  • وکیل مهاجرت کیست؟
  • مشاوران یا وکلای مهاجرت به کانادا چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟
  • آیا برای مهاجرت به کانادا مراجعه به مشاور مهاجرت الزامی است؟
  • آیا مشاور مهاجرتی باید در کانادا باشد؟
  • انتخاب یک وکیل مهاجرت به کانادا مورد اعتماد
  • 5 نکته حیاتی هنگام انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا
  • 8 خط قرمز که باید هنگام استخدام مشاور مهاجرت مراقب آن‌ها باشید
  • مزایای مشورت با وکیل مهاجرت به کانادا چیست؟

مشاور مهاجرت به کانادا کیست؟

مشاور مهاجرت، فرد یا سازمانی است که شما برای ارائه مشاوره، راهنمایی یا پشتیبانی در تکمیل و ارسال درخواست‌های مهاجرت یا شهروندی کانادا، استخدام می‌کنید. همه مجاز به ارائه این خدمات نیستند و در کشورهایی مانند کانادا، این حرفه به‌شدت تحت نظارت است. کالج مشاوران مهاجرت و شهروندی (CICC) که قبلاً به‌عنوان شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرت کانادا (ICCRC) شناخته می‌شد، مشاورانی را که خدمات مشاوره شهروندی و مهاجرت ارائه می‌دهند (RCIC)، و همچنین مشاوران مهاجرت دانشجویی بین‌المللی (RISIA) را مشخص می‌کند.  مشاوران مهاجرت دانشجویی که به‌طور خاص برای درخواست‌های مجوز تحصیل، افراد را راهنمایی و پشتیبانی می‌کنند، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند برای شما درخواست پذیرش از دانشگاه یا ویزا ارسال کنند.

برای تبدیل‌شدن به یک مشاور مهاجرتی کانادا ((RCIC یا مشاور مهاجرت دانشجویی در کانادا ((RISIA و ثبت‌نام در کالج مشاوران مهاجرت و شهروندی ((CICC، مشاوران باید شرایط دانشگاهی خاصی را برآورده کنند، یک برنامه گواهینامه یک‌ساله را تکمیل کنند و آزمون ورود به کار (EPE) را بگذرانند. علاوه بر مشاوران مهاجرت، وکیل مهاجرت به کانادا ، می‌تواند مشاوره و نمایندگی برای ویزاهای موقت و درخواست شهروندی کانادا ارائه دهد. وکلای مهاجرت توسط CICC مشخص نمی‌شوند. بااین‌حال، آن‌ها باید مدرک حقوق داشته باشند و باید در کانون وکلای کانادا و یکی از استان‌های کانادا، به‌عنوان وکیل ثبت‌نام کنند.

وکیل مهاجرت به کانادا

وکیل مهاجرت کیست؟

مهاجرت به کشورهای خارجی به دلایل مختلفی مانند کار، تحصیل، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، خرید ملک و پناهندگی انجام می‌شود. وکیل مهاجرت، وکیلی است که وکالت شما را در امور مهاجرت به کشورهای خارجی بر عهده خواهد داشت. امروزه در اقصی نقاط جهان و کشورهای مختلف قوانین بسیار گسترده و پیچیده است. وکیل مهاجرت با قوانین کشورها و سفارتخانه‌ها آشنایی کامل دارد و می‌تواند بر اساس قوانین کشور مقصد، روند مهاجرت را به‌درستی، پیش ببرد. توجه داشته باشید، در برخی کشورها مانند کانادا، مراکزی وجود دارد که یک وکیل مهاجرتی برای فعالیت قانونی در زمینه مهاجرت نیاز به تأیید این مراکز دارد.

مشاوران یا وکلای مهاجرت به کانادا چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

  • ارائه توضیحات کامل و دقیق درباره گزینه‌های مهاجرتی

وکیل به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های مهاجرتی مختلف کانادا را که می‌توانید برای آن‌ها درخواست دهید، ازجمله معیارهای واجد شرایط بودن، روند درخواست، مدارک موردنیاز و هزینه‌ها را درک کنید.

  • راهنمایی برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی

بر اساس مدارک، سن، تجربه کاری شما و سایر عوامل، وکیل به شما در شناسایی برنامه‌های مهاجرتی که واجد شرایط آن‌ها هستید، کمک می‌کند. بااین‌حال، آن‌ها نمی‌توانند هیچ تضمینی برای تأیید درخواست شما ارائه دهند. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید برای کسب اقامت دائم ((PR درخواست دهید، وکیلتان ممکن است برای جلوگیری از رد ویزای شما، به شما توصیه کنند که برای ویزای تحصیلی کانادا، درخواست دهید. پس از تحصیل در کانادا، به‌محض پیدا کردن کار، این امکان برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که از طریق برنامه‌های اخذ اقامت دائم کانادا که تحت عنوان skilled worker  و skilled worker federal یا اکسپرس انتری، شناخته می‌شوند، برای اقامت دائم کانادا، اقدام کنند و برخلاف سایر کشورها، برای اخذ مجوز اقامت دائم کانادا نیازی به 5 سال اقامت دائم پس از تحصیل در این کشور نیست.

  • ارسال درخواست ویزا به نمایندگی از شما

مشاوران مهاجرتی مجاز (RCIC)، می‌توانند مجوز تحصیل، مجوز کار، اقامت دائم و درخواست‌های شهروندی کانادا را تکمیل و از طرف شما ارسال کنند. همچنین یک وکیل مهاجرت به کانادا ، با بررسی درخواست‌هایی را که خودتان پرکرده‌اید، مطمئن می‌شود که مدارک خود را ناقص ارسال نمی‌کنید.

  • ارتباط با کنسولگری و دولت کانادا

برای پردازش ویزا، در مواردی نیاز به ارائه مدارک اضافی و یا تماس با کنسولگری‌های کشور کانادا خواهید داشت. یک مشاور مهاجرتی، می‌تواند به‌عنوان نماینده قانونی شما عمل کند. در موارد نادر، درخواست‌های مهاجرت یا شهروندی ممکن است به دلیل عدم ارسال کامل مدارک یا سابقه کیفری شما، در معرض رسیدگی قانونی قرار گیرد. در چنین شرایطی، همکاری با یک وکیل مهاجرتی، برخلاف مشاوران مهاجرتی، منطقی‌تر است، زیرا وکلا می‌توانند وکالت شما را دادگاه‌های حقوقی کانادا بر عهده بگیرند و شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش دهند.

وکیل مهاجرت به کانادا
نکته کلیدی در انتخاب وکیل و مشاور برای دریافت خدمات مهاجرت به کانادا

برخلاف مشاوران مهاجرت به کانادا RCIC)) که می‌توانند هر نوع درخواست مهاجرتی را از طرف شما تکمیل و ارسال کنند، مشاوران مهاجرت دانشجویی در کانادا RISIA)) فقط می‌توانند مشاوره مهاجرتی در زمینه مجوزهای تحصیلی ارائه دهند.

برای مهاجرت به کانادا مراجعه به مشاور مهاجرت الزامی است؟

شما می‌توانید درخواست مهاجرت خود را به‌تنهایی و به‌صورت آنلاین یا کاغذی ثبت کنید. بااین‌حال، مشاوران و وکلای مهاجرت به دلیل آشنایی با روند درخواست، می‌توانند شما را آگاهانه و واقع‌بینانه، راهنمایی کنند. اگر قبلاً درخواست مهاجرت به کانادا شما به دلیل اشتباهات یا مدارک ناقص رد شده است یا ممکن است به دلیل محکومیت کیفری یا مشکلات پزشکی، برای ورود به کانادا، دچار مشکل شوید، بهتر است از خدمات یک وکیل مهاجرت به کانادا استفاده کنید. استخدام مشاور و وکیل مهاجرت، هرگز به این معنا نیست که درخواست شما در اولویت قرار می‌گیرد یا به‌صورت 100 درصدی توسط دولت کانادا تأیید می‌شود.

آیا مشاور مهاجرتی باید در کانادا باشد؟

خیر هیچ الزامی وجود ندارد. شما می‌توانید یک مشاور مهاجرت مستقر در کشور خود، در کانادا یا هر جای دیگری را انتخاب کنید، به شرطی که در CICC ثبت‌نام کرده باشد. تنها استثنا مشاوران مهاجرت دانشجویی در کانادا ((RISIA هستند که معمولاً در کانادا مستقر هستند و به یک موسسه آموزشی خاص وابسته هستند. مشاوران مجاز که برای مهاجرت به کانادا تبلیغ می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند، صرف‌نظر از اینکه در کدام کشور کار می‌کنند، باید در CICC ثبت‌نام کنند.

CICC یک فهرست کامل از مشاوران مهاجرتی که در کانادا مجاز به فعالیت هستند، ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید از طریق استعلام از این انجمن، اطمینان حاصل کنید که مشاور منتخب شما، ازنظر قانونی، مجاز به ارائه خدمات مهاجرت به کانادا است. همچنین می‌توانید با استفاده از استعلام‌های قانونی، RISIA های مجاز وابسته به یک دانشگاه یا کالج خاص در کانادا را بیابید. توجه داشته باشید که ارائه خدمات مهاجرتی به کانادا، بدون داشتن مجوز از CICC برای یک فرد یا سازمان در هرکجای دنیا، کاملاً غیرقانونی است.

انتخاب یک وکیل مهاجرت به کانادا مورد اعتماد

هنگام مراجعه به دفتر وکیل مهاجرت، باید بدانید که موسسه حقوقی یا شرکت وی، بر اساس قوانین کشور مبدأ ثبت ‌شده است و صلاحیت فعالیت و آشنایی کامل با قوانین مهاجرت کشور مقصد را دارد. به عبارتی، یک وکیل مهاجرت به کانادا علاوه بر اینکه باید دارای مجوز مهاجرت کانادا (ICRC) باشد، باید در کشور مبدأ هم به‌صورت قانونی، فعالیت و ثبت شرکت کرده باشد. دلیل این حساسیت این است که برخی افراد بدون مجوز در کشور مبدأ یا مقصد و یا با مجوز قانونی شخص دیگری به‌صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت و اخذ پرونده‌های مهاجرت به کانادا می‌کنند.

وکیل مهاجرت به کانادا

5 نکته حیاتی هنگام انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا

معیارهای مهمی وجود دارد که باید در انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا در نظر بگیرید. عوامل مختلفی که نقش مهمی در انتخاب آگاهانه در هنگام جستجوی بهترین مشاوره مهاجرت ایفا می‌کنند، عبارت‌اند از:

  1. بررسی شماره مجوز

دولت کانادا با مشاوران غیرمجاز برخورد نخواهد کرد، بنابراین حتماً یک مشاور مهاجرتی دارای مجوز را انتخاب کنید. یک مشاور مهاجرتی کانادا باید در ICCRC سابق که اخیراً با نام CICC فعالیت می‌کند، ثبت‌نام کرده باشد. همه اعضای ICCRC، دارای گواهی مجوز و همچنین کارت شناسایی عکس‌دار هستند که به‌وضوح نام و شماره مجوز آن‌ها را مشخص می‌کند. همه شماره‌های مجوز ICCRC با حرف “R” شروع می‌شوند و با 6 رقم دنبال می‌شوند. اگر از نماینده غیرمجاز استفاده کنید، دولت کانادا، ممکن است درخواست شما را رد کند.

اگر از یک وکیل مهاجرتی برای رسیدن به کانادا راهنمایی می‌گیرید، بررسی کنید که علاوه بر داشتن مدرک حقوق و پروانه وکالت معتبر در ایران، این فرد اطلاعات دقیقی از گواهی ثبت‌نام و مجوز کار خود به‌عنوان وکیل مهاجرتی در کانادا ارائه دهد.

  1. بررسی تجربه و سابقه کار وکیل

هنگام انتخاب مشاوران مناسب، حتماً در مورد تحصیلات، گواهینامه‌ها، سال‌های فعالیت و پرونده‌های موفق او سؤال کنید. تعداد پرونده‌های موفقیت‌آمیز که توسط وکیلی که شما انتخاب کرده‌اید، انجام‌شده‌اند، نقش مهمی در تعیین شانس شما برای تأیید مجوز اقامت و ورود شما به کانادا دارد.

  1. بررسی راهکارهای پیشنهادی وکیل

دقت کنید که آیا شرکت و وکیل واقعاً به شرایط شخصی شما توجه می‌کند یا فقط اطلاعات کلی به شما می‌دهد. یک وکیل واقعی، باید وضعیت شغلی، جنبه‌های مالی و سایر جزئیات را عمیقاً بررسی کند تا بدون دادن هیچ وعده دروغین، نظر شفافی در مورد شانس شما برای دریافت مجوز اقامت کانادا ارائه دهد.

  1. توجه به شفافیت و صداقت وکیل درباره جزئیات خدمات و هزینه‌ها

هنگام انتخاب وکیل مهاجرتی باید در مورد خدمات و هزینه آن‌ها بپرسید. درحالی‌که اکثر مشاوران مهاجرتی، خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، برخی ممکن است دارای تخصص منحصربه‌فردی باشند که هزینه خدماتشان را افزایش می‌دهد. یک مشاور خوب همیشه اطمینان حاصل می‌کند که مراجعینش به‌طور واضح از هزینه او و خدماتی که ارائه می‌دهد، اطلاع دارند.

  1. تنظیم قرارداد کتبی

وقتی مشاور و وکیل مهاجرتی استخدام می‌کنید، مهم است که یک قرارداد کتبی دریافت کنید که شامل تمام شرایط و خدماتی که درباره آن صحبت کرده‌اید، باشد.

8 خط قرمز که هنگام انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا، باید مراقب آن‌ها باشید

اگر با هر یک از موارد زیر، در طول جستجوی خود برای انتخاب وکیل روبرو شدید، بهتر است در انتخاب وکیل خود بیشتر تأمل‌کنید:

  1. عدم تمایل وکیل مهاجرتی به اثبات صحت اطلاعات خود

اگر یک مشاور مهاجرت از به اشتراک گذاشتن شماره شناسایی CICC خود، خودداری کند، بهتر است درباره همکاری با او بیشتر فکر کنید.

  1. ناتوانی وکلا و مشاوران در تکمیل و ارسال درخواست از طرف شما

اگر مشاور شما، ادعا کند که فقط می‌تواند شما را راهنمایی کند، اما نمی‌تواند درخواست را برای شما ارسال کند، ممکن است توسط CICC مجوز نداشته باشد. تنها استثنا، مشاوران مهاجرت دانشجویی به کانادا هستند که فقط مجاز به ارائه مشاوره در مورد درخواست‌های مجوز تحصیل هستند.

  1. شرایط بیش‌ازحد ایده آل!

اگر یک مشاور، هزینه‌ای بسیار کمتر از حد معمول می‌خواهند یا ادعا می‌کند که در همه امور مهاجرتی کاملاً متخصص است، بهتر است از او دوری کنید. در برخی موارد، مشاوران متقلب نیز ممکن است خدمات خود را به‌اشتباه به شما معرفی کنند، مانند اینکه با شعار خدمات مهاجرتی رایگان یا باقیمت بسیار کمتر خود را معرفی کنند اما در روند برنامه، دائماً هزینه‌های بیشتری از شما درخواست کنند.

  1. ارائه تضمین‌های توخالی!

واقعیت این است که وکیل شما درباره درخواست ویزای شما، تصمیم نمی‌گیرد و نباید به شما تضمینی برای نتیجه مثبت بدهد. اگر می‌شنوید “ما موفقیت 100٪ را تضمین می‌کنیم”، توصیه می‌کنیم با وکیل دیگری مشورت کنید.

  1. تشویق شما به ارائه اطلاعات نادرست

از مشاورانی که از شما می‌خواهند حقایق را نادرست بیان کنید یا اطلاعات و مدارک نادرستی را برای درخواست شما ارائه می‌دهند، خودداری کنید. دروغ گفتن در مورد درخواست ویزا، جرم است و ممکن است مشکلات قانونی برایتان ایجاد کند.

  1. امتناع از ارائه یک قرارداد کتبی

هر مشاوری که از دادن قرارداد امضاشده به شما امتناع می‌کند، ممکن است سعی در سوءاستفاده از شما داشته باشد.

  1. درخواست از شما برای امضای مدارکی که نخوانده‌اید

هرگز مدارکی را که نخوانده‌اید یا متوجه نشده‌اید، امضا نکنید و از یک مترجم کمک بگیرید. امضای بدون آگاهی از مفاد قرارداد مهاجرتی، درست مانند ارائه یک چک سفید امضا است!

  1. عدم صحبت درباره هزینه‌ها

یک وکیل مهاجرت به کانادا مجرب، باید درباره هزینه‌ها با شما صادق باشد.

مزایای مشورت با وکیل مهاجرت به کانادا چیست؟

با انتخاب وکیل مهاجرت از حضور او در تسریع کار خود بهره‌مند خواهید شد. همکاری با او دارای مزایای زیر است:

  • سرعت بخشیدن به روند مهاجرت به دلیل آشنایی وکلا با قوانین کانادا
  • کاهش استرس و سردرگمی
  • صرفه جویی در هزینه‌های مهاجرت به دلیل تعهد وکلا مبنی بر ارائه توضیحات شفاف درباره خدمات و هزینه‌های خود
  • اطلاع از تمامی مراحل قانونی و قوانین مهاجرت به کانادا
  • انتخاب سیاست مهاجرتی مناسب با شرایط فردی شما پس از مشورت با وکیل مهاجرتی مجرب
سؤالات متداول
  • هزینه استخدام وکیل مهاجرتی چقدر است؟

هزینه‌های استخدام وکلای مهاجرتی، بسته به عوامل مختلفی ازجمله سابقه فعالیت و تخصص آن‌ها متفاوت است.

  • آیا همکاری با وکیل مهاجرت، اجباری است؟

همکاری با وکیل و مشاور مهاجرتی الزامی نیست اما با راهنمایی و بهره‌گیری از تخصص آن‌ها، می‌توانید روند مهاجرت خود را سریع‌تر و آسان‌تر کنید.

  • آیا همه مشاوران مهاجرت به کانادا می‌توانند برای ارسال درخواست مجوز اقامت، اقدام کنند؟

خیر، تنها مشاوران مهاجرتی که در CICC دارای مجوز ثبت‌شده باشند، می‌توانند درخواست شما را تکمیل و ارسال کنند.

  • آیا مشورت با وکیل مهاجرتی، موفقیت پرونده را تضمین می‌کند؟

وکلای مهاجرتی به دلیل آشنایی با قوانین می‌توانند شانس شما را با انتخاب بهترین روش بالا ببرند اما اگر شخصی به شما تضمین 100 درصدی برای موفقیت پرونده‌تان داد، بهتر است از همکاری با او اجتناب کنید.

  • آیا وکیل مهاجرتی باید حتماً در کانادا باشد؟

خیر فقط کافی است وکیل شما دارای مجوز ثبت‌شده برای فعالیت در کشور مبدأ و کشور کانادا باشد.

سخن پایانی

انتخاب یک وکیل حرفه‌ای، یکی از چالش‌های افرادی است که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند. ما در این مقاله به مهم‌ترین نکات در انتخاب وکیل مهاجرت به کانادا اشاره کردیم. قوانین و مقررات کانادا در زمینه مهاجرت بیشتر از سایر زمینه‌ها تغییر می‌کند، به همین جهت، عالیان ویزا توصیه می‌کند به‌جای مشورت با یک مشاور مهاجرتی، از خدمات یک وکیل مهاجرتی مجرب و باسابقه استفاده کنید. شما باید وکیلی را انتخاب کنید که نه‌تنها با آخرین و به‌روزترین قوانین آگاه باشد، بلکه بتواند در شرایط اضطراری، وکالت شما را بر عهده بگیرد. به‌عنوان‌مثال در صورت رد درخواست شما توسط افسر یا مدیر یا دادگاه مهاجرت، بتواند با استفاده از قوانین، درخواست تجدیدنظر در پرونده شما را به دادگاه‌های کانادا ارائه داده و پیگیری کند. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *