جدیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی موجود در این کشور است. به طور کلی، هر فردی که قصد ورود به آمریکا را دارد، چه اقامت موقت و چه مهاجر دائم، باید ویزای آمریکا را دریافت کند. برای تحصیل در آمریکا، اخذ ویزای دانشجویی آمریکا الزامی است. در واقع، متقاضیانی که در دانشگاه یا مؤسسه آموزشی آمریکا پذیرفته می شوند، برای ورود به این کشور ملزم به دریافت ویزای دانشجویی هستند. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور آمریکا گردآورى شده است. 

ویزای تحصیلی آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی
  • ویزای تحصیلی در مدارس آمریکا
  • ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی
  • ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد
  • ویزای تحصیلی در مقطع دکترا
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی

برای تحصیل در آمریکا، تنها درخواست پذیرش در یکی از موسسات آموزشی این کشور کافی نیست. این تضمینی برای تحصیل در کشور نیست. علاوه بر درخواست و پذیرش در یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی آمریکا، متقاضی باید برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کند و نظر مثبت افسر مصاحبه کننده را کسب کند. در نتیجه، تا زمانی که ویزای خود را دریافت نکرده اید، بلیط نخرید یا ترتیبات دیگر سفر را انجام ندهید. متقاضی ویزای دانشجویی آمریکا باید یک قرار ملاقات با افسر کنسولی در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آمریکا تعیین کند. گرچه می توانید برای مصاحبه در کشور دیگری غیر از کشور خود اقدام کنید، اما شرایط اخذ ویزا دشوارتر خواهد بود.

ویزای تحصیلی آمریکا

زیرا زمان انتظار برای مصاحبه با توجه به محل سفارت، فصل مصاحبه و نوع ویزا متفاوت است. از آنجایی که سفارت یا کنسولگری آمریکا در ایران وجود ندارد، متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا باید به یکی از سفارت ها یا کنسولگری های آمریکا در کشورهای همسایه مراجعه کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان ایرانی برای ویزای دانشجویی آمریکا معمولاً مصاحبه با سفارتخانه های آمریکا در آنکارا، ابوظبی یا اسلام آباد را انتخاب می کنند. با این حال، انتخاب سفارت کاملاً به فرد و شرایط او بستگی دارد.

ویزای تحصیلی در مدارس آمریکا

در آمریکا، تحصیل در مدرسه 12 سال طول می کشد و شامل دوره های مختلف است. بچه ها از شش سالگی مدرسه را شروع می کنند. در آمریکا، مدرسه ابتدایی برای کودکان ۶ تا ۱۱ سالگی یعنی ۵ سال طول می کشد. دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی وارد سال تحصیلی دوم می شوند که شامل دو دوره متوسطه و دبیرستان است، دوره متوسطه برای دانش آموزان 11 تا 14 سال و دبیرستان برای دانش آموزان 14 تا 18 سال. دانش آموزان با مدرک دیپلم 12 ساله از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند. که به آنها امکان ثبت نام در کالج ها و دانشگاه های کشور را می دهد. مدارس آمریکایی به دو دسته دولتی یا خصوصی طبقه بندی می شوند و مدارس خصوصی معمولاً هزینه های بسیار بالاتری دریافت می کنند.

دانشجویان بین المللی ممکن است در مدارس بین المللی این کشور پذیرفته شوند. دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای این دوره ها بدون مدرک زبان امکان پذیر خواهد بود، اما برای تطبیق سریعتر با محیط آموزشی این کشور، ترجیحاً دانشجویان بین المللی باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. در آمریکا، سال تحصیلی از سپتامبر شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد. ترم تابستانی نیز در برخی از مدارس موجود است.

ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا نیاز به مدرک 12 ساله دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا چهار سال طول می کشد، اگرچه تعداد ترم های مورد نیاز برای این مدرک مستقیماً با رشته تحصیلی و دانشگاهی که دانشجویان در آن ثبت نام می کنند، مرتبط است، بنابراین این دوره را نمی توان چهار سال توصیف کرد. (برخی از دوره ها می توانند تا سه سال طول بکشند.) دانشجویان بین المللی علاوه بر دیپلم 12 ساله باید مدرک زبان آیلتس 6 نیز داشته باشند، اما اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای تحصیل در مقطع کارشناسی بدون مدرک زبان امکان پذیر است. دانش آموزان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به جای اینکه مستقیماً وارد دانشگاه شوند، وارد کالج شوند.

تحصیل در کالج های آمریکا معمولاً دو سال طول می کشد. پس از فارغ التحصیلی از کالج، می توانید با مدرک معادل دیپلم وارد بازار کار شوید یا در صورت تمایل به دانشگاه بروید. دو نوع دانشگاه در آمریکا وجود دارد: خصوصی و دولتی. هر دوی این مراکز آموزشی به دلیل اهمیت نظام آموزشی از سطح تحصیلات بالایی برخوردار هستند.

ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان مقطع کارشناسی با مدرک لیسانس می توانند برای ویزای تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند. مدرک کارشناسی ارشد یک تا دو سال طول می کشد تا در آمریکا تکمیل شود. فقط با داشتن مدرک GRE یا GMAT، برخی از دانشجویان مجوز کافی برای مهاجرت به آمریکا را خواهند داشت. لازم به ذکر است در برخی از رشته ها دوره کارشناسی ارشد یک سال و در برخی دیگر دو سال به طول می انجامد.

دانشجویانی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی در آمریکا تحصیل کنند باید در آزمون های GRE یا GMAT شرکت کنند و مدارک قبولی خود را نشان دهند. متقاضیان رشته هایی مانند حقوق دانشجویی باید آزمون های LSAT را نیز پشت سر بگذارند و متقاضیان رشته های پزشکی باید مدرکی مبنی بر قبولی در آزمون MCAT ارائه دهند. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان به امید یافتن شغل مناسب در حین تحصیل در این کشور برای ویزای تحصیلات تکمیلی آمریکا اقدام می کنند. IT، علوم کامپیوتر، رشته های مدیریت این کشور بازار کار قوی دارد.

ویزای تحصیلی در مقطع دکترا

برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای مقطع دکتری تعدادی مدارک مورد نیاز است که در زیر به تفصیل شرح داده شده است. به دلیل اهمیت تحقیقات و پژوهشگران علمی، آمریکا می تواند مقصدی جذاب برای متقاضیان درگیر در طیف گسترده ای از پروژه های علمی باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا، متقاضیان باید رزومه بسیار قوی که شامل حداقل دو تا سه مدرک ISI باشد، ارسال کنند.

همچنین اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان در مقطع دکترا امکان پذیر نیست و داشتن مدرک زبان آیلتس 7 یا معادل تاقل آن و همچنین مدرک کارشناسی ارشد الزامی است. استاد راهنما یا سرپرستی که قبلاً مصاحبه شده و مایل است از آنها در یک پروژه تحقیقاتی استفاده کند، یکی از مواردی است که دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا و تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا به آن نیاز دارند. دوره دکتری در آمریکا به طور معمول سه تا شش سال طول می کشد، با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید، که معمولاً برای دانشجویان بین المللی چهار سال است.

ویزای تحصیلی آمریکا
مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی

همانطور که مستحضر هستید اولین قدم برای تحصیل مهاجرت اخذ پذیرش و سپس اخذ ویزا می باشد. مقاله مدارک و شرایط مورد نیاز برای پذیرش در آمریکا حاوی اطلاعات مهمی در مورد پذیرش در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا می باشد. شما اعلام کردید که هنگام درخواست ویزا، نوع مدارک مورد نیاز و همچنین نحوه ارائه این مدارک به افسر سفارت بسیار مهم است. در این قسمت از مقاله مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف را در اختیار شما قرار داده ایم.

مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی در اخذ ویزای تحصیلی عبارت اند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی یا ریز نمرات
  • مدرک زبان ایلتس 6 و یا تافل نمره ۷۰
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • رزومه شخصی به زبان انگلیسی
  • ارسال پروفایل کاری برای رشته های طراحی ، گرافیک و غیره

مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی ارشد در اخذ ویزای تحصیلی امریکا عبارت اند از:

  • ترجمه رسمی مدرک لیسانس همراه نیز نمرات
  • کپی مدارک تافل نمره ۹۰ یا ایلتس 6.5
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • تایید مقالات به زبان انگلیسی
  • ترجمه از صفحه اخر پایان نامه
  • رزومه به زبان انگلیسی
  • حداقل ۳ توصیه از اساتید
  • انگیزه نامه تحصیلی

مدارک مورد نیاز مقطع دکترا در اخذ ویزای تحصیلی کشور امریکا عبارت اند از:

  • ترجمه رسمی از کلیه مدارک دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریز نمرات
  • کپی از مدارک تافل نمره 100 یا آیلتس 7
  • حداقل ۴ توصیه نامه تحصیلی از اساتید
  • پروپوزال تحقیقاتی در مورد رشته مورد نظر
  • ترجمه رسمی از صفحات اخر پایان نامه لیسانس و فوق با ذکر نمره
  • رزومه و سوابق کاری
  • تائیدیه مقالات علمی منتشر شده
  • کپی از صفحات پاسپورت
  • انگیزه نامه تحصیلی
سؤالات متداول
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا چیست؟

شما با داشتن نامه پذیرش و همچنین مدارکی از جمله سوابق تحصیلی و قبولی در مصاحبه با آفیسر ویزا می توانید موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شوید.

  • آیا اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

بله. تحصیل بدون مدرک زبان به جز در مقطع دکترا امکان پذیر است اما شانس ویزای شما کاهش می یابد.

  • آیا شرط معدل برای اخذ ویزای تحصیلی وجود دارد؟

معمولا خیر با توجه به دانشگاه شرط معدل متفاوت است.

  • اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چقدر زمان می برد؟

حدود ۸ الی۱۰ ماه

سخن پایانی

یکی از موضوعات پرطرفدار در بین جوانان ایرانی نحوه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می باشد که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. بسیاری از هموطنان با توجه به پیشرفت این کشور در زمینه های علمی و اقتصادی آرزوی مهاجرت به آمریکا از طرق مختلف را دارند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *