شرایط جدید اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

خوشبختانه، امکان اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان وجود دارد. اسپانیا یکی از کشورهایی است که مدارک کاملاً معتبر در سطح اروپا و جهان در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را با هزینه‌ای بسیار پایین، به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2019، شامل 25 دانشگاه اسپانیایی بوده است که 13 دانشگاه از آن‌ها در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان هستند. درحالی‌که اکثر دوره‌ها به زبان اسپانیایی تدریس می‌شوند، در برخی دانشگاه‌های خصوصی این کشور، دوره‌هایی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. حتی امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی نیز در اسپانیا وجود دارد. بااین‌حال، به‌عنوان یک دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا، باید برای اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا اقدام کنید  و ارائه مدرک زبان معتبر شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی افزایش خواهد داد. به همین جهت ما در این مقاله، به شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور اسپانیا، گردآوری‌شده است.

ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای دانشجویی اسپانیا چیست؟
  • ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت بین 3 تا 6 ماه
  • ویزای تحصیلی بلندمدت برای بیش از 6 ماه
  • مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا
  • تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان
  • دانشگاه‌های اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان
  • هزینه تحصیل در اسپانیا
  • اقامت دانشجویی در اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا چیست؟

اگر شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید و مایل به تحصیل در اسپانیا هستید، باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. انواع مختلفی از ویزا برای ورود به اسپانیا وجود دارد که مدت اعتبار متفاوتی دارند. پس از اخذ پذیرش از کالج‌ها، دوره‌های زبان و یا دانشگاه‌های اسپانیا، باید برای دریافت ویزا، به سفارت یا کنسولگری اسپانیا درخواست دهید و مجموعه‌ای از مدارکی را ارائه کنید. خوشبختانه، سفارت اسپانیا تأکیدی بر ارائه مدرک زبان ندارد و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان ، ممکن است.

ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان
  • ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت بین 3 تا 6 ماه

ویزای دانشجویی کوتاه‌مدت به دانشجویان اجازه می‌دهد دوره‌ای را بگذرانند که حداکثر 180 روز طول می‌کشد. ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت تحت هیچ شرایطی قابل تمدید نیست. دانشجویان می‌توانند با این نوع ویزا، در دوره‌های زبان اسپانیایی که توسط کالج‌ها و دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، شرکت کنند.

  • ویزای تحصیلی بلندمدت برای بیش از 6 ماه

اگر دوره تحصیلی شما در اسپانیا بیش از 6 ماه طول می‌کشد، باید برای اخذ ویزای بلندمدت که «ویزای نوع D» نامیده می‌شود، اقدام کنید. با این نوع ویزا، می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت، حداکثر 20 ساعت در هفته در اسپانیا کار کنید. پس از اتمام اولین دوره اعتبار ویزای دانشجویی، نیازی به بازگشت به کشورتان ندارید و می‌توانید از داخل خاک اسپانیا، ویزای تحصیلی اسپانیا را تمدید کنید. همچنین پس از 3 سال می‌توانید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری اسپانیا تغییر دهید و در این کشور مشغول به کار شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به مقاله بروزترین قوانین کار دانشجویی در اسپانیا، مراجعه کنید.

با این نوع ویزا شما یک شماره شناسایی خارجی NIE)) و یک کارت شناسایی دانشجویی (TIE) دریافت می‌کنید. این کارت شناسایی شما در اتحادیه اروپا برای کل دوره تحصیل شما خواهد بود. برای همه‌چیز ازجمله سفر و خرید بلیت مترو به این کارت نیاز دارید. بااین‌حال، برای اخذ این نوع ویزای تحصیلی اسپانیا، باید مدارک بیشتری ارائه کنید.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا

درخواست ویزای دانشجویی اسپانیا باید بین دو تا سه ماه قبل از سفر به اسپانیا ارسال شود. مدارک و هزینه دقیق موردنیاز بسته به کنسولگری، شرایط فرد و دوره‌ای که متقاضی می‌خواهد بگذراند، متفاوت است. هزینه ویزای دانشجویی شنگن در حال حاضر 60 یورو برای هر نفر است. 

به‌طورکلی برای اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • نامه پذیرش به‌عنوان یک دانشجوی تمام‌وقت از دانشگاه/مدرسه اسپانیا
  • بیمه درمانی معتبر
  • مدارک اثبات‌کننده تمکن مالی شما در طول اقامت در اسپانیا
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه از کشوری که در پنج سال گذشته در آن زندگی کرده‌اید
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گذرنامه با حداقل 2 صفحه خالی که تا 2 سال معتبر باشد.
  • 2 فرم درخواست تکمیل‌شده
  • 2 قطعه عکس

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

شرکت در آزمون‌های آیلتس و تافل می‌تواند هزینه‌بر باشد. اگرچه هزینه ممکن است بسته به منطقه متفاوت باشد، معمولاً بالای 100 دلار است. بنابراین پرداخت هزینه‌ برای برخی دانشجویان دشوار است. بااین‌حال، ازآنجاکه برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا اجباری به ارائه مدرک زبان نیست، شما گزینه‌های زیادی برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان ‌دارید.

ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان

1. زبان مادری شما اسپانیایی یا انگلیسی است

در سراسر جهان، 450 میلیون نفر وجود دارد که به‌عنوان زبان مادری آن‌ها، زبان اسپانیایی است. اگر زبان مادری شما اسپانیایی یا انگلیسی است، می‌توانید بدون نیاز به مدرک زبان، در اسپانیا تحصیل کنید.

2. مدارک اثبات مهارت در زبان اسپانیایی ارائه کنید

اسپانیایی در بسیاری از مدارس کشورهای مختلف به‌عنوان زبان دوم تدریس می‌شود. اگر در دبیرستان اسپانیایی خوانده‌اید و می‌توانید آن را خوب بفهمید و صحبت کنید، ممکن است نیازی به آیلتس یا تافل نداشته باشید. درصورتی‌که بتوانید مدرکی مبنی بر تسلط به زبان اسپانیایی ارائه دهید، دانشگاه‌ها شما را می‌پذیرند. برای نشان دادن مهارت خود در زبان اسپانیایی می‌توانید در آزمون بین‌المللی DELE شرکت کنید. برای پذیرش در مقطع لیسانس به گواهینامه DELE B2 و برای برنامه تحصیلات تکمیلی به گواهی DELE C1 نیاز دارید.

3. دوره مقدماتی زبان اسپانیایی را بگذرانید

این روش احتمالاً یکی از محبوب‌ترین روش‌های تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان است. بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های اسپانیا، دوره‌های آماده‌سازی ورود به دانشگاه ارائه می‌دهند که تاریخ و زبان اسپانیایی، در آن‌ها تدریس می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها، زبان اسپانیایی و انگلیسی خود را تقویت کنید. مرکز مطالعات اسپانیایی با دانشگاه نبریجا یکی از مؤسساتی است که چنین دوره‌های مقدماتی را ارائه می‌دهد. این مدرسه همچنین دارای یک پردیس در پایتخت اسپانیا، مادرید است.

4. ارائه مدرک دیپلم از یک مدرسه با زبان اسپانیایی یا انگلیسی

اگرچه بسیاری از دانشگاه‌ها برای بررسی سطح زبان انگلیسی شما نتایج آیلتس یا تافل را درخواست می‌کنند، برخی ممکن است گواهی زبان از موسسه آموزشی قبلی شما را بپذیرند. به‌عنوان‌مثال، اگر در مؤسسات آموزشی به زبان اسپانیایی یا انگلیسی تحصیل کرده‌اید، می‌توانید از مدرسه قبلی خود بخواهید تا گواهینامه‌ای مبنی بر آشنایی شما با این زبان‌ها ارائه کند.

5. ارائه مدرک زبان معتبر بین‌المللی به‌جز آیلتس

اگر می‌خواهید در یک رشته کارشناسی که به زبان انگلیسی در یک دانشگاه اسپانیایی تدریس می‌شود، ثبت‌نام کنید، همیشه می‌توانید یک گواهی جایگزین برای مهارت در زبان انگلیسی ارائه دهید. برخی از محبوب‌ترین جایگزین‌های آیلتس عبارت‌اند ازTOEFL :،CPE  و CAE از دانشگاه کمبریج.

دانشگاه‌های اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان

معمولاً دانشگاه‌های اسپانیا، شرایط پذیرش خود را در وب‌سایت‌های رسمی خود، اعلام می‌کنند. دانشگاه‌های زیر، به نمرات آیلتس به‌عنوان مدرک مهارت در زبان انگلیسی، نیاز ندارند و در اغلب موارد، یک مصاحبه برگزار می‌کنند تا توانایی شما در زبان انگلیسی را بسنجند. 

ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان

1. Universidad Antonio de Nebrija

این دانشگاه خصوصی، در مادرید واقع شده است و همواره به دلیل داشتن مرکز تخصصی آموزش زبان اسپانیایی، یکی از جذاب‌ترین مدارس برای دانشجویان بین‌المللی بوده است. علوم ارتباطات، رشته‌های پلی تکنیک، هنر و ادبیات، برخی از محبوب‌ترین رشته‌هایی هستند که در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. شما فقط باید در سطح B2 انگلیسی باشید. به همین جهت، این دانشگاه می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان باشد.

2. Pablo de Olavide

 دانشگاه پابلو دو اولاوید، یک دانشگاه دولتی است که برنامه‌های تحصیلی مختلفی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این دانشگاه به دلیل سطح بالای تحقیقات و کیفیت آموزش شناخته شده است. دانشگاه همچنین دوره‌های زبان اسپانیایی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد تا بتوانید گواهینامه‌های بین‌المللی زبان  TEFL و TESOL را بگیرید و اقامت خود را در اسپانیا راحت‌تر کنید! محبوب‌ترین رشته‌های لیسانس این دانشگاه، رشته‌های علوم اجتماعی، حقوق، مهندسی و معماری است.

3. Universitat Politècnica de València

ازآنجاکه هیچ شرایط خاصی برای ارائه مدرک زبان در این دانشگاه وجود ندارد، طبق آخرین آمار، دانشگاه والنسیا، بیشترین تعداد پذیرش بین‌المللی را در میان دانشگاه‌های اسپانیا داشته است. بااین‌حال، توصیه می‌کنیم در دوره‌های آمادگی زبان در اسپانیا شرکت کنید. چراکه یادگیری زبان اسپانیایی فرصت‌های شغلی شما را در آینده به طرز چشمگیری بالا خواهد برد.

4. دانشگاه سالامانکا

دانشگاه سالامانکا یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزشی در اسپانیا است. در سالامانکا، این دانشگاه دارای شش پردیس مختلف است و 81 رشته تحصیلی را در سطوح مختلف ارائه می‌دهد. محبوب‌ترین برنامه‌های کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی در رشته بهداشت و پزشکی و زبان و فرهنگ اسپانیایی است. رشته‌های مدیریت و کسب‌وکار آن‌ها نیز بسیار محبوب است. هیچ الزامی برای ارائه مدرک زبان در این دانشگاه وجود ندارد. همچنین، این دانشگاه در طول سال دوره‌هایی را برای یادگیری اسپانیایی ارائه می‌دهد. مدت‌زمان این دوره‌ها از دو هفته تا 1 سال، متفاوت است، بنابراین، برای تحصیل در اسپانیا بدون نمرات تافل یا آیلتس، می‌توانید در دوره یک‌ساله زبان این دانشگاه، ثبت‌نام کنید.

هزینه تحصیل در اسپانیا

دانشجویان اتحادیه اروپا شهریه مشابه دانشجویان اسپانیایی را پرداخت می‌کنند. هزینه‌های فعلی تحصیل برای مدرک لیسانس در یک دانشگاه دولتی در اسپانیا بین 450 تا 2000 یورو در سال است. هزینه‌های کارشناسی ارشد و دکتری به ازای هر واحد محاسبه می‌شود (یک واحد = 25 تا 30 ساعت کار دانشجویی) و هزینه‌ها معمولاً بین 900 تا 3000 یورو در سال است. هزینه‌های ثبت‌نام برای دوره‌های لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه‌های خصوصی نیز بسته به دوره و موسسه ، می‌تواند بین 5000 تا 18000 یورو باشد. برای اثبات تمکن مالی هنگام اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به یاد داشته باشید، هزینه تحصیل دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا، بیشتر خواهد بود.

ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان

اقامت دانشجویی در اسپانیا

برخی از دانشگاه‌ها دارای خوابگاه و آپارتمان‌های دانشجویی هستند، اما تقاضا برای آن‌ها بالاست و ممکن است مجبور به اجاره مسکن خصوصی شوید. هزینه اجاره مسکن در اسپانیا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، برای یک اتاق در یک آپارتمان، باید حدود 350 تا 600 یورو در ماه در مادرید، یا حدود 300 یورو در ماه در سویا و والنسیا پرداخت کنید. هزینه زندگی در اسپانیا نیز بین شهرها و مناطق متفاوت است که مادرید و بارسلونا گران‌ترین آن‌ها هستند. برای تمام هزینه‌های زندگی، بودجه‌ای بین 350 تا 1000 یورو در ماه خود نیاز خواهید داشت.

سؤالات متداول
  • چه بیمه درمانی را برای ویزای دانشجویی اسپانیا انتخاب کنیم؟

بیمه مسافرتی معمولی برای دریافت این نوع ویزا کافی نیست. شما باید از یک شرکت اسپانیایی معتبر بیمه دریافت کنید.

  • حداقل مبلغ موردنیاز برای اثبات تمکن مالی در اسپانیا چقدر است؟

بهترین گزینه این است که برای یک دوره تحصیل 12 ماهه، حدود 8000 یورو در حساب بانکی شخصی خود داشته باشید.

  • آیا می‌توانم بدون ارائه آیلتس، برای تحصیل به اسپانیا بروم؟

بسته به شرایط دانشگاهی که قصد دارید از آن پذیرش بگیرید باید مدارکی را برای اثبات مهارت زبان خود ارائه کنید. بااین‌حال، برای تحصیل در برخی از دانشگاه‌های اسپانیا نیازی به ارائه مدرک آیلتس نخواهید داشت.

  • مزایای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا چیست؟

علاوه بر امکان تحصیل در این کشور، این ویزا به شما اجازه سفر به 26 کشور عضو شنگن، همراه داشتن همسر و فرزندان زیر 18 سال شما و اجازه کار پاره‌وقت تا حداکثر 20 ساعت در هفته را به شما می‌دهد. همچنین درصورتی‌که بخواهید برای اخذ اقامت دائم اسپانیا اقدام کنید، 50 درصد از زمانی که با ویزای دانشجویی در این کشور بوده‌اید، برای حداقل مدت اجباری اقامت شما در اسپانیا محاسبه می‌شود.

  • آیا می‌توانم پس از فارغ‌التحصیلی در اسپانیا کار کنم؟

بله. شما می‌توانید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری اسپانیا تغییر دهید و مشغول به کار شوید.

سخن پایانی

در اسپانیا، 76 دانشگاه وجود دارد که نام بسیاری از آن‌ها در رتبه‌بندی‌های جهانی، به چشم می‌خورد. هزینه‌های تحصیل در اسپانیا بسیار پایین است و مدارک دانشگاهی اسپانیا، در سراسر اتحادیه اروپا و جهان معتبر است. درحالی‌که، در ابتدا اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان  تافل و آیلتس غیرممکن به نظر می‌رسد، باید بدانید که این امر، غیرممکن نیست. شما می‌توانید در دوره‌های زبان یا دوره‌های آماده‌سازی ورود به دانشگاه در اسپانیا شرکت کنید و در طول این مدت با زبان اسپانیایی و انگلیسی آشنا شوید. همچنین می‌توانید برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های اسپانیا که نیازی به مدرک زبان ندارند، اقدام کنید. بااین‌حال توجه داشته باشید که به دلیل افزایش تقاضا برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های اسپانیا، آشنایی با زبان اسپانیایی و انگلیسی و ارائه مدرک زبان، شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا، افزایش خواهد داد. همچنین توجه کنید که تمامی مدارک موردنیاز را به سفارت اسپانیا ارائه می‌دهید. چراکه نقص مدارک می‌تواند، موجب رد ویزای شما شود. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به تحصیل در اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *