نحوه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

تحصیل رایگان همواره گزینه مطلوبی برای مهاجرت به اروپا مخصوصا برای کنکوری ها و پشت کنکوری های ایرانی که خواهان تحصیل در رشته هایی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، حقوق، مهندسی، هنر و غیره هستند، می باشد. اگر قصد ادامه تحصیل در فرانسه در مقاطع مختلف را دارید، باید توجه داشته باشید که می توانید به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در مدارس و دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. تحصیل به زبان فرانسوی رایگان و تحصیل به زبان انگلیسی هزینه دارد. در این مقاله به نحوه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان با نمره بالا خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور فرانسه گردآورى شده است.

ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای تحصیلی فرانسه در مقاطع مختلف
  • ویزای تحصیلی فرانسه همراه با بورسیه
  • ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان
  • هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان
  • مراحل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی فرانسه در مقاطع مختلف

فرانسه در حال حاضر یکی از معدود کشورهای حوزه شنگن است که برای ویزای دانشجویی نیازی به مدرک زبان با نمره بالا ندارد. افراد به دلایل مختلفی از جمله تحصیل رایگان و جاذبه های گردشگری علاقه مند به ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان و یا با نمره زبان پایین شده اند. بسیاری از خانواده ها می خواهند فرزندانشان در مدارس فرانسه تحصیل کنند تا بتوانند از سیستم آموزشی قوی و پیشرفته و همچنین دسترسی آسان تر به دانشگاه های فرانسه و بازار کار بهره مند شوند. برای دریافت ویزای دانشجویی فرانسه و تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور، درک سیستم آموزشی فرانسه بسیار مهم است. دوران دبستان در فرانسه 5 سال طول می کشد و شامل سنین 6 تا 11 سال است، در حالی که دوره دبیرستان به ترتیب 11 تا 15 سال و 15 تا 18 سال را شامل می شود و به عنوان کالج شناخته می شود.

ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

مدارس خصوصی و دولتی دو نوع مدرسه در فرانسه هستند. به زبان فرانسه، آموزش عمومی تقریبا رایگان است. مدارس خصوصی در فرانسه آموزش با زبان انگلیسی را با پرداخت هزینه ارائه می دهند. دوره لیسانس در فرانسه 3 تا 4 سال طول می کشد و در دانشگاه های دولتی و خصوصی در دسترس است. برای تحصیل در مقطع لیسانس در فرانسه باید دارای مدرک دیپلم معتبر باشید. آیلتس 6 حداقل نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه است. لازم به ذکر است که در فرانسه، تحصیل در مقطع لیسانس معمولا به عنوان یک روش تحقیق در نظر گرفته می شود. در این مقطع کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته امکان پذیر خواهد بود.

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد دو تا سه سال طول می کشد و نیاز به مدرک لیسانس معتبر و همچنین نامه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دارد. حداقل نمره زبان انگلیسی معادل آیلتس 6 تا 6.5 برای تحصیل در این سطح مورد نیاز است. کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته امکان پذیر خواهد بود. در این مقطع تحصیلی اخذ ویزای همراه دشوار خواهد بود اما اخذ مجوز کار با مدرک زبان فرانسه یا در برخی موارد انگلیسی با همکاری و تایید اداره مهاجرت فرانسه قابل دستیابی خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای مقطع دکترا نیاز به مدرک کارشناسی ارشد و سابقه تحقیقاتی و تحصیلی قوی دارد و معمولاً به صورت بورسیه تحصیلی اعطا می شود. دانشجو برای تحصیل در این مقطع ابتدا باید به صورت انفرادی با دانشگاه مورد نظر مکاتبه کرده و قبول شود و سپس پس از دریافت استاد راهنما یا حمایت مالی در این مقطع تحصیل کند. این دوره 3 تا 5 سال طول می کشد و به صورت علمی و پژوهشی خواهد بود. در این دوره دانشجو می تواند ضمن کسب درآمد به تحقیق نیز بپردازد. این مدرک به شما امکان می دهد ویزای همراه را نیز دریافت کنید.

ویزای تحصیلی فرانسه همراه با بورسیه

هر ساله دولت فرانسه به دانشجویان بین المللی و غیر اروپایی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه اعطا می کند. یکی از این بورسیه ها هر ماه 450 یورو پرداخت می کند. برای اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه داشتن رزومه علمی و تحقیقاتی معتبر و همچنین مقالات معتبر بین المللی و نمره زبان آیلتس ترجیحاً 7 مورد نیاز است. لازم به ذکر است در حالی که آموزش به این روش کاملا رایگان نیست، بخش قابل توجهی از هزینه های تحصیل دانشجو را پوشش می دهد. درخواست های بورسیه باید بین 1 فوریه و 1 ماه می هر سال ارسال شود. علوم اجتماعی، زبان، فناوری کامپیوتر، مدیریت، اقتصاد و پزشکی از جمله رشته هایی هستند که برای آنها بورسیه تحصیلی در نظر گرفته شده است.

ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

اگر قصد تحصیل در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی را دارید، اما نگران اخذ مدرک زبان هستید و به دنبال ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان هستید، باید بدانید که بدون اخذ مدرک زبان می توانید در فرانسه تحصیل کنید. اما شما باید شرایط خاصی را داشته باشید. همه چیز به علایق شخصی شما بستگی دارد. از آنجایی که دولت این آزمون را اجباری نمی کند، مؤسسات و دانشگاه های فرانسوی استانداردها و رویه های خود را ایجاد می کنند. متقاضیانی که مدرک زبان ندارند باید برای مصاحبه آنلاین در اکثر دانشگاه ها اقدام کنند.

مصاحبه به زبان انگلیسی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که مصاحبه کننده مفهوم را به خوبی درک می کند. مطمئناً از شما سؤال می شود که چرا این برنامه تحصیلی خاص را انتخاب کرده اید و چرا می خواهید در فرانسه تحصیل کنید. اگر در یکی از دانشگاه های فرانسه پذیرفته شده اید باید برای ویزای دانشجویی فرانسه اقدام کنید. عدم ارائه مدرک زبان مانع از تحصیل در فرانسه نخواهد شد، مشروط بر اینکه مهارت های زبانی خود را در طول مصاحبه به افسر پرونده نشان دهید. 

برخی از دانشگاه های فرانسه که به متقاضیان امکان تحصیل بدون مدرک زبان را می دهند در زیر لیست شده اند:

  • دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم کامپیوتر EPITA
  • دانشکده مهندسی ESAIP
  • ISC پاریس
  • EBS پاریس
  • ESGCI پاریس

بدون مدرک آیلتس، می توانید در فرانسه تحصیل کنید، البته بستگی به دانشگاهی دارد که می خواهید در آن شرکت کنید. به خاطر داشته باشید که اگر به آیلتس نیاز ندارید، مطمئناً از شما درخواست می شود که در یک مصاحبه آنلاین برای ارزیابی توانایی های زبان خود شرکت کنید. برخی از دانشگاه ها آیلتس را به تافل ترجیح می دهند. اگر دانشگاه درخواست نکند برای ویزای دانشجویی نیازی به آیلتس نخواهید داشت. برخی از دانشگاه‌هایی که آیلتس را قبول نمی‌کنند ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی متفاوتی داشته باشند، در این صورت باید یک گواهی همراه با درخواست ویزای خود ارائه دهید. بسیاری از کالج ها در فرانسه برنامه های دوزبانه ای را ارائه می دهند که علاوه بر زبان فرانسه، به طور کامل به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. کسانی که می خواهند زبان فرانسه خود را در حین دنبال کردن یک رشته تحصیلی متفاوت به دست آورند یا تقویت کنند، ممکن است از دوره های زبان فرانسه ارائه شده توسط موسسات استفاده کنند.

با این حال، به عنوان یک دانشجوی بین المللی که در فرانسه بدون مدرک زبان تحصیل می کنید، تنها در صورتی می توانید برای پذیرش اقدام کنید که رزومه شما تمام استانداردهای دانشگاه را داشته باشد. همچنین فرم درخواست پذیرش را دو ماه قبل از آخرین مهلت پذیرش (Deadline) دانشگاه به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. شایان ذکر است که دانشگاه های فرانسه بسیار محبوب هستند. در نتیجه هر چه زودتر فرم درخواست و رزومه را دریافت کنند، زودتر متقاضی را ارزیابی کرده و در مورد پذیرش یا عدم پذیرش ثبت نام وی تصمیم نهایی را می گیرند.

فرد برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه باید تحصیلات دیپلم خود را گذرانده باشد و در آزمون پذیرش در کشور خود قبول شده باشد. شایان ذکر است که رتبه دانشگاه مقصد دانشجو در فرانسه بر اساس نمره امتحان پذیرش وی در محل مبدا مشخص می شود. متقاضیان دوره های زبان انگلیسی باید نمره آیلتس یا تافل مورد نظر خود را نیز ارائه دهند. در نهایت، یادگیری به زبان فرانسه رایگان است، اما کالج های خصوصی که دوره های انگلیسی را ارائه می دهند، هزینه حضور از دانشجویان را دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

در فرانسه دو نوع کالج وجود دارد: کالج های دولتی و کالج های خصوصی. هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان با توجه به کالجی که انتخاب می کنید متفاوت است. قبل از ثبت نام در هر دانشگاه، ایده خوبی است که هزینه های تحصیل را بررسی کنید. همچنین ممکن است تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی گرانتر باشد. برخلاف موسسات خصوصی، کالج های دولتی هزینه های شهریه ارزانی را ارائه می دهند. هزینه یادگیری زبان فرانسه در مراکز دولتی بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در هر ترم است. دانشجویان می توانند شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند، اما در شهرهای بزرگتر این امر عملی نیست.

هزینه تحصیل در کالج های دولتی فرانسه بر اساس سطح تحصیلی شما متفاوت است. متوسط شهریه سالانه برای برنامه های کارشناسی تقریباً 170 یورو است. در هر سال تحصیلی، مدرک مهندسی بیش از 620 یورو هزینه دارد. در فرانسه، متوسط هزینه شهریه سالانه تحصیل پزشکی می تواند تا 450 یورو باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تقریباً 260 یورو در سال است، در حالی که هزینه دکترا حدود 400 یورو در سال است. برخی از دوره های تخصصی به هزینه بیشتری نیاز دارند. بدون مدرک زبان، هزینه های تحصیل در فرانسه بر اساس نوع دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت است و ممکن است تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی گرانتر باشد.

ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان
مراحل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول : رشته و دانشگاهی را که می خواهید در آن تحصیل کنید را در مرحله اول فرآیند درخواست پیدا کنید. قبل از ثبت نام در هر دانشگاهی، استانداردهای واجد شرایط بودن را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که نمره آیلتس را در بین شرایط ورودی لحاظ نمی کنند. شما باید برای دانشگاه یا مدرسه فرانسوی مورد نظر خود به صورت آنلاین درخواست دهید. همچنین می توانید رتبه بندی دانشگاه های معروف را در وب سایت هر دانشگاه برای تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه جستجو کنید.

مرحله دوم : پس از مطالعه شرایط و ضوابط، فرم درخواست را تکمیل و به همراه کلیه مدارک ارسال کنید. شما می توانید در زمان ارسال درخواست خود برای کمک مالی اقدام کنید.

مرحله سوم : پردیس فرانسوی یک پلت فرم آنلاین است که می توانید در آن ثبت نام کنید و مراحل درخواست خود را تکمیل کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید در سیستم عامل Campus France ثبت نام کنید و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

مرحله چهارم : برخی از دانشگاه‌ها برای دوره‌های خاص نیاز به آزمون ورودی ویژه دارند، بنابراین مهم است که فرد در چنین آزمونی شرکت کند و شرایط لازم برای پذیرش در آن موسسه و دوره را داشته باشد.

مرحله پنجم : پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های فرانسه نوبت به مرحله پنجم می رسد که این مرحله شامل شرکت در مصاحبه است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

مدارک تحصیل در فرانسه بسته به دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید متفاوت است. مدارک شخصی و تحصیلی که به زبان انگلیسی نیستند باید محضری و ترجمه شوند. هنگام درخواست پذیرش، به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه
  • فرم درخواست دانشگاه
  • عکس پاسپورتی
  • مجوز کمپوس فرانسه
  • هزینه درخواست پرداخت شده
  • ریز نمرات ترجمه شده و تایید شده
  • مدرک دانشگاهی ترجمه شده و تایید شده
  • دیپلم دبیرستان
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه ها
سؤالات متداول
  • آیا اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان ممکن است؟

بله، شما می توانید بدون مدرک زبان ویزای تحصیلی این کشور را کسب کنید و زبان را در فرانسه بخوانید.

  • حداقل مدرک تحصیلی برای مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان چیست؟

حداقل مدرک مورد نظر، دیپلم متوسطه به همراه ریز نمرات است.

  • مدت زمان صدور ویزای تحصیلی فرانسه چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی فرانسه حداقل ۲ الی ۴ ماه می باشد.

  • آیا امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به صورت رایگان در فرانسه وجود دارد؟

بله

  • تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه چقدر است؟

حدود ۸ الی ۱۰ هزار یورو کافی است.

  • آیا امکان یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه و اخذ ویزا وجود دارد؟

بله، بهتر است که مدرک آ ۲ زبان فرانسه را که سطح بسیار پایینی محسوب می شود کسب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به برخی از جنبه های مهم اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان پرداختیم. اگرچه هزینه زندگی در فرانسه قابل توجه است، اما دانشجویان با رزومه قوی ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه باشند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به فرانسه را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *