مهمترین نکات در اخذ ویزای دانشجویی سوئیس

تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور، احتمالا یکی از سخت ترین تصمیماتی است که یک دانشجو می گیرد. به همین دلیل است که دانشجویان باید برای یافتن بهترین دانشگاه در بهترین کشور، تحقیق و توجه زیادی کنند. هر کشوری میزبان دانشجویان بین المللی بااستعداد است و سعی می کند بهترین فرصت ها را برای آنها ایجاد کند. کشور سوئیس نیز تمام تلاش خود را می کند تا دانشجویان برتر را جذب کرده و سطح علمی دانشگاه های خود را افزایش دهد. اما چگونه می توان برای تحصیل در سوئیس اقدام کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهمترین نکات در اخذ ویزای دانشجویی سوئیس بپردازیم. پس چنانچه شما نیز قصد تحصیل در این کشور رویایی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

ویزای دانشجویی سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در کشور سوئیس
  • شرایط دریافت ویزای دانشجویی کشور سوئیس
  • برترین دانشگاه های کشور سوئیس
  • شرایط تحصیل رایگان در کشور سوئیس
  • شرایط تحصیل در کشور سوئیس بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در کشور سوئیس

متقاضیان تحصیل در سوئیس میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با اخذ نامه پذیرش دانشگاه و برآورده کردن سایر شروط، برای دریافت ویزای دانشجویی سوئیس و همچنین مجوز اقامت در این کشور، درخواست دهند. قوانین و شرایط دانشگاه های مختلف در سوئیس متفاوت بوده و دانشگاه ها کاملا به صورت مستقل عمل می کنند. بنابراین توصیه می شود حتما جزئیات شرایط و مهلت درخواست را از وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در سوئیس دریافت نمایید. برخی از شروط اصلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی که معمولا برای همه دانشجویان اعمال می شود عبارتند از: ارائه سوابق تحصیلی در مقاطع قبلی، داشتن نمرات و معدل بالا، ارائه مدرک زبان و اثبات تمکن مالی. 

ویزای دانشجویی سوئیس

دانشجویان می توانند با ارائه مدرک زبان، در دانشگاه های سوئیس به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به تحصیل بپردازند. مدارک زبان معتبر که مورد قبول دانشگاه های سوئیس هستند شامل آیلتس آکادمیک، تافل iBT و PTE آکادمیک می باشد. در خصوص شرط اثبات تمکن مالی نیز باید بدانید که دانشجویان میبایست حدود 19200 یورو برای هر سال تحصیلی در کشور سوئیس، در حساب خود داشته باشند. در واقع، با تامین این مبلغ، دانشجویان اثبات می کنند که قادر خواهند بود از پس مخارج خود در این کشور بربیایند.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی کشور سوئیس

دانشجویان خارج اتحادیه اروپا میبایست به جهت تحصیل در سوئیس، ویزا دریافت نمایند. ارائه نامه پذیرش دانشگاه، شرط اصلی دریافت ویزای دانشجویی کشور سوئیس است. از آنجایی که ممکن است فرآیند دریافت ویزا طولانی شود، توصیه می شود بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه و حداقل 6 ماه قبل از آغاز ترم تحصیلی، نسبت به درخواست ویزا اقدام کنید. متقاضیان تحصیل طولانی مدت در سوئیس، یعنی برای دوره های تحصیلی بیش از 90 روز، میبایست ویزای گروه D را دریافت کنند. این ویزا از نوع شنگن بوده و اجازه سفر آزادانه و بدون ویزا (تا سقف 90 روز) به کل منطقه شنگن را به دارندگان آن خواهد داد. هزینه دریافت ویزای دانشجویی سوئیس، بین 50 تا 100 فرانک سوئیس است. داشتن پاسپورت معتبر، اثبات تمکن مالی از طریق ارائه صورت حساب های بانکی، ارائه مدرک زبان، دریافت بیمه درمانی در سوئیس، ارائه انگیزه نامه، و همچنین تعهد به ترک کشور سوئیس پس از اتمام دوره تحصیلی خود، از سایر شروط مهم و اصلی جهت اخذ ویزای دانشجویی می باشد. هر گونه نقص و کمبود در مدارک و شروط تعیین شده، منجر به ریجکتی ویزا خواهد شد.

برترین دانشگاه های کشور سوئیس

وجود فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی و همچنین بالا بودن میزان درآمد در این کشور، باعث شده است تا هر ساله متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی سوئیس افزایش یابند. کشور زیبای سوئیس، دارای برخی از دانشگاه های برتر جهان و همچنین سیستم آموزشی قوی و کارآمد است. برخی از برترین دانشگاه های سوئیس که از شهرت جهانی برخوردار بوده و در رنکینگ جهانی رتبه بندی شده اند عبارتند از:

  • دانشگاه زوریخ با رنکینگ 83 در جهان
  • دانشگاه برن (Bern) با رنکینگ 120 در جهان
  • دانشگاه بین المللی ژنو با رنکینگ 125 در جهان
  • دانشگاه بازل (Basel) با رنکینگ 136 در جهان
  • دانشگاه لوزان با رنکینگ 203 در جهان
  • دانشکده مدیریت کسب و کار و هتلداری سوئیس

شرایط تحصیل رایگان در کشور سوئیس

تحصیل در سوئیس رایگان نمی باشد و دانشجویان میبایست جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور، شهریه بپردازند. البته، دانشجویان برتر که بتوانند با اثبات شایستگی خود، بورسیه تحصیلی فول فاند دریافت کنند، قادر خواهند بود به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند. میزان پوشش هزینه ها نیز با توجه به نوع بورسیه و نهاد ارائه دهنده آن، متفاوت است. علاوه بر بورسیه های دولتی، اکثر دانشگاه های سوئیس نیز بورسیه هایی را به دانشجویان بین المللی، به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه می دهند. این بورسیه های دانشگاهی، معمولا هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس را تا سقف 60000 فرانک پوشش می دهند. برخی از شروط اصلی جهت دریافت بورسیه های تحصیلی در سوئیس عبارتنداز: داشتن نمرات و معدل عالی در مقاطع قبلی، داشتن نمره زبان بالا، داشتن رزومه و سوابق علمی پژوهشی قوی و همچنین داشتن مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر جهان. لازم به ذکر است که دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه شوند، در هنگام درخواست ویزای دانشجویی سوئیس، لازم است به جای مدارک اثبات تمکن مالی، مدارک مربوط به دریافت بورسیه را ارائه نمایند.

شرایط تحصیل در کشور سوئیس بدون مدرک زبان

رایج ترین زبان ها در سوئیس عبارتند از زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی. نوع زبان مورد نیاز شما جهت تحصیل در سوئیس، به کانتون و دانشگاه انتخابی شما در این کشور بستگی دارد. معمولا دانشگاه های محدودی در سوئیس وجود دارند که دوره های تحصیلی خود را کاملا به زبان انگلیسی ارائه کنند. در نتیجه، صرفا داشتن مهارت در زبان انگلیسی جهت تحصیل در سوئیس کافی نبوده و مهارت در یکی از زبان های رایج این کشور ضروری می باشد. متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی سوئیس میبایست به جهت بالا بردن شانس خود در اخذ ویزا، حتما مدرک زبان ارائه نمایند. به عبارتی دیگر، حتی اگر دانشجویان بدون مدرک زبان، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شوند، باز هم شانس دریافت ویزا برای آنها پایین خواهد بود. پس توصیه می شود برای جلوگیری از ریجکتی ویزای دانشجویی، حتما مدرک زبان ارائه نمایید.

ویزای دانشجویی سوئیس
سؤالات متداول
  • آیا با اخذ ویزای دانشجویی سوئیس می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت سوئیس وجود دارد.

  • آیا با اخذ ویزای دانشجویی سوئیس می توان برای اعضای خانواده هم ویزای همراه دریافت کرد؟

بله. شما می توانید با اثبات تمکن مالی، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزای همراه دهید.

  • آیا امکان ریجکتی ویزای دانشجویی وجود دارد؟

بله. دلایل بسیاری مانند عدم اثبات تمکن مالی، عدم اثبات بازگشت به کشور خود پس از فارغ التحصیلی، عدم دریافت بیمه در سوئیس، ارائه مدارک ناقص و بسیاری دیگر از دلایل، می تواند باعث ریجکتی ویزا شود.

  • آیا پس از فارغ التحصیلی می توان در سوئیس ماند؟

بله. معمولا پس از فارغ التحصیلی، 6 ماه می توانید در سوئیس بمانید و به دنبال کار باشید. در صورت عدم دریافت پیشنهاد شغلی در این مدت، باید به کشور خود بازگردید.

  • مدت زمان دریافت ویزای دانشجویی کشور سوئیس چقدر است؟

معمولا مدت زمان پردازش درخواست ویزای نوع D، هشت تا ده هفته می باشد.

  • آیا دانشجویان می توانند در حین تحصیل در سوئیس کار کنند؟

بله. دانشجویان مجاز می باشند تا سقف ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

  • اعتبار ویزای دانشجویی سوئیس چقدر است؟

این ویزا در ابتدا با اعتبار یکساله صادر می شود و پس از آن تا پایان دوره تحصیلی شما قابل تمدید خواهد بود.

  • آیا می توان در سوئیس به زبان انگلیسی تحصیل نمود؟

بله. دانشجویان می توانند با ارائه مدرک آیلتس و یا معادل آن، به زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته دانشگاه های محدودی در سوئیس وجود دارد که دوره های خود را صرفا به زبان انگلیسی ارائه نمایند.

سخن پایانی

کشور سوئیس به داشتن استانداردهای بالای تحصیلی و روش های آموزشی که مبتنی بر یادگیری فعال است، در جهان مشهور می باشد. این کشور نه تنها دارای یک سیستم آموزشی کیفی است، بلکه دارای یک سیستم اقتصادی قدرتمند می باشد. متقاضیان تحصیل در سوئیس می توانند با اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های این کشور که اکثرا دارای رنکینگ جهانی هستند، به رویاهای خود تحقق ببخشند. ما در این مقاله به بررسی مهمترین نکات در اخذ ویزای دانشجویی سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *