مهم ترین نکات در اخذ ویزای طلایی پرتغال

دولت پرتغال برای جبران افول اقتصادی خود در سال 2008، همواره به دنبال توسعه اقتصاد پرتغال با جذب سرمایه گذاران خارجی بوده است. این کشور در سال 2012، نوع ویژه ای از ویزا را به نام ویزای طلایی (GV) به متقاضیان مهاجرت به این کشور معرفی کرد و با رشد شدیدی در اقتصاد خود مواجه شد. بر طبق این ویزا، سرمایه گذاران خارج اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، مجاز به انتقال سرمایه خود از راه های گوناگونی به این کشور میباشند. کشور پرتغال با تسهیل فرآیند سرمایه گذاری، فراهم کردن زیرساخت های اقتصادی و سیاسی عالی، اعطای خدمات دولتی و رفاه اجتماعی به سرمایه گذاران و حتی اعطای شهروندی خود به سرمایه گذاران خارجی توانست گامی بزرگ در پیشرفت اقتصاد خود بردارد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین نکات در اخذ ویزای طلایی پرتغال بپردازیم. اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری و اخذ شهروندی پرتغال را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است.

ویزای طلایی پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای طلایی پرتغال چیست؟
  • مزایای اخذ ویزای طلایی پرتغال
  • شرایط اخذ ویزای طلایی پرتغال
  • گزینه های سرمایه گذاری در پرتغال برای اخذ ویزای طلایی

ویزای طلایی پرتغال که با عنوان “مجوز اقامت برای فعالیت سرمایه گذاری (ARI)” نیز شناخته می شود، یک طرح اقامت از طریق سرمایه گذاری است که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا طراحی شده است. صدور این نوع ویزا از جانب اداره مهاجرت و مرز پرتغال یا همان SEF، در اکتبر سال 2012 به تصویب رسید. هدف اصلی این طرح، جذب سرمایه بین المللی به داخل کشور بوده است تا خسارات ناشی ازبحران اقتصادی پرتغال درسال 2008 را جبران کند. این برنامه موفقیت های بزرگی را در جذب سرمایه گذاران حاصل کرده است به طوریکه طی 8 سال گذشته این ویزا برای حدود 9000 متقاضی و 16000 نفر از اعضای خانواده آنان صادر شده و بیش از 6 میلیارد یورو سرمایه وارد این کشور شده است. از بزرگ ترین مزایای اخذ ویزای طلایی کشور پرتغال آن است که متقاضیان با گذشت 5 سال از دریافت این ویزا، امکان اخذ اقامت دائم و شهروندی این کشور را خواهند داشت. همچنین، این ویزا به دارندگان آن اجازه می دهد که بدون هیچ مدرک دیگری به هر نقطه از منطقه تحت پوشش توافقنامه شنگن، از جمله پرتغال و 25 کشور اتحادیه اروپا سفر کنند و برای هر کسی که شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس نیست، قابل صدور میباشد. برای اطلاع از مهم ترین نکات در اخذ ویزای طلایی این کشور در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ویزای طلایی پرتغال

مزایای اخذ ویزای طلایی پرتغال

  • شما می توانید با سرمایه گذاری مبلغی در حدود 280.000 یورو، که یکی از پایین ترین مبالغ برای سرمایه گذاری در اروپا است، واجد شرایط اخذ اقامت پرتغال شوید.
  • برای حفظ اجازه اقامت خود نیازی به مهاجرت به پرتغال ندارید. اقامت در کشور پرتغال، به طور متوسط به مدت هفت روز در سال کافی میباشد.
  • شما می توانید با گذشت پنج سال از دریافت ویزای طلایی، واجد شرایط اخذ شهروندی پرتغال باشید. از مهم ترین نکات در اخذ ویزای طلایی آن است که اخذ این ویزا، یکی از سریع ترین روش ها برای دریافت شهروندی در اروپا میباشد. برای آنکه واجد شرایط دریافت شهروندی باشید لازم است مالیات معوقه نداشته باشید، سوابق کیفری در پرتغال و یا کشور خود نداشته باشید، و در یک آزمون سنجش مهارت زبان پرتغالی شرکت کرده و قبول شوید.
  • هنگامی که شهروند پرتغال شوید و پاسپورت این کشور را دریافت کنید، امکان سفر به 188 کشور دنیا را بدون ویزا، خواهید داشت.
  • دریافت ویزای طلایی پرتغال به شما امکان زندگی، کار و حتی تحصیل در این کشور را خواهد داد. شما میتوانید از کلیه خدمات عمومی پرتغال مانند بیمه و سیستم آموزشی این کشور استفاده کنید و یا حتی با راه اندازی کسب و کار مورد علاقه خود، مشغول به کار شوید.
  • شما میتوانید با دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال، برای خانواده خود نیز درخواست ویزای الحاق خانواده دهید. این افراد خانواده، شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان زیر 26 سال در صورتی که محصل و مجرد باشند، و همچنین پدر و مادر شما که بالای 65 سال باشند، میباشد.
  • برنامه ویزای طلایی، هیچ گونه مسئولیت مالیاتی برای شما نخواهد داشت مگر اینکه بیش از 183 روز از سال را در پرتغال سپری کرده و به یک مقیم مالیاتی در پرتغال تبدیل شوید. کشور پرتغال یک رژیم مالیاتی مطلوب را به افراد خارجی که قصد نقل مکان به پرتغال و اقامت در این کشور را دارند، ارائه میدهد. از طریق برنامه اقامت غیرعادی (NHR)، این کشور معافیت های خاصی از مالیات بر درآمد را برای 10 سال اول اقامت به شما ارائه می دهد. این برنامه در سال 2020 کمی تغییر کرده و بازنشستگان خارجی را از معافیت مالیاتی بر درآمد بازنشستگی خود، معاف کرده است.
ویزای طلایی پرتغال

شرایط اخذ ویزای طلایی پرتغال

مهم ترین شرایط و نکات در اخذ ویزای طلایی به شرح زیر میباشند:

  • شما میبایست شهروند خارج اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باشید
  • داشتن حداقل 18 سال سن و نداشتن هیچگونه سابقه کیفری در کشور خود و یا کشور پرتغال
  • باید حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در پرتغال را داشته باشید. در قسمت های بعدی به شرح انواع سرمایه گذاری و مبالغ لازم میپردازیم.
  • منبع سرمایه شما میتواند شامل املاک و مستغلات، صندوق های سرمایه گذاری، انتقال سرمایه، تشکیل شرکت و کمک های مالی باشد.
  • سرمایه گذاری شما باید سودآور و به نفع اقتصاد پرتغال بوده و موجب اشتغال زایی شود (در برخی موارد لازم است اثبات کنید که حداقل 5 الی 10 فرصت شغلی دائمی در پرتغال ایجاد کرده اید)
  • شما باید متعهد شوید که این سرمایه گذاری را حداقل برای پنج سال آینده حفظ کنید.

گزینه های سرمایه گذاری در پرتغال برای اخذ ویزای طلایی

  1. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

شما باید ملکی به ارزش حداقل 500.000 یورو در پرتغال خریداری نمایید. در صورت خرید ملک در منطقه کم تراکم، مبلغ لازم برای سرمایه گذاری، 400.000 یورو خواهد بود. شما همچنین میتوانید یک ملک قدیمی و بالای 30 سال را در مناطق حاشیه شهری خریداری کرده و مبلغی در حدود 350.000 یورو برای بازسازی آن سرمایه گذاری کنید (این سرمایه گذاری باید توسط SEF تایید شود). اگر ملک مذکور در مناطق کم تراکم پرتغال باشد، سرمایه لازم 20% کاهش یافته و به مبلغ 280.000 یورو میرسد. توجه داشته باشید که مالکیت ملک خریداری شده لزوما مختص به یک نفر نمیباشد. این بدان معناست که دو یا سه نفر میتوانند با تامین حداقل سرمایه، به صورت شراکتی ملک را خریداری کرده و هر نفر به صورت جداگانه برای دریافت ویزای طلایی درخواست دهند. برای مثال دو نفر میتوانند ملکی را به ارزش یک میلیون یورو خریداری کرده و هر نفر 500.000 یورو هزینه کند.

در ضمن، از مهم ترین نکات در اخذ ویزای طلایی پرتغال از طریق خرید ملک و مستغلات آن است که بر اساس آخرین آپدیت اداره اقامت کشور پرتغال، پروژه های املاک و مستغلات، بسیار محدود شده است و اکثرا سرمایه گذاری جهت اخذ ویزای طلایی، از طریق خرید سهام هتل ها و یا سرمایه گذاری در هتل ها صورت میگیرد. اما گاها دولت پرتغال پروژه هایی را در بخش املاک و مستغلات معرفی مینماید که در صورت اعلام، شما میتوانید شرایط جدید و آپدیت شده را از طریق مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت پرتغال به دست آورید و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

نکته مهم:  بر اساس قوانین جدید در سال 2022، املاک مسکونی در لیسبون، پورتو و شهرهای ساحلی سرزمین اصلی، سرمایه گذاران را واجد شرایط دریافت ویزای طلایی این کشور نمی کند. با این حال، شما می توانید یک ملک تجاری را در این مکان ها خریداری کنید و واجد شرایط دریافت ویزای طلایی باشید.

  1. انتقال سرمایه اصلی به بانک

شما میتوانید حداقل مبلغ 1 میلیون یورو را به حساب بانکی در پرتغال انتقال دهید. البته بر اساس قوانین جدید ویزای طلایی در سال 2022، این رقم به 1.5 میلیون یورو افزایش یافته است.

ویزای طلایی پرتغال
  1. سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری پرتغال

شما میبایست حداقل 500.000 یورو در صندوق های سرمایه گذاری پرتغال که واجد شرایط باشند، سرمایه گذاری کنید.

  1. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت یا خرید سهام یک شرکت از پیش تاسیس شده

شما میتوانید سهام یک شرکت را به ارزش حداقل یک میلیون یورو خریداری کرده و یا یک میلیون یورو برای ثبت شرکت هزینه کنید. شما میبایست در یک کسب و کار پرتغالی که متعلق به خود شما به عنوان متقاضی اصلی میباشد، حداقل 10 شغل تمام وقت جدید و یا 8 شغل تمام وقت جدید در مناطق کم تراکم، ایجاد کنید. اگر یک بیزنس را خریداری نموده اید، باید برای مدت حداقل سه سال، 5 فرصت شغلی جدید و تمام وقت در پرتغال ایجاد کنید.

  1. سرمایه گذاری از طریق اهدا پول

شما میتوانید حداقل 250.000 یورو برای حفظ میراث ملی در پرتغال سرمایه گذاری کنید و یا حداقل 500.000 یورو در یک فعالیت مربوط به تحقیق و توسعه در پرتغال از طریق مؤسسات تحقیقاتی علمی دولتی یا خصوصی، سرمایه گذاری کنید.

نکته: در ادامه مهم ترین نکات در اخذ ویزای طلایی پرتغال ، باید ذکر کنیم که در حال حاضر، پرطرفدار ترین روش برای اخذ ویزای طلایی این کشور، سرمایه گذاری در سهام هتل ها میباشد.

سؤالات متداول
  • آیا میتوان از طریق دریافت وام از بانک های پرتغال، ویزای طلایی را دریافت کرد؟

خیر. دولت پرتغال از شما انتظار دارد که حداقل مقدار مورد نیاز برای سرمایه گذاری را از خارج از پرتغال وارد این کشور کنید. بنابراین حداقل مبلغ را نمی توان به عنوان وام از یک موسسه مالی پرتغالی دریافت کرد. با این حال، می توانید مبلغ را به عنوان وام از یک موسسه مالی غیر پرتغالی بگیرید و سپس آن را به پرتغال بیاورید. لازم است بدانید که اگر سرمایه‌گذاری شما از حداقل مقدار بیشتر شود، میتوانید از بانک های پرتغال وام دریافت کنید.

  • آیا پس از اخذ شهروندی پرتغال از طریق ویزای طلایی، میتوان نوع سرمایه گذاری را تغییر داد؟

بله. شما میبایست تا زمانیکه اجازه اقامت پرتغال را دارید، سرمایه گذاری خود را حفظ نمایید. در صورتی که پس از 5 سال موفق به اخذ شهروندی پرتغال شدید، میتوانید سرمایه گذاری خود را لغو کرده و یا آن را به نوعی دیگر تغییر دهید.

  • هزینه دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال چقدر است؟

– هزینه پردازش مدارک برای متقاضی اصلی حدود 533 یورو و برای همراهان حدود 83 یورو میباشد.

– هزینه درخواست اولیه برای هر نفر در حدود 5.325 یورو میباشد.

– هزینه تمدید ویزا برای هر نفر در حدود 2.663 یورو میباشد.

سخن پایانی

کشور پرتغال در سال 2019، به لحاظ رشد اقتصادی، به رتبه 34 در جهان دست یافته و اقتصاد آن همچنان با سرعت زیادی رو به رشد است. این کشور با فراهم کردن فرصت های بی نظیر برای جذب سرمایه گذاران خارجی، مانند اعطای ویزای طلایی، روش های سرمایه گذاری را تسهیل کرده و به دنبال رونق اقتصاد خود میباشد. اخذ ویزای طلایی کشور پرتغال، شرایط و قوانینی دارد که متقاضیان در صورت واجد شرایط بودن، نه تنها امکان سرمایه گذاری در پرتغال، بلکه امکان اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور را با دریافت این ویزا خواهند داشت. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات در اخذ ویزای طلایی پرتغال پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به کشور پرتغال کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *