هرآنچه در مورد ویزای مولتی کانادا باید بدانید

شاید تعجب کنید اگر بگوییم ویزای مولتی کانادا یک ویزای توریستی با اعتبار 10 ساله است. بله، درست فهمیدید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که گمان می کنند پس از خروج از کانادا، دیگر قادر به بازگشت به این کشور نخواهند بود، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. دارندگان ویزای مولتی در کانادا می توانند به دفعات این کشور را ترک نموده و دوباره وارد خاک کانادا شوند. این بدان معناست که دارندگان ویزای مولتی در صورت خروج از کانادا، ملزم به درخواست دوباره جهت اخذ ویزا نخواهند بود. اما چه کسانی واجد شرایط اخذ این نوع ویزای کانادا هستند؟ آیا این ویزا به تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا اعطا می شود؟ 

برای دریافت جواب این سوالات و همچنین آشنایی کامل با ویزای مولتی کشور کانادا، این مقاله را تا انتها بخوانید. ما سعی داریم تا در این مقاله، به شما کمک کنیم برای اخذ ویزای مولتی کشور کانادا اقدام نموده و با خیالی راحت به کانادا سفر کنید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالین ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور کانادا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

ویزای مولتی کانادا

عناوین و موضوعات این مقاله

ویزای مالتیپل یا همان ویزای مولتی کانادا با عنوان ویزای چندبار ورود نیز شناخته می شود. این ویزا، از نوع اقامت موقت در کانادا است که مجوز رفت و آمد به کانادا را در طی 10 سال صادر می کند. در واقع، اعتبار ویزای مولتی در کانادا، به اندازه اعتبار پاسپورت یعنی 10 سال است. پس تا زمانی که پاسپورت شما معتبر است، مجوز ورود به کانادا و خروج از آن را خواهید داشت.

این نوع ویزای کانادا، به دارندگان آن اجازه می دهد تا در طول مدت اعتبار ویزا، هر چند بار که لازم باشد، از کانادا خارج شده و سپس بدون نیاز به درخواست مجدد ویزا، وارد این کشور شوند (مقصد متقاضیان می تواند هر کشوری باشد). معمولا ویزای مولتی، برای تسهیل ورود مسافران قانونی به کانادا، با اعتبار طولانی مدت صادر می شود و همانطور که گفتیم، حداکثر اعتبار این ویزا، 10 سال است. ما در قسمت های بعد، بیشتر در این خصوص توضیح می دهیم.

ویزای مولتی کانادا

تفاوت ویزای یکبار ورود و ویزای مولتیپل کانادا

به طور کلی، ویزای کانادا به دو شکل ویزای یکبار ورود و ویزای چندبار ورود یا همان ویزای مولتی کانادا صادر می گردد. بیایید تا بیشتر در این باره توضیح دهیم. ویزای یکبار ورود کانادا، به اتباع خارجی اجازه می دهد فقط یک بار در طول مدت اعتبار ویزا، وارد کانادا شوند. این ویزا می تواند حداکثر 6 ماه قبل از تاریخ سفر به کانادا صادر شود. تاریخ انقضای این نوع ویزا نیز می تواند حداقل یک ماه پس از تاریخ ورود به کانادا باشد. 

اگر ویزای یکبار ورود کانادا را دریافت کنید، پس از خروج از کانادا، برای ورود مجدد به کانادا به ویزای جدید نیاز خواهید داشت. اما، همانگونه که گفته شد، ویزای مولتی کانادا به شما امکان می دهد هر چند بار که بخواهید به کانادا سفر کرده و به مدت شش ماه در این کشور باشید، سپس آن را ترک کنید.ویزای مولتی یا همان ویزای مالتیپل کانادا، تا 10 سال، یا یک ماه قبل از انقضای ویزای شما، معتبر خواهد بود. اگر خارج از کانادا هستید، باید در تاریخ انقضای ویزای خود، یا قبل از آن، وارد کانادا شوید.

اکنون اگر بپرسید کدام نوع از ویزاهای ذکر شده در این قسمت را برای ورود به کانادا باید انتخاب کرد، جواب آن است که شما نیازی به انتخاب ویزا ندارید. چرا که ویزای چند بار ورود، چیزی است که همه متقاضیان ویزای کانادا، به طور خودکار برای آن در نظر گرفته می شوند. مراجع مربوطه درخواست شما را بررسی می کنند و بسته به شرایط شما، ویزا صادر می نمایند.

نگاهی بر شرایط اخذ ویزای مولتی کشور کانادا

شهروندان غیر کانادایی و یا افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند، می بایست برای ورود به این کشور، ویزا دریافت کنند. در واقع، این افراد اگر قصد بازدید از کانادا را دارند و یا کانادا را ترک نموده و اکنون می خواهند دوباره وارد این کشور شوند، باید ویزای توریستی (کوتاه مدت) درخواست کنند. حال این ویزا می تواند به صورت یکبار ورود و یا چندبار ورود صادر گردد. فراموش نکنید که دارندگان اقامت دائم و پاسپورت کانادا، نیازی به اخذ ویزای توریستی ندارند و قادر می باشند هر چند بار که تمایل دارند، وارد کانادا شده و یا از آن خارج شوند. 

حال بیایید تا به شما بگوییم اخذ ویزای پنج ساله کانادا چه شرایطی دارد. برای دریافت هر گونه ویزای اقامت موقت کانادا باید به افسر پرونده نشان دهید که الزامات قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان (IRPA) کانادا را برآورده می کنید و برای اقامت موقت وارد این کشور می شوید. همچنین لازم است:

  • افسر پرونده را قانع کنید که در پایان اقامت خود، کانادا را ترک خواهید کرد.
  • نشان دهید که تمکن مالی کافی برای نگهداری از خود و اعضای خانواده خود در کانادا و بازگشت به کشور خود را دارید.
  • قصد کار یا تحصیل در کانادا را نداشته باشید مگر اینکه مجوز انجام این کار را دریافت کرده باشید.
  • وابستگی خود را به کشور خود نشان دهید. برای مثال، باید ثابت کنید که در کشور خود دارای شغل، بیزنس، اموال و دارایی و یا خانواده وابسته هستید. 
  • تابع قانون باشید و سابقه کیفری و مجرمانه نداشته باشید.
  • خطری برای امنیت کانادا نباشید.
  • هر مدرک اضافی که توسط افسر درخواست می شود برای تایید پذیرش خود ارائه دهید.
  • در سلامت کامل باشید (در صورت نیاز، معاینه پزشکی را انجام دهید و مدارک آن را ارائه کنید).

جدیدترین دستورالعمل های صدور ویزای مالتیپل در کانادا

بر طبق قوانین جدید دولت کانادا، همه متقاضیان دریافت ویزای اقامت موقت کانادا، برای ویزای چند بار ورود در نظر گرفته می شوند و حتی ممکن است به متقاضیان ویزای یکبار ورود نیز ویزای چند بار ورود اعطا شود. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، به منظور تسهیل ورود گردشگران و مهاجران به کانادا ، بر صدور ویزای مولتی یا چندبار ورود تاکید دارد. 

لازم به ذکر است که همه متقاضیان، واجد شرایط دریافت ویزای مولتی یا چند بار ورود نمی باشند و این تصمیم، کاملا در اختیار افسر IRCC است. اگر افسر پرونده تصمیم به صدور ویزای یکبار ورود بگیرد، دلایل آن باید در یادداشت های پرونده درج شود. افسران باید توجه داشته باشند که در حال حاضر، صدور ویزای مولتی کانادا باید در حالت استاندارد در نظر گرفته شود و هرگونه صدور ویزای یکبار ورود نیاز به توضیح دارد. افرادی که ویزای یکبار ورود برای آنها صادر شده و مدت مجاز اقامت آنها در کانادا به پایان نرسیده است، می توانند به ایالات متحده سفر کرده و برگردند. آنها برای ورود مجدد به کانادا نیازی به دریافت ویزای اقامت موقت دوم ندارند. در مواردی که امکان صدور ویزای مولتی یا چند بار ورود وجود داشته باشد، باید برای حداکثر مدت اعتبار، یعنی 10 سال صادر شود. 

ویزای مولتی کانادا

تمکن مالی مورد نیاز ویزای مولتی کانادا چقدر است؟

متقاضیان اخذ ویزای مولتیپل کانادا باید اثبات نمایند که از تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه زندگی خود در کانادا برخوردار هستند. این امر، از طریق ارائه جدیدترین صورتحساب های بانکی امکان پذیر است. سایر مدارکی که متقاضیان می توانند برای اثبات تمکن مالی خود ارائه کنند عبارت اند از:  

  •   قرارداد کاری متقاضی و یا همسر وی، که نام کارفرما، عنوان شغلی، تاریخ اعتبار قرارداد و همچنین میزان درآمد و حقوق در آن ذکر شده باشد.
  • مدارک تمکن مالی مربوط به اسپانسر در کانادا. در این روش، فردی که برای متقاضی دعوتنامه ارسال کرده است و میزبان وی در کانادا می باشد، باید قرارداد کاری خود و همچنین میزان درآمد و حقوق ماهیانه خود را ارائه نموده و تضمین کند که کلیه هزینه های مهمان خود را در کانادا تامین می کند. فراموش نکنید که درآمد و حقوق میزبان، باید بسیار بیشتر از تعداد مهمان ها (یعنی خانواده متقاضی اخذ ویزای مالتیپل کانادا) باشد. 

حال سوالی که وجود دارد آن است که میزان دقیق تمکن مالی چقدر باید باشد؟ در جواب لازم است بدانید که تمکن مالی لازم برای یک نفر، حداقل 13,757 دلار کانادا است. این میزان تمکن مالی برای یک خانواده دونفره، حداقل 17,127 دلار کانادا، برای یک خانواده سه نفره حداقل 21,055 دلار کانادا و برای یک خانواده چهار نفره، حداقل 25,564 دلار کانادا می باشد. در نتیجه، اگر شما متاهل هستید، باید تمکن مالی لازم را بر اساس تعداد اعضای خانواده خود، محاسبه کنید. 

دریافت ویزای مولتی کشور کانادا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان پردازش درخواست ویزای مولتی کانادا، به عواملی از جمله میزان ترافیک کاری سفارت و حجم درخواست ها، پیچیدگی شرایط متقاضی و همچنین کشور مبدا متقاضی بستگی دارد. در حالت کلی، این پروسه می تواند بین 2 تا 4 هفته کاری از زمان درخواست طول بکشد. از طرفی دیگر، نحوه ارسال درخواست ویزا نیز می تواند بر مدت زمان پردازش آن تاثیر بگذارد. معمولا درخواست هایی که به صورت آنلاین ارائه می شوند، سریع تر بررسی شده و نتیجه آنها اعلام می گردد. شما می توانید برای صرفه جویی در وقت، صفر تا صد امور اخذ ویزا را به کارشناسان مهاجرتی بسپارید.

هزینه اخذ ویزای مولتی کشور کانادا در سال 2024

برای دریافت ویزای مولتی کانادا، باید علاوه بر اثبات تمکن مالی و داشتن پول کافی در حساب بانکی خود، برخی هزینه ها را نیز بپردازید. برای مثال، هزینه درخواست ویزای توریستی کانادا، باید در سفارت این کشور پرداخت شود و فیش آن به همراه سایر مدارک، به آفیسر پرونده تحویل داده شود. در حال حاضر، هزینه درخواست ویزای مولتی کشور کانادا برای هر نفر، حدود 185 دلار کانادا است. از طرفی دیگر،هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک نیز مستلزم پرداخت هزینه ای در حدود 85 دلار کانادا می باشد. شما باید پیش از هر اقدام، هزینه های مهاجرت به کانادا و یا صرفا بازدید از این کشور را به دقت بررسی نموده و مطمئن شوید که قادر به تامین این هزینه ها خواهید بود. 

ویزای مولتیپل

همه چیز درباره نحوه تمدید ویزای مولتی در کانادا

ویزای مولتی کانادا به شما اجازه می دهد تا 6 ماه در این کشور اقامت مستمر داشته باشید. حال شما می توانید 1 ماه پیش از انقضای ویزا، برای تمدید آن درخواست دهید. در ضمن، شما می توانید به دفعات نامحدود برای تمدید ویزای خود اقدام کنید. اما انتظار نداشته باشید که افسر ویزا هر دفعه با درخواست شما موافقت کند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، اعتبار ویزای مولتی، با توجه به اعتبار پاسپورت شما متغیر است. اگر پاسپورت شما اعتبار 5 ساله دارد، از همان ابتدا باید برای اخذ ویزای پنج ساله کانادا درخواست دهید. اما به دارندگان پاسپورت 10 ساله، ویزای 10 ساله اعطا می شود. این ویزا هر 6 ماه باید تمدید شود.

به طور کلی، برای درخواست تمدید، شما باید فرم IMM 5708 را از وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا دریافت نموده و تکمیل کنید. در صورت موافقت با درخواست شما، مدرکی با نام Visitor Record برای شما ارسال خواهد شد که تاریخ اعتبار جدید ویزای شما را نشان می دهد. حال اگر می خواهید پس از انقضای ویزای توریستی، به کشور خود بازنگردید و در کانادا بمانید، ما در قسمت بعد راه حل ویژه ای را برایتان شرح داده ایم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نحوه تبدیل ویزای مالتیپل کانادا به اقامت

خوشبختانه دولت کانادا فرصت بی نظیر تبدیل ویزای پنج ساله کانادا به انواع ویزای تحصیلی، کاری و یا حتی اقامت دائم کانادا را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. 

خبر خوش برای علاقه مندان مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور آن است که بر طبق قوانین جدید کانادا، شما می توانید با ویزای مولتی توریستی، وارد کانادا شده و به دنبال کار باشید. در صورتی که موفق به اخذ جاب آفر از کارفرما شوید، مجوز اقامت موقت شما به ورک پرمیت یا همان مجوز کار در کانادا تبدیل می شود. از این طریق، پس از 5 سال کار مستمر در کانادا و پرداخت به موقع مالیات، واجد شرایط اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی کانادا خواهد بود. اما فراموش نکنید که شما باید برای این اقدام، به شدت برنامه ریزی نموده و همه جوانب را به خوبی بسنجید. در واقع شما باید تمامی احتمالات را در نظر بگیرید و حتی در صورت عدم اخذ جاب آفر در این مدت، آمادگی بازگشت به کشور خود را داشته باشید.

از طرفی دیگر، شما می توانید با ویزای مولتی کانادا وارد این کشور شده و پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد علاقه خود در کانادا، اقامت تحصیلی این کشور را به دست آورید. در این روش نیز پس از فارغ التحصیلی فرصت دارید تا به دنبال کار باشید.در صورت اخذ جاب آفر و یافتن شغلی مرتبط با تحصیلات خود، امکان درخواست اقامت کاری کانادا و سپس تبدیل آن به اقامت دائم وجود دارد. پس از گذشت چند سال نیز می توانید برای اخذ پاسپورت کانادا درخواست دهید. 

آیا با ویزای مولتی کانادا می‌توان کار کرد؟

باید بدانید که دریافت این ویزا به شما مجوز کار در کانادا را نمی دهد. پس اگر ویزای مولتیپل کانادا را در غالب ویزای توریستی دریافت کرده اید، باید به دنبال اخذ مجوز کار در کانادا یا همان work permit باشید. اما چگونه؟ ما در قسمت قبل، هنگامی که نحوه تبدیل ویزای مولتی به اقامت این کشور را شرح می دادیم، به طور خلاصه اشاره ای به شرایط اخذ ورک پرمیت کانادا نیز داشتیم. اما اکنون می خواهیم این مساله را بیشتر توضیح دهیم.

پس از دوران کرونا و در نتیجه نیاز مبرم دولت کانادا به نیروی کار خارجی، قانون جدید و جالبی در این کشور تصویب شد. بر طبق این قانون، دارندگان ویزای توریستی کانادا می توانند در این کشور به دنبال کار باشند و ویزای توریستی خود را به ویزای کاری کانادا تبدیل نموده و مجوز کار در کانادا را دریافت کنند. در واقع، مجوز کار در کانادا که از این طریق اعطا می شود، از نوع open work permit یا همان مجوز کار باز است. در نتیجه، متقاضیان اخذ ویزای کاری و مجوز کار در کانادا، ملزم به ترک کانادا و ارسال درخواست از کشور خود نمی باشند (در سایر کشورهای جهان، شما نمی توانید هنگامی که با ویزای توریستی در آن کشور هستید، ویزای کاری آن کشور را درخواست کنید).

نکته بسیار جالب در مورد مجوز کار باز در کانادا آن است که شما نیازی به اخذ جاب آفر در کانادا نخواهید داشت و حضور شما در این کشور با ویزای توریستی، مجوزی برای درخواست work permit خواهد بود. این فرصت استثنایی را فقط کانادا در اختیار مهاجران جهان قرار می دهد. در حال حاضر، این روش مهاجرت به کانادا، طرفداران بسیار زیادی دارد و جزو محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای بلند مدت کانادا

معمولا کلیه مدارک لازم جهت اخذ ویزای مولتی کانادا، در وب سایت رسمی اداره مهاجرت این کشور موجود است. حال از آنجایی که این مدارک می تواند با توجه به شرایط متقاضی، نوع ویزای درخواستی و یا ملیت متقاضی متفاوت باشد، توصیه می کنیم حتما وب سایت اداره مهاجرت کانادا را بررسی نموده و سپس اقدامات لازم برای درخواست ویزا را انجام دهید. در حالت کلی، برخی از مهم ترین مدارکی که ارائه آن برای کلیه متقاضیان الزامی است عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • سابقه سفر قبلی
  • برنامه سفر که هدف شما از سفر به کانادا و مدت زمانی که قصد اقامت در این کشور را دارید به خوبی نشان دهد
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی و مدارک وضعیت مدنی وی مانند سند ازدواج، سند طلاق، گواهی تولد فرزندان و غیره
  • انگیزه نامه ای که شفاف بیان کند چرا دولت کانادا باید به شما ویزا اعطا نماید
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای مولتی کانادا
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک رزرو بلیط رفت و برگشت
  • فیش پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک اثبات محل اقامت متقاضی در کانادا
  • مدارک اخذ بیمه درمانی در کانادا

با انواع دعوتنامه های کانادا بیشتر آشنا شویم

همانطور که می دانید، یکی از راه های اخذ ویزای مولتیپل کانادا یا همان ویزای توریستی، دریافت دعوتنامه کانادا می باشد. اما این دعوتنامه چیست و چه کسی می تواند برای شما دعوتنامه ارسال کند؟ در این خصوص باید بدانید که دعوتنامه، یک نامه رسمی از سوی خانواده، اقوام، دوستان و یا یک سازمان رسمی در کانادا است که شما را به این کشور دعوت می کند. حال از آنجایی که دعوت نامه ارسال شده باید معتبر باشد و بر طبق قوانین کانادا تنظیم شده باشد، لازم است شما با انواع دعوتنامه کانادا و شرایط ارسال آن آشنا شوید. در صورتی که با یک دعوت نامه نامعتبر، اقدام به درخواست ویزای توریستی کانادا بکنید، احتمال ریجکتی درخواست شما بسیار بالا خواهد بود. پس ابتدا بیایید با انواع دعوتنامه در کانادا و کاربرد آن آشنا شویم:

• دعوتنامه اعضای خانواده، دوستان و اقوام در کانادا

حتما شما هم عضوی از خانواده و یا دوستانتان در کانادا اقامت دارند. اگر می خواهید برای دیدار آنها به کانادا بروید، باید از آنها بخواهید که برایتان دعوتنامه ارسال کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که فرد ارسال کننده دعوتنامه، باید به لحاظ مالی در موقعیت خوبی باشد. این بدان معناست که فرد مورد نظر، باید دارای شغل مناسب و درآمد خوب باشد. اگر قصد اقامت در منزل وی را دارید، میبایست به تعداد شما، مکانی مناسب و کافی برای اسکان شما داشته باشد. به علاوه، به خاطر داشته باشید که ارسال دعوتنامه از سوی اعضای خانواده، شانس بالاتری در اعطای ویزا، نسبت به دعوتنامه ای که از سوی دوستانتان ارسال می شود خواهد داشت. 

به علاوه، نحوه نگارش دعوتنامه نیز می تواند تاثیر بسزایی در قانع کردن آفیسر پرونده داشته باشد. شما باید تمامی مدارک هویتی مربوط به خود و شخص دعوت کننده را ارائه داده و رابطه خود را با وی اثبات کنید. 

ویزای مولتیپل

• دعوتنامه تجاری

آن دسته از صاحبان تجارت و کسب و کار در ایران که از یک شرکت همکار در کانادا دعوتنامه دریافت کنند، می توانند برای انجام امور تجاری، ویزای مولتی کانادا را درخواست نموده و وارد این کشور شوند. اما فراموش نکنید که ریسک دریافت این نوع دعوتنامه، تقریبا زیاد است. در واقع، به دلیل عدم وجود روابط تجاری دو طرفه بین ایران و کانادا، توجیه مناسبی برای آفیسر پرونده وجود ندارد که به واسته آن به شما ویزا اعطا کند. از طرفی دیگر، دارندگان این نوع دعوتنامه کانادا، برای اخذ ویزای همراه، دچار مشکل خواهند شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان عالیان ویزا در ارتباط باشید.

• دعوتنامه توریستی

این نوع دعوتنامه که یکی از پرکاربردترین ها است، برای گردشگری در کانادا، از سوی یک دفتر خدمات گردشگری در این کشور، ارسال می گردد. در واقع، این دعوتنامه، مناسب اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت گروهی می باشد. پس در نتیجه، با توجه به ارسال دعوتنامه به صورت گروهی و عدم قبول مسئولیت مسافران از جانب ارسال کننده دعوتنامه، ریسک ریجکتی این نوع ویزا بسیار زیاد است. آفیسر پرونده نمی تواند تشخیص دهد چه کسی تامین هزینه های متقاضی ویزا را بر عهده می گیرد و آیا دارنده ویزا به کشور خود باز خواهد گشت یا خیر. توصیه می کنیم که مراقب باشید در دام برخی دفاتر مهاجرتی نامعتبر که در ازای دعوتنامه از شما پول درخواست می کنند، نیفتید.

• دعوتنامه از سوی فرزندان جهت اخذ سوپر ویزای کانادا

اگر شما اقامت یا شهروندی کانادا را دارید، می توانید برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود، دعوتنامه ارسال کنید تا برای دیدار شما و سفر به کانادا، ویزای مولتی کانادا را دریافت کنند. ویزای توریستی کانادا که به والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ اعطا می شود، با نام سوپر ویزای کانادا شناخته می شود. یکی از مهم ترین شروط برای اخذ این نوع ویزای کانادا، اثبات تمکن مالی توسط ارسال کننده دعوتنامه است. وی باید تمامی هزینه های والدین خود را در کانادا بر عهده بگیرد.

• دعوتنامه تحصیلی در کانادا

اگر قصد شرکت در دوره های تحصیلی کوتاه مدت در کانادا را دارید، باید موسسه ای که از آن پذیرش تحصیلی دریافت کرده اید، برای شما دعوتنامه ارسال کند. معمولا طول این دوره های آموزشی، کمتر از 6 ماه است. دعوتنامه ای که برای شما ارسال می گردد باید حاوی اطلاعات مهمی مانند نوع دوره، هزینه دوره، طول دوره تحصیلی و زمان آغاز و پایان آن باشد.

آنچه گفته شد، برخی از پرکاربردترین دعوتنامه ها در کانادا بود. انواع دیگری از دعوتنامه ها عبارت اند از: دعوتنامه برای شرکت در همایش ها و کنفرانس های کانادا، دعوتنامه برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی در کانادا، دعوتنامه از سوی شرکت های تجاری در کانادا جهت سرمایه گذاری و غیره. حال شما متقاضی اخذ ویزای توریستی کانادا از طریق دعوتنامه، می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده نمونه دعوتنامه ها، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا، مشاوره  حضوری دریافت کنید.

سؤالات متداول
  • آیا همه افراد، واجد شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا می باشند؟

خیر. همانگونه که گفته شد، اگرچه دریافت ویزای مولتی برای همه متقاضیان دریافت ویزای کانادا درنظر گرفته شده و شرایط آنها بررسی می شود، اما در نهایت این افسر پرونده است که تصمیم میگیرد شرایط شما جهت دریافت ویزای مولتی قانع کننده هست یا خیر.

  • آیا داشتن ویزای شنگن می تواند شانس اخذ ویزای مولتی کانادا را افزایش می دهد؟

بله. داشتن ویزای شنگن، به منزله سابقه سفر است و تاثیر بسزایی در اعطای ویزای کانادا به شما دارد. توصیه ما به شما آن است که پیش از درخواست ویزای کانادا، به چندین کشور سفر نموده و سابقه سفر خود را افزایش دهید.

  • آیا با داشتن ویزای مولتی کشور کانادا، امکان همراه بردن اعضای خانواده به این کشور وجود دارد؟

بله. شما می توانید همسر و فرزندان خود را نیز به کانادا ببرید. توصیه می شود درخواست ویزای متقاضی اصلی و اعضای خانواده، با هم ارسال شود تا شانس اخذ ویزا بالاتر برود.

  • آیا امکان ریجکت شدن درخواست ویزای مولتی کانادا وجود دارد؟

بله. در صورتی که افسر پرونده قانع نشود هدف شما از سفر به کانادا چیست و یا در صورتی که مدارک شما کافی و صحیح نباشد، امکان ریجکتی وجود دارد. البته دلایل دیگری هم می تواند منجر به ریجکتی ویزای کانادا شود.

  • آیا ویزای دانشجویی کانادا هم می تواند به صورت مولتی صادر شود؟

بله. دانشجویانی که ویزای مولتی دریافت کنند می توانند در حین تحصیل، بارها از کانادا خارج شده و سپس وارد این کشور شوند.

  • باید انجام مراحل انگشت نگاری در سفارت کانادا باید چه کنیم؟

با توجه به آنکه کشور کانادا در ایران هیچگونه کنسولگری و یا سفارت ندارد، شما باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مراجعه نموده و اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، اخذ ویزای مولتی کانادا به شما این امکان را می دهد که پس از ورود به خاک کانادا و تا زمانی که ویزای شما معتبر است، هر چند بار که می خواهید کانادا را ترک نموده و دوباره وارد این کشور شوید. بر طبق دستورالعمل های جدید، کلیه متقاضیان ویزای کانادا، واجد شرایط اخذ ویزای مولتی در نظر گرفته می شوند. اما در نهایت این آفیسر پرونده است که باید تایید کند ویزای مولتی به شما اعطا شود یا خیر. خوشبختانه بر طبق قوانین جدید کانادا، فرصت استثنایی تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و اخذ مجوز کار در کانادا، در اختیار مهاجران جهان قرار داده شده است. 

پس تا این قانون پا برجا است، فرصت را از دست ندهید و برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. ما در این مقاله، همه چیز را درباره ویزای مولتی کشور کانادا و شرایط اخذ آن برایتان توضیح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *