نحوه اخذ ویزای همراه سوئد

اگر به دنبال اخذ ویزای همراه سوئد هستید قبل از هر چیزی باید بدانید منظور از ویزای همراه فقط ویزای همسر نیست. انواع مختلفی از مجوزها وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد افراد تحت تکفل خود را با خود به سوئد بیاورید. البته به‌عنوان عضوی از خانواده شما فقط می‌توانید همسر، شوهر، شریک زندگی مشترکتان که حداقل 6 ماه مداوم با او زندگی کرده باشید و فرزندان مجرد زیر 18 یا 21 سال خود را با استفاده از ویزای وابسته یا ویزای همراه به سوئد بیاورید.

در برخی موارد به فرزندان مجردی که بیشتر از 21 سال داشته باشند نیز می مجوز ورود به سوئد اعطا می‌شود. البته به این شرط که آن‌ها ازنظر مالی توسط شما یا شریک زندگی شما حمایت شوند. سایر اعضای خانواده مانند والدین یا خواهر و برادر معمولاً واجد شرایط اخذ ویزای وابسته و همراه سوئد نیستند. همچنین نوع مجوزی که باید برای آن درخواست دهید کاملاً به شرایط فردی که در سوئد زندگی می‌کند، وابسته است. در این مقاله به مهم‌ترین اطلاعاتی که باید درباره انواع ویزای وابسته سوئد بدانید، می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور سوئد، گردآوری‌شده است.

ویزای همراه سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل و مهاجرت به سوئد همراه با خانواده
  • اخذ ویزای وابسته با ویزای کاری در سوئد
  • اخذ ویزای وابسته سوئد از طریق کارت آبی اتحادیه اروپا
  • مدارک موردنیاز اخذ ویزای همراه برای همسر در سوئد
  • مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای وابسته سوئد برای فرزندان
  • نکات اساسی هنگام درخواست اخذ ویزای وابسته سوئد

اگر برای تحصیل در یک دوره تمام‌وقت که بیشتر از 3 ماه طول می‌کشد از دانشگاه‌های سوئد پذیرش گرفته باشید، باید برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنید. مجوز ورود به سوئد را باید قبل از سفر به سوئد و شروع دوره تحصیلی خود دریافت کنید.

خوشبختانه اگر در یک برنامه لیسانس، فوق‌لیسانس یا دکتری در سوئد پذیرفته شوید، می‌توانید همسر و فرزندانتان  را با خود به سوئد بیاورید. همچنین می‌توانید درخواست اخذ ویزای همراه سوئد برای آن‌ها را هم‌زمان با ارسال درخواست برای ویزای تحصیلی خود ارسال کنید. بااین‌حال باید شرایط مالی خاصی را رعایت کنید.

ویزای همراه سوئد

به‌عنوان‌مثال در سال 2020، باید ثابت می‌کردید که برای هرماهی که همسرتان با شما در سوئد زندگی می‌کند، حداقل 3500 کرون برای تأمین هزینه‌های او دارید. همچنین به ازای هر فرزند خود حداقل 2100 کرون تمکن مالی نیاز داشتید. توانایی مالی خودتان را معمولاً می‌توانید در قالب صورتحساب‌های بانکی ارائه‌شده اثبات کنید. توجه داشته باشید که این ارقام سالانه تغییر می‌کنند و جدا از مبلغی هستند که باید برای اثبات توانایی مالی خود هنگام اخذ پذیرش و تمدید ویزای تحصیلی خود داشته باشید. البته اگر دانشجوی دکتری باشید، معمولاً از دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید، حقوق دریافت خواهید کرد. این حقوق در بیشتر موارد برای شما کافی است تا بتوانید همسر و فرزندان خود را به‌راحتی با خود به سوئد بیاورید.

اخذ ویزای وابسته با ویزای کاری در سوئد

اگر در سوئد کار پیداکرده‌اید و با ویزای کاری در سوئد زندگی و کار می‌کنید، قوانین و نحوه اخذ ویزای همراه سوئد برای همسر، شوهر یا شریک زندگی شما که حداقل 6 ماه مداوم با او زندگی کرده‌اید، ساده‌تر است. همچنین در برخی موارد می‌توانید علاوه بر فرزندان زیر 18 سال خود، فرزندان زیر 21 سال خود را که ازنظر مالی کاملاً به شما وابسته هستند، با خود به سوئد بیاورید.

اخذ ویزای وابسته سوئد از طریق کارت آبی اتحادیه اروپا

اگر شما دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشید، می‌توانید برای فرزندان زیر 18 سال، همسر و شریک زندگی خود درخواست اخذ ویزای همراه سوئد بدهید.  تفاوت اخذ ویزای وابسته سوئد با استفاده از کارت آبی اتحادیه اروپا این است که از این طریق برخلاف مجوز کار استاندارد، کودکان بالای 18 سال واجد شرایط دریافت ویزا نخواهند بود.

مدارک موردنیاز اخذ ویزای همراه برای همسر در سوئد

برای اینکه بتوانید همسر، شوهر و یا شریک زندگی خود را از طریق اخذ ویزای همراه سوئد با خود به این کشور بیاورید باید با ارائه مدارک زیر رابطه‌تان را به مقامات سوئد اثبات کنید:

  1. کپی پاسپورت شما و شریک زندگی‌تان:

پاسپورت باید اطلاعات شخصی، عکس، امضا، شماره پاسپورت، کشور صادرکننده گذرنامه، مدت اعتبار پاسپورت، بارکد در صفحه شناسایی و اینکه آیا اجازه زندگی در کشورهایی غیر از کشور مبدأ خود را دارید را نشان دهد.

  1. گواهی ازدواج ترجمه شده به زبان انگلیسی یا سوئدی با مهر رسمی
  1. اثبات زندگی مشترک:

 برای اینکه به‌عنوان شریک زندگی مشترک در نظر گرفته شوید باید حداقل 6 ماه در خارج از سوئد با هم زندگی کرده باشید. این مورد را می‌توان با ارائه یک قرارداد اجاره یا مدرک خرید مسکن شما درحالی‌که نام هر دو شما در آن ذکرشده باشد و یا صورتحساب‌های هر شخص و یا مدارکی که نشان می‌دهد شما به مدت حداقل 6 ماه در یک آدرس زندگی کرده‌اید.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای وابسته سوئد برای فرزندان

اگر قصد دارید از طریق یکی از روش‌های بالا اقدام به اخذ ویزای همراه سوئد برای فرزندان خود نمایید، باید مدارک زیر را آماده و ارسال کنید:

  1. کپی پاسپورت شما و فرزندانتان
  2. شناسنامه کودک با ذکر نام والدین:

 درصورتی‌که در شناسنامه نام پدر و مادر به‌صورت هم‌زمان قید نشده باشد، سایر اسناد دولتی مانند ثبت خانواده می‌توانند به‌عنوان اطلاعات تکمیلی ارائه شوند. همچنین این مدارک باید به زبان انگلیسی یا سوئدی باشند و علاوه بر نسخه ترجمه شده باید اصل مدارک نیز ارائه شود.

اگر فقط یکی از والدین بیولوژیکی همراه فرزند خواهد بود، رضایت والدین دیگر لازم است. رضایت‌نامه باید امضا شود و به‌وضوح بیان کند که والدین به کودک اجازه اقامت در سوئد را می‌دهند. یک کپی از شناسنامه والدین دیگر نیز باید همراه باشد (گذرنامه، کارت شناسایی ملی یا سایر اشکال شناسنامه عموماً پذیرفته می‌شود). همچنین اگر شما به‌تنهایی حضانت فرزند خود را بر عهده‌دارید، اسناد دادگاه یا سایر اسناد قانونی باید به‌عنوان اثبات این موضوع ارائه شود.

اگر شما پدر یا مادر بیولوژیکی فرزند خود نیستید علاوه بر کپی پاسپورت و گواهی تولد دارای ترجمه رسمی باید مدارک حضانت کودک مانند اوراق فرزندخواندگی یا سایر مدارک قانونی را  به‌عنوان اثبات این موضوع ارائه کنید.

ویزای همراه سوئد
نکات اساسی هنگام درخواست اخذ ویزای وابسته سوئد

اگر قصد اخذ ویزای همراه سوئد را دارید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. با هم برای اخذ مجوز ورود به سوئد درخواست ارسال کنید

حتی اگر خانواده و فرزندان شما قرار است بعد از شما به سوئد بیایند بهتر است هم‌زمان با درخواست ویزای خود برای اخذ مجوز ورود آن‌ها اقدام کنید. این امر باعث می‌شود همه درخواست‌های شما به‌طور هم‌زمان پردازش و تأیید شوند.

  1. هیچ الزام و مدت‌زمان معینی درباره ورود افراد تحت تکفل شما به سوئد وجود ندارد

این بدان معناست که حتی اگر اعضای خانواده و همراهان شما چند ماه پس از درخواست ویزای شما به سوئد سفر کنند، همچنان می‌توانید با هم برای اخذ ویزا درخواست دهید.

  1. گذرنامه‌هایتان را به‌روز کنید

به‌طورکلی مجوز اقامت در سوئد می‌تواند برای یک دوره حداکثر 2 ساله اعطا شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما حداقل 2 سال اعتبار دارد تا از ارسال درخواست‌های مکرر برای تمدید ویزای خودتان و همراهانتان جلوگیری کنید.

سؤالات متداول
  1. آیا امکان آوردن خانواده به‌عنوان همراه در سوئد وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید از طریق ویزای تحصیلی، کاری یا کارت آبی اتحادیه اروپا برای خانواده خود اقدام به اخذ ویزای همراه سوئد نمایید.

  1. کدام‌یک از اعضای خانواده می‌توانند با ویزای تحصیلی به‌عنوان همراه با من در سوئد زندگی کنند؟

در حال حاضر این امکان وجود دارد که همسر، شوهر، شریک زندگی مشترکتان که حداقل 6 ماه با او زندگی کرده‌اید و فرزندان مجرد زیر 18 سال را با خود به سوئد بیاورید.

  1. من قصد تحصیل در سوئد را دارم، چه زمانی باید برای اخذ ویزای همسرم اقدام کنم؟

اگر هنوز درخواست خود را برای ویزای دانشجویی ارسال نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم هر دو با هم درخواست دهید.

  1. آیا شریک زندگی من می‌تواند در سوئد کار کند؟

در بیشتر موارد، بله. اداره مهاجرت سوئد به‌طورکلی مجوز کار و اقامت برای همسر شما را تأیید می‌کند. مشروط بر اینکه ویزای همسر شما برای حداقل 6 ماه صادرشده باشد.

  1. چطور تمکن مالی خود را برای اخذ ویزای سوئد اثبات کنم؟

شما می‌توانید با ارائه صورتحساب‌های بانکی خود تمکن مالی خود را اثبات کنید.

سخن پایانی

بسته به هدف شما از سفر به سوئد، انواع مختلفی از ویزاها برای شما صادر می‌شود. خوشبختانه با اغلب این مجوزها شما امکان این را خواهید داشت که همسر، شوهر، شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سالتان را با خود به سوئد بیاورید. البته باید برای اخذ ویزای همراه سوئد درخواست ارسال کنید. همچنین باید مدارک اثبات‌کننده تمکن مالی شما برای حمایت از خانواده‌تان را همراه با مدارکی که نسبت خانوادگی شما را با آن‌ها تأیید و اثبات می‌کند، ارائه کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به سوئد را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *