مراحل اخذ ویزای کارآفرینی در اسپانیا

طرح ویزای کارآفرینی اسپانیا، راهی کارآمد و سریع جهت ادغام مهاجران و اطمینان از کمک آنها به اقتصاد این کشور است. بر اساس این طرح، متقاضیان می توانند با ارائه یک طرح تجاری خلاقانه و به نفع اقتصاد اسپانیا، ویزای کارآفرینی و مجوز اقامت اسپانیا را دریافت کنند. این طرح در نهایت می تواند منجر به اخذ اقامت دائم و شهروندی اسپانیا شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط و مراحل اخذ ویزای کارآفرینی در اسپانیا بپردازیم. پس چنانچه شما نیز به فکر راه اندازی کسب و کار خود در این کشور هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا گردآوری شده است.

ویزای کارآفرینی در اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا اسپانیا را برای راه اندازی کسب و کار خود انتخاب کنیم؟
  • ویزای کارآفرینی اسپانیا چیست؟
  • شرایط دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا
  • طرح تجاری مناسب جهت دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا
  • مراحل درخواست ویزای کارآفرینی اسپانیا

چرا اسپانیا را برای راه اندازی کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

هزینه های زندگی در اسپانیا تقریبا مقرون به صرفه است و اکثر نیروی کار در این کشور، ماهر هستند. امنیت در اسپانیا بسیار بالا است و مهاجران می توانند به راحتی در کنار اعضای خانواده خود در این کشور زندگی کنند. در حال حاضر، اسپانیا یک بازار تجاری جذاب در اروپا است و اقتصاد آن، رشد بسیار موفقی داشته است. این کشور، از طرح های زیادی مانند طرح اعطای ویزای کارآفرینی، برای افزایش ارزش و اعتبار بازار خود در عرصه بین المللی و همچنین افزایش نوآوری در سیستم اقتصادی خود استفاده کرده است. متقاضیان کارآفرینی در اسپانیا می توانند در سریع ترین زمان ممکن، با اخذ ویزای کار آفرینی در اسپانیا، کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی نموده و به راحتی به سیستم تجاری اروپا متصل شده و حتی به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند. اسپانیا به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و شنگن، به سومین مقصد سرمایه گذاری بزرگ در جهان تبدیل شده است. همچنین، این کشور دارای پنجمین اقتصاد بزرگ در اتحادیه اروپا است.

ویزای کارآفرینی در اسپانیا

ویزای کارآفرینی اسپانیا چیست؟

ویزای کارآفرینی در اسپانیا ، یک نوع اجازه اقامت کاری است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا جهت توسعه فعالیت های تجاری خود در اسپانیا، اعطا می شود. در واقع، کسانی که بتوانند یک طرح تجاری نوآورانه و خلاق (که با آنچه اکنون در بازار اسپانیا وجود دارد متفاوت باشد) ارائه نمایند، قادر خواهند بود اجازه اقامت دوساله اسپانیا را (با امکان تمدید در پایان هر دوره) دریافت نموده و تا زمانی که کسب و کار خود را در قلمرو اسپانیا حفظ کنند، در این کشور اقامت داشته باشند. 

متقاضیان معمولاً باید بر اساس شرایط خود، الزامات خاصی را برآورده کنند. طرح ویزای کارآفرینی اسپانیا، یک مسیر مهاجرتی سریع به نام Ley de Emprendedores را ارائه می دهد. این قانون جدید، درهای اسپانیا را به روی کارآفرینان باز می کند تا با راه اندازی یک تجارت در حال توسعه در اسپانیا، زندگی و کار کنند. این ویزای کارآفرینی می تواند توسط سرمایه گذاران، کارآفرینان، متخصصان با تجربه، محققان و کارگران مبتکر که مایل به راه اندازی یک تجارت سودآور برای اقتصاد اسپانیا هستند، درخواست شود. در این طرح، اعضای خانواده مانند همسر، فرزندان زیر 18 سال، و حتی فرزندان بالای 18 سال که از نظر اقتصادی وابسته هستند، می توانند ویزای همراه دریافت نمایند.

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا

جهت دریافت ویزای کارآفرینی در اسپانیا ، حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری، تعیین نشده است. پس ارائه و تایید طرح تجاری، اولین و مهمترین قدم در اخذ ویزای کارآفرینی است. کسب و کار متقاضیان باید برای اسپانیایی ها اشتغال ایجاد کند و یک محرک مثبت برای اقتصاد این کشور باشد. داشتن رزومه و سوابق حرفه ای، آموزش و تجربه کاری مرتبط، و همچنین مشارکت متقاضی در کسب و کار مورد نظر، بسیار مهم است. سایر شرایط مهم جهت اخذ ویزای کارآفرینی اسپانیا، به شرح زیر می باشد:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • عدم سوپیشینه (ارائه گواهی عدم سوپیشینه طی 5 سال گذشته)
  • دریافت بیمه درمانی در اسپانیا
  • اثبات تمکن مالی (در سال 2022، میزان تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای کارآفرینی در اسپانیا ، 579.02 یورو در ماه است. تمکن مالی لازم برای هریک از اعضای خانواده نیز 579.02 یورو در ماه می باشد)
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • ارائه گزارش فعالیت های کارآفرینی صادر شده توسط دفتر اقتصادی و بازرگانی اسپانیا در همان منطقه ای که ویزا در آن درخواست شده است

نکته: تمامی مدارک ارسالی باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشد.

طرح تجاری مناسب جهت دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا

همانطور که در قانون 14/2013 (قانون اعطای ویزای کارآفرینی) آمده است، نوع طرح تجاری و ایده ای که توسط کارآفرینان ارائه می شود، نقشی بسیار مهم و اساسی در روند درخواست ویزای کارآفرینی اسپانیا را دارد. یک طرح تجاری ایده آل، باید به کلیه موارد زیر اشاره کند:

1. شرح پروژه

نوع فعالیت تجاری برای انجام در اسپانیا، تاریخ راه اندازی، مکان، شکل قانونی برنامه ریزی شده شرکت، تاثیر اقتصادی احتمالی سرمایه گذاری، شرح تعداد تخمینی مشاغلی که ممکن است ایجاد شود و وظایف و صلاحیت آنها، فعالیت های ترویجی و استراتژی فروش

2. شرح محصول یا خدمات

توضیحات باید با جزئیات کامل، و شامل جنبه های نوآورانه باشد.

در واقع، این ایده کسب و کار(یعنی محصول یا خدماتی که کارآفرین قصد دارد در اسپانیا راه اندازی کند)، باید کاملاً با 3 الزام اصلی مطابقت داشته باشد. اولا، و مهمتر از همه، طرح تجاری باید نوآورانه باشد. متقاضی باید از خود بپرسد: چه چیز جدیدی در مورد محصول و یا کسب و کار من وجود دارد؟ چه چیزی کسب و کار من را با آنچه در حال حاضر در بازار اسپانیا وجود دارد، متفاوت می کند؟ بنابراین، ویزای کارآفرینی در اسپانیا ، فقط به کارآفرینانی اعطا می شود که ایده های کاملاً جدید و خلاقانه دارند. 

راه اندازی یک کافی شاپ یا یک آرایشگاه، نمی تواند گزینه ای با ارزش باشد، زیرا این نوع کسب و کار در اسپانیا فراوان است. از طرف دیگر، کسب و کاری که متقاضیان قصد راه اندازی آن را دارند، باید برای اسپانیا دارای منافع اقتصادی خاصی باشد. در واقع، کارآفرین باید از خود بپرسد: چرا قلمرو اسپانیا به پروژه ای مانند این علاقه دارد؟ اساساً، در این مرحله، کارآفرینان ظرفیت خود را برای تولید ثروت در کشور اسپانیا، میزان رشد کسب و کار خود، و توانایی در استخدام کارگران در آینده، اندازه گیری می کنند و در نهایت، بسیار مهم است که کسب و کار پیشنهادی، فرصت های بیشتری را جهت سرمایه گذاری در کشور اسپانیا ایجاد کند.

مراحل درخواست ویزای کارآفرینی اسپانیا

پس از آنکه طرح تجاری، توسط اداره اقتصادی و بازرگانی اسپانیا ارزیابی و تایید شد، ارسال درخواست جهت اخذ ویزای کارآفرینی ممکن است. جهت درخواست ویزای کارآفرینی در اسپانیا ، دو روش وجود دارد: در روش اول، متقاضیان می ‌توانند فرآیند را از داخل کشور خود شروع کرده و تمام مدارک را به کنسولگری اسپانیا ارسال نمایند. در روش دوم، متقاضیان می توانند با دریافت ویزای توریستی، وارد اسپانیا شده و شخصا مراحل درخواست را از داخل این کشور پیگیری کنند. 

در هر صورت، پس از ارسال تمام مدارک، یک دوره 20 روزه جهت پردازش درخواست متقاضی توسط اداره مهاجرت اسپانیا، وجود دارد. پس از دریافت تاییدیه، متقاضیان باید برای انجام مراحل انگشت نگاری در اداره مهاجرت، قرار ملاقات تعیین نمایند (تعیین وقت به صورت آنلاین ممکن است). و در نهایت، پس از 20-30 روز، متقاضی باید برای تحویل گرفتن کارت اقامت خود (با ارائه گذرنامه، عکس های شناسایی و گواهی empadronamiento) اقدام نماید.

ویزای کارآفرینی در اسپانیا
سؤالات متداول
  • اعتبار ویزای کارآفرینی در اسپانیا چقدر است؟

این ویزا در ابتدا با اعتبار 2 سال صادر می شود و پس از آن قابل تمدید است.

  • آیا امکان ریجکتی درخواست ویزای کارآفرینی در اسپانیا وجود دارد؟

بله. در صورت نقص در هر یک از مدارک و شرایط، امکان ریجکتی وجود دارد.

  • آیا در صورت ریجکت شدن طرح تجاری، می توان باز هم ویزای کارآفرینی دریافت کرد؟

خیر. در چنین شرایطی، توصیه می شود جهت اخذ ویزای خوداشتغالی در اسپانیا درخواست دهید و در کسب و کارهای موجود در این کشور مشغول به کار شوید.

  • چه روش هایی برای اثبات سودآور بودن طرح تجاری وجود دارد؟

برای مثال، ارائه نامه ای از یک فرد سرمایه گذار که قصد سرمایه گذاری در کسب و کار شما را دارد، و یا ارائه نامه رضایت مشتریان از محصول و یا نمونه اولیه محصول، بسیار مناسب است.

  • آیا برای دریافت ویزای کارآفرینی در اسپانیا، داشتن تجربه مرتبط، لازم است؟

معمولا بله. داشتن تحصیلات و تجربه کاری مرتبط، شانس شما را برای اخذ ویزا بالا میبرد.

سخن پایانی

اسپانیا یکی از برترین بازارهای تجاری در اروپا است و این امر، شرایط را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی خارجی ها در این کشور بسیار ایده آل نموده است. متقاضیان کارآفرینی در اسپانیا می توانند با ارائه یک طرح تجاری جدید، خلاقانه و سودآور که موجب اشتغالزایی در اسپانیا و رونق اقتصاد این کشور می شود، نسبت به اخذ ویزای کارآفرینی و مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی شرایط و مراحل اخذ ویزای کارآفرینی در اسپانیا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *