شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی اتریش در سال 2024

اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی از نظر کیفیت زندگی است که افراد زیادی از طریق تحصیل در یکی از کالج های دولتی یا خصوصی به این کشور مهاجرت می کنند. رایگان بودن تحصیل در کالج های دولتی اتریش امکان ادامه تحصیل دانشجویان خارجی زیادی را فراهم کرده است. از سوی دیگر، این امر باعث افزایش سطح رقابت بین متقاضیان برای پذیرش شده است. همزمان، سفارت این کشور محدودیت های روزافزونی را اعمال می کند. برخی افراد به دلیل ترکیب این دو معیار به دانشگاه های خصوصی اتریش روی آورده اند. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور اتریش گردآورى شده است.

دانشگاه های خصوصی اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دانشگاه های خصوصی در اتریش
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در اتریش
  • معرفی برخی از دانشگاه های خصوصی اتریش
  • دانشگاه خصوصی وبستر اتریش
  • دانشگاه خصوصی مدول اتریش
  • دانشگاه خصوصی دانوب اتریش

دانشگاه های خصوصی در اتریش

در سال‌های گذشته، دانشگاه‌های اتریش به تمامی متقاضیان یا فارغ‌التحصیلان تمامی دانشگاه‌های ایران اعم از دولتی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی امکان تحصیل رایگان می دادند. با این حال، امروزه این تحصیل رایگان، بیشتر برای دانشجویان و افراد فارق التحصیلان از دانشگاه های سراسری ایران در دسترس است. دانشجویان دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی هم اکنون به سختی می توانند در دانشگاه های رایگان اتریش ادامه تحصیل دهند، اما در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور باید از دانشگاه های خصوصی اتریش پذیرش اخذ نمایند که رایگان نیستند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که متقاضیان پذیرش در دانشگاه های رایگان اتریش باید قبل از درخواست پذیرش، ابتدا حداقل یک ترم در یکی از دانشگاه های سراسری ایران تحصیل کنند. این شرط برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی اتریش  وجود ندارد.

دانشگاه های خصوصی اتریش

یعنی نیازی به قبولی در دانشگاه سراسری یا تحصیل برای اخذ پذیرش در دانشگاه خصوصی نیست. این بدان معنی است که در سال ۲۰۲۲، اگر فردی از هر از موسسه ای، اعم از روزانه یا شبانه، رایگان، غیرانتفاعی، پیام نور یا علمی کاربردی پذیرفته یا فارغ التحصیل شده باشد، برای ورود به دانشگاه های خصوصی در اتریش مشکلی نخواهد داشت. اکثر رشته های پرمتقاضی از جمله مهندسی، پزشکی، پیراپزشکی، علوم انسانی و غیره دارای آزمون آلمانی هستند و افراد در تمام سطوح نمی توانند مستقیماً در این رشته ها پذیرش شوند. رشته های مربوط به علوم محض مانند شیمی، زیست، فیزیک و ریاضی نیازی به آزمون ندارند، بنابراین ایرانیان پس از ورود به اتریش می توانند در دانشگاه های در این رشته ها ثبت نام کنند. سپس رشته تحصیلی انتخابی خود را دنبال خواهند کرد. از سوی دیگر، در کالج های خصوصی این کشور محدودیت های تحصیل در دانشگاه های رایگان اتریش وجود ندارد، جایی که افراد می توانند به راحتی در همه رشته ها و در تمام سطوح پذیرش شوند. یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از افراد به دانشگاه های خصوصی روی می آورند، طولانی بودن مراحل پذیرش دانشگاه های دولتی است. زیرا ورود به کالج های خصوصی آسان تر و سریعتر از پذیرش در دانشگاه های دولتی است و یکی از نگرانی های عمده کسانی که امروزه به دنبال اخذ پذیرش و ویزا در اتریش هستند، طولانی بودن پروسه است. اتریش دارای سیزده دانشگاه خصوصی، نه کالج خصوصی، بیست و دو دانشگاه دولتی و بیست و یک مرکز علمی کاربردی است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش

متقاضیانی که دو زبانه (آلمانی و انگلیسی) هستند در این دانشگاه ها در اولویت هستند. در اتریش هیچ محدودیت سنی برای حضور در دانشگاه خصوصی یا دولتی وجود ندارد. با این حال، تنها تعداد کمی از دانشگاه‌های دولتی دوره‌های انگلیسی را ارائه می‌دهند و تنها برخی از موضوعات به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. اگر می خواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، دانشگاه های خصوصی گزینه بهتری برای شما خواهند بود.

برخی از شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی به صورت زیر است:

  • برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها ارائه مدرک آیلتس آکادمیک، تافل و یا پی تی ای الزامی است.
  • نمره ایلتس مورد نیاز در مقطع کارشناسی حداقل 6 و در مقطع کارشناسی ارشد حداقل 6.5 می باشد.
  • تحصیل در دانشگاه های خصوصی مزیت تغییر رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی را دارد. و به موجب این امر، امکان تحصیل در رشته هایی همچون: مدیریت، تجارت و غیره را فراهم می نماید.
  • از دیگر مزیت های این دانشگاه ها فرصت کاری است که به دانشجو داده می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در اتریش

هزینه شهریه دانشگاه های خصوصی در اتریش با توجه به نوع دانشگاه از ۸۰۰۰ یورو تا ۲۰۰۰۰ یورو متغیر است. شهریه مدارس خصوصی در اتریش از 34000 یورو تا 54000 یورو با توجه به سن دانش آموز و هزینه غذا و نوع خوابگاه و خدمات متغیر است. اکثریت این دانشگاه ها و کالج های خصوصی در وین واقع شده اند، اگرچه شهرهایی در ، گراتس، سالزبورگ، لینز و تیرول نیز وجود دارد. دانشگاه های خصوصی امتیاز کمتری نسبت به دانشگاه های رایگان این کشور دارند، اگرچه در مقایسه با موسسات سایر کشورها هنوز رتبه مناسبی دارند.

یکی دیگر از ویژگی های ضروری دانشگاه های خصوصی در این کشور این است که برخی از آنها با دوره های کارآموزی همراه هستند که اغلب با دانشجویان کار می کنند و اغلب دانشجویان خوب بسیاری را پس از فارغ التحصیلی در موسسات کارآموزی قرار می دهند. پس از آن، آنها در بازار کار اتریش مشغول به کار می شوند. حتی این موسسات نیز دارای شرایط دریافت بورسیه هستند که دانشجویان بر اساس شرایط خود می توانند برای دریافت آن اقدام کنند. لازم به ذکر است که هزینه های نسبتا زیاد موسسات خصوصی اتریش نیز جزء معایب آن است.

دانشگاه های خصوصی اتریش
معرفی برخی از دانشگاه های خصوصی اتریش

دانشگاه مودول که دارای رتبه بسیار بالایی در حوزه دانشکده های مدیریت است، یکی از برجسته ترین و مهم ترین موسسات خصوصی اتریش در حوزه مدیریت است. اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی به سمت بازار کار در بانک ها و ادارات دولتی جذب می شوند. برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور به شرح زیر است:

  • Music and Arts University of the City of Vienna
  • Modul University Vienna
  • Sigmund Freud University
  • Webster Vienna Private University
  • Jam Music Lab Private University for Jazz and Popular Music Vienna
  • Karl Landsteiner University of Health Sciences (KL)
  • Danube Private University (DPU)
  • New Design University (NDU)
  • Paracelsus Medical University (PMU)
  • Seeburg Castle University
  • UMIT – Private University for Health Sciences, Medical Informatics and Technology
  • Catholic Private University Linz
  • Anton Bruckner Private University

دانشگاه های خصوصی اتریش نیز می توانند رتبه های بالایی داشته باشند. دانشجویان باید بدانند که تسلط نسبی به زبان آلمانی برای کار در اتریش الزامی است. در واقع، اکثر دانشجویانی که در کالج های خصوصی ثبت نام می کنند، این کار را به قصد تحصیل به زبان انگلیسی انجام می دهند. با این حال، آنها باید توجه داشته باشند که اگر می خواهند با یافتن کار اقامت خود را در اتریش تمدید کنند، باید به زبان آلمانی نیز مسلط باشند. دانشجویانی که از کالج های برتر فارغ التحصیل می شوند، شانس زیادی برای یافتن کار خواهند داشت. از سوی دیگر، مشاغل مرتبط با آي تی و برنامه نویسی و تدریس در دانشگاه ها و برخی موسسات آموزشی تنها مشاغلی هستند که  بدون نیاز به  زبان آلمانی نیز امکان کاریابی دارند. در ادامه برخی از بهترین دانشگاه های خصوصی اتریش را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه خصوصی وبستر اتریش

دانشگاه وبستر وین (WVPU) یک دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی، شعبه اتریش از یک موسسه آموزشی موفق در آمریکا است. دانشگاه وبستر در سال 1915 در ایالات متحده آمریکا (سنت لوئیس، میسوری) تأسیس شد و اولین دفتر بین المللی در سال 1978 در ژنو افتتاح شد. دانشگاه وبستر وین که در سال 1981 تأسیس شد، در منطقه ای دنج و آراسته و نه چندان دور از مرکز شهر وین واقع شده است. این دانشگاه به یکی از 40 دانشگاه برتر اتریش تبدیل شده است و برنامه های مؤثر، متعادل و مدرن را به دانشجویان ارائه می دهد. برای دانش آموزان از سراسر جهان تدریس به زبان انگلیسی انجام می شود، اما به زبان آلمانی می توانید دروس فرعی را مطالعه کنید یا به عنوان زبان دوم (اضافی) در کلاس آلمانی شرکت کنید که در اشتغال شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. امروزه حدود 1000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که حدود 50 مدرس در آن فعالیت می کنند.

دانشگاه وبستر وین مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد و MBA در تجارت و مدیریت، روابط بین الملل، ارتباطات رسانه ای و روانشناسی ارائه می دهد. تمرکز بر تدریس، پیوستن به تئوری و عمل و آموزش دانشجویان به ‌عنوان فراگیران مستقل برای حضور در یک جامعه بین‌المللی آماده می‌شوند. کلاس‌ها بزرگ هستند و حداکثر 20-25 دانشجو در هر کلاس دارند.

دانشگاه خصوصی مودول اتریش

دانشگاه خصوصی مودول اتریش را می توان برترین و شناخته شده ترین دانشگاه خصوصی اتریش نامید. دانشگاه مودول وین (مخفف MU Vienna) یک دانشگاه خصوصی است که در سال 2007 در وین، اتریش تأسیس شد و بر توسعه اجتماعی و اقتصادی تمرکز دارد. به طور خاص، بر حوزه‌های گردشگری، فناوری اطلاعات رسانه‌های جدید، پایداری، مدیریت کسب‌وکارعمومی تمرکز دارد. این دانشگاه به دلیل دستاوردهای تحقیقاتی و تمرکز آن بر پایداری اقتصادی شناخته شده است. در سال‌های 2018 و 2020، دانشگاه مودول وین در میان 25 دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های U-Multirank در رده «نشریات پر استناد» قرار گرفت. در سال 2012، دانشگاه مودول وین جایزه ملی اتریش برای پایداری را دریافت کرد.

دانشگاه مودول وین برنامه های تحصیلی BBA، BSc، MSc، MBA و PhD را در زمینه های مدیریت بین المللی، اقتصاد خدمات محور، گردشگری، پایداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها و طراحی سیستم های اطلاعاتی نوآورانه ارائه می دهد. علاوه بر موضوعات اصلی، که باید به عنوان اجباری در برنامه های مربوطه تکمیل شود، موضوعات عمیق فرصتی برای تخصص در زمینه های مختلف تخصصی فراهم می کند. یکی از ویژگی های خاص دانشگاه، نسبت بالای دانشجویان بین المللی (70٪) و تنوع ریشه های آن است. دانشجویان این دانشگاه از 62 کشور مختلف تشکیل می شوند.

دانشگاه خصوصی دانوب اتریش

دانشگاه خصوصی Danube (DPU) در سپتامبر 2009 تأسیس شد. این دانشگاه دارای دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی است و یک سازمان 100٪ با بودجه خصوصی است. این دانشگاه در سطح بین المللی با ارائه مدرک دندانپزشکی که تأکید قابل توجهی بر کار عملی دارد و مبانی علوم و علوم طبیعی را در بر می گیرد، رقابت می کند. DPU در تلاش است تا دانشجویان را در قلب دانشگاه قرار دهد. دانشگاه خصوصی دانوب (DPU) اولین دانشگاه خصوصی در اتریش بود که برای بخش پزشکی و دندانپزشکی اعتبارنامه دریافت کرد. در حال حاضر، تجربه زیادی در برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی کسب کرده و رسمیت بین المللی برجسته ای به دست آورده است.

دانشگاه های خصوصی اتریش
سؤالات متداول

انگلیسی

  • مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل دانشگاه های خصوصی چیست؟

برای تحصیل در مقطع کارشناسی آیتس آکادمیک ۶ و مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های خصوصی آیلتس 6.5 آکادمیک نیاز است.

  • هزینه زندگی برای دانشجویان دانشگاه های خصوصی اتریش چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه های خصوصی اتریش در حدود 800 تا 1000 (یورو) در ماه خواهد بود.

  • آیا با مدرک دانشگاه آزاد و پیام نور هم می توان پذیرش دانشگاه های خصوصی اتریش را گرفت ؟

بله

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در دانشگاه های خصوصی اتریش بصورت همزمان وجود دارد؟

بله

  • آيا پس از فارق التحصیلی به دانشجو اجازه ماندن در اتریش و کاریابی داده می شود؟

بله یک سال ویزای دانشجو پس از فارق التحصیلی جهت کاریابی تمدید می گردد.

سخن پایانی

از مزایای تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش این است که بسیاری از این دانشگاه ها وابسته به موسسات آموزشی و سازمان های خارجی و بین المللی هستند. با پذیرش و تحصیل در این دانشگاه ها گویی دانشجو به شبکه گسترده ای از امکانات آن مجموعه هم دست می یابد. این امکانات عمدتا در دو قالب تحصیلی و کاری هستند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به اتریش را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *