صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس

بسیاری از دانشگاه‌های سوئیس، به دلیل رضایت دانشجویان بین‌المللی، جوایز ارزنده ای دریافت نموده اند که تأیید می‌کند تحصیل در سوئیس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌هایی باشد که تا به حال انجام داده‌اید. سوئیس دارای سه زبان رسمی و رایج (فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی) است، به این معنی که شما این فرصت را خواهید داشت که یک فضا و فرهنگ کامل اروپایی را در یک کشور نسبتا کوچک تجربه کنید و همچنین مهارت های زبانی خود را غنی کنید. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی در سوئیس فراهم است. درخواست برای تحصیل در یک دانشگاه معتبر در سوئیس واقعا آسان است، فقط باید چند نکته ضروری را به خاطر بسپارید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

پذیرش تحصیلی سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس

برای اینکه بتوانید در سوئیس تحصیل کنید، میبایست از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور، نامه پذیرش تحصیلی دریافت نمایید. بسته به ملیت خود، با این نامه می توانید برای دریافت اجازه اقامت در سوئیس درخواست دهید یا درخواست ویزا را به نمایندگی سوئیس در کشور محل اقامت خود، ارسال کنید. قبل از پایان مهلت پذیرش، با دانشگاه مورد نظر خود در سوئیس تماس بگیرید و یا از طریق ایمیل با آنان در ارتباط باشید. اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس به صورت آنلاین امکانپذیر است . سوئیس یک روش پذیرش متمرکز ندارد. هر دانشگاه مستقل است و معیارهای پذیرش خود را تعیین می کند. بنابراین برای کسب اطلاعات خاص، باید مستقیماً با دفتر پذیرش دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. مدارکی که باید به دانشگاه ارسال کنید، شامل مدارک تحصیلی و گواهی پایان دوره متوسطه (اصل یا کپی محضری) و یک عکس گذرنامه جدید است. به علاوه، ارائه مدرک مهارت زبان و همچنین اثبات تمکن مالی، از شرایط مهم تحصیل در سوئیس میباشد.

پذیرش تحصیلی سوئیس

برخی از شناخته شده ترین آزمون های زبان انگلیسی که دانشگاه های سوئیس می پذیرند عبارتند از: تافل iBT، آیلتس آکادمیک و PTE آکادمیک. تحصیل به زبانهای آلمانی و فرانسوی نیز در دانشگاه های سوئیس امکانپذیر است. ممکن است مواردی پیش بیاید که سفارت بخواهد زبان شما را ارزیابی کند و این کار را از طریق مصاحبه کوتاه یا آزمون کتبی و شفاهی انجام دهد. پس از آن، نمایندگی سوئیس درخواست ورود شما را به همراه مدارک و ارزیابی مهارت زبان شما برای تایید به اداره مهاجرت سوئیس ارسال می کند. باید توجه داشته باشید که برخی از مدارک تحصیلی توسط دانشگاه های سوئیس به رسمیت شناخته نمی شوند، مانند: گواهی آموزش از راه دور، گواهی مدرسه شبانه، و گواهی نامه از دبیرستان های نیمه وقت. اگر مدرک تحصیلی شما به رسمیت شناخته نشد، باید آزمون کامل ارزیابی تحصیلی سوئیس را پشت سر بگذارید. این آزمون عمدتاً مدرکی معادل مقطع کارشناسی بین‌المللی را ارائه میدهد که بر اساس بررسی هفت موضوع تحصیلی کلیدی که توسط همه دانش‌آموزان مطالعه می‌شوند، انجام میپذیرد.

برترین دانشگاه ها جهت اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس عبارتند از:

  • دانشگاه زوریخ
  • دانشگاه بین المللی ژنو
  • دانشکده مدیریت کسب و کار و هتلداری سوئیس
  • دانشگاه برن (Bern)
  • دانشگاه بازل (Basel)
  • دانشگاه لوزان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

دانشحویان خارج اتحادیه اروپا میبایست پس از اخذ پذیرش تحصیلی، با سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود تماس بگیرند و برای دریافت ویزا درخواست دهند. اگر مقامات مسئول مهاجرت، یا پلیس این درخواست را تایید کنند، شرایط لازم برای ورود به سوئیس و دریافت اقامت به منظور تحصیل برآورده می شود. ویزای سوئیس به دو گروه طبقه بندی میشود:

  • ویزای گروه C: ویزای کوتاه مدتی است که به صاحب آن اجازه می دهد برای مدت کوتاهی در سوئیس اقامت داشته باشد. این ویزا برای تحصیل در مدارس تابستانی، شرکت در سمینارها و دوره های زبان که حداکثر سه ماه طول می کشد بسیار مناسب است.
  • ویزای گروه D: ویزای طولانی مدت برای افرادی است که به دنبال تحصیل، کار یا اقامت در سوئیس هستند. به دانشجویان بین المللی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس شوند، ویزای شنگن برای یک دوره یک ساله با امکان تمدید اعطا می شود.

پس کسانی که به دنبال تحصیل تمام وقت در دانشگاه های سوئیس میباشند، باید برای دریافت ویزای گروه  D درخواست دهند. اولین قدم، تعیین وقت سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور شما میباشد. از آنجاییکه ممکن است فرایند دریافت ویزا زمانبر باشد، بنابراین حتماً 6 ماه قبل از آغاز دوره تحصیلی خود در سوئیس، وقت سفارت را تعیین کنید. مدت زمان پردازش درخواست ویزای اقامت کوتاه مدت، حدود 10-15 روز و برای ویزای طولانی مدت، هشت تا ده هفته است. مدارک شما باید به زبان های فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی باشد. پس به ترجمه تایید شده آن اسناد نیاز خواهید داشت. مهمترین مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی سوئیس عبارتنداز:

  • فرم تمیل شده درخواست ویزای نوع D
  • چهار قطعه عکس جدید با فرمت پاسپورت
  • پاسپورت معتبر که حداقل سه ماه پس از پایان تاریخ ویزا اعتبار داشته باشد
  • نامه اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس
  • گواهی پرداخت هزینه ثبت نام و شهریه (اصل و کپی)
  • مدرکی مبنی بر تمکن مالی کافی جهت پوشش هزینه های زندگی در سوئیس برای مدت تحصیل (19200 یورو برای هر سال تحصیل شما)
  • مدرک اخذ بورسیه تحصیلی
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • تعهد به ترک سوئیس پس از اتمام تحصیل
پذیرش تحصیلی سوئیس

هزینه ویزا ممکن است بسته به کشور مبدا شما متفاوت باشد. با این حال، قیمت ها تفاوت زیادی بین کشورها ندارند. هنگامی که برای ویزای سوئیس درخواست می کنید، باید هزینه ای بین 50 تا 100 فرانک سوئیس، به سفارت یا کنسولگری سوئیس بپردازید. پس از اخذ ویزا و ورود به سوئیس، 14 روز فرصت دارید تا در اداره مهاجرت این کشور ثبت نام کنید. اگر ویزای طولانی مدت دسته D دریافت کرده اید، باید برای اجازه اقامت در اداره مهاجرت کانتونی پ نیز درخواست دهید. شما باید این کار را در 90 روز اول اقامت خود انجام دهید و باید شناسه، جزئیات ویزای سوئیس و مدرک نشانی خود در سوئیس را ارائه دهید. یک درخواست موفقیت آمیز، منجر به  دریافت مجوز اقامت  نوع B  می شود که فقط یک سال اعتبار دارد، اما می توانید آن را چندین بار تمدید کنید. ممکن است این فرایند چند هفته طول بکشد و در این مدت اجازه خروج از کشور را ندارید. توجه داشته باشید که دریافت بیمه درمانی در سوئیس و ارائه مدارک آن نیز لازم خواهد بود.

سؤالات متداول
  • آیا اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس، منجر به دریافت ویزای شنگن میشود؟

بله. چنانچه پس از دریافت نامه پذیرش، کلیه شرایط را برآورده کرده و در مصاحبه سفارت کلیه مدارک را تحویل داده و آفیسر پرونده را متقاعد نمایید، ویزای سوئیس که از نوع شنگن میباشد را دریافت خواهید کرد. سوئیس یکی از 26 کشور منطقه شنگن است که امکان سفر بدون گذرنامه بین کشورهای اتحادیه اروپا را فراهم می کند.

  • آیا میتوان پس از فارغ التحصیلی در سوئیس ماند؟

بله. اگر شما تحصیلات خود را تمام کرده اید، اما آنقدر سوئیس را دوست دارید که نمی خواهید آن را ترک کنید نگران نباشید، می توانید اجازه اقامت خود را برای شش ماه دیگر تمدید کنید تا به دنبال کار تمام وقت بگردید. در این مدت، شما اجازه دارید 15 ساعت در هفته کار کنید. برای درخواست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک زیر را به اداره مهاجرت سوئیس ارائه دهید:

  • گواهی یا مدرکی که نشان دهد دوره های خود را به پایان رسانده اید
  • شواهدی که نشان می دهد می توانید از نظر مالی خود را حمایت کنید
  • شواهدی که نشان می دهد می توانید در جایی مناسب زندگی کنید

همچنین اگر می خواهید برای ادامه تحصیل در سوئیس برای تحصیلات تکمیلی بمانید، می توانید برای تمدید اجازه اقامت خود اقدام کنید، اما باید پذیرش تحصیلی سوئیس را برای مقطع بعدی از دانشگاه دریافت کرده باشید. حداکثر مدت تمدید در این مورد دو سال است.

  • آیا دانشجویان بین المللی میتوانند جهت اخذ بورسیه، پذیرش تحصیلی سوئیس را دریافت نمایند؟

بله. دانشجویانی که سوابق علمی بالا، معدل عالی، نمره زبان بالا و مقالات چاپ شده در ژورنال های برتر جهان را داشته باشند، میتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه دریافت کنند. کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا اماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به دانشجویان گرامی خواهند بود.

سخن پایانی

متقاضیان تحصیل در سوئیس میتوانند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبری در این کشور، ویزای تحصیلی و بلند مدت سوئیس را دریافت نموده که از نوع ویزای شنگن میباشد و به دارندگان اجازه سفر آزادانه به کل منطقه شنگن را خواهد داد. بر اساس آنچه گفته شد، داشتن سوابق تحصیلی عالی، نمره زبان، و تمکن مالی کافی، از شروط اصلی تحصیل در سوئیس است. هزینه تحصیل در سوئیس نیز مقرون به صرفه بوده و با این حال دانشجویان میتوانند با اخذ بورسیه تحصیلی، هزینه های خود را در این کشور کاهش دهند. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *