بررسی پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا

هنگام انتخاب یک شغل در اسپانیا، تنها توجه به استعداد و علاقه شما در آن حیطه کاری کافی نمیباشد. انتخاب یک شغل عالی، به درآمدی که آن شغل برای شما به همراه خواهد داشت نیز وابسته است. کشور اسپانیا، با داشتن کیفیت بالای زندگی و اقتصادی قوی، شرایط ایده آلی را جهت تحصیل و کار فراهم کرده است. متقاضیان تحصیل و کار در این کشور، در صورت داشتن تجربه و مهارت کافی، قادر خواهند بود درآمد بالایی نیز کسب نمایند. پس اگر قصد تحصیل در اسپانیا و انتخاب رشته ای پردآمد برای آینده خود را دارید و یا حتی قصد کار در این کشور را دارید، مطالب ارائه شده در این مقاله میتواند برای شما بسیار مفید باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا بپردازیم و شرایط کسب درآمد در این کشور را بررسی کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا گردآوری شده است.

پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • حداقل درآمد در اسپانیا چقدر است؟
  • مقایسه درآمد در اسپانیا با سایر کشورهای اتحادیه اروپا
  • پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا کدامند؟

حداقل درآمد در اسپانیا چقدر است؟

حداقل دستمزد یک فرد در اسپانیا، یا همان SMI، به میزان دستمزدی گفته میشود که فرد برای یک روز کار قانونی، صرف نظر از قراردادی که دارد، دریافت میکند. میزان SMI، سالانه هرساله در تاریخ 1 ژانویه، توسط پارلمان دولت اسپانیا در قانون عمومی بودجه دولتی تصویب میگردد. پس از عبور از بحران های سیاسی و اقتصادی اسپانیا، میزان SMI در سال 2019 تا 22% افزایش داشته و به 900 یورو در ماه رسیده است. این عمل، اسپانیا را به لحاظ میزان حداقل حقوق در اروپا، در جایگاه هشتم قرارداده است، یعنی بعد از انگلیس و قبل از یونان. مجددا در تاریخ 1 ژانویه 2022، حداقل دستمزد در اسپانیا توسط دولت بازنگری شده و افزایش یافته است. 

میزان حداقل دستمزد یک فرد شاغل در اسپانیا به شرح زیر میباشد:

پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا
  • برای کارگران محلی، از 7.04 یورو تا 7.82 یورو در ساعت و 950.00 یورو تا 1000.00 یورو در ماه
  • برای کارگران موقت، از 44.99 یورو تا 47.36 یورو در روز
  • برای کلیه کارگران عمومی، از 950.00 یورو تا 1000.00 یورو در ماه

مقایسه دستمزد در اسپانیا با سایر کشورهای اتحادیه اروپا

به لحاظ دستمزد، تفاوت بسیار مشخصی بین کشورهای شمال اروپا (مانند آلمان، فنلاند یا نروژ) و کشورهای جنوبی (اسپانیا، یونان یا پرتغال) وجود دارد. افراد شاغل درکشورهای شمال اروپا، حقوق و دستمزد بیش تری دریافت می‌کنند. میزان دستمزد افراد در اسپانیا نسبت به دستمزدهای دریافتی در کشورهای اروپای شمالی بسیار کمتر است اما نسبت به مناطق جنوبی (به جز ایتالیا) بالاتر است. به لحاظ حداقل دستمزد، اسپانیا هشتمین رتبه را در مقایسه با بقیه 22 کشور اتحادیه اروپا دارد. اما دلیل کم بودن دستمزد افراد شاغل در اسپانیا نسبت به کشورهای شمال اروپا چیست؟ شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین دلایل آن، پایین بودن هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به کشورهایی مانند سوئد و نروژ است. در ضمن، نرخ بیکاری در اسپانیا نسبت به کشورهای شمال اروپا بالاتر است. اگر بخواهیم میزان دستمزد دریافتی را در مناطق مختلف اسپانیا مقایسه کنیم، باید بگوییم که بارسلونا، که یکی از بزرگ ترین و پویا ترین شهرهای اسپانیا میباشد، حقوق و دستمزد بالاتری به افراد پرداخت میکند. میانگین دستمزد افراد در بارسلونا حدود 30000 یورو در سال است. البته این دستمزد، بسته به حرفه و سالها تجربه شما بسیار متفاوت خواهد بود.

پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا کدامند؟

  • جراحان

مشاغل مربوط به حوزه سلامت، همیشه در صدر مشاغل پردرآمد در جهان قرار دارند. اگرچه میزان درآمد به سطح تحصیلات و تخصص پزشک وابسته است، اما به طور تقریبی، پزشکان عمومی سالانه 56.000 یورو و پزشکان خصوصی 80.000 یورو درآمد دارند. با این شرایط، جراحانی که وظیفه انجام عمل های تخصصی را دارند، قادر خواهند بود سالانه بیش از 100.000 یورو درآمد کسب کنند. این در حالیست که اگر جراحی های انجام شده مربوط به زیبایی یا عمل های بازسازی باشد، این میزان درآمد به 150.000 یورو نیز خواهد رسید. البته باید گفته شود که این میزان درآمد، حاصل تلاش و تحصیل 14 ساله پزشکان برای کسب تخصص در جراحی میباشد.

 

  • متخصصین ارتودنسی

جای تعجب نیست که مشاغل مربوط به حوزه سلامت، یک بار دیگر در لیست پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا قرار بگیرد. این بار، متخصصین ارتودنسی که در زمینه مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های مربوط به فک و صورت فعالیت دارند، با درآمدی در حدود 70.700 یورو در سال، در جایگاه دوم قرار میگیرند.

 

  • رادیولوژیست ها

شاخه ای دیگر از رشته های مربوط به حوزه سلامت که میتوان با آن در اسپانیا درآمدی بالا کسب کرد، رادیولوژی میباشد. متخصصین این رشته، سالانه در حدود 70.000 یورو درآمد دارند.

 

  • خلبانان

خلبانان در اسپانیا سالانه بیش از 60.000 یورو درآمد دارند و این میزان درآمد ممکن است در آژانس های هوایی مختلف متفاوت باشد و به بیش از این مقدار نیز برسد. این شغل در کنار درآمد بالا، مسئولیت و استرس زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

 

  • مدیران پروژه های مهندسی

پس از مشاغل مربوط به پزشکی و هوا و فضا، مشاغل مربوط به حوزه مهندسی، در جایگاه بعدی پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا قرار میگیرند. این شغل که به مسئولیت و تجربه بالایی نیز دارد، برای افراد ماهر سالانه در حدود 63.600 یورو درآمد خواهد داشت. مدیران پروژه های مهندسی، وظیفه برنامه ریزی، مدیریت، کنترل و اتمام پروژه ها را در زمان تعیین شده بر عهده داشته و همزمان باید هزینه ها و کیفیت کار را نیز بررسی کنند.

پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا
  • دندانپزشکان

اگرچه دندانپزشکان به اندازه متخصصین ارتودنسی درآمد ندارند، اما همچنان جزو پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا به حساب می آیند. متوسط درآمد سالانه دندانپزشکان در اسپانیا، بین 46.000 تا 55.000 یورو میباشد.

 

  • مدیران تبلیغاتی

از آنجایی که امروزه رقابت شدیدی در بازار کار وجود دارد، کارخانه ها و شرکت ها برای تمایز خود از رقبا و همچنین فروش بیشتر، به ارتقای سطح تبلیغاتی خود نیاز خواهند داشت. در این شرایط، مدیران تبلیغاتی که وظیفه برنامه ریزی، مدیریت و همکاری در فعالیت های بازاریابی و فروش را بر عهده دارند، میتوانند درآمد بالایی کسب کنند. به طور کلی، متوسط درآمد مدیران تبلیغاتی در اسپانیا، سالانه 52.400 یورو میباشد.

 

  • مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات

در دوره ای که پیشرفت تکنولوژی در اوج خود قرار دارد، نیاز به افراد حرفه ای در زمینه IT، امری ضروریست. متخصصین و مدیران حیطه تکنولوژی و به ویژه IT در اسپانیا، سالانه بیش از 50.100 یورو درآمد دارند.

 

  • قضات

برقراری عدالت میتواند درآمدی بالا نیز در پی داشته باشد. در زمینه علم حقوق، قضات سالانه 50.000 یورو دریافت میکنند، و بسته به جایگاه آنان، این رقم میتواند به 100.000 یورو در سال نیز برسد.

 

  • 10.مدیران کارخانه ها (CEO)

در زمینه تجارت، مدیران کارخانه ها در اسپانیا، با درآمدی حدود 49.700 یورو در سال (در یک کارخانه متوسط)، بالاترین درآمد را دارند.

سؤالات متداول
  • نرخ بیکاری در اسپانیا چقدر است؟

باید گفت نرخ بیکاری در کشور اسپانیا حدودا 14 درصد است و فرصت های شغلی در این کشور کمتر از کشورهای شمال اروپا میباشد.

  • بهترین شهرهای اسپانیا برای کار کدامند؟

مادرید، بارسلونا، والنسیا و مالاگا از بهترین شهرهای این کشور جهت کار و کسب درآمد میباشند.

  • آیا مهاجرت شغلی به اسپانیا بهتر است یا مهاجرت تحصیلی؟

در حقیقت هیچ پاسخ قطعی و مشخصی برای این سوال وجود نداشته و شرایط شما، تعیین کننده بهترین روش مهاجرتی میباشد. برای برخی افراد، مهاجرت شغلی به اسپانیا دشوارتر از اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور میباشد. توصیه میشود قبل از هر اقدامی، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید تا شرایط شما توسط متخصصان این امر بررسی شود.

سخن پایانی

کشور اسپانیا که اخیرا با پیشرفت فوق العاده ای در اقتصاد خود رو به رو بوده است، فرصت خوبی برای کسب درآمد در اختیار مشاغل گوناگون قرار میدهد. کیفیت بالای زندگی و کمتر بودن هزینه های زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپا، باعث شده است تا این کشور به گزینه ای مناسب جهت مهاجرت تبدیل شود. بهتر است افراد قبل از مهاجرت، از امکان کسب درآمد بالا در زمینه شغلی خود در اسپانیا اطمینان حاصل کنند. حتی افرادی که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند میتوانند با کسب آگاهی، رشته ای پردآمد را انتخاب نمایند. در نتیجه ما در این مقاله به بررسی پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا پرداختیم و شرایط کسب درآمد در این کشور را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به اسپانیا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *