فرصت ویژه کار در اسپانیا برای ایرانیان

اسپانیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است که مزایای زیادی برای این کشور فراهم می کند. پایتخت این کشور مادرید است. اسپانیا در جنوب غربی اروپا در شبه جزیره ایبری واقع شده است. با این حال، برای کار در اسپانیا، شخص باید برای ویزای بلند مدت اقدام کند و با پیشنهاد شغلی وارد این کشور شود. این مقاله به بررسی کار در اسپانیا برای ایرانیان ، از جمله نحوه دریافت مجوز اقامت و پاسپورت اسپانیایی از طریق کار در اسپانیا، نحوه یافتن محل کار در اسپانیا، مشاغل ضروری در اسپانیا می پردازیم. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور اسپانیا گردآورى شده است.

کار در اسپانیا برای ایرانیان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای کار در اسپانیا
  • کار در اسپانیا پس از تحصیل
  • نرخ بیکاری در اسپانیا
  • مدارک لازم برای ویزای کار در اسپانیا برای ایرانیان
  • کاریابی برای اخذ ویزای کار در اسپانیا برای ایرانیان

ویزای کار در اسپانیا

یکی از مهم ترین مراحل مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای کار در اسپانیا پس از دریافت پیشنهاد شغلی می باشد. برای کار در اسپانیا ابتدا باید از یک کارفرمای اسپانیایی پیشنهاد کاری دریافت کنید. پس از ارزیابی رزومه فرد و مصاحبه با متقاضیان، کارفرما باید نشان دهد که شغل مربوطه را به مدت سه ماه در اسپانیا و سه ماه دیگر در سراسر اتحادیه اروپا آگهی کرده است و طبق قوانین اسپانیا و اتحادیه اروپا در یافتن کارمند مورد نیاز خود موفق نبوده است. در نتیجه، برای جذب یک کارمند خارجی درخواست داده است. نکته دیگری که کارفرما باید نشان دهد این است که شرکت او در اسپانیا ثبت شده است، در حال فعالیت است و مالیات و حقوق دولتی را پرداخت کرده است. در این مثال، شرکت این امکان را دارد که یک پیشنهاد شغلی برای فرد بین المللی ارسال کند. 

کار در اسپانیا برای ایرانیان

اکنون یک فرد می تواند با پیشنهاد شغلی برای ویزای کار اقدام کند. البته باید گفت که ویزای کار در اسپانیا برای ایرانیان به این سادگی نیست و کارفرمایان ترجیح می دهند پیشنهاد شغلی را به افرادی از کشورهای نزدیک و کم دردسرتر پیشنهاد کنند. یکی از ضروری ترین ملاحظات هنگام مهاجرت به اسپانیا و کار در اسپانیا این است که آیا فرد همراه می تواند با شما سفر کند یا خیر. فرد همراه می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی باشد. بسیاری از کشورها به منظور ایجاد شرایط کاری مناسب تر، دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود را برای متقاضیان امکان پذیر کرده اند. کارجو در اسپانیا باید بداند که از لحظه ورود همراهان او همزمان نمی توانند با او مهاجرت کنند. فرد ابتدا باید به تنهایی وارد شود و سپس پس از کسب مجوز کار یک ساله، برای پیوستن مجدد همسر و فرزندان خردسال خود اقدام کند.

کار در اسپانیا برای ایرانیان نیازمند داشتن مدرک تحصیلی عالی و همچنین مهارت و دانش یکی از مهمترین شرایط شغلی در این کشور است. تجربه کاری در زمینه تخصصی و موقعیت مورد نظر نیز ممکن است بسیار مهم باشد. برای ایرانی ها ارزش مدرک یکی از مهمترین جنبه های کار در این کشور است و این مدرک باید مرتبط باشد.

علاوه بر این، بسیاری از موقعیت‌های شغلی در اسپانیا نیاز به تسلط به زبان اسپانیایی دارند و ایرانیانی که به این زبان مسلط هستند، می‌توانند در زمینه‌های وسیع‌تری کار کنند و شرایط بهتر و آسان‌تری برای امضای قراردادهای کاری داشته باشند. و نظر کارفرمایان بالقوه را جلب کنند. همچنین شایان ذکر است که ایرانیان پس از دریافت پیشنهاد شغلی از یک کسب و کار اسپانیایی، برای کار در اسپانیا باید برای ویزای کار به کنسولگری اسپانیا در ایران مراجعه کرده و مدارک مربوطه را ارائه دهند.

کار در اسپانیا پس از تحصیل

تحصیل در این کشور یکی از راه های ورود ایرانیان به این کشور است. همچنین پذیرش در چندین دانشگاه اسپانیا بدون داشتن مدرک زبان اسپانیایی امکان پذیر است. زیرا متقاضیان می توانند در کلاس های زبان اسپانیایی در این کشور شرکت کنند. ایرانیانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند و آزمون های آیلتس و تافل را گذرانده اند نیز می توانند در اسپانیا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا امکان پذیر است.

ایرانیان پس از فارغ التحصیلی از یکی از کالج های کشور، اجازه اقامت 12 ماهه در کشور را برای جستجوی کار خواهند داشت. این امر پس از فارغ التحصیلی با درخواست ویزای کاریابی در این کشور قابل دستیابی است. ایرانیان همچنین باید به پتانسیل استفاده از ویزای همراه برای تحصیل و کار در کشور توجه داشته باشند.

نرخ بیکاری در اسپانیا

اسپانیا نرخ بیکاری بالایی دارد. در نتیجه، یافتن شغل و دریافت ویزای کار در اسپانیا برای ایرانیان نسبتاَ دشوار است. در نتیجه، جویندگان کار از کشورهای دیگر باید آلمان، کانادا، اتریش، پرتغال، استرالیا و نیوزلند را در نظر بگیرند که نرخ بیکاری پایین تری دارند. این کشورها علاوه بر پایین بودن نرخ بیکاری، این امکان را برای جویندگان کار از کشورهای دیگر فراهم کرده اند که بدون داشتن پیشنهاد شغلی یا پیشنهاد شغلی در کشور مورد نظر، برای کار مهاجرت کنند. ویزای جستجوی کار 6 ماهه در کشورهایی مانند آلمان و اتریش موجود است که به شما امکان می دهد وارد شوید و سپس برای کار درخواست دهید. شما می توانید به محض یافتن کار، ویزای خود را از جستجوگر کار به ویزای کاری تغییر دهید. همچنین می توانید درخواست پذیرش همراهان خود را هم بدهید. علاوه بر این، بسته به استعدادها و صلاحیت های متقاضی، کشورهایی مانند استرالیا، نیوزلند و کانادا از همان ابتدا اقامت دائم را برای فرد و خانواده اش فراهم می کنند.

به طور کلی، هم ایرانیان و هم کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای یافتن کار در اسپانیا مشکل دارند. به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور، فرصت شغلی ابتدا به شهروندان این کشور، سپس به شهروندان اتحادیه اروپا و در نهایت به ایرانیان و افراد دیگر کشورها داده می شود. از سوی دیگر، افراد جوان با مهارت و شایستگی می توانند در طیف وسیعی از صنایع از جمله گردشگری، فناوری، برنامه نویسی، اشتغال مرتبط با کامپیوتر، امور مالی و حسابداری، کشاورزی، انرژی های تجدیدپذیر و بازاریابی کار کنند. همچنین ایرانیان می توانند برای ایجاد کسب و کار خود در این کشور شرکت ثبت کنند.

مدارک لازم برای ویزای کار در اسپانیا برای ایرانیان

امروزه افراد زیادی را می بینیم که برای گرفتن ویزا دچار مشکل شده اند و با مشکلات زیادی مواجه شده اند و یا ویزای آنها رد شده است که باعث نا امیدی آن ها شده است. در نتیجه بررسی دقیق مدارک لازم حیاتی و اساسی است، زیرا شخص بدون ویزای کاری معتبر مجاز به ورود نخواهد بود. در نتیجه بهتر است از یک وکیل مجرب مهاجرتی در این زمینه مشاوره بگیرید.

  • ارائه اصل پاسپورت و کپی آن.
  • ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه آن ها.
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • ارائه کد مخصوص از طرف تامین اجتماعی و کارفرما.
  • ارائه قرارداد کاری که از طرف کارفرما ارائه شده و مورد تایید وزارت کار و بازرگانی کشور اسپانیا قرار گرفته است.
  • ارائه نامه مخصوص نوع فعالیت شرکت مورد نظر که شخص متقاضی از آن پیشنهاد شغلی گرفته است.
  • ارائه نامه تمکن مالی از طرف شخص متقاضی.
  • تاییدیه اداره کار اسپانیا
  • اجاره نامه به میزان مدت اقامت
کار در اسپانیا برای ایرانیان
کاریابی برای اخذ ویزای کار در اسپانیا برای ایرانیان

نحوه جستجوی کار در اسپانیا یکی از سوالاتی است که متقاضیان کار در اسپانیا دارند. یکی از این گزینه ها درخواست از طریق یک آژانس کاریابی اسپانیایی است. آژانس های کاریابی از طریق ارتباط با کارفرمایان، موسسات و شرکت ها می توانند رزومه شما را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند و برای شما مصاحبه ای آماده کنند. با انجام و پذیرش مصاحبه می توانید شانس خود را برای دریافت پیشنهاد استخدامی مناسب افزایش دهید. ما آدرس برخی از آژانس های کاریابی در اسپانیا را در این بخش قرار خواهیم داد.

  • Indeed (indeed.es)
  • Recruitspain
  • ThinkSpain (thinkspain.com/jobs-spain)
  • Expatica jobs (expatica.com/new/es/jobs)
  • oficinaempleo.com ) Oficina Empleo)
  • Expansión y Empleo
  • beBee ( bebee.com/job)
  • InfoJobs (infojobs.net/home/index.xhtml)
  • Europelanguagejobs
  • bilingualresources
سؤالات متداول
  • آیا با مهاجرت کاری به اسپانیا امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

بله. اگرچه به این نکته باید توجه داشته باشید که ابتدا باید به تنهایی به اسپانیا مهاجرت کنید و پس از دریافت ویزای کاری یکساله می توانید درخواست ویزای همراه را بدهید.

  • میانگین درآمد در کشور اسپانیا چقدر می باشد؟

میانگین درآمد برای یک خانواده در کشور اسپانیا در حدود ۲۵۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ یورو در سال می باشد.

  • آیا اسپانیا کشور مناسبی برای مهاجرت کاری می باشد؟

یکی از نکات مهم برای کاریابی در هر کشوری نرخ بیکاری آن کشور می باشد و در اسپانیا با توجه به نرخ بیکاری بالا ممکن است پیدا کردن کار دشوار باشد.

  • پروسه اخذ ویزای کاری اسپانیا چقدر زمان می برد؟

حدود ۶ ماه

  • ایا برای اخذ ویزای کاری اسپانیا نیاز به داشتن مدرک زبان اسپانیایی است؟

خیر با مدرک زبان انگلیسی در برخی از مشاغلی نظیر مهندسی کامیپوتر و برنامه نویسی نیز می توان شغل پیدا کرد.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط و مدارک اخذ ویزای کار در اسپانیا برای ایرانیان ، اشتغال مورد نیاز در اسپانیا و پتانسیل اخذ اقامت دائم و پاسپورت اسپانیا از طریق کار در این کشور مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. اسپانیا به دلیل نرخ بالای بیکاری ،مهاجرت کاری را به طور کلی دشوار کرده است. کشورهایی مانند اتریش و آلمان در اروپا و کانادا و استرالیا به عنوان جایگزین اسپانیا برای مهاجرت کاری پیشنهاد می شوند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به اسپانیا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *