نکات مهم در اخذ ویزای توریستی هلند

هلند، کشوری است که در شمال غربی اروپا واقع شده است. آمستردام به عنوان پایتخت این کشور دارای 907976 سکنه از بیش از 176 ملیت جهان است. این کشور یکی از اعضای بنیان‌گذار اتحادیه اروپا، منطقه یورو، G10، ناتو، OECD، WTO و منطقه شنگن است. اگر تبعه کشوری هستید که با هلند و سایر اعضای شنگن موافقت نامه ورود بدون ویزا امضا نکرده است، باید قبل از رفتن به هلند یا هر کشور دیگر عضو شنگن، حتی برای بازدیدهای کوتاه مدت، ویزا دریافت کنید. در طول مدت بازدید از هلند، می توانید در مدت 180 روز تا 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید. دریافت ویزای توریستی هلند مستلزم ارائه مدارک و اسنادی است که در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور هلند گردآوری شده است.

ویزای توریستی هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط لازم دریافت ویزای توریستی هلند
  • چه مدارکی برای درخواست ویزای شنگن هلند مورد نیاز است؟
  • هزینه و زمان پردازش ویزای توریستی کشور هلند
  • لغو و تمدید ویزای کوتاه مدت هلند

شرایط لازم دریافت ویزای توریستی هلند

قبل از رفتن به هلند، باید بررسی کنید که آیا با توجه به هدف ورود خود به ویزای کوتاه مدت نیاز دارید یا خیر. کشور هلند این فرصت را برای شهروندان کشورهای غیر از اتحادیه اروپا فراهم کرده است تا بتوانند با اخذ ویزای شنگن، در مدت زمان کوتاهی از این کشور بازدید کنند. اگر به یکی از دسته های زیر تعلق دارید، برای ورود به هلند و سایر کشورهای عضو منطقه شنگن نیاز به ویزا دارید :

  • شما دارنده گذرنامه کشور ثالثی هستید که امکان ورود به هلند بدون ویزا را ندارید.
  • شما قبلاً از ورود به هلند یا هر کشور شنگن دیگری رد شده اید.
ویزای توریستی هلند

در صورتی که نیازمند دریافت ویزا هستید، باید شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزا را فراهم کنید. ویزای توریستی هلند به شما اجازه می ‌دهد به مدت ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه در هلند بمانید. پس از اتمام اعتبار ویزا شما مجبور به بازگشت به کشور خود خواهید بود. بنابراین، اگر می خواهید برای مدت طولانی تری در هلند اقامت کنید، در عوض می توانید برای ویزای ملی هلند درخواست دهید.

هنگام دریافت ویزا، افسر مرزی ممکن است چند سوال در مورد سفر شما بپرسد که شامل موارد زیر می شوند :

– هدف شما از سفر به هلند چیست؟

– چه مدت قصد دارید در هلند بمانید؟

– کجا می خواهید در هلند بمانید؟

به خاطر داشته باشید که این افسر، تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا شما اجازه ورود به هلند دارید یا خیر را بر عهده دارد. اگر افسر مرزی هلندی به این نتیجه برسد که شما به عنوان بازدیدکننده خطری برای هلند ندارید، با بررسی مدارک، اجازه ورود به هلند و کشورهای حوزه شنگن را خواهید داشت. شما باید اطمینان حاصل کنید که افسر مرزی هلند در هنگام ورود به هلند مهر پاسپورت شما را بزند. بدون مهر در پاسپورت خود، ممکن است در هلند جریمه یا بازداشت شوید.

چه مدارکی برای درخواست ویزای شنگن هلند مورد نیاز است؟

مهم‌ترین بخش درخواست ویزای توریستی هلند، جمع آوری مدارک و اسناد لازم برای سفر است. زمانی که تمامی مدارک را آماده کردید، می توانید آنها را به سفارت هلند در کشور محل اقامت خود ارسال کنید. سفارت هلند ممکن است از شما تقاضای مدارک اضافی داشته باشد، اما اصلی ترین مدارکی که برای ویزای هلند باید ارائه دهید به شرح زیر خواهد بود :

  • فرم درخواست ویزای هلند آن را کامل و با صداقت پر کنید : فراموش نکنید که پس از چاپ آن را در پایان امضا کنید.
  • دو قطعه عکس پاسپورت ارائه دهید : عکس ها نباید قدیمی تر از سه ماه باشند و باید مطابق با شرایط عکس برای درخواست ویزای شنگن هلند گرفته شوند.
  • ارائه پاسپورت معتبر : اطمینان حاصل کنید که بیش از 10 سال از صدور پاسپورت شما نگذشته باشد و حداقل سه ماه بیشتر از تاریخی که قصد خروج از هلند و کل قلمرو شنگن را دارید، اعتبار داشته باشد.
  • کپی ویزای قبلی (در صورت وجود)
  • بیمه سلامت مسافرتی که هزینه های پزشکی شما را پوشش می دهد : تأییدیه ای مبنی بر اینکه شما بیمه سلامت مسافرتی معتبری را برای اقامت در قلمرو هلند و کل منطقه شنگن معتبر دارید. بیمه شما باید خدمات اورژانس های پزشکی در منطقه شنگن را با حداقل پوشش 30000 یورو پوشش دهد.
  • مدرک اقامت : شواهدی که نشان می دهد شما در طول مدت اقامت خود در هلند کجا خواهید بود.
  • اثبات وضعیت مدنی : این مدرک می تواند گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر و غیره باشد.
  • اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در هلند : سفارت هلند از شما می خواهد که به ازای هر روزی که قصد دارید در هلند زندگی کنید، حداقل 34 یورو نزد خود داشته باشید.
  • نامه ای مبتنی بر شرح هدف شما از سفر : نامه ای شخصی که در آن توضیح می دهید چرا برای بازدید از هلند درخواست می دهید، چه مدت قصد اقامت دارید، چه زمانی را ترک می کنید و جزئیات دیگر.
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما : بلیطی که نشان می دهد شما قصد بازگشت به کشور خود را دارید، یا بلیط سفری که نشان می دهد منطقه شنگن را به کشور دیگری ترک خواهید کرد.

هزینه و زمان پردازش ویزای توریستی کشور هلند

برای دریافت ویزای توریستی هلند ، باید از طریق سفارت هلند در کشور خود درخواست دهید. در صورتی که سفارت هلند در کشور شما دایر نباشد، می توانید از کشوری دیگر درخواست ویزای خود را ارسال کنید.

زمان پردازش ویزای کوتاه مدت هلند ممکن است تا 15 روز طول بکشد. با توجه به شرایط خاص شما این مدت می تواند تا 30 روز تمدید شود. البته، برخی موارد استثنایی نیز وجود دارد که تا 60 روز هم طول می کشد، زیرا ممکن است سفارتخانه های هلند مجبور شوند با کنسولگری های شنگن دیگر مشورت کنند. شما می توانید پیش از ارسال درخواست، مدت زمان پردازش را با سفارت مورد نظر خود بررسی کنید. 

اگر درخواست ویزای شما پذیرفته شود، برچسب ویزا بر روی پاسپورت ما اعمال خواهد شد که تاریخ های اعتبار ویزا را نشان می دهد.

اگر درخواست ویزای توریستی هلند شما رد شود، نامه ای همراه با رد درخواست، دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد آیا واجد شرایط درخواست تجدید نظر هستید یا خیر. اگر واجد شرایط هستید، اطلاعاتی در مورد نحوه تجدید نظر به شمار ارسال خواهد شد.

هزینه های ویزای کوتاه مدت هلند به شرح زیر است :

  • ویزای هلند برای مسافران بزرگسال 80 یورو
  • ویزای هلند برای کودکان (6 تا 12 سال) 40 یورو
  • ویزای هلند برای کودکان (زیر 6 سال) رایگان

علاوه بر این، برخی از متقاضیان از پرداخت هزینه معاف هستند و برخی دیگر نیز باید مبلغ کمتری را پرداخت کنند. برای جلوگیری از هرگونه تأخیر در صدور ویزا، باید در اسرع وقت درخواست خود را ارسال کنید، البته این زمان نباید زودتر از سه ماه قبل از سفر شما به هلند باشد.

لغو و تمدید ویزای کوتاه مدت هلند

شما می توانید ویزای شنگن هلند خود را تمدید کنید. اما این امر تنها در موارد استثنایی و به دلایل خاص صورت می گیرد. از جمله موارد خاص برای تمدید ویزای توریستی هلند شامل دلایل بشردوستانه یا فورس ماژور هستند. برای تمدید ویزای خود باید به دفاتر خدمات مهاجرت یا پلیس بندر روتردام-ریجموند مراجعه نمایید.

لطفا پیش از اقدام، نحوه تمدید ویزای شنگن هلند را بخوانید تا متوجه شوید در چه شرایطی و تحت چه شرایطی می توانید ویزای شنگن هلند خود را تمدید کنید.

همچنین، در صورتی که مقامات ذیصلاح هلند به این نتیجه برسند که دیگر شرایط صدور ویزا برای شما وجود ندارد، ویزای هلند شما قابل لغو است.

اگر هنگام تصمیم گیری در مورد لغو ویزای خود در هلند هستید، مهلتی برای خروج از هلند به شما داده می شود. اگر در این مدت هلند یا قلمرو شنگن را ترک نکنید، اقامت شما به صورت غیرقانونی در هلند در نظر گرفته می شوید. لطفاً توجه داشته باشید که عدم ارائه الزامات ورود به افسر مرزی توسط دارنده ویزا، ممکن است منجر به تصمیمی مبنی بر ابطال یا لغو ویزا شود.

ویزای توریستی هلند
سؤالات متداول
  • مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی هلند چیست؟

– فرم درخواست ویزا

– دو قطعه عکس پاسپورت

– پاسپورت معتبر

– بیمه سلامت مسافرتی

– برنامه سفر رفت و برگشت پرواز

– مدرک اقامت

– اثبات وضعیت مالی

  • برای ویزای توریستی هلند چقدر موجودی بانکی لازم است؟

مقامات رسمی تصریح می‌کنند که برای دریافت ویزای شنگن هلند باید مدرکی ارائه کنید که حداقل 55 یورو برای هر روز اقامت در این کشور در اختیار دارید اما در عمل شما می بایست بیشتر از این مبلغ را ارائه دهید.

  • دریافت ویزای توریستی کشور هلند چقدر طول می کشد؟

درخواست ویزای شنگن هلند معمولاً ظرف 15 روز بررسی می شود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است تا 45 روز طول بکشد.

  • اعتبار ویزای گردشگری هلند چقدر است؟

ویزای شنگن هلند 90 روز اعتبار دارد.

  • چند نوع ویزای هلند وجود دارد؟

– ویزای ترانزیت فرودگاهی

– ویزای شنگن کوتاه مدت

– ویزای طولانی مدت (MVV)

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، دریافت ویزای توریستی هلند به شما این امکان را می دهد تا چند ما در هلند اقامت داشته باشید و از شهرهای مختلف این کشور بازدید کنید. اگر تا به حال تجربه اخذ ویزای توریستی کشور هلند را ندارید، کمک گرفتن از مشاورین متخصص این حوزه می تواند شانس شما را برای اخذ ویزا به طور چشمگیری افزایش دهد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری هلند را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *