مراحل خرید ملک در اسپانیا

حتما می دانید که خرید ملک در اسپانیا یکی از بهترین و سریع ترین روش های اخذ گلدن ویزای این کشور است. از آنجایی که دارندگان گلدن ویزای اسپانیا می توانند اقامت و شهروندی اسپانیا را در مدت زمانی کم به دست آورند، این طرح با استقبال بسیاری از علاقه مندان مهاجرت به اسپانیا، علی الخصوص سرمایه گذاران خارجی، همراه بوده است. اگر شما هم قصد دارید با خرید ملک به کشور اسپانیا مهاجرت نمایید، فراموش نکنید که عدم آگاهی به قوانین اسپانیا و همچنین هرگونه اقدام عجولانه و بدون برنامه ریزی قبلی، می تواند منجر به هدر رفتن سرمایه شما شود. لذا اطلاع از قوانین، شرایط و مراحل سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور، درصد موفقیت شما را دوچندان خواهد کرد. 

به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، هرآنچه لازم است در مورد مراحل و شرایط خرید ملک در کشور اسپانیا بدانید را برایتان شرح داده و راهکارهایی مهم در این زمینه به شما ارائه کنیم. پس اگر رویای زندگی در اسپانیا را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

خرید ملک در اسپانیا

عناوین و موضوعات این مقاله

مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک

کشور اسپانیا که دارای یکی از بهترین طرح های اخذ اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری است، به کلیه افرادی که نسبت به خرید ملک در اسپانیا اقدام کنند، گلدن ویزا یا همان ویزای طلایی اسپانیا را اعطا می کند. کلیه متقاضیان می توانند از این طریق، برای خود و اعضای خانواده خود، ویزای سرمایه گذاری اسپانیا را دریافت نموده و مستقیما اقامت اسپانیا را به دست آورند. پس از گذشت چند سال می توانند برای اخذ شهروندی و پاسپورت اسپانیا اقدام کنند.

کشور اسپانیا به دلیل برخورداری از ثبات و امنیت اقتصادی، یک گزینه بسیار مناسب و سودآور برای سرمایه گذارانی محسوب می شود که دارای تمکن مالی بالایی هستند. به طور کلی، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا جهت سرمایه گذاری در کشور اسپانیا، نیاز به اخذ ویزای سرمایه گذاری دارند و می توانند از روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور، که یکی از محبوب ترین آنها خرید ملک است، این نوع ویزا را دریافت کنند. متقاضی می تواند از طریق اخذ ویزای طلایی یا گلدن ویزای اسپانیا ، مقدمات اخذ اقامت این کشور را فراهم کند. در واقع، همانطور که از ابتدای مقاله بارها اشاره کردیم، دریافت گلدن ویزای اسپانیا، از برترین روش های اخذ اقامت اسپانیا و مهاجرت به این کشور اروپایی می باشد. 

خرید ملک در اسپانیا

آشنایی با مراحل خرید ملک در کشور اسپانیا

اینکه از قبل بدانید در این مسیر، چه اقداماتی انجام داده و چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید، تاثیر بسزایی در موفقیت شما داشته و مانع از سردرگمی و اتلاف وقت خواهد شد.

  • در مرحله اول، شما باید تحقیقات لازم را انجام داده و مطمئن شوید که واجد شرایط مهاجرت به اسپانیا از این طریق هستید.
  • سپس درباره املاک اسپانیا تحقیق نموده، شهر مورد نظر خود را برای خرید ملک انتخاب کنید و به دنبال ملک متناسب با بودجه خود باشید.
  • می توانید با دریافت ویزای توریستی اسپانیا، وارد این کشور شوید و از املاک موجود در اسپانیا دیدن کنید.
  • پس از انتخاب ملک، لازم است نسبت به توافق قیمت با فروشنده اقدام کنید (این مرحله بهتر است با راهنمایی های یک وکیل مسلط به قوانین اسپانیا، انجام شود.)
  • پس از توافق و عقد قرارداد خرید ملک، از یک دفتر اسناد رسمی، نوبت دریافت کرده و باید پیش از موعد مقرر در دفتر اسناد رسمی، کد شناسایی موسوم به NIE را از اداره پلیس دریافت نمایید.
  • همچنین، استعلام ‌های مورد نیاز از قبیل استعلام اداره دارایی، شهرداری، اداره آب، اداره برق و غیره را نیز باید دریافت نموده و در روز مقرر، تمامی این مدارک را به همراه قرارداد خرید ملک، به دفتر اسناد رسمی ارائه دهید تا سند ملک مورد نظر به نام شما به ثبت برسد.
  • پس از طی این مراحل، شما باید مدارک لازم جهت ارائه درخواست اقامت را به همراه سند ملک خریداری شده به سفارت اسپانیا در ایران ارائه نمایید تا اقدامات لازم برای اعطای گلدن ویزا به شما انجام شود.

شاید مراحل خرید ملک در اسپانیا ساده به نظر بیایند، اما هرگز فراموش نکنید که انجام این مراحل بدون راهنمایی و مشورت وکلای مهاجرتی، بسیار دشوار بوده و ریسک بالایی دارد. هرگونه اشتباه می تواند سرمایه شما را به خطر بیندازد.

مهم ترین شرایط خرید ملک

خوشبختانه برای خرید ملک در اسپانیا توسط افراد غیر مقیم، محدودیتی تعیین نشده و کلیه سرمایه گذاران خارجی، صرف نظر از ملیت آنها، می توانند نسبت به خرید املاک و مستغلات در این کشور اقدام کنند. بر طبق قوانین اسپانیا، کلیه علاقه مندان میبایست ملکی خریداری کنند که ارزش آن، حداقل 500000 یورو باشد. این بدان معناست که با خرید ملکی پایین تر از این قیمت، واجد شرایط دریافت گلدن ویزای اسپانیا نخواهید شد. به علاوه، متقاضیان نباید دارای سوپیشینه و یا تخلف در ویزای قبلی خود باشند. سن لازم برای سرمایه گذاری در اسپانیا از این طریق نیز حداقل 18 سال است.

با این سرمایه گذاری می توان در ابتدا اقامت یک ساله و سپس اقامت دو ساله اسپانیا را اخذ نمود. پس از پنج سال اقامت در این کشور نیز متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم اسپانیا اقدام کند. خوشبختانه دریافت اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا، شرط حضور ندارد. در واقع، در این نوع اقامت، شرط حضور 7 الی 14 روز در سال را خواهید داشت و بعد از 10 سال نیز می توانید برای دریافت پاسپورت اسپانیا درخواست دهید.

لیست بهترین شهرهای اسپانیا برای خرید ملک

اگر هدف شما از خرید ملک در اسپانیا سودآوری است، توصیه می کنیم شهرهای بزرگ تر و توریستی اسپانیا را برای خانه مورد نظر خود انتخاب کنید. در حالت کلی، برخی از بهترین شهرهای اسپانیا برای خرید ملک عبارت اند از:

1- شهر والنسیا

در حال حاضر تقاضای فروش ملک و قیمت اجاره در منطقه والنسیا افزایش یافته است. خرید ملک در منطقه والنسیا اسپانیا یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به دنبال سبک زندگی مدیترانه ای در این کشور هستند و در واقع، 35.6 درصد از ساکنان والنسیا، خارجی محسوب می شوند. تقریباً از هر سه فروش ملک در این منطقه، یک مورد آن به خارجی ‌ها اختصاص دارد. اکثر مشتریان خارجی از بریتانیا یا ایالات متحده آمریکا هستند.

2- شهر مادرید

مادرید یکی از گران ترین مناطق برای خرید ملک در کشور اسپانیا محسوب می شود. با این حال، زندگی و اقامت در شهر مادرید، هدف اکثر اشخاصی است که به کشور اسپانیا مهاجرت می کنند. مادرید از نظر سیاست مالی و اقتصادی شهر بزرگی است؛ بنابراین سرمایه گذاری و خرید ملک در این شهر، در حقیقت ریسک بزرگی محسوب نمی شود. اقتصاد با ثبات این کشور همراه با نرخ تورم ثابت و پایین نیز می تواند دلایلی برای سرمایه گذاری و خرید ملک در شهر مادرید اسپانیا باشد.

خرید ملک در اسپانیا

3- شهر مالاگا

مالاگا یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات، علی الخصوص برای ایرانیان است؛ بنابراین برای کسانی که به اسپانیا می روند تا سبک زندگی خود را تغییر دهند و از آب و هوایی فوق العاده با مردمی خون گرم و شاد لذت ببرند و یا بازنشسته شوند، ایده آل است.

4- جزیره مایورکا

جزیره مایورکا به دلیل آب و هوای فوق ‌العاده، خط ساحلی و مناظر کوهستانی دیدنی و انتخاب خانه‌ های مجلل، از دیرباز یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت به اسپانیا بوده است. هر ساله صدها گردشگر به این جزیره و سایر جزایر اطراف آن سفر می کنند. ثروتمندان زیادی از گوشه و کنار جهان نیز در این جزیره ویلا هایی لوکس ساخته اند.

5- ماربیا

یکی از بهترین شهرهای جنوبی و ساحلی اسپانیا برای سرمایه گذاری سود ده و مطمئن شهر ماربیا می باشد که مقصد بسیاری از سرمایه گذاران خارجی از کشور های انگلستان، کانادا و آمریکا می باشد.

6- جزایر قناری

یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان ها برای زندگی هر انسانی است که به دنبال آرامش، آب و هوای مدیترانه ای و سراسر آرامش هستند. جزیره تنریفه نیز یکی دیگر از بهترین مقاصد برای خرید ملک در اسپانیا می باشد که هزینه های زندگی در آن بسیار ارزان تر از کشورهایی نظیر اتریش، آلمان، هلند و سوئیس است.

بررسی قیمت ملک در اسپانیا

باید بدانید که بررسی هزینه خرید ملک در اسپانیا، یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید برای متقاضیان در اولویت قرار گیرد. در حالت کلی، قیمت املاک اسپانیا، با توجه به موقعیت آن، متفاوت است. قطعا خانه هایی که در شهرهای بزرگ اسپانیا قرار دارند، بسیار گران تر می باشند. برخی از گران‌ ترین املاک این کشور را می ‌توان در بارسلونا پیدا کرد که قیمت‌ های مرکز شهر مادرید کمی کمتر از این مقدار است. با این حال، اگر می خواهید با بودجه کمی در پایتخت این کشور زندگی کنید، می توانید با انتخاب حومه شهر به جای مرکز شهر، هزینه های مسکن خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در مناطق دیگر کشور اسپانیا، مانند مناطق ساحلی، ملک هایی با تنوع های مختلفی وجود دارد و شما می توانید ملک هایی متناسب با هر بودجه ای را پیدا کنید.

بر اساس جدیدترین بررسی قیمت املاک در اسپانیا، قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر، حدود 3,362.32 یورو و در خارج از مرکز شهر، حدود 1,996.54 یورو می باشد. علاوه بر این، فراموش نکنید که شما باید علاوه بر تامین سرمایه لازم جهت خرید ملک، چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزش ملک را نیز بابت هزینه های جانبی پرداخت کنید.

وب سایت های معتبر خرید ملک

شاید اکنون برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانیم ملک مورد نظر خود در اسپانیا را پیدا کنیم. اگر متقاضی خرید ملک در اسپانیا هستید، لازم است بدانید که بهترین راه جهت جستجوی ملک در کشور اسپانیا، جستجوی آنلاین است. برخی از بهترین وب سایت ها برای یافتن خانه یا آپارتمان در اسپانیا به شرح زیر هستند:

  • idealista
  • fotocasa 
  • servihabitat

مزایای خرید ملک اسپانیا

شاید اکنون زمان مناسبی باشد که با معرفی مزایای خرید ملک در اسپانیا به شما متقاضی عزیز این اطمینان  را بدهیم که در مسیر درستی پا گذاشته اید و با این تصمیم، یک زندگی آرام و بی دغدغه در انتظار شما خواهد بود. برخی از مهم ترین این مزایای عبارت اند از:

  • امکان سفر بدون ویزا به کلیه کشورهای حوزه شنگن
  • دریافت اقامت اسپانیا برای افراد خانواده حتی فرزندان مجرد تا سن ۲۷ سال
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال در مدارس اسپانیا
  • امکان دریافت مجوز کار تمام وقت برای همسر متقاضی
  • عدم نیاز به اشتغال و یا راه اندازی کسب و کار در اسپانیا
  • اجازه کار فول تایم و راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در اسپانیا
  • امکان دریافت اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال
  • امکان دریافت پاسپورت اسپانیا پس از 10 سال
  • تضمین بازگشت سرمایه اولیه
  • امکان افتتاح حساب در بانک های اروپایی
خرید ملک در اسپانیا

مدارک لازم برای خرید ملک در اسپانیا

کلیه متقاضیان خرید ملک در اسپانیا باید برای انتقال ملک مورد نظر و همچنین جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اسپانیا از این طریق، مدارکی که تعیین شده است را ارائه کنند. این مدارک می تواند با توجه به شراط متقاضی و یا نوع ملک، متفاوت باشد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت اسپانیا، کلیه مدارک لازم را مطالعه کنید و نسبت به جمع آوری آنها اقدام نمایید. 

برخی از مهم ترین مدارک :

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • عکس پرسنلی جدید با فرمت ویزا
  • مدارک هویتی متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی
  • سند ازدواج و یا سند طلاق
  • شناسنامه فرزندان
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک اثبات دریافت بیمه درمانی در اسپانیا
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به ویزا
  • اثبات منبع مالی که جهت خرید ملک اختصاص داده اید

سؤالات متداول

  • آیا اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید خانه امکان پذیر است؟

بله، در صورتی که ارزش خانه  و ملک خریداری شده حداقل 500.000 یورو باشد، اقامت طلایی اسپانیا به شما اعطا می شود.

  • فرآیند خرید ملک در اسپانیا به منظور اخذ اقامت این کشور چه مدت طول می ‌کشد؟

با توجه به زمان مورد نیاز برای انتخاب ملک مورد نظر، انجام کارهای دفتر اسناد رسمی، پروسه تکمیل پرونده و مدارک مورد نیاز و مراجعه به سفارت اسپانیا، حدودا 2 الی 3 ماه زمان می برد.

  • وضعیت بازار ملک در اسپانیا چگونه است؟

بازار املاک این کشور در سال های اخیر بسیار رو به رشد بوده است. متقاضیانی که قصد خرید ملک و خانه در اسپانیا را دارند، از مزیت سودآوری این نوع سرمایه گذاری در این کشور برخوردار می شوند. به علاوه، تضمین بازگشت سرمایه اولیه را نیز دارد.

  • آیا امکان راه اندازی بیزنس و ثبت شرکت در اسپانیا از این طریق وجود دارد؟

بله. امکان انجام هرگونه فعالیت تجاری وجود دارد.

  • آیا امکان اخذ اقامت برای فرزندان بالای ۱۸ سال هم وجود دارد؟

بله امکان اخذ اقامت همزمان برای فرزندان مجرد بالای ۲۷ سال وجود دارد.

  • آیا از طریق خرید ملک، اقامت همراهان بصورت همزمان اعطا می شود؟

بله. بصورت همزمان، ویزا و اقامت برای اعضای خانواده صادر می شود.

سخن پایانی

خرید ملک در اسپانیا یکی از بهترین پیشنهادهای ما به افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری در اروپا و اخذ اقامت یک کشور اروپایی از این طریق هستند. طرح گلدن ویزای اسپانیا، طرفداران بسیاری دارد و می تواند شما را در کمترین زمان، به اقامت و شهروندی اسپانیا برساند و زندگی در یک کشور امن و آرام را برایتان رقم بزند. 

با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مقاله سعی کردیم تا به کلیه نکات مهم در خصوص خرید ملک در کشور اسپانیا اشاره نموده و به شما متقاضی گرامی کمک کنیم تا با آگاهی و اطمینان، در این مسیر قدم بگذارید. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، که دارای تیمی حرفه ای و متشکل از باتجربه ترین کارشناسان و وکلای اسپانیایی همکار است، آماده می باشد تا شما متقاضی عزیز را در این مسیر همراهی نموده و به طور تضمینی و در کمترین زمان، اقامت اسپانیا را برای شما دریافت کند. وکلای اسپانیایی ما، در کلیه مراحل انتخاب ملک، خرید ملک، انتقال سند، انجام امور اداری مرتبط و همچنین درخواست ویزا و اقامت اسپانیا کنار شما خواهند بود. تنها کافیست با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا پس از تکمیل فرم ارزیابی موجود در وب سایت، منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *