بایدها و نبایدهای مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مهاجرت تحصیلی به فنلاند نیز همانند مهاجرت به سایر کشورهای جهان، بایدها و نبایدهای بسیار دارد. در واقع شما اگر قصد دارید با موفقیت وارد کشور فنلاند شوید و در بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازید، لازم است تا از تمامی این بایدها و نبایدها اطلاع کسب کنید و با آمادگی کامل جهت تحصیل در فنلاند اقدام نمایید. به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، به کلیه شرایط، الزامات و مهم ترین نکاتی که باید برای مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل بدانید اشاره کنیم و به شما متقاضی عزیز کمک کنیم تا آگاهانه در این مسیر قدم بردارید. 

پس توصیه می کنیم اگر کشور فنلاند را برای ساختن آینده خود انتخاب کرده اید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند برای شما مخاطب گرامی گردآوری شده است.

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا باید مهاجرت تحصیلی به فنلاند را انتخاب کنیم؟
  • آشنایی با شرایط تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی
  • چگونه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند اقدام کنیم؟
  • بررسی شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند
  • مهم ترین مدارک برای دریافت پذیرش تحصیلی در فنلاند
  • شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی
  • هزینه تحصیل در فنلاند در سال 2024

چرا باید مهاجرت تحصیلی به فنلاند را انتخاب کنیم؟

اولین قدم در انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی، اطلاع از مزایای تحصیل در آن کشور است. در واقع این امر به شما کمک می کند تا آگاهانه تر و با اطمینان خاطر بیشتر در این مسیر قدم بردارید. از این رو، ما ابتدا مزایای تحصیل در فنلاند را به شما معرفی می کنیم:

  • امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده
  • ۳۰ ساعت اجازه کار دانشجویی در هفته
  • اجازه کار فول تایم برای همسر
  • تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال
  • تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر رشته های تحصیلی حتی رشته های پرستاری و مامایی
مهاجرت تحصیلی به فنلاند
  • اخذ ویزای شنگن فنلاند و بهره مندی از فرصت سفر آزادانه به کلیه کشورهای حوزه شنگن
  • امکان تحصیل در برخی از بهترین دانشگاه های فنلاند که اکثرا در رنکینگ جهانی دارای رتبه های بالا هستند و در اروپا مشهور می باشند
  • وجود فرصت های شغلی فراوان پس از فارغ التحصیلی
  • اخذ اقامت دائم پس از ۴ سال حضور در فنلاند با ویزای تحصیلی
  • پایین بودن هزینه های تحصیل در فنلاند در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی
  • امکان تحصیل رایگان در صورت تسلط به زبان فنلاندی
  • بالا بودن کیفیت آموزش در تمامی دانشگاه های فنلاند

موارد بالا، تنها برخی از مهم ترین مزیت های مهاجرت تحصیلی به فنلاند است. حال چنانچه از تصمیم خود مطمئن شدید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

آشنایی با شرایط تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی

یکی از پرطرفدارترین مقاطع تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی در دانشگاه های فنلاند، مقطع کارشناسی می باشد. به طور کلی، تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فنلاند به زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی ممکن است. اگر به زبان فنلاندی مسلط باشید، از فرصت تحصیل رایگان در فنلاند بهره مند خواهید شد اما اگر مدرک زبان انگلیسی داشته باشید، ملزم به پرداخت شهریه می باشید. هزینه مهاجرت تحصیلی به فنلاند در مقطع کارشناسی و به زبان انگلیسی، سالیانه بین ۷۰۰۰ الی ۹۰۰۰ یورو می باشد. برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس آیلتس آکادمیک ۶ و یا معادل تافل آن و یا مدرک پی تی مورد قبول است و برای مقطع فوق لیسانس آیلتس آکادمیک ۶.۵ مورد نیاز است.

لازم است بدانید که اخذ پذیرش از اکثر دانشگاه های فنلاند در مقطع لیسانس، مشروط به قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند است که صورت آنلاین برگزار می شود. همچنین، موارد آزمون برای رشته های فنی مهندسی شامل دروس ریاضی، زبان انگلیسی و هوش و منطق است و برای سایر رشته ها دروس هوش هیجانی و اخلاق حرفه ای نیز جز موارد آزمون می باشد.

چگونه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند اقدام کنیم؟

یکی دیگر از مقاطع تحصیلی پرطرفدار در بین علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به فنلاند، مقطع کارشناسی ارشد می باشد که شانس بیشتری برای اخذ پذیرش تحصیلی در فنلاند به دانشجویان اعطا می کند. تحصیل در این مقطع نیز مانند مقطع کارشناسی، به زبان های رسمی کشور فنلاند یعنی فنلاندی و سوئدی امکان پذیر است. همچنین تحصیل به این زبان ها در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند رایگان می باشد. 

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند برای دانشجویان بین المللی در بیشتر دانشگاه های این کشور نیز وجود دارد که برای دریافت پذیرش احتیاج به ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 است. در ضمن توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش در این مقطع، داشتن دو سال سابقه کاری در زمینه مرتبط ضروری و اجباری است. طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند یک و نیم تا 2 ساله است. به علاوه، دانشجویان در این مقطع تا هفته ای ۳۰ ساعت می توانند کار دانشجویی داشته باشند.

نکته قابل توجه در خصوص تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد آن است که دانشگاه ها معمولا در این مقطع محدودیت ظرفیت پذیرش دارند و در نتیجه اخذ پذیرش بسیار رقابتی است. پس لازم است شما پیش از درخواست، مطمئن شوید که قادر به اثبات برتری و شایستگی خود از طریق یک رزومه قوی خواهید بود. از مهمترین شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور فنلاند در این مقطع می توان به رزومه علمی قوی، مدرک زبان معتبر با نمره بالا و سابقه کاری مرتبط با تحصیلات اشاره کرد. شرایط سختگیرانه دانشگاه ها برای صدور پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باعث شده است تا متقاضیان  مهاجرت تحصیلی به فنلاند ، مقطع کارشناسی را انتخاب کنند.

بررسی شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فنلاند جهت ورود به مقطع دکتری باید شرایط ویژه تری نسبت به دو مقطع قبلی داشته باشند. متقاضی باید شایستگی و برتری خود را با داشتن سوابق پژوهشی عالی، مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر، کتب چاپ شده، نمرات و معدل عالی و همچنین مدرک زبان آیلتس با نمره 7 به بالا و یا معادل آن، اثبات نموده و بدین گونه بتواند نظر یک استاد در دانشگاه مورد نظر خود در فنلاند را جلب کند. به علاوه، ارائه انگیزه نامه و چندین توصیه نامه از اساتید در این مقطع لازم است.

پس فراموش نکنید که مهمترین نکته در خصوص تحصیل دکتری آن است که متقاضی باید بتواند در دانشگاه مورد علاقه خود در فنلاند، استاد راهنما و سوپروایزر داشته باشد. در واقع متقاضی باید بتواند یک استاد راهنمایی را پیدا کنند که قصد داشته باشد با متقاضی در پروسه انجام پروژه تحقیقاتی همکاری کند. 

تحصیل در مقطع دکتری در کشور فنلاند بین 3 تا 5 سال به طول می ‌انجامد. همچنین تحصیل در این کشور در مقطع دکتری در دو دوره یعنی دوره های دکتری عمومی و دوره های پژوهشی امکان پذیر است. از طرفی دیگر، امکان کار دانشجویی حین تحصیل در مقطع دکتری تا هفته ای ۴۰ ساعت نیز ممکن می باشد. در نهایت، ذکر این نکته لازم است که شانس دریافت بورسیه فنلاند در مقطع دکتری، بسیار بالا است اما این امر نیازمند داشتن رزومه ای قوی می باشد. 

مهم ترین مدارک برای دریافت پذیرش تحصیلی در فنلاند

هر یک از دانشگاه های فنلاند، شرایط، مدارک و الزامات متفاوتی را تعیین می کنند. پس بهتر است در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به فنلاند، ابتدا شرایط اخذ پذیرش تحصیلی را در وبسایت دانشگاه مورد نظر خود در فنلاند بررسی کنید. ما در این قسمت، برخی از مهم ترین مدارکی که باید برای اخذ پذیرش ارائه کنید را برایتان آورده ایم:

  • پاسپورت معتبر
  • کلیه سوابق تحصیلی به همراه ریز نمرات و معدل
  • مدرک زبان
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه و سوابق پژوهشی
  • مدارک هویتی متقاضی

شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

باید بگوییم که اگرچه فنلاند یک کشور انگلیسی زبان نمی باشد، اما شما با مهاجرت تحصیلی به فنلاند، با مانع یادگیری زبان جدید مواجه نخواهید شد زیرا که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر رشته های تحصیلی در این کشور فراهم است. متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند باید مدرک زبان آیلتس با نمره تعیین شده از سوی دانشگاه و یا مدرک زبان معادل آن را ارائه کنند. حال لازم است بدانید که تحت شرایط زیر، شما برای تحصیل به زبان انگلیسی، ملزم به ارائه مدرک زبان نخواهید بود:

  • در صورتی که زبان رسمی که با آن صحبت می کنید، انگلیسی باشد.
  •  تحصیل در مقطع های گذشته شما در دانشگاه های انگلیسی زبان بوده باشد.
  • قبل از شروع دوره تحصیلی خود در فنلاند، در دوره زبان در این کشور شرکت کنید.
مهاجرت تحصیلی به فنلاند

هزینه تحصیل در فنلاند در سال 2024

یکی از اقدامات مهم قبل از مهاجرت تحصیلی به فنلاند، اطلاع از هزینه و شهریه دانشگاه های این کشور است. شهریه دانشگاه ها در کشور فنلاند با توجه به نوع دانشگاه و رشته مورد نظر شما، متفاوت می باشد. در حالت کلی، شهریه برخی از دانشگاه های فنلاند به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه آلتو: 12 تا 15 هزار یورو در سال
  •  دانشگاه آرکادا: 6 تا 9 هزار یورو در سال
  •  دانشگاه شرق فنلاند: 8 تا 15 هزار یورو در سال
  •  دانشگاه هلسینکی: 13 تا 18 هزار یورو

هزینه دیگری که علاقه مندان به مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل باید در نظر داشته باشند، مربوط به هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور است. البته این هزینه ها می تواند با توجه به عادت ها و سبک زندگی افراد و حتی شهر محل سکونت آنها متفاوت باشد. اما بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه های زندگی در فنلاند، یک دانشجوی مجرد باید ماهیانه حدود  ۱۱۰۰ یورو (با احتساب اجاره خانه) را برای تامین هزینه های خود در فنلاند انتظار داشته باشد. این هزینه برای یک خانواده 4 نفره در فنلاند، در حدود   ۲۸۰۰یورو (با احتساب اجاره خانه) است.

علاوه بر هزینه های ذکر شده در بالا، متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی فنلاند باید هزینه درخواست ویزا را نیز پرداخت کنند. از طرفی دیگر، برای دریافت ویزای دانشجویی فنلاند، اثبات تمکن مالی ضروری می باشد. شما می توانید با مطالعه مقاله مربوط به ” ویزای تحصیلی فنلاند ” که در وب سایت عالیان ویزا موجود است، اطلاعات جدید و کامل در این خصوص دریافت کنید.

سؤالات متداول

  • آیا با مهاجرت تحصیلی به فنلاند می توانیم اعضای خانواده را نیز به فنلاند ببریم؟

بله. شما می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه دهید.

  • آیا تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی فنلاند ممکن است؟

به رشته شما بستگی دارد. در برخی از رشته ها و مقاطع تحصیلی، این امکان وجود خواهد داشت.

  • آیا اخذ ویزای تحصیلی فنلاند بدون ارائه مدرک زبان ممکن است؟

از سال ۲۰۲۴ امکان اخذ پذیرش بدون مدرک زبان از دانشگاه های فنلاند دیگر وجود ندارد.

  • آیا تحصیل در کشور فنلاند رایگان است؟

چنانچه قصد داشته باشید به زبان فنلاندی در این کشور تحصیل کنید امکان تحصیل رایگان برای شما وجود دارد.

  • آیا همسر دانشجو در فنلاند اجازه کار فول تایم دارد؟

بله.

  • آیا می توانیم پس از فارغ التحصیلی در فنلاند بمانیم؟

بله. شما پس از فارغ التحصیلی یک تا دو سال فرصت خواهید داشت تا به دنبال کار باشید. در صورت یافتن شغل مرتبط با تحصیلات، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل می شود.

سخن پایانی

مهاجرت تحصیلی به فنلاند می تواند برای کسانی که به دنبال ادامه تحصیل در یک کشور امن، مرفه و دارای کیفیت بالای زندگی هستند، بهترین گزینه باشد. از آنجایی که تحصیل در فنلاند نیز همانند تحصیل در سایر کشورهای جهان دارای شرایط خاص خود است، ما سعی کردیم تا در این مقاله، شما را با مهم ترین این شرایط آشنا نموده و به شما این امکان را بدهیم که بدون سردرگمی و دغدغه، برای تحصیل در کشور فنلاند اقدام کنید. اگر همچنان سوالاتی در این خصوص در ذهن خود دارید و یا برای انتخاب فنلاند به عنوان مقصد تحصیل خود در اروپا مردد هستید، توصیه می کنیم همین حالا با شماره های موسسه تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. 

تیم مجرب عالیان ویزا، با هدف ارتقا سطح آگاهی افراد در خصوص مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و همچنین کمک به ساختن آینده ای بهتر برای هم وطنان گرامی، آماده است تا متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را قدم به قدم تا ورود به کشور مقصد همراهی کند و شاهد موفقیت افراد در کشور مورد نظر باشد. هدف گروه مهاجرتی عالیان ویزا، صرفا مهاجرت شما نیست، بلکه ما به پیشرفت شما در کشور رویاهایتان می اندیشیم. شما می توانید با تکمیل فرم ارزیابی رایگان ما، شرایط خود را به کارشناسان ما بسپارید تا پس از بررسی تخصصی، با شما تماس حاصل کنند. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای ساختن آینده خود اقدام کنید. منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    من ٣٥ سالمه و دو تا بچه ٧ و ١٠ ساله دارم
    ايا همزمان با همه اعضاي خانواده ام ميتونم به فنلاند مهاجرت كنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *