جدیدترین شرایط کار در پرتغال برای ایرانیان

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که کشور پرتغال، با داشتن کیفیت بالای زندگی، محیطی امن و آب و هوای عالی، یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار، زندگی و به خصوص مقصدی عالی جهت مهاجرت ایرانیان است. اما با توجه به بالا بودن نسبی نرخ بیکاری در پرتغال، اخذ موقعیت های شغلی در این کشور بسیار رقابتی می باشد و معمولا نیروی کار ماهر که دارای تجربه و مهارت بالا هستند، شانس بیشتری برای دریافت پیشنهادهای شغلی در این کشور دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط کار در پرتغال برای ایرانیان بپردازیم. چنانچه شما نیز متقاضی کار در کشور پرتغال هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است.
کار در پرتغال برای ایرانیان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای کار در کشور پرتغال برای ایرانیان
  • شرایط کار در کشور پرتغال برای ایرانیان
  • انواع ویزای کار در پرتغال
  • مشاغل مورد نیاز در پرتغال برای ایرانیان
  • روش های اخذ اقامت کاری پرتغال

مزایای کار در کشور پرتغال برای ایرانیان

علیرغم بحران مالی جهانی در سال 2008، پرتغال همچنان یک مقصد محبوب برای مهاجران باقی مانده است. هرساله بسیاری از نیروی کار ماهر و حرفه ای در جهان، از جمله ایرانیان، پرتغال را به عنوان مقصدی جهت کار انتخاب می کنند. کیفیت بالای زندگی در پرتغال، که شامل امنیت بالا، تعادل بین کار و زندگی، رفاه و شادی است، یکی از مهمترین دلایل محبوبیت پرتغال در بین متقاضیان کار در خارج از کشور است. در ضمن، پرتغال از نظر سلامت و رفاه، در رتبه نهم جهان قرار دارد که می توان آن را از مزیت های کار در پرتغال برای ایرانیان دانست. سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی در پرتغال از شهرت بسیار خوبی برخوردار است. علاوه بر این، بر اساس شاخص مهارت انگلیسی EF، پرتغال از نظر مهارت های انگلیسی در رتبه هجدهم از 80 کشور جهان قرار دارد. پس چنانچه متقاضیان کار در این کشور، مسلط به زبان انگلیسی باشند، با مانع زبان مواجه نشده و به راحتی می توانند با مردم محلی ارتباط برقرار نمایند. و در نهایت، هزینه زندگی در پرتغال در مقایسه با بسیاری دیگر از مقاصد مهاجرتی در اروپا، پایین تر است و مهاجران تقریباً برای تمام نیازهای اولیه از جمله محل اقامت، غذا، حمل و نقل و آب و برق، هزینه کمتری می پردازند.

کار در پرتغال برای ایرانیان

شرایط کار در کشور پرتغال برای ایرانیان

کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا مانند ایرانیان، باید برای کار در کشور پرتغال، مجوز کار دریافت نمایند. دریافت مجوز کار در پرتغال برای ایرانیان نیز مستلزم دریافت ویزای کار این کشور است. به عبارت دیگر، متقاضیان ایرانی باید از یک کارفرما در پرتغال پیشنهاد شغلی (جاب آفر) دریافت نموده و سپس با ارائه قرارداد کاری و یا نامه کارفرما، درخواست ویزای کار و مجوز کار در پرتغال دهند. معمولا درخواست مجوز کار در پرتغال، از سوی کارفرما ارسال و پیگیری می شود. 

متقاضیانی که قرارداد کاری آنان برای بیشتر از 6 ماه باشد، باید مجوز اقامت پرتغال را دریافت نمایند. اما چنانچه قراردادی کاری کوتاه مدت و برای کمتر از 6 ماه باشد، اخذ ویزای کار پرتغال کافی خواهد بود. معمولا داشتن سابقه کار مرتبط، اثبات تمکن مالی، دریافت بیمه درمانی در پرتغال، اثبات محل اقامت در پرتغال، عدم سوپیشینه و داشتن سلامت جسمانی، از مهمترین شروط اخذ مجوز کار و اقامت کاری در پرتغال است. کسانی که با برآورده کردن شروط، موفق به اخذ مجوز اقامت کاری در پرتغال شوند قادر می باشند پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در کشور پرتغال، درخواست اقامت دائم دهند. در ضمن، دریافت شهروندی پرتغال نیز پس از 6 سال کار و زندگی مستمر در این کشور ممکن می باشد.

انواع ویزای کار در پرتغال

شهروندان خارج اتحادیه اروپا، مانند ایرانیان، می توانند با توجه به حرفه یا صلاحیت خود، برای اخذ یکی از انواع ویزای کاری زیر در پرتغال اقدام کنند:

  • ویزای کار برای نیروی ماهر و حرفه ای (skilled workers)

کلیه افراد حرفه ای و ماهر مانند دانشمندان، متخصصان پزشکی، متخصصان فناوری اطلاعات، مهندسان، یا اشخاصی که در سمت ‌های عالی رتبه یا اداری در یک شرکت کار می‌ کنند می توانند جهت کار در پرتغال از این ویزا استفاده کنند.

  • ویزای کار برای خوداشتغالی (self-employment)

اگر صاحب کسب و کار هستید یا خدمات ارائه می دهید، می توانید به عنوان یک کارگر مستقل برای ویزای خوداشتغالی در پرتغال درخواست دهید.

  • ویزای کار برای کارگران با مهارت بالا (highly skilled workers)

اگر در حرفه خود دارای مهارت های استثنایی هستید و حداقل 1.5 برابر میانگین حقوق ناخالص ملی پرتغال حقوق دریافت می کنید، می توانید با دریافت این ویزا در پرتغال مشغول به کار شوید.

  • ویزای کار برای فعالیت های فرهنگی در پرتغال

اگر قصد فعالیت در یک پروژه فرهنگی که توسط مقامات مربوطه در پرتغال به رسمیت شناخته شده است را دارید، می توانید با این ویزا فعالیت خود را در پرتغال ادامه دهید.

  • ویزای کار برای تدریس

اگر پیشنهاد کاری از یک موسسه آموزشی یا حرفه ای یا از یک مرکز تحقیقاتی در پرتغال داشته باشید، واجد شرایط دریافت این ویزا هستید.

  • ویزای “تکنولوژی” (Tech visa)

اگر از یک شرکت در پرتغال که در حوزه فناوری و نوآوری فعال است پیشنهاد شغلی دریافت کنید، می توانید برای این نوع ویزای کاری اقدام نمایید.

مشاغل مورد نیاز در پرتغال برای ایرانیان

در حال حاضر، اکثر مشاغل مورد نیاز در کشور پرتغال که با کمبود نیروی ماهر مواجه بوده و به دنبال جذب نیروی حرفه ای و آموزش دیده هستند عبارتند از: مشاغل مربوط به گردشگری و هتلداری، مشاغل مربوط به IT و فناوری اطلاعات، مشاغل مربوط به حوزه بهداشت و درمان مانند پزشکی و پرستاری، مشاغل مربوط به حوزه ارتباطات و مخابرات، تدریس زبان انگلیسی، متخصص سئو و تولید محتوا، برنامه نویسی و طراحی وب، و حسابداری. 

کار در پرتغال برای ایرانیان، در کلیه مشاغل ذکر شده ممکن می باشد و چنانچه از تجربه و مهارت بالا برخوردار باشند، شانس آنان برای ورود به بازار کار در پرتغال بسیار زیاد است. متقاضیانی که علاوه بر زبان انگلیسی، به یکی از زبان های پرتغالی، فرانسوی، آلمانی و یا اسپانیایی مسلط باشند، شانس بالاتری برای اخذ پیشنهاد شغلی در پرتغال خواهند داشت. 

کارگران حرفه ای و نیروی ماهر که قصد کار در پرتغال را دارند، می توانند با مرکز ملی شناسایی اطلاعات آکادمیک در پرتغال (NARIC) در تماس بوده و از کلیه مدارک و گواهینامه های معتبر که جهت کار در پرتغال به رسمیت شناخته می شوند، اطلاع کسب نمایند. لازم به ذکر است که چنانچه متقاضیان ایرانی موفق به دریافت پیشنهاد شغلی در پرتغال نشوند، همچنان می توانند از طریق روش کارآفرینی و استارت آپ، اقامت پرتغال را به دست آورده و در این کشور مشغول به کار شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

روش های اخذ اقامت کاری پرتغال

همانطور که پیش تر گفته شد، کار در پرتغال برای ایرانیان، از طریق اخذ اقامت کاری و مجوز کار این کشور ممکن می باشد. مهاجران ایرانی می توانند با توجه به نوع کار، یکی از انواع روش های زیر را جهت اخذ اقامت کاری پرتغال انتخاب نمایند:

  • دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای پرتغالی
  • دریافت پیشنهاد شغلی به عنوان نیروی کار فوق ماهر و یا محقق
  • دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا
  • دریافت ویزای طلایی برای سرمایه گذاران
  • خوداشتغالی و کارآفرینی
  • کارآموزی و کار داوطلبانه
  • دریافت ویزای Digital Nomad
کار در پرتغال برای ایرانیان
سؤالات متداول
  • متوسط حقوق در پرتغال چقدر است؟

متوسط حقوق در پرتغال، با توجه به حرفه، صلاحیت، تجربه و غیره متفاوت است. برای یک کارگر بسیار ماهر، متوسط حقوق خالص سالانه حدود 22500 یورو است.

  • آیا یافتن کار در پرتغال برای ایرانیان آسان است؟

با داشتن شرایط تا حدودی بله. متقاضیان تحصیلکرده که از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشند، شانس بالایی برای دریافت پیشنهاد شغلی در پرتغال خواهند داشت.

  • آیا متقاضیان کار در پرتغال می توانند برای اعضای خانواده خود نیز ویزا دریافت نمایند؟

بله. کسانی که موفق به اخذ ویزای کار پرتغال شوند، می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزا دریافت کنند.

  • آیا کار در پرتغال برای ایرانیان به زبان انگلیسی ممکن است؟

معمولا بله. اما همچنان توصیه می شود برای ادغام با مردم محلی و پیشرفت شغلی، مهارت خود را در زبان پرتغالی افزایش دهند.

سخن پایانی

امروزه و با توجه به افزایش آمار مهاجرت در ایران، تلاش برای اخذ پیشنهاد شغلی به خصوص در کشورهای اروپایی افزایش یافته است. به همین منظور، کشور پرتغال نیز در لیست مقاصد مهاجرتی ایرانیان جهت کار و زندگی قرار گرفته و هرروزه به آمار متقاضیان افزوده می شود. مهاجران ایرانی، به خصوص نیروی کار ماهر و حرفه ای که بتوانند شایستگی خود را اثبات کنند، قادر خواهند بود با اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در پرتغال، ویزای کار و مجوز اقامت این کشور را دریافت نموده و پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در پرتغال، اقامت دائم و حتی شهروندی این کشور را نیز به دست آورند. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین شرایط کار در پرتغال برای ایرانیان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *