سریعترین روش اخذ اقامت انگلستان

شما نیز همانند هزاران مهاجر دیگر، به دنبال یافتن راهی سریع برای اخذ اقامت انگلستان هستید؟ اگر چنین است، این مقاله ترفندها و راهکارهایی که برای مهاجرت سریع به انگلستان نیاز دارید را در اختیار شما می گذارد. در واقع اگر شرایط شما مهیا است و اهداف خود از مهاجرت به انگلستان را می دانید، روشی که انتخاب می کنید قطعا شما را به آنچه می خواهید در انگلستان به دست آورید می رساند. با این حال، ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش های دریافت اقامت کشور انگلستان و جدیدترین شرایط آن را برای شما شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا در کم ترین زمان ممکن، اقامت انگلیس را به دست آورید. کافیست در ادامه مطلب با ما همراه بوده و نکاتی که به صورت رایگان در اختیار شما گذاشته ایم را با دقت مطالعه کنید. کلیه مطالب ارائه شده در این مقاله، توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان برای شما مخاطب گرامی گردآوری شده است. 

اخذ اقامت انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • نگاهی بر مزایای اخذ اقامت انگلستان
  • بهترین راه های دریافت اقامت کشور انگلستان کدامند؟
  • همه چیز درباره ویزای تحصیلی انگلستان و اخذ اقامت این کشور از این طریق
  • آنچه باید در خصوص ویزای کار در انگلستان و دریافت اقامت از این طریق بدانید
  • بررسی شرایط اخذ اقامت در انگلستان از طریق ویزای سرمایه گذاری در این کشور
  • آشنایی با سایر روش های اخذ اقامت در انگلستان
  • سریع ترین راه اخذ اقامت کشور انگلستان کدام است؟

نگاهی بر مزایای اخذ اقامت انگلستان

برخی از مهم ترین مزایای اخذ اقامت انگلستان که باید علاقه مندان به مهاجرت به این کشور بدانند عبارت اند از:

  • دارندگان اقامت کشور انگلستان می توانند برای اعضای خانواده خود نیز ویزا و اقامت این کشور را دریافت کنند.
  • شما می توانید به عنوان فردی که اقامت انگلیس را دارا می باشد، درخواست مسکن و یا کمک هزینه ای برای تهیه مسکن را داشته باشید.
  • شما قادر خواهید بود از سیستم بهداشت و درمان انگلیس به طور رایگان بهره ببرید.
  • فرزندان شما می توانند در بهترین مدارس انگلستان به تحصیل بپردازند.
  • شما می توانید از مزایای فراوانی مانند معافیت های مالیاتی، کمک هزینه و وام های دولتی، خدمات بیمه مانند بیمه بیکاری، بیمه بازنشستگی و غیره بهره مند شوید.
  • همه فرزندان شما می توانند اقامت کشور انگلستان را دریافت کنند.

بهترین راه های دریافت اقامت کشور انگلستان کدامند؟

کشور انگلستان که در سال های اخیر به مقصدی مجبوب برای مهاجرت تبدیل شده است، روش های مختلفی را در اختیار مهاجران جهان قرار داده تا از طریق آن بتوانند اقامت و شهروندی انگلستان را دریافت کنند. البته باید بگوییم که سیستم مهاجرتی انگلستان بسیار سازمان یافته است و متقاضیان باید برای دریافت ویزای انگلستان، پروسه تقریبا دشواری را طی کنند. حال از بین روش های مهاجرت به انگلستان، کدام بهتر است؟ در جواب این سوال لازم است بدانید که شما باید بر اساس شرایط و اهداف خود، بهترین روش را انتخاب کنید. این بدان معناست که برای افراد مختلف با اهداف و شرایط متفاوت، روش های مختلفی پیشنهاد می شود و برای همگان یکسان عمل نمی کند. با این حال، از بین روش های قانونی مهاجرت به انگلیس ، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری و همچنین اخذ ویزای الحاق به خانواده، جزو بهترین روش های اخذ اقامت انگلستان هستند و در نهایت می توانند متقاضی را به پاسپورت و شهروندی انگلستان برسانند. ما در ادامه مطلب، به شرح مفصل این روش ها و شرایط آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

اخذ اقامت انگلستان

همه چیز درباره ویزای تحصیلی انگلستان و اخذ اقامت این کشور از این طریق

یکی از راه های محبوب و پرطرفدار جهت اخذ اقامت انگلستان، دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. باید بدانید که به طور کلی، برای دو دسته از افراد امکان صادر شدن ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد. اولین دسته دانش آموزان زیر 17 سال و دسته دیگر دانشجویانی هستند که بالای 17 سال می باشند. تحصیل برای دانش آموزانی که زیر 17 سال سن دارند، در مدارس انگلستان انجام می شود و از آنجایی که مدارس این کشور از سطح علمی و کیفیت بالا برخوردار هستند، سالانه دانش آموزان بسیاری به این کشور جذب می شوند. به این نوع ویزا، child tier 4 گفته می شود. از مهمترین مزایای تحصیل در مدارس انگلستان، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد. البته در سفارت انگلستان، مصاحبه کوتاهی به زبان انگلیسی با دانش آموز انجام می شود تا از تسلط وی به زبان انگلیسی اطمینان حاصل کنند.اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشته باشید این است که تحصیل در مدارس کشور انگلستان تقریبا گران است و هزینه های سالانه شما از 20000 پوند شروع خواهد شد که این هزینه ها مواردی مانند خورد و خوراک ، هزینه‌ های تحصیل و لوازم مربوط به تحصیل شما را شامل می شود. در ضمن، لازم به ذکر است که برای متقاضیان زیر 18 سال، امکان درخواست ویزای همراه وجود ندارد .

همانطور که  در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، افراد بالای 17 سال نیز با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور انگلستان، امکان اخذ اقامت انگلستان را از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بهترین دانشگاه های انگلستان به دست می آورند. یکی از مواردی که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور باید بدانید، اهمیت گپ تحصیلی می باشد. در واقع اگر مدت زمان طولانی از فارغ التحصیلی شما در آخرین مقطع تحصیلی گذشته باشد، به احتمال زیاد منجر به ریجکتی ویزای انگلستان خواهد شد. علاوه بر گپ تحصیلی، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارید که مدرک زبان شما در مقطع کارشناسی باید حداقل آیلتس آکادمیک 6، در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس آکادمیک 6.5 و در مقطع دکتری آیلتس آکادمیک 7  یا معادل آن باشد. 

هزینه تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین المللی نیز با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل آنان می تواند متغیر باشد. اما به طور کلی، هزینه یک سال تحصیل و زندگی در انگلستان حدود 25000 الی 35000 پوند خواهد شد. همچنین دانشجویانی که تحصیل خود را در دانشگاه های انگلستان تمام می کنند، امکان تمدید ویزای خود تا 2 سال در مقطع لیسانس، تا 3 سال در مقطع فوق لیسانس و تا 3 سال در مقطع دکتری را خواهند داشت تا در این مدت به دنبال کار باشند. در واقع این بهترین فرصت برای  ورود به بازار کار انگلستان است و می تواند منجر به اخذ اقامت انگلیس شود. لازم به ذکر است که به ویزای تحصیلی انگلستان برای افراد بالای 17 سال، ویزای adult tier 4  گفته می شود.

دانشجویان بین المللی همچنین حین تحصیل اجازه کار پاره وقت تا سقف 20 ساعت در هفته را نیز خواهید داشت. در ضمن، یک نکته مهم راجع به ارائه تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان ، لزوم ارائه پرینت حساب بانکی 28 روزه است. همچنین اگر فرد متقاضی زیر 17 سال سن داشته باشد، مبلغ تمکن مالی باید در حساب قیم یا والدین او باشد. شما در مقطع لیسانس، اجازه بردن همراه به انگلستان را نخواهید داشت اما در مقطع فوق لیسانس و دکتری، همراهان شما نیز می توانند ویزا دریافت کنند و از همان ابتدا نیز اجازه کار خواهند داشت.

اخذ اقامت انگلستان

آنچه باید در خصوص ویزای کار در انگلستان و دریافت اقامت از این طریق بدانید

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین راه های اخذ اقامت انگلستان، از طریق دریافت ویزای کاری انگلستان و ورود به بازار کار در این کشور می باشد. در واقع افرادی که متقاضی دریافت اقامت از این روش می باشند، باید شرایط خود را متناسب با بازار کار تخصص خود در کشور انگلستان بسنجند. همچنین باید بدانید که ویزاهای کاری مختلفی در کشور انگلستان وجود دارد که در ادامه به جزئیات آنها خواهیم پرداخت.

یکی از روش های اخذ اقامت کاری انگلستان، دریافت پیشنهاد شغلی (job offer ) از طرف یک کارفرما در انگلستان می باشد. در واقع در این روش، با توجه به تخصص و مهارت خودتان باید بتوانید کارفرمای مورد نظر را در انگلستان قانع کنید که یک دعوتنامه‌ کاری و یا پیشنهاد شغلی برای شما ارسال کند. متقاضیان با دریافت این دعوتنامه، یک کد دریافت خواهند کرد که با ارائه آن به سفارت انگلستان می توانند درخواست ویزای کاری را داشته باشند. اما توجه داشته باشید که حداقل حقوق تعیین شده برای این نوع ویزای کاری انگلستان که متقاضی دریافت آن هستید، باید حداقل سالانه 30000 پوند  خالص باشد. معمولا 3 ماه بعد از اخذ دعوتنامه، امکان دریافت ویزای کار در انگلستان وجود دارد. با دریافت ویزای کاری، امکان تمدید آن وجود دارد و در نهایت بعد از 5 سال کار و زندگی مستمر در انگلستان، متقاضیان می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند. 

باید بدانید که یکی از مزایای اخذ ویزای جاب آفر انگلستان، امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) بطور همزمان می باشد. خوشبختانه در این روش، به همسر متقاضی اجازه کار فول تایم نیز إعطاء می شود و فرزندان زیر 18 سال نیز می توانند در مدارس دولتی انگلستان تحصیلی کنند. لازم به ذکر است که به این نوع ویزا، ویزای اسکیل ورکر انگلستان گفته می شود که در واقع جایگزین Tier 2 work visa شده است. یکی دیگر از انواع روش های دریافت اقامت کشور انگلستان از طریق کار ، اخذ ویزای جستجوی کار در انگلستان می باشد. در واقع شما پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های انگلستان، به مدت 2 تا 3 سال امکان تمدید ویزای خود و یافتن شغل مناسب با توجه به مهارت، تحصیلات و توانایی های خود را دارید. در صورت موفقیت در اخذ پیشنهاد شغلی، ویزای کاری انگلستان و مجوز اقامت این کشور به شما اعطا می گردد.

بررسی شرایط اخذ اقامت در انگلستان از طریق ویزای سرمایه گذاری در این کشور

اخذ اقامت انگلستان از طریق ویزای سرمایه ‌گذاری، روش محبوب دیگر برای مهاجرت به انگلستان می باشد. این نوع ویزا در انگلستان، با نام ویزای tier 1 شناخته می شود. کشور انگلستان به دلیل اقتصاد پرقدرت خود و همچنین میزان بالای تولید ناخالص داخلی، مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری است. به طور کلی، روش ها و شرایط مختلفی برای سرمایه ‌گذاری در انگلستان وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور، اجرای بیزینس پلن یا ایده های تجاری خلاقانه و نوآورانه برای ایجاد یک بیزینس و استارتاپ می باشد. در واقع طرح تجاری شما باید در این روش، مورد قبول سازمان‌های مربوطه در کشور انگلستان قرار گیرد تا بتوانید با دریافت یک ویزای دو ساله، بیزنس خود را در این کشور اجرایی کنید .

از دیگر راه ‌های سرمایه گذاری در کشور انگلستان، ثبت شرکت و یا یک شعبه از شرکت خارجی در انگلستان است. در واقع همانطور که از اسم آن پیدا است، متقاضیانی که قصد تاسیس یک شعبه از شرکت خود را در کشور انگلستان داشته باشند، تحت شرایطی نه چندان راحت می‌ توانند ویزای انگلستان را دریافت کنند. البته توجه داشته باشید که از شروط مهم تاسیس شعبه شرکت در این کشور، داشتن حداکثر 49 درصد از سهام شرکت و همچنین داشتن درآمد سالیانه در حدود نیم میلیون پوند می باشد.

آشنایی با سایر روش های اخذ اقامت در انگلستان

علاوه بر روش های ذکر شده در بالا که جزو محبوب ترین روش های اخذ اقامت انگلستان و سپس شهروندی این کشور هستند، روش های دیگری نیز وجود دارد. ما در این بخش، به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • پیوستن به اعضای خانواده در انگلستان

چنانچه یکی از اعضای خانواده شما، مثلا همسرتان، اقامت دائم و یا شهروندی انگلستان را دارا می باشد، شما می توانید با اخذ ویزای همراه، وارد انگلستان شوید و اقامت این کشور را به دست آورید.

  • ازدواج در انگلستان

افرادی که با یک شهروند انگلستان و یا فردی که مقیم دائم انگلستان است ازدواج کنند، قادر خواهند بود ویزای انگلیس و مجوز اقامت این کشور را به دست آورند و پس از گذشت 5 سال نیز شهروندی دریافت کنند.

  • پناهندگی در انگلستان

این روش، یکی از پرخطرترین راه های اخذ اقامت انگلستان است و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. لازم به ذکر است که گروه عالیان ویزا، هیچ خدمانی در زمینه پناهندگی ارائه نمی کند.

  • متولد شدن از والدین انگلیسی

انگلستان در خصوص اعطای اقامت از طریق تولد، از قانون خون پیروی می کند. این بدان معناست که اگر در زمان متولد شدن شما، پدر یا مادرتان شهروند انگلستان بوده باشد، به شما نیز به طور خودکار، شهروندی و پاسپورت انگلستان اعطا می شود. این قانون برای کسانی است که بعد از 31 دسامبر 1982 و قبل از 1 جولای 2006 به دنیا آمده اند.

سریع ترین راه اخذ اقامت کشور انگلستان کدام است؟

باید بگوییم که انتخاب سریع ترین راه اخذ اقامت انگلستان ، به میزان قابل توجهی به شرایط افراد بستگی دارد. در واقع ممکن است یک روش در عین دشواری، برای فردی که تمامی شرایط را دارا است بسیار آسان و سریع باشد. پس بهتر است ابتدا شرایط خود را برای بررسی تخصصی به افراد باتجربه در زمینه امور مهاجرتی بسپارید تا متناسب با آن، یک روش آسان و سریع به شما پیشنهاد دهند. در حالت کلی، تحصیل در انگلستان و پیوستن به اعضای خانواده خود در انگلستان، جزو سریع ترین راه های دریافت اقامت انگلستان هستند. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان و مشاوران باتجربه گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سؤالات متداول
  • کم هزینه ترین روش ممکن برای اخذ اقامت انگلستان کدام روش می باشد؟

 به طور کلی، دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما و اخذ اقامت از طریق ویزای کاری، جز کم هزینه ترین روش های ممکن می باشد. بعد از آن، اخذ ویزای تحصیلی جز روش های کم هزینه است.

  • قدم اول برای اخذ اقامت کشور انگلستان چیست ؟

اولین قدم برای دریافت اقامت در انگلستان، شناخت روش های مختلف برای مهاجرت به این کشور می باشد که در نهایت با توجه به شرایط خود، به انتخاب یکی از آنها بپردازید و مدارک مربوطه را با راهنمایی مشاور و یا وکیل خود آماده کنید .

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در روش تحصیلی وجود دارد؟

بله در مقطع فوق لیسانس و دکتری این امکان وجود دارد.

  • آيا امکان اخذ ویزای گاردین برای فرزندان زیر ۱۸ سال در انگلستان وجود دارد؟

در صورتیکه فرزند شما کمتر از ۱۲ سال سن داشته باشد بله این امکان وجود دارد.

  • آیا برای دریافت اقامت کشور انگلستان باید حتماً از وکیل کمک گرفت ؟

خیر، اما داشتن وکیل به پروسه مهاجرت شما سرعت بیشتری می‌ بخشد و وکیل شما با تجربه و تخصص خود، شانس دریافت ویزای شما را افزایش می‌ دهد.

سخن پایانی

برای اخذ اقامت انگلستان، روش های مختلفی در نظر گرفته شده است که از آن میان، روش های تحصیل، کار، سرمایه گذاری و پیوستن به اعضای خانواده خود در انگلستان جزو بهترین ها هستند. شما باید با توجه به شرایط خود، بهترین روش که درصد موفقیت بالایی را برای شما به ارمغان می آورد انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا پس از معرفی بهترین روش های اخذ اقامت کشور انگلستان، سریع ترین و بهترین این روش ها را به شما معرفی کنیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال یافتن راهی سریع برای مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت آن هستید، بهتر است هم اکنون با کارشناسان و مشاوران زبده گروه عالیان ویزا که از کلیه قوانین انگلستان مطلع هستند تماس حاصل نموده و پس از بازگو کردن شرایط خود، بهترین راهکار را دریافت کنید. شما می توانید با شماره های موسسه تماس حاصل کنید و یا پس از تکمیل فرم ارزیابی موجود در وبسایت عالیان ویزا، منتظر تماس کارشناسان ما باشید. در ضمن، با ارسال پیام از طریق واتس اپ نیز می توانید جواب سوالات خود را توسط کارشناسان ما دریافت نمایید. منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام وقت بخير
    من ٣٠ سالمه و زبان خوبم رشته ام مديريت بازرگانيه، مجردم ايا ميتونم براي دوره كار و تحصيل انگلستان تو مقطع فوق ليسانس اقدام كنم؟ هزينه تحصيل چقدره؟

  2. سلام
    ايا مقطع فوق ليسانس در انگلستان ويزاى همراه داره؟ اگر بله ايا همراه اجازه كار هم داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *