لیست کامل بهترین دانشگاه های اسپانیا

تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا می تواند روشی مقرون به صرفه جهت اخذ اقامت اروپا باشد. اگر تامین هزینه های تحصیل، مانع از مهاجرت شما به اروپا شده است باید این مژده را به شما بدهیم که شما می توانید با هزینه ای بسیار اندک، در بهترین دانشگاه های کشور اسپانیا به تحصیل بپردازید و آینده ای درخشان برای خود رقم بزنید. بله درست فهمیدید، دانشگاه های اسپانیا در حالی که جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند و در رنکینگ جهانی رتبه های خوبی را به خود اختصاص داده اند، رایگان می باشند و فقط هزینه ای اندک بابت ثبت نام از دانشجویان دریافت می کنند. حال اگر این سوال در ذهن شما به وجود آمد که این دانشگاه های برتر در اسپانیا کدامند، با خواندن این مقاله می توانید جواب سوال خود را دریافت کنید. 

ما در این مقاله سعی داریم تا برخی از بهترین و محبوب ترین دانشگاه های اسپانیا را به شما معرفی کنیم و به بررسی شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسپانیا بپردازیم. پس اگر به تحصیل در کشور اسپانیا می اندیشید و می خواهید با دانشگاه های این کشور آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا برای شما مخاطب گرامی گردآوری شده است.

بهترین دانشگاه های اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • معرفی بهترین دانشگاه های اسپانیا
  • نگاهی بر مزایای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا
  • آشنایی با شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا
  • بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا
  • مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا

معرفی بهترین دانشگاه های اسپانیا

اولین قدم مهم برای علاقه مندان به تحصیل در اسپانیا تحقیق در مورد دانشگاه های مختلف این کشور و همچنین انتخاب یک دانشگاه که متناسب با شرایط آنها باشد، خواهد بود. در این مرحله، دانشجویان باید سوابق علمی دانشگاه مورد نظر را بررسی نموده و رتبه آن را در رنکینگ جهانی بررسی کنند. در ضمن، بررسی میزان شهریه دانشگاه، رشته های ارائه شده در آن، الزامات زبان و همچنین طول دوره تحصیل در آن دانشگاه، بسیار حائز اهمیت است. به همین منظور، ما در این قسمت برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا را به شما معرفی می کنیم و شما را در انتخاب بهتر، یاری می دهیم.

بهترین دانشگاه های اسپانیا

1- دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا که در شهر بارسلونای اسپانیا قرار دارد، یکی از محبوب ترین دانشگاه های این کشور به شمار می رود. این دانشگاه در سال ۱۴۵۰ تاسیس شده است و از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور می باشد. دانشگاه بارسلونا به دلیل کیفیت آموزشی بالا، دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. به عنوان مثال، در مقطع کارشناسی بیش از 40 هزار دانشجو و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، تقریباً 20 هزار دانشجو را در خود جای داده است .

2- دانشگاه خودمختار بارسلونا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کشور اسپانیا، دانشگاه خودمختار بارسلونا می باشد. این دانشگاه اکثر رشته های تحصیلی را در تمام مقاطع ارائه می ‌دهد و از سال ۱۹۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده است .این دانشگاه نیز بیش از چهار هزار دانشجوی بین المللی در مقاطع تحصیلی مختلف دارد. همچنین به دلیل کیفیت بالای آموزش آن، دانشجویان از دوران تحصیل خود لذت می‌ برند و بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند.

3- دانشگاه خودمختار مادرید

این دانشگاه که یکی دیگر از بهترین دانشگاه های اسپانیا به شمار می ‌رود، فعالیت خود را از سال 1968 آغاز کرده است. این دانشگاه به دلیل ارائه خدمات آموزشی قوی، بیش از 30 هزار دانشجو را در خود جای داده است. یکی از نقاط مثبت این دانشگاه نرخ اشتغال بالای فارغ التحصیلان آن می باشد. چرا که بیشتر افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند به راحتی می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند . علاوه بر موارد گفته شده، دانشگاه خودمختار مادرید به دلیل ارتباط قوی با برخی از دانشگاه‌های عالی دنیا، این امکان را فراهم می‌ کند که دانشجویان آن، ترم های خود را در خارج از کشور بگذرانند.

4-دانشگاه complutense مادرید

یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های کشور اسپانیا، دانشگاه complutense مادرید است. در این دانشگاه، دوره های تحصیلی به زبان اسپانیایی برگزار می‌ شوند اما دانشجویان بین المللی می توانند در دوره های مختلف به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. این دانشگاه به دلیل قدمت زیاد، سابقه طولانی و موفقی که دارد، دانشجویان زیادی را در خود جای داده است.

5- دانشگاه پومپئو فابرا

این دانشگاه که در شهر بارسلونا قرار دارد، از دیگر دانشگاه های مطرح اسپانیا به شمار می رود. این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1990 آغاز کرده است و جزو بهترین دانشگاه های اسپانیا شناخته می شود. حدوداً 10 هزار دانشجوی کارشناسی و بیش از 2 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشگاه پومپئو فابرا در رشته های مختلفی مانند علوم اجتماعی، حقوق، انواع رشته های زبان و هنر دانشجو می پذیرد.

6- دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

از دیگر دانشگاه های برتر در زمینه مهندسی در کشور اسپانیا، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا می باشد. این دانشگاه در شهر بارسلونا واقع شده است و از سال 1971 فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در زمینه ریاضیات و معماری دوره های تحصیلی خود را برگزار می کند. این دانشگاه بیش از 60 دوره کارشناسی و 70 دوره کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا یکی از بهترین دانشگاه های فنی در اروپا محسوب می شود. بیشتر دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های ذکر شده، به وب سایت رسمی این دانشگاه ها مراجعه نموده و یا با کارشناسان عالیان ویزا در ارتباط باشید.

بهترین دانشگاه های اسپانیا

نگاهی بر مزایای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

کسب آگاهی در خصوص مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به مهاجرت تحصیلی به اسپانیا اقدام کنید. به همین منظور، ما در این بخش به برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در اسپانیا اشاره می کنیم.

  • رایگان بودن دانشگاه های اسپانیا
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل تا سقف 30 ساعت در هفته
  • فرصت اخذ ویزای جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا (به مدت 2 سال)
  • امکان سفر و بازدید از کشورهای منطقه شنگن با ویزای اسپانیا
  • پایین بودن هزینه های زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی
  • بهره مندی از کیفیت بالای زندگی در اسپانیا و آمار پایین جرم و جنایت
  • لذت بردن از آب و هوای عالی در کنار زندگی شبانه و شادی ها و فستیوال های فراوان در اسپانیا
  • معتبر بودن مدارک اخذ شده از دانشگاه های اسپانیا در جهان

آشنایی با شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

کشور اسپانیا با داشتن نقاط قوت فراوان و دانشگاه‌های برتر جهانی، مقصد تحصیلی محبوبی برای دانشجویان بین المللی می باشد. شما برای تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا، احتیاج به اخذ ویزای بلند مدت تحصیلی خواهید داشت. برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا باید  درخواست خود را در سفارت و کنسولگری اسپانیا در کشور خود ثبت کنید. حال مهم ترین و اصلی ترین شرط جهت اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا، دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور است. به طور کلی، تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور اسپانیا در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. در واقع مقطع کارشناسی حدوداً بین 6 تا 8 ترم ، مقطع کارشناسی ارشد بین 2 تا 4 ترم و مقطع دکتری شامل 6 تا 10 ترم می باشد. 

بهترین دانشگاه های اسپانیا

همانطور که می‌ دانید، زبان رسمی در اسپانیا، زبان اسپانیایی می باشد و بهتر است برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، به زبان اسپانیایی مسلط باشید اما تحصیل به زبان انگلیسی نیز در اکثر رشته ها برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. در ضمن، باید بدانید که برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اسپانیا، باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرک نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، توصیه می شود با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید و یا به سایر مقالات مرتبط در وبسایت عالیان ویزا مراجعه نمایید.

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا معمولا با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. در حالت کلی، دانشگاه های دولتی اسپانیا رایگان هستند و دانشجویان باید فقط هزینه ثبت نام در دانشگاه و استفاده از خدمات آن را پرداخت کنند. هزینه ثبت نام در بهترین دانشگاه های اسپانیا می تواند بین 750 تا 2100 یورو در سال برای مقطع کارشناسی و بین 900 تا 3300 یورو در سال در مقاطع بالاتر باشد.  آنچه گفته شد، مربوط به هزینه قبت نام در دانشگاه های دولتی اسپانیا است. حال چنانچه بخواهید در دانشگاه های خصوصی اسپانیا به تحصیل بپردازید، باید هزینه های بسیار بیشتری را پرداخت کنید. 

معمولا تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا، در دانشگاه های خصوصی این کشور امکان پذیر است. بر اساس قوانین اسپانیا، دانشگاه های خصوصی این کشور نباید بیش از 18000 یورو در سال بابت شهریه از دانشجویان دریافت کنند، اما در برخی موارد مانند مدارس تجاری اسپانیا، ممکن است تا 20000 یورو در سال نیز بابت شهریه دریافت شود. به طور کلی، رشته های آموزش، پرستاری، حقوق، اقتصاد و زیست دارویی، کم ترین میزان شهریه را در دانشگاه های خصوصی اسپانیا دارند.

لازم به ذکر است که دانشجویان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، باید علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی در این کشور را نیز مد نظر داشته باشند. میزان دقیق هزینه های زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی، با توجه به عادت ها و سبک زندگی آنها متفاوت است. اما بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده در وبسایت Numbeo در خصوص هزینه های زندگی در اسپانیا، یک فرد مجرد برای زندگی در این کشور ماهیانه به  ۷۰۰ یورو نیاز خواهد داشت.

مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا

علاقه مندان به تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد علاقه خود در این کشور، با مراجعه به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در محل خود، درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا را ارائه کنند. معمولا پس از ارسال درخواست، تاریخ مراجعه حضوری به سفارت جهت شرکت در مصاحبه تعیین می گردد و متقاضی باید کلیه مدارک تعیین شده جهت اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا را به طور کامل و ترجمه شده، به آفیسر پرونده تحویل دهد. این مدارک ممکن است با توجه به شرایط متقاضی، رشته و مقطع تحصیلی وی متفاوت باشد.

در حالت کلی، مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  •  فرم پر شده درخواست ویزای تحصیلی
  •  نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در اسپانیا
  •  مدارک و اسناد مالی جهت اثبات تمکن مالی
  • کلیه  مدارک هویتی متقاضی
  • کلیه سوابق تحصیلی متقاضی در مقاطع قبلی شامل ریزنمرات و معدل
  • رزومه و سوابق پژوهشی متقاضی
  •  مدارک مربوط به رزرو بلیط
  •  مدارک رزرو هتل و یا آدرس محل سکونت متقاضی در اسپانیا
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی عدم منع تحصیل در خارج از کشور
  • مدارک دریافت بیمه در اسپانیا

سؤالات متداول

  • آیا برای تحصیل در کالج های اسپانیا نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی می باشد؟

خیر، فقط کافی است در حد متوسط به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و به سوالات افسر ویزا در سفارت پاسخ دهید.

  • آیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا، شرایط سنی وجود دارد ؟

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا شرایط سنی وجود ندارد اما اولویت با افرادی می باشد که سن آنها کمتر از 26 سال است. همچنین شانس دریافت ویزا برای افراد زیر 22 سال در مقطع کارشناسی بالاتر است .

  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا وجود دارد؟

بله اما تعداد آنها بسیار محدود است و اکثرا پس از ورود به اسپانیا قابل دریافت هستند.

  • شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا چیست؟

معمولا برخی از دانشگاه های اسپانیا، بدون ارائه مدرک زبان نیز پذیرش می دهند اما این نکته را در خاطر داشته باشید که بدون ارائه مدرک زبان، ریسک ریجکتی ویزا به شدت بالا می رود.

  • آیا دانشگاه ناوارا جزو بهترین دانشگاه های اسپانیا است؟

بله. این دانشگاه رتبه 9 در بین دانشگاه های اسپانیا را دارد.

سخن پایانی

تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا می تواند راهی مناسب برای مهاجرت تحصیلی به اروپا باشد. کشور اسپانیا که یکی از مقاصد تحصیلی پرطرفدار در اروپا است، دارای برخی از بهترین دانشگاه های جهان، هزینه های مقرون به صرفه، کیفیت بالای زندگی و امنیت فراوان است. دانشگاه های این کشور معمولا در رنکینگ جهانی رتبه های خوبی را به خود اختصاص می دهند. ما در این مقاله سعی کردیم تا برخی از بهترین دانشگاه ها در اسپانیا را به شما معرفی کرده و نگاهی بر شرایط و هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها داشته باشیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما در انتخاب دانشگاه مناسب خود در اسپانیا کمک کرده باشد. 

هدف گروه عالیان ویزا آن است که برای هر متقاضی با هر شرایطی، بهترین راهکارها را ارائه نموده و به آنها کمک کند تا متناسب با اهداف و شرایط خود، از شانس تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا بهره مند شوند. شما نیز می توانید برای بهره مندی از خدمات گروه عالیان ویزا، با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا سوالات خود را در واتس اپ ارسال نمایید. به منظور ارتباط سریع تر، پیشنهاد می شود فرم ارزیابی رایگان موجود در وبسایت ما را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید. هدف ما فقط مهاجرت شما نیست، بلکه ما به موفقیت شما در کشور مقصد می اندیشیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. منت 20 سالمه دیپلم دارم
    ایا میتونیم برای تحصیل در اسپانیا اقدام کنم؟
    هزینه تحصیل چقدر میشه؟

  2. سلام و درود بله میتوانید اتفاقا تحصیل در اسپانیا حدودا سالانه ۲۰۰۰ یورو هزینه دارد منهای سال اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *