آیا تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا امکانپذیر است؟

اروپا خانه مؤسسات علمی و دانشگاه های بسیاری است که همه ساله دوره های آموزشی سطح بالا و معتبری را در اختیار دانشجویان و علاقمندان قرار می دهند. اغلب دوره ها و دروس دانشگاهی ارائه شده در اروپا به زبان انگلیسی هستند و از همین رو، معمولاً دانشجویان بین المللی نیاز به ارائه مدارک معتبر زبان انگلیسی دارند تا بتوانند واجد شرایط شرکت در این دوره ها شوند. اما در برخی موارد این احتمال وجود دارد که دانشجویان و علاقمندان از مدرک زبان معتبری برخوردار نباشند، برای این دسته از افراد نیز رویه هایی در نظر گرفته شده است و در صورتی که دانشجو واجد شرایط آن باشد، امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا را خواهد داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه تحصیل بدون مدرک زبان در کشورهای مختلف اروپایی را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشورهای اروپایی گردآوری شده است.

تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا چگونه امکان پذیر است؟
  • تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی
  • تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان انگلیسی
  • تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی
  • تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان انگلیسی
  • چگونه برای تحصیل در کشورهای اروپایی بدون مدرک زبان آماده شویم؟

تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا چگونه امکان پذیر است؟

شرط اولیه برای تحصیل در اروپا ارائه آخرین مدرک تحصیلی است. ادامه تحصیل در یک دانشگاه یا مؤسسه معتبر در اروپا نیازمند لیست طولانی از شرایطی است که باید قبل از اخذ پذیرش انجام دهید. ارائه نمرات آزمون آیلتس و سایر مهارت های زبان اغلب برای ورود به‌ دانشگاه های اروپایی، امری اجباری است. با این حال، چندین کشور و دانشگاه اروپایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند بدون نمره آیلتس در اروپا تحصیل کنید.

در بسیاری از موارد برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپا بدون در اختیار داشتن مدرک آیلتس، باید تحصیلات خود را از کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا تکمیل کنید.

تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا

 با این حال، راه دیگری نیز برای تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا وجود دارد و آن هم شرکت در دوره های آموزش زبان انگلیسی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی کشور مورد نظر خود است. برخی از دانشگاه های اروپایی، پیش از شروع مقاطع مختلف آموزشی، برای دانشجویان بین المللی کلاس های آموزش زبان انگلیسی را برگزار می کنند تا آن‌ها بتوانند سطح زبان خود را افزایش دهند و آماده شرکت در کلاس های دانشگاهی باشند. این دوره های زبان انگلیسی معمولاً به مدت 1 الی 2 سال به طور می انجامند و پس از آن سطح زبان دانشجو در یک آزمون جامع سنجیده می شود و در صورت قبولی در آزمون، واجد شرایط تحصیل در دانشگاه خواهد بود.

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی

آلمان به عنوان کشوری قدرتمند در اروپا شناخته می شود که مقرون به صرفه ترین دانشگاه های دولتی اروپایی را در خود جای داده است. این کشور در بین ابرقدرت های تکنولوژی قرار دارد و به عنوان بهترین کشور اروپایی برای تحصیل و یادگیری حرفه های مختلف، شناخته می شود. برخی از دانشگاه ها یا کالج های آلمانی وجود دارند که دانشجویان را بدون داشتن نمره آیلتس نیز پذیر می کنند. با این حال، برای ورود به این دانشگاه ها نیز دانشجویان باید سندی مبنی بر داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی ارائه دهند. علاوه بر این، دارندگان مدرک لیسانس به زبان انگلیسی نیازی به نمرات آیلتس یا تافل در آلمان ندارند زیرا زبان آموزشی یا مادری آن‌ها انگلیسی بوده است.

دانشگاه هایی مانند IU آلمان نیازی به آیلتس ندارند. شما می توانید دوره هایی مانند مدرک کارشناسی ارشد در علوم داده، کارشناسی ارشد در مدیریت بین الملل، یا کارشناسی ارشد در امنیت سایبری را به مدت یک سال به صورت آنلاین و یا حضوری در دانشگاه IU بگذرانید. از جمله دانشگاه های آلمانی که امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند، عبارت اند از :

  • دانشگاه سیگن
  • دانشگاه کوبلنتس و لاندو
  • دانشگاه علوم کاربردی اسلینگن (Hochschule Esslingen)
  • دانشگاه کایزرسلاترن
  • دانشگاه گیسن
  • دانشگاه صنعتی براونشوایگ (TU Braunschweig)
  • دانشگاه آزاد برلین

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان انگلیسی

فرانسه یک مقصد رویایی برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند. این کشور دارای دانشگاه های برتر است که شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. امکانات رفاهی مناسب و سطح علمی بالای دانشگاه های فرانسه، آن را به یک کشور پیشرو در زمینه آموزش و نوآوری در اروپا و سراسر جهان تبدیل کرده است. طیف گسترده ای از دوره ها وجود دارد که دانشجویان برای شرکت در آن‌ها نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس نخواهند داشت. با این حال، برای پذیرش در این کشور نیز دانشجویان باید مهارت خود در زبان انگلیسی را ثابت کنند و روش های جایگزینی مانند مصاحبه صوتی-تصویری که توسط دانشگاه ها انجام می شود یا صرفاً اثبات مدرک تحصیلی از یک دانشگاه یا مؤسسه معتبر به زبان انگلیسی، برای اثبات مهارت در زبان به کار گرفته می شوند.

برخی از دانشگاه های فرانسوی که امکان تحصیل بدون مدرک زبان را برای دانشجویان فراهم می کنند، عبارت اند از :

  • مدرسه بازرگانی آمریکایی، پاریس
  • EBS پاریس
  • دانشکده مهندسی ESAIP
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم کامپیوتر EPITA
  • ESC Rennes School of Business، فرانسه

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی

دانشگاه های ایتالیا از جمله مؤسسات آموزشی محبوب در بین دانشجویان بین المللی به شمار می آیند. رشته های هنری و فنی پر آوازه این دانشگاه ها از جمله مد، طراحی، فیلم، اپرا، معماری و … از سطح علمی و کیفیت آموزشی بالایی برخوردار بوده و طرفداران بسیاری را در سراسر جهان دارد. این کشور دارای برخی از قدیمی ‌ترین دانشگاه‌ های اروپای غربی است. دانشگاه های ایتالیا با ارائه طیف گسترده ای از دوره ها، تجربه فرهنگی غنی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. در صورتی که دانشجویان بین المللی بتوانند ثابت کنند که دوره کارشناسی خود را حداقل به مدت 3 سال به زبان انگلیسی گذرانده اند، امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا را در دانشگاه های این کشور خواهند داشت. محبوب ترین دانشگاه های ایتالیا که این شرایط را برای دانشجویان فراهم می کنند عبارت اند از :

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان انگلیسی

سوئد که به عنوان بزرگترین کشور در شمال اروپا شناخته می شود، از موسیقی و غذا گرفته تا امکانات رفاهی زندگی، به عنوان یک مقصد عالی برای دنبال کردن رشته ها و مطالعات علمی در اروپا است. دانشگاه لوند، یک مؤسسه آموزشی برتر در این کشور است که در رتبه بندی جهانی نیز رتبه 92 را به خود اختصاص داده است. تحصیل بدون مدرک زبان در سوئد به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. دانشجویان بین المللی در صورت گذراندن دوره لیسانس خود به زبان انگلیسی، امکان درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد را بدون نیاز به ارائه مدرک آیلتس خواهند یافت. این دانشجویان می توانند برای رشته هایی مانند برنامه های کاربردی کامپیوتر، مهندسی، علوم کامپیوتر، داروسازی، علوم طبیعی، پزشکی و فناوری اطلاعات درخواست دهند. از جمله بهترین دانشگاه های سوئد که امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند، عبارت اند از :

  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه لوند
تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا
سؤالات متداول
  • کدام یک از کشورهای اروپایی امکان تحصیل بدون مدرک آیلتس را فراهم می کنند؟

برخی از بهترین دانشگاه های اروپایی که امکان تحصیل بدون مدرک آیلتس را فراهم می کنند عبارت اند از :

– فنلاند کلیه دانشگاه های دولتی

– فرانسه : مدرسه بازرگانی آمریکایی – پاریس – EBS پاریس – دانشکده مهندسین ESAIP

– ایتالیا : دانشگاه بولونیا – دانشگاه پلی تکنیک میلان

– لهستان : دانشگاه پزشکی گدانسک – دانشگاه پزشکی ورشو

– بلژیک : دانشگاه گنت

  • آیا می توان بدون مدرک آیلتس در اروپا تحصیل کرد؟

بله بسیاری از کشورهای اروپایی مانند فنلاند، مجارستان، اسپانیا، ایتالیا و نروژ امکان تحصیل بدون داشتن مدرک آیلتس را به دانشجویان بین المللی می دهند.

  • آیا امکان تحصیل بدون ارائه مدرک زبان تافل و یا آیلتس در مقطع لیسانس در دانشگاه های فنلاند وجود دارد؟

بله شما می توانید بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی از دانشگاه های فنلاند پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس بگیرید.

  • کدام دانشگاه های آلمانی به آیلتس نیاز ندارد؟

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل بدون آزمون آیلتس یا آزمون تافل عبارت اند از :

– دانشگاه سیگن

– دانشگاه کایزرسلاترن

– دانشگاه گیسن

– دانشگاه آزاد برلین

– دانشگاه کوبلنتس و لاندو

– دانشگاه علوم کاربردی اسلینگن (Hochschule Esslingen)

– دانشگاه صنعتی براونشوایگ (TU Braunschweig)

  • اعتبار آزمون آیلتس چقدر است؟

گواهینامه های آیلتس دو سال اعتبار دارند.

سخن پایانی

با توجه به این مقاله، شما می توانید حتی بدون داشتن مدارک زبان از دانشگاه های اروپایی پذیرش بگیرید و مسیر تحصیلی خود را در این کشورها آغاز کنید. کشورهای فنلاند، ایتالیا، مجارستان می توانند گزینه های بسیار خوبی برای دانشجویان ایرانی باشد. در این مقاله با شرایط مختلف تحصیل بدون مدرک زبان در اروپا آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری کشورهای اروپایی را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *