شرایط ویژه تحصیل در مدارس بلژیک

کشور بلژیک که به داشتن کیفیت آموزشی بالا در مدارس و دانشگاه های خود معروف است، می تواند آینده درخشانی برای متقاضیان تحصیل در این کشور رقم بزند. بسیاری از والدین به دنبال آن هستند تا با ثبت نام فرزندان خود در مدارس بلژیک، شرایط ورود آنها را به دانشگاه های این کشور فراهم کنند. در نتیجه ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در مدارس بلژیک بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال تحصیل فرزندان خود در برترین مدارس بلژیک هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور بلژیک گردآوری شده است.

تحصیل در مدارس بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در مدارس بلژیک
  • سیستم آموزشی در مدارس بلژیک
  • بهترین مدارس بلژیک
  • هزینه تحصیل در مدارس کشور بلژیک
  • شرایط اخذ ویزای همراه از طریق تحصیل فرزندان در مدارس بلژیک
  • شرایط ورود به دانشگاه های بلژیک پس از تحصیل در مدارس

شرایط تحصیل در مدارس بلژیک

برای تحصیل در مدارس این کشور لازم است که ابتدا از یک مدرسه در این کشور پذیرش دریافت شود و سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی (ویزای دانش آموزی) بلژیک اقدام شود. به همین جهت، لازم است مدارکی که از سوی اداره مهاجرت بلژیک تعیین شده است را آماده و به سفارت یا کنسولگری بلژیک در محل خود ارائه نمایید. 

برخی از این مهم ترین این مدارک عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • مدارک آموزشی یا مدارک تحصیلی در دوره ها و مقاطع قبلی
  • نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر
  • مدارک پرداخت هزینه ویزا
  • اثبات تمکن مالی (این امر از طریق ارائه جدیدترین صورتحساب های بانکی والدین امکانپذیر است)
  • دریافت بیمه درمانی در بلژیک
  • گواهی پزشک جهت اثبات سلامت متقاضی
تحصیل در مدارس بلژیک

لازم به ذکر است که آن دسته از افرادی که از روش های تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری در بلژیک موفق به اخذ اقامت و یا شهروندی این کشور شده اند می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزا و مجوز اقامت بلژیک را دریافت کنند. در چنین شرایطی، فرزندان می توانند به راحتی و رایگان در مدارس بلژیک ثبت نام نموده و مشغول به تحصیل شوند.

سیستم آموزشی در مدارس بلژیک

همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، کودکان در بلژیک میبایست از سن 6 سالگی جهت تحصیل وارد مدارس این کشور شوند. البته والدین می توانند کودکان خود را قبل از سن 6 سالگی، در مهدکودک ها و پیش دبستانی های موجود در بلژیک ثبت نام کنند. معمولا کودکان باید تا سن 18 سالگی، تحصیل در مدارس را ادامه دهند و سپس بر اساس علاقه و استعداد خود، می توانند وارد دانشگاه های بلژیک شوند. تحصیل در مدارس بلژیک عموما به یکی از زبان های فرانسوی، آلمانی، هلندی و یا انگلیسی امکانپذیر است. ساعات فعالیت مدارس نیز در بلژیک بسته به نوع مدرسه، از 8 صبح تا 4 بعداز ظهر می باشد و در این مدت کودکان به فراگیری دانش و فعالیت های مختلف مشغول هستند.

بهترین مدارس بلژیک

والدینی که قصد دارند فرزندان خود را در مدارس بلژیک ثبت نام کنند میبایست با دقت زیادی نسبت به انتخاب بهترین مدرسه که دارای سیستم آموزشی و امکانات مناسب و همچنین فضای آموزشی عالی است، اقدام کنند. نوع مدرسه، سابقه کاری و کیفیت آموزشی در مدرسه مورد نظر، می تواند به طور مستقیم در آینده فرزندان تاثیر داشته باشد و مسیر موفقیت آنان در آینده را تعیین کند. ما در این قسمت برخی از بهترین مدارس و کالج های بلژیک را برای شما آورده ایم. چنانچه علاقه دارید فرزندان شما به تحصیل در مدارس این کشور مشغول شوند، توصیه می شود به وبسایت رسمی هر یک از مدارس و کالج های زیر مراجعه نمایید و جزئیات شرایط اخذ پذیرش را مطالعه کنید.

مدرسه شهر
مدرسه بین المللی بروکسلبروکسل
مدرسه بین المللی Montgomeryبروکسل
مدرسه بین المللی Bogaertsبروکسل
مدرسه بین المللی بلژیکآنتروپ
مدرسه بین المللی Antwerpآنتروپ
مدرسه بین المللی Da Vinciآنتروپ
مدرسه بین المللی Ghentگنت
مدرسه بین المللی Leuvenلوون
مدرسه بین المللی Montessoriبروکسل
مدرسه بین المللی St. Johnبروکسل
مدرسه بین المللی ISF Waterlooبروکسل
مدرسه بین المللی ISF Tervurenبروکسل
دبستان Tutti Fruttiبروکسل

هزینه تحصیل در مدارس کشور بلژیک

هزینه تحصیل در مدارس بلژیک می تواند با توجه به نوع مدرسه و منطقه ای که مدرسه مورد نظر در آن قرار گرفته است متفاوت باشد. معمولا مدارس بین المللی بلژیک، شهریه های بالایی دارند. در ضمن، لازم است والدین علاوه بر در نظر گرفتن شهریه مدرسه، هزینه اقامت، خورد و خوراک، رفت و آمد و بسیاری دیگر از هزینه های زندگی در بلژیک را نیز محاسبه کنند و با اطمینان خاطر نسبت به تحصیل فرزندان خود در کشور بلژیک تصمیم گیری نمایند. همچنین، امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان نیز می تواند بررسی شود و راهکارهایی جهت کاهش هزینه های تحصیل در بلژیک در نظر گرفته شود.

به طور کلی، هزینه تحصیل در مدارس بین المللی این کشور می تواند با توجه به نوع مدرسه، از 18000 یورو تا 37000 یورو در هر سال تحصیلی متفاوت باشد. برای مثال، شهریه مدرسه بین المللی ISF Waterloo حدود 18200 یورو و شهریه مدرسه بین المللی بروکسل حدود 37280 یورو است. پس توصیه می شود حتما میزان دقیق شهریه را در وبسایت مدرسه مورد نظر خود در بلژیک مطالعه نمایید.

در خصوص هزینه زندگی در بلژیک برای دانش آموزان نیز باید بدانید که یک دانش آموز به طور متوسط 700 تا 950 یورو در ماه جهت زندگی در بلژیک نیاز دارد. حال این مقدار می تواند با توجه به سبک زندگی و یا شهر محل سکونت و تحصیل دانش آموز، بیش تر نیز باشد.

شرایط اخذ ویزای همراه از طریق تحصیل فرزندان در مدارس بلژیک

معمولا و در اکثر کشورهای جهان، مهاجرت تحصیلی دانش آموزان زیر 18 سال، منجر به اخذ ویزا و اقامت برای والدین آنها نمی شود. کشور بلژیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به والدینی که قصد دارند فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس همراهی کنند ویزا صادر نمی کند. در چنین شرایطی، والدین فقط می توانند با اخذ ویزای توریستی بلژیک، تا سقف 90 روز در این کشور اقامت داشته و با فرزندان خود دیدار کنند. 

توصیه ما به آن دسته از والدینی که قصد دارند از طریق تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور، ویزای همراه دریافت کنند و فرزندان خود را تنها نگذارند آن است که کشورهایی مانند انگلستان را انتخاب کنند که قوانین متفاوتی در خصوص اعطای ویزای همراه به والدین دانش آموزان دارد. شما می توانید جهت کسب اطلاع در خصوص شرایط تحصیل در مدارس انگلستان و اخذ ویزای همراه، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

تحصیل در مدارس بلژیک
شرایط ورود به دانشگاه های بلژیک پس از تحصیل در مدارس

کشور بلژیک از چهار منطقه بروکسل، فلاندرز، والونیا و مناطق آلمانی زبان تشکیل شده است. پس ممکن است شرایط تحصیل در هر یک از این مناطق بلژیک با یکدیگر متفاوت باشد. در حالت کلی، دانش آموزانی که دوره متوسطه را در مدارس بلژیک با موفقیت به پایان رسانده اند می توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند و از میان طیف وسیعی از رشته های تحصیلی، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند. جهت تحصیل در برخی از رشته های تاپ دانشگاهی مانند رشته های پزشکی، شرکت در آزمون ورودی نیز ممکن است لازم باشد. 

باید بدانید که شرایط ورود به دانشگاه های بلژیک برای دانش آموزانی که در مدارس بلژیک تحصیل کرده اند، بسیار آسان تر از افرادیست که در خارج از بلژیک دیپلم خود را دریافت نموده و اکنون قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های بلژیک را دارند. تنها یکی از دلایل این امر آن است که متقاضیان تحصیل در دانشگاه های بلژیک باید به یکی از زبان های آلمانی، هلندی، فرانسوی و یا انگلیسی تسلط داشته باشند و قطعا دانش آموزانی که از مدارس بلژیک فارغ التحصیل شده اند، مشکل تسلط به زبان را ندارند. دلایل بسیار متعدد دیگری نیز وجود دارد که تحصیل در دانشگاه های بلژیک را برای فارغ التحصیلان مدارس این کشور آسانتر می کند.

سؤالات متداول
  • آیا امکان تحصیل در مدارس بلژیک به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؟

بله. زبان تحصیل در بسیاری از مدارس بین المللی بلژیک، زبان انگلیسی است.

  • آیا برای تحصیل در مدارس این کشور میتوان بورسیه دریافت کرد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه دانش آموزان پس از ورود به مدارس بلژیک نمرات و معدل بالا دریافت کنند، برای مقاطع بعدی می توانند درخواست بورسیه دهند.

  • آیا مدارس ارزان بین المللی در بلژیک وجود دارد؟

معمولا خیر. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی بلژیک تقریبا بالا است. با این حال مدرسه ای مانند مدرسه بین المللی ISF Waterloo، هزینه کمتری نسبت به سایر مدارس دارد.

  • آیا با تحصیل در مدارس بلژیک، باز هم باید در آزمون ورودی دانشگاه های بلژیک شرکت کرد؟

به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. در برخی از رشته ها مانند پزشکی، لازم است کلیه دانش آموزان صرف نظر از محل تحصیل آنان در مقاطع قبلی، در آزمون ورودی شرکت کنند.

سخن پایانی

دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس این کشور می توانند با ورود به مدارس بین المللی این کشور، به یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی، هلندی و یا انگلیسی تحصیل نموده و پس از اتمام دوران دبیرستان، وارد دانشگاه های بلژیک شوند. خوشبختانه شرایط ورود به دانشگاه های بلژیک برای دانش آموزانی که در مدارس این کشور تحصیل کرده اند، بسیار آسان تر از دانش آموزانی است که مدارک خود را در خارج از بلژیک دریافت نموده اند. 

ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس بلژیک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور بلژیک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *