شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

شما هم می خواهید در یکی از رشته های تاپ دانشگاهی، آن هم در یک کشور پیشرفته اروپایی تحصیل کنید؟ پس لازم است همین حالا تحصیل دندانپزشکی در فرانسه را در بین گزینه های خود قرار دهید. دلیل این پیشنهاد ما آن است که نه تنها هزینه تحصیل در فرانسه نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی بسیار کمتر و تقریبا رایگان است، بلکه مدارک اخذ شده از دانشگاه های فرانسه در سراسر جهان معتبر هستند و شما این شانس را خواهید داشت که پس از فارغ التحصیلی، در فرانسه و یا هر کشور دیگری مشغول به کار شوید و درآمدی بالا به دست آورید. در ضمن، دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه به تکنولوژی پیشرفته مجهز هستند که این امر به شما امکان می دهد تا به تجهیزات و تکنیک های مدرن دنیا تسلط پیدا کنید و در کار خود ماهر شوید. با توجه به پرطرفدار بودن این رشته در بین دانشجوهای بین المللی، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، همه چیز درباراه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه را برای شما توضیح دهیم و به شما کمک کنیم تا وارد بهترین دانشگاه های فرانسه شوید. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فرانسه برای شما گرد آوری شده است.
تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • همه چیز در مورد تحصیل داندانپزشکی در فرانسه
  • معرفی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه
  • بررسی شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسه
  • هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه
  • مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی

همه چیز در مورد تحصیل داندانپزشکی در فرانسه

به عنوان اولین قدم جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه، متقاضیان باید یک دوره تحصیلی در کالج را بگذرانند تا بتواند آمادگی کامل را برای ورود به دوره پزشکی به دست بیاورند. همچنین برای تحصیل در این رشته، داشتن مدرک دیپلم 12 ساله ضروری است. علاوه بر آن، قبل از ورود به دانشگاه های فرانسه، متقاضیان باید زبان فرانسوی را حداقل تا سطح A2 یاد بگیرند و در حین تحصیل در کالج، مهارت خود را در زبان فرانسوی افزایش دهند تا در نهایت بتوانند با موفقیت وارد بهترین دانشگاه های فرانسه جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی شوند. رشته دندانپزشکی در فرانسه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. علاقه مندان به تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه، باید با داشتن شرایط ذکر شده، جهت اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور، اقدام کنند. آن دسته از دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از فرانسه شوند، باید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری فرانسه در محل خود، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

همانطور که گفته شد، اولین شرط برای ورود به  فرانسه و ثبت نام در دانشکده‌های دندانپزشکی فرانسه، داشتن دیپلم 12 ساله متوسطه می باشد. در واقع سیستم تحصیل در کشور فرانسه برای دانش آموزان به این شکل است که بعد از تمام شدن دوره دبیرستان خود می توانند در دانشکده دندانپزشکی ثبت نام کنند.

مدرک زبان مورد نیاز تحصیل دندان پزشکی فرانسه

نکته قابل توجه برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه این است که متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند اما در نهایت برای کار کردن در رشته دندان پزشکی، پیراپزشکی و پزشکی در این کشور، مسلط بودن به زبان انگلیسی کافی نیست و برای گرفتن مجوز باید زبان فرانسوی را یاد بگیرند. یاد گرفتن زبان فرانسوی در دانشگاه های خصوصی فرانسه هزینه‌ های زیادی  را برای متقاضیان در بر دارد. بنابراین بهتر است زبان فرانسوی را قبل از ورود به فرانسه حداقل تا سطح A2 یاد بگیرید. علاوه بر آن، بعد از اینکه متقاضیان به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه ورود کردند و یک سال از تحصیل آنها سپری شد، باید در آزمون شرکت کنند و نمره لازم را به دست بیاورند. در صورتی که نتوانند نمره مطلوب را دریافت کنند، باید سال تحصیلی سپری شده را مجدد بگذرانند. این فرایند تا 3 بار اتفاق می افتد و بعد از این که پس از 3 بار نمره مطلوب را بدست نیاوردند به هیچ عنوان امکان تحصیل در رشته ‌های پزشکی و دندانپزشکی را نخواهند داشت .

مدت زمان تحصیل دندان پزشکی

روند تحصیل دندانپزشکی در فرانسه 6 سال به طول می‌انجامد . سال اول رشته دندانپزشکی و پزشکی در فرانسه مشترک و یکسان است. به طور کلی، بعد از اینکه دانشجویان در رشته دندانپزشکی پذیرفته شدند، در دوره اول تحصیل خود مواردی را که شامل اصول پایه دندانپزشکی است مطالعه می کنند. این موارد شامل دانش بنیادی لازم برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان فک و غیره است. همچنین تمام واحدهای مربوط به علوم سلامت مانند بهداشت عمومی، سلامت و پیشگیری و تصویربرداری پزشکی برای تمام دانشجویان ارائه می شود. علاوه بر موارد گفته شده، دانشجویان باید با شرکت در یک دوره عملی، مهارت های عملی خود را افزایش دهند. این مهارت ها برای توسعه انواع دندان ها و بکارگیری پروتز های دندانی می باشد. علاوه بر دوره عملی مربوط به دندان، دانشجویان باید یک دوره پرستاری را نیز بگذرانند که در نهایت توانایی انجام مراقبت، بهداشت بیمارستان و کمک های اولیه را داشته باشند.

معرفی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی فرانسه

همانطور که گفته شد، تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به دلیل وجود دانشگاه های بسیار با کیفیت در این کشور، مورد توجه دانشجویان بین المللی است. در واقع کشور فرانسه دارای دانشگاه های بسیار معتبر و سیستم آموزشی عالی است و مدارک اخذ شده از دانشگاه های فرانسه در تمام جهان معتبر هستند که این امر باعث شده است تا دانشجویان سراسر جهان، علاقه مند به تحصیل در فرانسه باشند. 

برخی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در فرانسه عبارت اند از:

  • دانشگاه دندانپزشکی سوربن
  • دانشکده دندانپزشکی علوم پایه فرانسه
  • دانشگاه دندانپزشکی پلی تکنیک ecole polytechnique
  • دانشگاه psl
  • دانشگاه Strasbourg
  • دانشگاه Lyon
  • دانشگاه Nantes
  • دانشگاه Lille
  • دانشگاه Bordeaux
  • دانشگاه Montpellier
  • دانشگاه Toulouse
  • دانشگاه Marseille
  • دانشگاه Nice

بررسی شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسه

به دلیل بالا بودن نرخ ارز در ایران و دشوار بودن تامین هزینه های تحصیل در خارج از کشور، امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های دنیا همواره برای دانشجویان ایرانی بسیار جذاب است. اما قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است نکاتی راجع به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه بدانید. شهریه های دانشگاه های فرانسه نسبت به دیگر دانشگاه های معروف و با کیفیت جهان، بسیار مناسب تر است. اگر میانگین سالانه شهریه ها را در دانشگاه های مختلف جهان بررسی کنید، متوجه این قضیه خواهید شد. همچنین برای تحصیل دندانپزشکی در کشور فرانسه، امکان دریافت بورسیه نیز وجود دارد. در واقع بیش از 126 برنامه بورسیه تحصیلی فرانسه به دانشجویان بین المللی ارائه می شود که متقاضیان می ‌توانند از آن برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور استفاده کنند . ضمن اینکه  در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی، تمام کسانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می شوند می ‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند و از این طریق، بسیاری از هزینه های خود در فرانسه را پرداخت کنند. در نتیجه، با توجه به آنچه گفته شد، تحصیل رایگان در فرانسه دور از انتظار نیست، چرا که شما از منابع متفاوتی می توانید هزینه خود را تامین نموده و در بهترین دانشگاه های فرانسه تحصیل کنید .

بهتر است بدانید که اگر در دانشگاه دولتی فرانسه تحصیل کنید، هزینه شما تقریباً رایگان محاسبه می ‌شود. اما اگر موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه دولتی فرانسه نشوید، باید دانشگاه خصوصی این کشور را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کنید. به عبارتی دیگر، شما با قبولی در دانشگاه های دولتی فرانسه دیگر دغدغه پرداخت شهریه را ندارید، چرا که شهریه به قدری پایین است که کلمه تحصیل رایگان را برای آن به کار می بریم. دانشجویان در دانشگاه های دولتی فرانسه، صرفا هزینه ای سالیانه بابت ثبت نام در دانشگاه پرداخت می کنند که بسیار ناچیز است.

برخی از بهترین بورسیه های تحصیلی در فرانسه جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی عبارت اند از:

  • بورسیه Eiffel
  • بورسیه های دولت فرانسه
  • بورسیه Erasmus+
  • بورسیه اختصاصی دانشگاه های فرانسه

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه، به دو بخش هزینه های تحصیل در دانشگاه و هزینه های زندگی دانشجویی در فرانسه تقسیم می شود. ما در این قسمت، هر یک از این هزینه ها را به صورت جداگانه برای شما بررسی نموده و شرح می دهیم.

به طور کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه های فرانسه، به نوع دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی و همچنین ملیت دانشجویان بستگی دارد. تحصیل پزشکی در فرانسه و رشته های مرتبط با آن، مانند دندانپزشکی، از جمله رشته های گران برای تحصیل در خارج از کشور هستند. اما همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، تحصیل به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی فرانسه تقریبا رایگان است و صرفا هزینه ای اندک بابت ثبت نام در دانشگاه و استفاده از خدمات آن از دانشجویان دریافت می شود. این در حالیست که شما باید برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه، هزینه ای بسیار بالا جهت شهریه دانشگاه بپردازید. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه، با توجه به نوع دانشگاه، می تواند بین 5000 تا 20000 یورو در سال برای دانشجویان بین المللی باشد.

دانشجویان باید علاوه بر هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه، هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه را نیز در نظر داشته باشند. مهم ترین هزینه ای که دانشجویان بین المللی در فرانسه با آن مواجه هستند، اجاره خانه است. مورد بعدی، هزینه رفت و آمد می باشد که بخش بزرگی از هزینه های زندگی دانشجویی را تشکیل می دهد. البته ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که هزینه زندگی دانشجویی، کاملا به سبک زندگی افراد و همچنین شهر محل تحصیل آنها در فرانسه بستگی دارد و نمی توان مبلغی را برای همه به یک میزان تعیین نمود. به طور کلی، بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه های زندگی در فرانسه، یه دانشجوی مجرد، به ۱۰۰۰ یورو در ماه نیاز خواهد داشت.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی

شما برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فرانسه به منظور تحصیل در رشته دندانپزشکی، احتیاج به جمع آوری و ارائه یک سری مدارک خواهید داشت. توجه داشته باشید که اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی را دارید، نیازی به ارائه مدرک زبان فرانسوی نخواهد بود. اما اگر پذیرش شما از دانشگاه‌ هایی باشد که دوره های خود را به زبان فرانسوی برگزار می کنند، ارائه مدرک زبان فرانسوی الزامی است. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی، معمولا با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. لذا توصیه می شود حتما با مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود در فرانسه، جزئیات دقیق تر را مطالعه نمایید. ما در این قسمت، برخی از مهم ترین این مدارک را برای شما آورده ایم:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش از دانشگاه
  • ارائه مدرک زبان فرانسه در سطح حداقل B2
  • کلیه مدارک و سوابق تحصیلی متقاضی به همراه معدل و ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید
  • رزومه و سوابق پژوهشی متقاضی
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی
  • یک قطعه عکس با فرمت پاسپورت
تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

سؤالات متداول

  • طول دوره تحصیل دندانپزشکی در فرانسه چقدر است؟

معمولا تحصیل در این رشته 6 سال طول می کشد.

  • آیا شرکت در آزمون ورودی، جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه لازم است؟

بله. در اکثر موارد، متقاضیان باید در یک آزمون ورودی که دانش آنها را در دروس پایه مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک و غیره می سنجد شرکت کنند.

  • برای تحصیل به زبان فرانسوی، چه مدرک زبانی باید ارائه کنیم؟

شما باید در آزمون هایی مانند DELF و یا DALF شرکت نموده و مدرک قبولی دریافت کنید.

  • آیا تحصیل دندانپزشکی در فرانسه، بدون ارائه مدرک زبان ممکن است؟

معمولا خیر. در برخی موارد، شما می توانید ابتدا برای شرکت در دوره زبان فرانسوی در کالج های فرانسه پذیرش بگیرید و سپس وارد دانشگاه شوید.

  • آيا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه وجود دارد؟

بله امکان تحصیلی در دانشگاه های خصوصی فرانسه به زبان انگلیسی وجود دارد و شهریه ای حدود ۱۰ الی ۱۴ هزار یورو سالانه باید پرداخت کنید.

  • برای تحصیل در فرانسه، چه نوع ویزایی باید دریافت کنیم؟

شما باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود در فرانسه، جهت دریافت ویزای دانشجویی که از نوع ویزای بلند مدت (تایپ D ) است اقدام کنید.

سخن پایانی

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه می تواند برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی، آن هم با هزینه ای مناسب در اروپا، بهترین گزینه باشد. دانشجویان بین المللی می توانند حتی به زبان انگلیسی نیز در رشته دندانپزشکی در فرانسه، البته در دانشگاه های خصوصی این کشور، به تحصیل بپردازند که تقریبا هزینه ای بالا دارد. اما تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه، آن هم به زبان فرانسه، رایگان خواهد بود. ما در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه لازم است درباره تحصیل در رشته داندانپزشکی در کشور فرانسه بدانید را برایتان شرح دهیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله، به شما مخاطب عزیز کمک کند تا برای ساختن آینده ای درخشان برای خود، وارد دانشگاه های فرانسه شوید. چنانچه می خواهید بدون دردسر و از آن مهم تر، بدون هدر رفتن وقت و هزینه، وارد برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه شوید و در رشته دلخواه خود به تحصیل بپردازید، بهتر است همین حالا شرایط و رزومه خود را برای بررسی تخصصی و اطمینان از شانس موفقیت خود، به کارشناسان مهاجرتی که به قونین فرانسه تسلط دارند، بسپارید. 

کارشناسان و مشاوران با تجربه گروه عالیان ویزا که از تمامی قوانن مهاجرتی فرانسه اطلاع دارند و به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز رسانی می کنند، به شما کمک خواهند کرد تا بدون دردسر از دانشگاه های فرانسه پذیرش دریافت نموده و با پایین ترین میزان ریسک، ویزای خود را دریافت کنید و برای ساختن یک زندگی جدید و ایده آل، وارد کشور فرانسه شوید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با شماره های موسسه تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. در ضمن، ما یک فرم ارزیابی رایگان برای شما در وبسایت قرارداده ایم که با پر کردن آن می توانید سریع تر با کارشناسان ما ارتباط برقرار نموده و جواب سوال های خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه”
  1. سلام وقت بخیر
    ایا میتونم درسته که تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه بدون آزمون ورودیه و بر اساس معدله؟ من معدل دیپلمم 19 ایا میتونم اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *