آنچه پیش از اقامت سرمایه گذاری در کانادا باید بدانید

سرمایه گذاری در کانادا به کلیه علاقه مندان مهاجرت به این کشور امکان می دهد که در مدت زمانی کوتاه، اقامت دائم کانادا را به دست آورند. با توجه به آنکه دولت کانادا در حال افزایش ظرفیت پذیرش مهاجران است، روش های مختلفی را برای جذب مهاجران در نظر گرفته که یکی از محبوب ترین آنها، سرمایه گذاری می باشد. اما سوالی که وجود دارد آن است که چه راه هایی برای سرمایه گذاری در کشور کانادا تعیین شده و شرایط آنها چیست؟ از طرفی، شاید بخواهید با مزایای سرمایه گذاری در این کشور آشنا شوید و بدانید که چه چیزی کانادا را به مقصدی محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. ما در این مقاله، هرآنچه لازم است درباره مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری بدانید را شرح می دهیم. اگر قصد سرمایه گذاری و مهاجرت از این طریق را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

سرمایه گذاری در کانادا

عناوین و موضوعات این مقاله

چرا سرمایه گذاری در کانادا؟

اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را دارید اما نمی دانید چه کشوری مناسب شما است، و یا اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید اما نمی دانید که آیا سرمایه گذاری برای شما مناسب است یا خیر، این قسمت دقیقا می تواند سوالات ذهن شما را پاسخ داده و دغدغه های شما را برطرف کند. ما در این قسمت قصد داریم تا با معرفی مزایای سرمایه گذاری در این کشور، به شما متقاضی عزیز کمک کنیم که مقصد مناسب خود و روش مناسب خود را برای مهاجرت، انتخاب کنید. 

برخی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در کشور کانادا :

  • کانادا دارای نیروی کار ماهر، متخصص و تحصیلکرده است (کشور کانادا در جذب برترین دانشجویان بین المللی، رتبه 5 جهان را دارد).
سرمایه گذاری در کانادا
  • دسترسی به برخی از پرفروش ترین بازارهای بین المللی و بزرگ ترین زنجیره تولید در جهان.
  • سیستم سیاسی و اقتصادی کانادا به شدت باثبات است (کانادا به لحاظ ثبات اقتصادی، رتبه 3 جهان را دارد).
  • کیفیت زندگی در کانادا بسیار بالا است (کانادا در بین 80 کشور منتخب، سومین کشور به لحاظ بالا بودن کیفیت زندگی می باشد).
  • کشور کانادا دارای برخی از امن ترین بانک های جهان است (6 بانک امن آمریکای شمالی، در کانادا واقع شده اند).
  • کانادا با کشورهای آمریکا، مکزیک و اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، معاهده های تجاری دارد.
  • سیستم مالیاتی کانادا بسیار مقرون به صرفه است و معافیت های زیادی به آنها تعلق می گیرد.
  • کانادا به لحاظ پایین بودن نرخ تورم، در جایگاه دوم جهان است.
  • سرمایه گذاران می توانند برای اعضای خانواده خود نیز اقامت کانادا را به دست آورند.

معرفی انواع سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا، برخی از بهترین طرح های سرمایه گذاری را به مهاجران جهان ارائه داده و این امکان را فراهم می کند تا سرمایه گذاران بتوانند به همراه اعضای خانواده خود، اقامت دائم کانادا را به دست آورند. روش ‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد. از جمله شناخته شده ترین این روش ها می توان به برنامه جذب کارآفرین ساسکاچوان، که بخشی از برنامه مهاجرت به ساسکاچوان (SINP) است، اشاره نمود. علاوه بر این، برنامه سرمایه گذاری برای مهاجران کبک و برنامه مهاجرت انتاریو (OINP) نیز جزو محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور هستند. 

دولت کانادا، با همکاری مسئولین استان ‌ها و مناطق مختلف این کشور، برنامه ‌های ارائه شده را برای تجار، سرمایه گذاران و کارآفرینان جهان مدیریت می ‌کند. ما در ادامه، برخی از پرطرفدارترین برنامه های سرمایه گذاری را به همراه شرح مختصری از شرایط آنها، برایتان آورده ایم:

1- برنامه سرمایه گذاری در کبک

طبق این برنامه، افرادی که از دارایی های خالص برخوردار هستند، می توانند در ازای حداقل سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلار کانادا، برای یک دوره 5 ساله اقامت کانادا را دریافت کنند.

2- برنامه ویزای استارتاپ

این برنامه با هدف جذب کارآفرینان مبتکر و ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید در کانادا ایجاد شده است. برنامه استارت آپ کانادا، نیاز به سرمایه گذاری خاصی ندارد.

3- برنامه آزمایشی سرمایه گذاری برای مهاجران (IIVC)

این برنامه، جدیدترین برنامه سرمایه گذاری در این کشور است که امکان اخذ اقامت دائم این کشور را برای سرمایه گذاران واجد شرایط فراهم می‌ کند. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای موفقیت در این برنامه، 2 میلیون دلار کانادا برای یک دوره 15 ساله است.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در این کشور به شمار می ‌آید. با این حال، مهاجران خارجی در این روش، امکان اخذ اقامت کانادا را نخواهند داشت. باید بدانید که دولت کانادا تسهیلاتی برای روش‌ های سرمایه گذاری غیر فعال در نظر نمی گیرد و بیشتر تسهیلات و امکانات خود را در اختیار سرمایه گذاران تجاری و کارآفرینان قرار می ‌دهد.

آنچه باید در مورد ویزای استارت آپ کانادا بدانید

برنامه ویزای استارت آپ کانادا (SUV)، مناسب کارآفرینان دارای مهارت‌ ها و پتانسیل خاص، برای ایجاد مشاغل نوآورانه در کانادا است که قادر به ایجاد شغل در کشور کانادا باشند و بتوانند با کمپانی ‌های مختلف در سطح جهانی رقابت کنند. در اکثر موارد، این امر از طریق ثبت شرکت در کانادا ممکن است. متقاضیان معمولاً باید حداقل 350000 دلار کانادا، در یک شرکت معتبر در این کشور سرمایه گذاری کنند. همچنین سرمایه گذاران موظف اند مقدار دارایی خالص خود را با درآمد حداقل 200,000 دلار یا دارایی های مالی به ارزش حداقل 1,000,000 دلار را اثبات کنند.

برنامه SUV یک مسیر مهاجرتی سریع و مقرون به صرفه به کانادا است که شانس اخذ اقامت دائم (PR) را نیز به متقاضیان می ‌دهد. در این روش سرمایه گذاری، متقاضیان می توانند همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود را نیز به همراه داشته باشند. برای آنان ویزای همراه کانادا را درخواست کنند و در هر جای کانادا به جز استان کبک، ساکن شوند. اخذ این نوع ویزای سرمایه گذاری، حدود 12 تا 18 ماه طول می کشد. پس از آن، سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند تجارت خود را در کانادا آغاز کنند.

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا، در هر دو سطح فدرال و استانی، می تواند منجر به اخذ اقامت این کشور شود. برنامه سرمایه گذاری در کبک، امکان اخذ اقامت 5 ساله را برای سرمایه گذاران فراهم می ‌کند. از طرفی دیگر، سایر استان‌ های کانادا مانند بریتیش کلمبیا و انتاریو، برنامه‌ های نامزد استانی (PNP) خود را دارند که به اتباع خارجی اجازه می‌ دهد با سرمایه ‌گذاری در مشاغل این استان ها و یا ایجاد شغل در استان‌ های مورد نظر، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

معمولا پس از آن که با درخواست سرمایه گذاری شما موافقت شود؛ از همان روز اول این امکان را خواهید داشت تا به همراه خانواده خود اقامت دائم کانادا را درخواست کنید. سرمایه گذاران باید در طول پنج سال، به مدت 730 روز (دو سال) در کانادا اقامت داشته باشند تا با فرهنگ و جامعه این کشور آشنا شده و واجد شرایط اخذ شهروندی شناخته شوند.

به طور کلی، درخواست اخذ اقامت دائم در کانادا، به دو نوع منطقه ای و فدرال تقسیم می شود. متقاضیانی که مایل به اقامت در کانادا هستند، در گام اول باید تحت یکی از برنامه‌ های تدوین شده استان کبک درخواست دهند. در صورتی که متقاضی توسط مقامات کبک انتخاب شد و گواهی انتخاب کبک خود را دریافت کرد، باید برای اخذ اقامت دائم به دولت کانادا درخواست دهد. اگر درخواست موفقیت آمیز باشد، ویزای اقامت دائم به متقاضیان ارائه می شود.

دریافت پاسپورت کانادا از طریق سرمایه گذاری

به یاد داشته باشید که هیچ برنامه مستقیمی برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری، وجود ندارد و متقاضیان باید قبل از درخواست شهروندی، حداقل 3 سال در کانادا زندگی کرده باشند. به طور معمول، در صورتی که سرمایه گذاران، سه سال از پنج سال (1095 روز) را در کانادا زندگی کنند، می توانند برای اخذ شهروندی و پاسپورت کانادا درخواست دهند. فراموش نکنید که متقاضیان اخذ شهروندی باید دانش کافی خود را در زبان انگلیسی و یا فرانسوی ثابت کنند و سابقه کیفری نداشته باشند. در ضمن، کانادا کشوری است که تابعیت دوگانه ارائه می ‌دهد، بنابراین برای اخذ شهروندی در این کشور، مجبور نخواهید بود تابعیت فعلی خود را ترک کنید.

علاوه بر موارد گفته شده، لازم است بدانید که دریافت شهروندی کانادا، از طریق برنامه ویزای استارت آپ (SUV) نیز امکان پذیر است. ویزای استارت آپ یک برنامه مهاجرتی فدرال است که هدف آن جذب کارآفرینان مبتکر و ایجاد و توسعه کسب و کار توسط آنها است. متقاضیانی که در ایجاد کسب و کار و تجارت خود در کانادا موفق باشند، می توانند اقامت دائم دریافت نمایند. همچنین پس از رعایت معیارهای مختلف از جمله حضور فیزیکی در کانادا و اثبات مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی، شانس اخذ شهروندی کانادا را نیز داشته باشند.

سرمایه گذاری در کانادا

حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ شهروندی کانادا

به طور کلی، مقدار سرمایه مورد نیاز جهت اخذ شهروندی در کشور کانادا، با توجه به نوع برنامه مهاجرتی که انتخاب می‌ کنید، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، برای شرکت در برنامه سرمایه گذاری در کبک، نیاز به سرمایه ای در حدود 1.2 دلار کانادا خواهید داشت. از طرفی دیگر، برای شرکت در برنامه ویزای استارت آپ کانادا، سرمایه زیادی نیاز نخواهید داشت. چرا که این برنامه با هدف تمرکز بر کسب و کارهای پررونق و کمک به اقتصاد کانادا ارائه می شود. 

این در حالیست که اگر قصد سرمایه گذاری در یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در این کشور را داشته باشید، باید حداقل 200.000 دلار سرمایه در این صندوق قرار دهید. حال اگر برنامه سرمایه گذاری در کانادا از طرف یک گروه سرمایه گذار کانادایی تعیین شده باشد، باید حداقل 75000 دلار سرمایه ارائه دهید.

با توجه به آنچه گفته شد، توصیه ما آن است که ابتدا شرایط خود را برای بررسی تخصصی، به کارشناسان و وکلای عالیان ویزا بسپارید تا بر اساس آن و همچنین بر طبق بودجه و سرمایه ای که دارید، بهترین روش سرمایه گذاری در این کشور به شما پیشنهاد شود.

نگاهی بر الزامات سرمایه گذاری

در خصوص الزامات و شرایط مهم سرمایه گذاری در کانادا باید بدانید که کلیه متقاضیان باید شرایط تعیین شده توسط دولت این کشور را داشته باشند و برخی معیارها و الزامات را رعایت کنند. این بدان معناست که فرد سرمایه گذار باید به سن 18 سال یا بالاتر رسیده باشد و هیچ ‌گونه سابقه کیفری و یا نقض قانون مهاجرت نداشته باشد. همچنین، این افراد باید ثابت کنند که سرمایه خود را از منابع قانونی به دست آورده اند. 

کارآفرینان و افراد خود اشتغال نیز ملزم هستند تا در زبان های فرانسوی و انگلیسی مسلط بوده و از تحصیلات و تجربه کاری مناسبی برخوردار باشند. در نهایت، ارائه طرح معتبر کسب و کار (طرح تجاری یا همان بیزنس پلن)، برای کارآفرینان الزامی است.

شما متقاضی گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا مراجعه نمایید. یا از طریق تماس با کارشناسان عالیان ویزا، از تمامی شرایط و الزامات اخذ ویزای کانادا از طریق سرمایه گذاری، مطلع شوید.

سؤالات متداول

  • آیا با خرید ملک در کانادا می توانیم ویزای سرمایه گذاری دریافت کنیم؟

خیر

  • آیا سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید سهام و اوراق قرضه ممکن است؟

بله. شما می توانید در بورس ملی کانادا و یا بورس اوراق بهادار در کانادا سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری در ETF ها نیز بسیار پرطرفدار است.

  • بهترین بانک های کانادا برای سرمایه گذاری کدامند؟

بانک های RBC، TD Bank در تورنتو، Scotiabank، BMO در مونترآل و بانک CIBC، جزو بهترین ها در کانادا هستند.

  • آیا برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا، ارائه مدرک زبان لازم است؟

به روش سرمایه گذاری شما بستگی دارد. در حالت کلی، ارائه مدرک زبان لازم نخواهد بود اما شما باید تسلط خود به زبان انگلیسی یا فرانسوی را نشان دهید.

  • حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

به روش انتخابی شما بستگی دارد. معمولا حداقل سرمایه لازم، 150 هزار دلار کانادا می باشد.

  • نرخ مالیات شرکتی و مالیات بر درآمد در کانادا چقدر است؟

نرخ مالیات شرکت ها در حدود 28% و نرخ مالیات بر درآمد، حدود 30% می باشد.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در کانادا یکی از روش های پرطرفدار جهت اخذ اقامت این کشور است. با توجه به آنکه کانادا یک کشور مهاجرپذیر است و هر ساله ظرفیت جذب مهاجران را افزایش می دهد، راه های متعددی برای مهاجرت سرمایه گذاران در نظر گرفته و سعی دارد تا برترین کارآفرینان، صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران خلاق را به خود جذب کند. ما در این مقاله، روش های سرمایه گذاری در کشور کانادا را معرفی نموده و شرایط و الزامات آن را شرح دادیم.

شما متقاضی عزیز می توانید جهت انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا شرایط خود را برای بررسی تخصصی، به کارشناسان مجرب عالیان ویزا بسپارید تا بهترین راهکار با درصد موفقیت بالا، به شما پیشنهاد شود. اگر شما هم می خواهید یکی از هزاران متقاضی مهاجرت به کشور کانادا باشید که به گروه عالیان ویزا اعتماد نموده و سرنوشت خود را به ما سپرده اند، همین حالا با شماره های موسسه تماس بگیرید. برای ارتباط سریع تر نیز توصیه می کنیم فرم ارزیابی رایگان موجود در وب سایت را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *