جدیدترین شرایط ثبت شرکت در کانادا 2024

کانادا با سیاست‌های تجاری جدید خود، تبدیل به یکی از مکان‌های عالی برای راه‌اندازی یک تجارت و ثبت شرکت شده است. کانادا، اقتصاد بسیار باثباتی دارد و طی سال‌های اخیر، نرخ‌های مالیات شرکت‌ها را کاهش داده و هم‌اکنون دارای یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیاتی بین‌المللی است. خوشبختانه، درهای کانادا به روی سرمایه‌گذاران باز است و حتی اگر مقیم این کشور نباشید، بر اساس جدید‌ترین شرایط ثبت شرکت در کانادا ، می‌توانید کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کنید. معمولاً، برای ثبت یک کسب‌وکار در کانادا، پیمودن چند مرحله ساده لازم است. بااین‌حال، راه‌اندازی یک کسب‌وکار به‌عنوان یک غیر مقیم کانادا، مستلزم رعایت چند شرط اضافی قبل از اجازه شروع فعالیت است. قوانین بسته به نوع کسب‌وکار شما و همچنین ایالتی که در آن فعالیت خواهید کرد، متفاوت خواهد بود. همچنین برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا، باید با ارائه یک آدرس کانادایی، شرایط اقامتی را برآورده کنید.

ثبت شرکت در کانادا

اثبات شرط اقامت برای ثبت شرکت از دو طریق شراکت با یک شهروند یا مهاجر کانادایی یا مهاجرت به کانادا امکان‌پذیر است. به همین جهت، در سال‌های اخیر، مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت، به یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور کانادا، گردآوری‌شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  •  انواع شرکت در کانادا
  • راه‌اندازی شرکت در کانادا برای ایرانیان
  • روش‌های ثبت شرکت برای افراد غیرمقیم در کانادا
  • ثبت شرکت در کانادا برای صاحبان کسب‌وکار
  • شرایط لازم برای راه‌اندازی شرکت در کانادا برای افراد غیر مقیم
  • الزامات اساسی راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا
  • راهنمای جامع ثبت شرکت در کانادا

انواع شرکت در کانادا

اولین قدم برای ثبت شرکت انتخاب نوع آن خواهد بود. افتتاح یک شرکت در کانادا به‌عنوان غیر مقیم مزایای بسیاری دارد ازجمله اینکه، انواع مختلفی از شرکت را می‌توان در کانادا تأسیس کرد. بااین‌حال، مهم است که بدانید در برخی ایالت‌ها فقط می‌توان از ساختارهای خاصی برای ثبت شرکت استفاده کرد.

ثبت شرکت در کانادا
  • شرکت با مالکیت فردی :  ثبت یک شرکت انحصاری، مقرون‌به‌صرفه ترین گزینه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار خواهد بود. همچنین راه‌اندازی و گزارش‌های مالیاتی آن بسیار ساده است. بااین‌حال، این نوع شرکت با مسئولیت نامحدود همراه است، به این معنی که شما، به‌عنوان مالک کسب‌وکار، شخصاً مسئول هرگونه بدهی که شرکت ممکن است متحمل شود، هستید.
  • شرکت با مسئولیت محدود : در این نوع شرکت، درواقع برای شرکت خود یک شخصیت حقوقی جدا از سهامداران یا اعضای آن ایجاد می‌کنید. این بدان معناست که دارایی‌های شخصی شما در برابر طلبکاران یا اقدامات قانونی علیه کسب‌وکار شما محافظت می‌شود و شما برخلاف شرکت با مالکیت شخصی، مسئول پرداخت بدهی‌های شرکت از اموال شخصی خود نخواهید بود. روند ثبت این شرکت‌ها پیچیده‌تر هستند، بنابراین راه‌اندازی آن‌ها گران‌تر است و مقررات بیشتری دارند.
  • شرکت تعاونی : تعاونی، یک شرکت سهامی قانونی است که متعلق به جمعی از افراد است که هرکدام مسئولیت محدودی دارند. تعاونی می‌تواند به‌عنوان یک ‌نهاد انتفاعی یا غیرانتفاعی راه‌اندازی شود.
  • شرکت مشارکتی: در شرکت‌های مشارکتی که تحت عنوان شرکت‌های تضامنی هم شناخته می‌شوند، شرکا با هم، مدیریت شرکت و مسئولیت‌های قانونی شرکت را بر عهده دارند. قبل از ثبت شرکت در کانادا باید بدانید، سود و زیان شرکت‌های تضامنی، میان تمام اعضا تقسیم می‌شود و هر یک از شرکا ضامن شرکای دیگر خواهند بود.

راه‌اندازی شرکت در کانادا و اخذ اقامت برای ایرانیان

اگر یک آدرس کانادایی دارید و یک شهروند کانادایی یا مهاجر به کانادا هستید، می‌توانید انواع مختلف کسب‌وکار ازجمله شرکت با مالکیت فردی، مشارکتی، تعاونی یا شرکت با مسئولیت محدود راه‌اندازی کنید. ازآنجاکه ثبت شرکت در کانادا نیازمند آدرس معتبر کانادایی است، به‌عنوان یک فرد غیر مقیم گزینه‌های شما برای ثبت شرکت محدودتر است. شما می‌توانید با یک مهاجر کانادایی یا یک فرد مقیم کانادا شراکت کنید و از آدرس آن‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کانادا استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از راه‌اندازی یک استارتاپ یا ویزای خوداشتغالی و کارآفرینی، وارد کانادا شوید و کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید. مزیت استفاده از این برنامه‌های مهاجرتی این است که اگر با راه‌اندازی یک استارتاپ سودآور به کانادا مهاجرت کنید، واجد شرایط اخذ اقامت دائم این کشور (PR) از ابتدای ورود خود به کانادا خواهید بود. همچنین می‌توانید با ویزای کارآفرینی یا خوداشتغالی وارد کانادا شوید و پس از ورود به این کشور، با رعایت برخی شرایط، برای اخذ مجوز اقامت دائم کانادا درخواست دهید. پس از ورود به این کشور با ویزای خوداشتغالی، درصورتی‌که حداکثر 40 سال سن داشته باشید، با ارائه مدرک معتبر زبان آیلتس، می‌توانید برای برنامه‌های اقامتی  skilled worker  کانادا درخواست دهید. همچنین درصورتی‌که با ویزای کارآفرینی وارد کانادا شوید، پس از یک سال درصورتی‌که بتوانید مدارکی مبنی بر پایبندی به تعهدات خود به اداره کار کانادا ارائه دهید، واجد شرایط درخواست اقامت دائم کانادا خواهید بود.

روش‌های ثبت شرکت برای افراد غیرمقیم در کانادا

افراد غیر مقیم که علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کانادا هستند، می‌توانند از یکی از گزینه‌های زیر اقدام کنند:

  1. اگر صاحب کسب‌وکار در خارج از کانادا هستند، می‌توانند شعبه دوم شرکت خود را در کانادا ثبت کنند.
  2. با ارائه یک بیزیس پلن قوی، می‌توانند یکی از انواع شرکت را در سطح ایالتی یا فدرال در کانادا ثبت کنند.
  3. با مهاجرت به کانادا، می‌توانند از طریق برنامه‌های کارآفرینی یا خوداشتغالی اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کانادا نمایند.
  4. از طریق اخذ ویزای استارتاپ کانادا، می‌توانند علاوه بر ثبت شرکت، مجوز اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.
ثبت شرکت در کانادا برای صاحبان کسب‌وکار

شرکت‌های خارجی از طریق دو روش زیر، می‌توانند اقدام به ثبت شرکت در کانادا کنند، بااین‌حال باید توجه داشته باشید که مدیر یا نماینده قانونی شرکت باید مقیم کانادا باشد.

  • افتتاح شعبه کسب‌وکار فعلی در کانادا: صاحبان یک شرکت خارجی می‌توانند در هر ایالتی که قصد فعالیت در آن را دارند، درخواست ثبت شرکت بدهند.
  • ایجاد یک شرکت تابعه: یک شرکت تابعه، یک شرکت کانادایی است که سهام آن در اختیار یک شرکت مادر خارجی است. یک شرکت تابعه می‌تواند به‌صورت فدرال یا ایالتی ثبت و راه‌اندازی شود. در مقایسه با شعبه، ثبت یک شرکت فرعی به شرکت اصلی، مسئولیت محدودی در قبال اقدامات شرکت فرعی می‌دهد.
شرایط لازم برای راه‌اندازی شرکت در کانادا برای افراد غیر مقیم

برای ثبت شرکت در کانادا، فرقی نمی‌کند که تصمیم به اقامت در خارج از کانادا بگیرید و از طریق شراکت با یک فرد مقیم، شرکت خود را ثبت کنید یا پس از مهاجرت به کانادا، اقدام به ثبت شرکت نمایید. درهرصورت، شرایط کلی لازم برای ثبت شرکت در کانادا یکسان است. البته باید قوانین اختصاصی ایالتی که در آن قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود را دارید، رعایت کنید. طبق جدیدترین قوانین باید شرایط زیر را برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان داشته باشید:

  • داشتن یک آدرس در کانادا هنگام افتتاح یک شرکت در هر ایالت یا در سطح فدرال الزامی است.
  • تهيه و ارائه مدارک تشكيل شرکت و تعيين نماينده قانونی آن جهت ثبت شرکت
  • انتخاب و رزرو نام شرکت
  • دریافت شماره ثبت مالیات کانادایی و ثبت‌نام مالیات بر ارزش‌افزوده
  • اخذ مجوز کسب از مقامات کانادایی
  • خرید بیمه تجاری
  • حداقل 25 درصد مدیران شرکت باید مقیم کانادا باشند. درجایی که یک شرکت کمتر از چهار مدیر دارد، حداقل یکی از آن‌ها، باید مقیم کانادا باشد.
ثبت شرکت در کانادا

الزامات اساسی راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا

اگر می‌خواهید برای هر یک از برنامه‌های ثبت شرکت در کانادا درخواست دهید، به‌ویژه برای دریافت ویزای استارتاپ یا کارآفرینی باید 5 عنصر کلیدی زیر را که از الزامات اساسی راه‌اندازی کسب‌وکار هستند، برآورده کنید:

  •  ارائه طرح تجاری قابل‌اجرا و سودآور

پیشنهاد تجاری شما مهم‌ترین بخش درخواست مجوز ثبت شرکت شما است، بنابراین باید مطمئن شوید بیزینس پلن شما به‌خوبی تهیه شده و در شرایط بازار کانادا قابل‌اجرا است.

  • سابقه کار و تجربه مرتبط

برای ثبت شرکت در کانادا، باید نشان دهید که تجربه مرتبط در همان صنعت یا یک صنعت مشابه و مهارت‌های مدیریتی لازم برای ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کانادا دارید. افسر مهاجرت که درخواست شما را ارزیابی می‌کند، باید متقاعد شود که شما قادر به اجرای طرح تجاری خود هستید. بنابراین، مطمئن شوید که مدارک مربوط به سوابق تحصیلی و سابقه شغلی یا تجربه مالکیت تجاری خود را در درخواست خود بگنجانید تا نشان دهد که شما دارای تمام مهارت‌ها و دانش لازم برای انجام چنین سرمایه‌گذاری در کانادا هستید.

  • تمکن مالی کافی برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا

کارآفرینان و ایده پردازان استارتاپی که قصد دارند، کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کنند، باید بودجه کافی برای اجرای طرح تجاری خود داشته باشند. آن‌ها همچنین باید نشان دهند که کانادا از سرمایه‌گذاری آن‌ها، سود خواهد برد. اغلب از ما می‌پرسند که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟ پاسخ همیشه «بستگی دارد» است. حداقل سرمایه موردنیاز، بستگی به نوع کسب‌وکاری دارد که قصد دارید در کانادا راه‌اندازی کنید. سرمایه‌گذاری شما باید مقدار معقولی برای پوشش هزینه‌های کسب‌وکار شما در 1-2 سال آینده باشد. به‌طورکلی، توصیه ما این است که حداقل 100000 دلار کانادا به‌عنوان سرمایه اولیه برای تأمین هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید.

  • تعهد و اجرا

هنگامی‌که طرح تجاری کسب‌وکار خود را آماده کردید، باید اقداماتی را برای اجرای آن قبل از ارسال درخواست مهاجرت، آغاز کنید. راه‌های زیادی برای نشان دادن جدیت شما برای ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب‌وکارتان وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید عملیات رزرو نام شرکت خود و انتخاب نوع فعالیتتان در سطح فدرال یا ایالتی را آغاز کنید. هرچه گام‌های بیشتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار کانادایی خود قبل از درخواست ویزای موردنیاز آن بردارید، شانس بیشتری برای گرفتن نتیجه مثبت خواهید داشت.

  • عدم وجود سو پیشینه

داشتن سابقه کیفری، احتمالاً شانس موفقیت شما را در درخواست مهاجرت کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید در هر یک از گزینه‌های موجود برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کانادا، موفق شوید، عدم وجود سابقه کیفری ضروری است.

راهنمای جامع ثبت شرکت در کانادا

یکی از اولین تصمیماتی که باید در هنگام ثبت کسب‌وکار خود در کانادا بگیرید، تصمیم‌گیری در مورد ایجاد یک شرکت ایالتی یا فدرال است. یک شرکت ایالتی، تنها در ایالتی اجازه فعالیت خواهد داشت که شرکت خود را در آن ثبت کرده است. تشکیل یک شرکت در سطح فدرال به این معنی است که می‌توانید در هر ایالتی از کانادا، تجارت کنید. همچنین ثبت یک شرکت در سطح فدرال، از استفاده از نام شرکت شما توسط شرکت دیگری در ایالت‌های دیگر محافظت می‌کند. هنگامی‌که تصمیم گرفتید در سطح استانی یا فدرال فعالیت کنید، باید در دپارتمانی که در ایالت انتخابی شما برای ثبت شرکت مدیریت می‌کند، ثبت‌نام کنید.

سپس، باید جستجوی نام Nauns را انجام دهید تا مطمئن شوید که نام تجاری موردنظر شما، قبلاً ثبت نشده است. پس از تأیید نام شرکت خود، باید اساسنامه شرکت خود را ثبت کنید و یک نماینده قانونی برای شرکت خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که اگر انتخاب کنید که در سطح ایالتی فعالیت کنید، هر ایالت، مجموعه‌ای از الزامات خاص خود را دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید.

سؤالات متداول
  • آیا یک ایرانی غیر مقیم می‌تواند در کانادا شرکت ثبت کند؟

برای راه‌اندازی کسب‌وکار به یک آدرس کانادایی نیاز دارید، به همین جهت اگر قصد مهاجرت به کانادا را ندارید، باید برای ثبت شرکت با یک فرد مقیم شراکت کنید.

  • امکان اخذ اقامت دائم کانادا به‌محض ثبت شرکت در این کشور وجود دارد؟

با راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا، می‌توانید مجوز اقامت یک‌ساله کانادا را دریافت کنید. تنها درصورتی‌که با درخواست شما برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا موافقت شود، امکان اخذ اقامت دائم کانادا به‌محض ورود به کشور را خواهید داشت.

  • حداقل سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی شرکت در کانادا چقدر است؟

کانادا محدودیتی برای حداقل سرمایه ثبت شرکت، در نظر نگرفته است اما توصیه می‌کنیم برای ثبت شرکت خود حداقل 100 هزار دلار کانادا، تمکن مالی داشته باشید.

  • تفاوت ثبت شرکت در سطح ایالتی با سطح فدرال در کانادا چیست؟

با ثبت شرکت در سطح ایالتی، تنها در ایالتی که اقدام به ثبت شرکت کرده‌اید، حق فعالیت خواهید داشت.

  • ساده‌ترین راه ثبت شرکت در کشور کانادا چیست؟

راه‌اندازی یک شرکت با مالکیت شخصی، به دلیل ساده بودن شرایط مالیاتی، معمولاً منطقی‌تر است.

سخن پایانی

غیر مقیم بودن در کانادا به این معنی نیست که نمی‌توانید در این کشور، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. گزینه‌های مختلفی برای ثبت شرکت در کانادا وجود دارد، بااین‌حال، نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که برای ثبت کسب‌وکار خود به یک آدرس کانادایی نیاز دارید. بنابراین، باید یا با یک مقیم کانادا شریک شوید تا فرایند ثبت کسب‌وکار برایتان آسان‌تر شود. همچنین می‌توانید با ارائه یک بیزینس پلن قوی و حرفه‌ای، ویزای استارتاپ کانادایی و مجوز اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *