صفر تا صد هزینه های زندگی در اروپا

آیا شما به مهاجرت به اروپا و بهره مندی از امکانات بینظیر کشورهای اروپایی فکر می کنید؟ قاره اروپا دارای 44 کشور مختلف با هزینه های متفاوت است که هرکدام فرصت های منحصر به فردی را در اختیار مهاجران قرار می دهند. رویای زندگی در اروپا، بدون برنامه ریزی دقیق و کسب اطلاع از هزینه های زندگی در هر یک از کشورهای آن، می تواند مهاجران را با مشکلات بسیاری مواجه کند. در نتیجه ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی مهم ترین نکات در خصوص هزینه های زندگی در اروپا بپردازیم. چنانچه شما نیز به زندگی در اروپا علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.  کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشورهای اروپایی گردآوری شده است.

هزینه های زندگی در اروپا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بررسی شاخص هزینه های زندگی در اروپا
  • گران ترین کشور در اروپا کدام است؟
  • مقرون به صرفه ترین کشور در اروپا کدام است؟
  • بررسی هزینه یک ماه زندگی در اروپا
  • مقایسه میزان هزینه های زندگی در ایران و اروپا

بررسی شاخص هزینه های زندگی در اروپا

پیش از آنکه به بررسی این موضوع بپردازیم، لازم است بدانید که وبسایت Numbeo، اطلاعات بسیار دقیقی در خصوص هزینه های زندگی در هر یک از کشورهای جهان ارائه می دهد و مبنای مقایسه هزینه ها در این مقاله نیز وبسایت Numbeo می باشد.

و اما بررسی و درک شاخص هزینه های زندگی چگونه ممکن است؟ در این روش، کشور یا شهری که دارای هزینه های بسیار بالا است، به عنوان یک مبنای مقایسه در نظر گرفته می شود. برای مثال، با توجه به اطلاعات موجود در وبسایت Numbeo، شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک مبنای مقایسه در نظر گرفته شده و به آن امتیاز 100 اختصاص داده شده است. این بدان معنا است که اگر کشوری امتیاز بالاتر از 100 را کسب کند، به طور متوسط از شهر نیویورک در آمریکا گران تر می باشد. ما در این قسمت، شاخص هزینه های زندگی مربوط به کالاهای مصرفی، مواد غذایی، رستوران ها، حمل و نقل و قبوض آب و برق را در برخی از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای شما آورده ایم. توجه داشته باشید که این شاخص هزینه ها، شامل اجاره خانه نمی شود.

هزینه های زندگی در اروپا
کشورشاخص هزینه های زندگی
سوییس123.3
نروژ100.9
دانمارک84.1
ایرلند76.1
فرانسه74.1
انگلستان69.7
ایتالیا66.5
آلمان65.6
یونان56.2
اسپانیا53.9
جمهوری چک48.2
پرتغال47.9

گران ترین کشور در اروپا کدام است؟

بر اساس جدیدترین آمار به دست آمده از وبسایت Numbeo در سال 2023، سوییس به عنوان گران ترین کشور در اروپا معرفی شده است. در واقع، داده های وبسایت Numbeo که بزرگترین پایگاه داده هزینه های زندگی در جهان است نشان می دهد که سوئیس در بررسی گران ترین کشورهای جهان، پس از Bermuda در رتبه دوم قرار دارد. این سایت بیان می ‌کند که هزینه زندگی در سوئیس، حدود 88.4 درصد بیشتر از انگلستان است (هزینه‌ زندگی ماهانه برای یک خانواده چهار نفره در انگلستان بیش از 5000 پوند تخمین زده شده است). همانطور که در جدول قسمت قبل نیز مشاهده نمودید، سوئیس و نروژ به عنوان گران ترین کشورهای اروپا بر اساس شاخص هزینه های زندگی در اروپا رتبه بندی شده اند (قیمت ها در هر دو کشور به طور متوسط بالاتر از شهر نیویورک بوده است).

لازم به ذکر است که اگرچه سوییس به عنوان گران ترین و پرهزینه ترین کشور اروپایی معرفی شده است، اما کیفیت زندگی و میزان دستمزد و درآمد در سوییس نیز بالاتر از بسیاری دیگر از کشورهای جهان بوده و مالیات کمتری نیز دریافت می نماید. به عبارتی دیگر، متوسط حقوق و درآمد در سوییس، 6.700 فرانک در ماه (حدود 6,000 پوند انگلیس) است و میزان مالیات در سوییس نیز حدود 18.5% می باشد که پایین تر از بسیاری دیگر از کشورهای جهان است.

مقرون به صرفه ترین کشور در اروپا کدام است؟

متقاضیان مهاجرت به اروپا که به دنبال کشورهایی با هزینه های کمتر هستند می توانند کشورهای اسپانیا، مجارستان و اتریش را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب نمایند. بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده در وبسایت Numbeo، متوسط هزینه زندگی در اسپانیا برای یک فرد مجرد حدود 671.9 یورو در ماه و برای یک خانواده 4 نفره حدود 2,355.9 یورو در ماه می باشد. به علاوه، متوسط هزینه زندگی در مجارستان حدود 614.2 یورو در ماه و در کشور اتریش حدود ۸۰۰ یورو در ماه برای یک فرد مجرد تخمین زده شده است.

توجه داشته باشید که زندگی در حومه شهر نیز می تواند به طور چشمگیری هزینه های زندگی در اروپا را کاهش دهد. از آنجایی که کشورهای اروپایی دارای سیستم حمل و نقل پیشرفته و کارآمد هستند، دسترسی به تمامی نقاط آسان بوده و نیازی به زندگی در مرکز شهر و صرف هزینه های گزاف بابت اجاره خانه نمی باشد. برای مثال، بهتر است متقاضیان مهاجرت به فرانسه، به جای انتخاب پاریس، شهر تولوز که هزینه های زندگی در آن حدود 23% کمتر می باشد و آب و هوای مطبوع تری دارد را انتخاب کنند. علاقه مندان به زندگی در بریتانیا نیز بهتر است به جای انتخاب لندن، شهر منچستر را که حدود 32% ارزان تر است به عنوان محل زندگی خود برگزینند.

بررسی هزینه یک ماه زندگی در اروپا

اگرچه که می توان به طور نسبی هزینه زندگی در کشورهای مختلف را بیان نمود اما، این میزان هزینه ها تا حد بسیار زیادی به سبک زندگی، عادت ها و محل زندگی شما بستگی خواهد داشت. در واقع، تنها خود شما از لایف استایل خود مطلع هستید و پیش بینی هزینه ها باید با توجه به سبک زندگی شما انجام شود. ما در این قسمت، متوسط هزینه های زندگی برای یک ماه را در برخی از پرطرفدارترین شهرهای اروپا برای شما آورده ایم.

شهرهزینه زندگی برای یک فرد مجرد (به دلار آمریکا)هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره (به دلار آمریکا)
زوریخ4,000 دلار10,400 دلار
لندن3,600 دلار8,300 دلار
پاریس2,440 دلار7,000 دلار
برلین2,400 دلار6,000 دلار
رم2,000 دلار5,500 دلار
لیسبن2,000 دلار4,800 دلار
مادرید1,874 دلار4,600 دلار
آتن1,375 دلار3,800 دلار
مقایسه میزان هزینه های زندگی در ایران و اروپا

قطعا میزان هزینه های زندگی در اروپا در مقایسه با ایران بیشتر است. اما باید توجه داشته باشید که این بالا بودن هزینه ها، با در نظر گرفتن امکانات رفاهی، کیفیت بالای زندگی، کیفیت بالای آموزش، درآمد بالا، شرایط اقتصادی مناسب و رو به رشد و همچنین فرصت های شغلی متعدد در اروپا، بسیار منطقی است. برای مثال، هزینه های زندگی در گران ترین کشور اروپایی که سوییس می باشد، تقریبا 322.4% بیشتر از ایران است. این در حالیست که متوسط درآمد در سوییس، 5,503.31 فرانک (معادل با 266 میلیون تومان) می باشد. از طرفی دیگر، کشور پرتغال که جزو ارزان ترین کشورهای اروپا برای زندگی است، هزینه هایی در حدود 63.4% بیش تر از ایران دارد. این در حالیست که متوسط درآمد در کشور پرتغال، 1,020.59  یورو (معادل با 54 میلیون تومان) می باشد. این میزان درآمد باعث شده است تا مهاجران از فرصت های متعددی برای زندگی در اروپا بهره مند شوند.

به طور کلی در نظر داشته باشید که میزان درآمد در اروپا، به شرایط، شغل و حیطه تخصصی افراد بستگی دارد. اما درآمد ارزی مهاجران در اروپا باعث می شود تا بتوانند از پس هزینه های زندگی در اروپا بر بیایند. توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به اروپا آن است که جهت بررسی تخصصی شرایط خود و اطلاع از هزینه های زندگی و میزان درآمد در کشور انتخابی خود در اروپا، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

هزینه های زندگی در اروپا
سؤالات متداول
  • هزینه رستوران و هتل در کدام یک از کشورهای اروپایی گران تر است؟

بر اساس آمار، کشورهای لوکزامبورگ، فنلاند و دانمارگ، گران ترین هتل ها و رستوران ها را در اروپا دارا می باشند.

  • آیا هزینه های زندگی در اروپا کمتر از آمریکا است؟

بله. به طور تقریبی می توان بیان داشت که هزینه های زندگی در آمریکا بیشتر از اروپا است. اما این امر همچنان به سبک زندگی و محل اقامت افراد بستگی دارد.

  • هزینه مراقبت های بهداشتی و درمان در اروپا چقدر است؟

خوشبختانه اکثر کشورهای اروپایی دارای سیستم مراقبت های بهداشتی و درمان رایگان و یا یارانه ای هستند و این یکی از بزرگ ترین مزیت های زندگی در اروپا است.

  • هزینه مالیات در اروپا چقدر است؟

به کشور مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی، بالاترین نرخ مالیات مربوط به کشور فنلاند و کم ترین نرخ مالیات مربوط به کشور مجارستان است.

سخن پایانی

بررسی میزان هزینه های زندگی در کشور مقصد، یکی از مهم ترین نکاتی است که متقاضیان مهاجرت به اروپا باید در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در اروپا به طور قابل توجهی به کشور و شهر مورد نظر بستگی دارد و ممکن است هزینه زندگی در کشورهای مختلف اروپایی بسیار با یکدیگر متفاوت باشند. به طور کلی، مهاجران باید میزان هزینه های لازم را با توجه به سبک زندگی و لایف استایل خود تخمین بزنند. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات در خصوص هزینه های زندگی در اروپا پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به اروپا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا از طریق شماره های موسسه و یا واتس اپ با کارشناسان عالیان ویزا تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *