بررسی هزینه های زندگی در کانادا

آیا در فکر مهاجرت هستید و مایلید از هزینه های زندگی در کانادا مطلع شوید؟ دانستن اطلاعات جامع درباره هزینه‌های مختلف و مقایسه آنها با دیگر کشورها به شما کمک می‌کند تا تصمیم قطعی‌تری در مورد مهاجرت به آن کشور بگیرید. کانادا کشوری زیبا، مهاجر پذیر، با امکانات و سطح رفاه و امنیت بالاست که طرفداران زیادی برای مهاجرت از سراسر دنیا دارد. این کشور طبق آماری که اخیرا (2021، Numbeo) کانادا بیست و ششمین کشور گران قیمت برای زندگی در جهان است. البته لازم به ذکر است که سطح زندگی و میزان هزینه‌ها در شهرها و ایالات مختلف کانادا با هم تفاوت نسبتا زیادی دارد.قبل از اینکه تصمیم به زندگی در هر کدام از شهرهای کانادا را قطعی کنید، بهتر است ابتدا همراه ما نگاهی به هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف این کشور جذاب و دوست داشتنی داشته باشید. 

هزینه های زندگی در کانادا

مزیت آشنایی با هزینه‌های کشور کانادا این است که شما می‌توانید شرایط زندگی در هر کدام از شهرهای کانادا را با توجه به شرایطتان بهتر ارزیابی کنید و در نهایت شهری که برای خود مقرون‌به‌صرفه‌تر است را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید که هزینه‌های بررسی شده در این نوشته طبق چندماهه اخیر است و اگر در جریان اخبار کانادا باشید، حتما می‌دانید که در سال 2022 نرخ تورم تا حدودی بالا رفته است و به طبع آن هزینه‌های زندگی نیز نسبت به سال‌های قبل مقداری افزایش داشته است. با ما همراه باشید تا به‌روزترین و مطمئن‌ترین آمار و اطلاعات راجع‌به هزینه های زندگی در کشور کانادا را بررسی کنیم. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت‌هاى رسمى كشور کانادا گردآورى شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • هزینه های زندگی در کانادا چقدر است؟
  • هزینه های زندگی در کشور کانادا شامل چه مواردی است؟
  • هزینه زندگی در کانادا بر اساس هر استان
  • هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان
  • متوسط درآمد در کانادا

هزینه های زندگی در کانادا چقدر است؟

هر مهاجری دوست دارد که قبل از ساکن شدن در کشور مقصد از هزینه های زندگی در آنجا با خبر باشد تا با آمادگی مالی وارد آن کشور شود و بتواند با توجه به شرایط و تعداد نفرات خانواده و همچنین شغل و وضعیت مالی خود برای اجاره خانه و دیگر مخارج آمادگی داشته باشد. عمده هزینه‌های هر شخص در کانادا شامل اجاره بهای محل سکونت، مالیات، حمل و نقل و خرید مواد غذایی، خوراک و پوشاک هستند. از طرفی مزیت کانادا این است که نیازهایی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش تا حد زیادی توسط دولت کانادا تأمین می‌شوند. به عنوان مثال، دولت کانادا برای همه کودکان زیر 18 سال آموزش رایگان ارائه می‌دهد و همچنین برخی از خدمات اولیه مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز شهروندان و ساکنان را پوشش می‌دهد. هزینه متوسط زندگی در کانادا در ماه از 1000 تا 6000 دلار کانادا با توجه به تعداد نفرات و سبک زندگی می تواند متغیر باشد.

هزینه های زندگی در کانادا

زندگی در کانادا هم مانند سایر کشورها شرایط و هزینه‌های خاص خود را دارد و ممکن است اختلاف قیمت زیادی را در شهرهای مختلف مشاهده کنید. به همین دلیل ما سعی کرده ایم در این نوشته هزینه‌های مختلف مانند اجاره خانه، مواد غذایی، حمل و نقل و موارد دیگر  را در شهرهای مختلف بررسی کنیم تا شما دیدی وسیع تر نسبت به هزینه های زندگی در کانادا پیدا کنید. به‌عنوان مثال در میان شهرهای کانادا، ونکوور گران‌ترین شهر شناخته می‌شود. گرچه ممکن است در ابتدای ورود به کانادا مخصوصا اگر ارزش پول کشور شما نسبت به کانادا کمتر باشد ،مبادله ارز باعث شود که در چند ماه اول و تا زمانی که مشغول به کار شوید، کمی فشار اقتصادی را متحمل شوید اما به محض اشتغال، شما قادر به تأمین هزینه‌های گفته شده خواهید بود.

هزینه های زندگی در کانادا شامل چه مواردی است؟

از میانگین هزینه زندگی در کانادا در هر ماه، هزینه اجاره آپارتمان یا پرداخت وام مسکن حدود 35 تا 50 درصد را شامل می‌شود. اگرقصد مهاجرت به کانادا با ویزای تحصیلی را دارید باید بدانید که ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه برای شما اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی است. زندگی در بسیاری از این خوابگاه‌ها در شهرهای بزرگ کانادا در هر ماه حدود ۵۰۰ دلار هزینه دارد. پس اگر بخواهیم هزینه های زندگی در کانادا را لیست کنیم، شما باید چند دسته مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • اجاره خانه یا وام مسکن
  • مالیات
  • مواد غذایی
  • حمل و نقل
  • پوشاک
  • بیمه
  • هزینه انرژی
هزینه های زندگی در کانادا
هزینه زندگی در کانادا بر اساس هر استان

همان‌طور که گفته شد هزینه‌ های زندگی در کانادا با توجه به مناطق و استان‌های مختلف متفاوت است. گران‌ترین استان‌های کانادا، استان‌هایی با جمعیت زیاد و مناطق شهری هستند. در جدول زیر نام 5 شهر گران قیمت کانادا را مشاهده می‌کنید.

شهر
استان
ونکووربریتیش کلمبیا
تورنتواونتاریو
مونترالکبک
کلگریآلبرتا
اتاواانتاریو

شما می‌توانید در جدول جامع زیر هزینه‌ های گوناگون را در شهرهای متفاوت کانادا را بر اساس دلار آمریکا مشاهده و با هم مقایسه کنید. جدول زیر اطلاعات کاملی را در مورد میانگین هزینه‌های زندگی در کشور کانادا بر اساس استان ارائه می‌دهد:

هزینه های زندگی در کانادا
استانمرکزمتوسط هزینه ماهانه برای یک زندگی معمولیگران‌ترین شهرارزان ترین شهر

 

اجارهمواد غذایی اصلیحمل و نقل عمومیتفریحات 
آلبرتاادمنتون1249115103253کلگریبروکس
بریتیش کلمبیاویکتوریا1885142101240ونکوورابتسفرود
مانیتوباوینیپگ1278114.34100195.61وینیپگوینکلر
نیوبرونسویکفردریکتون101912880214فردریکتونکرنربروک
نواسکوتیاهالیفاکس1581136.580217.5هالیفاکسیارموت
نیوفوندلند و لابرادوراستی.جانز14509286159هپی ولیکرنربروک
انتاریوتورنتو2212136115275تورنتوویندسور
کبکشهر کبک160210781210مونترالشربروک
ساسکاچونرجینا1026115.586224ساسکاتونیورکتون
پرنس ادوارد شارلوت تون950120.7558240شارلوت تونسامرساید
هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان

هزینه های زندگی در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد مهاجرتی محبوب مانند ایالات متحده آمریکا و استرالیا کمتر است. هزینه‌های زندگی در کشورهایی مانند انگلستان، نروژ، فنلاند، سوئد، هلند، سوئیس، ایسلند، اسرائیل بیشتر از کانادا است، در حالی‌که کشورهایی مانند فرانسه، آلمان،اتریش، مجارستان، بلژیک، اسپانیا، پرتغال، کره جنوبی هزینه زندگی کمتری نسبت به کانادا دارند.

بر اساس آمار، شاخص هزینه کانادا = 95.2 و متوسط ​​درآمد ماهانه = ۴۲۰۰ دلار کانادا است.

 
هزینه زندگی در استرالیا در مقابل کانادا

هزینه زندگی در استرالیا با میانگین درآمد ماهانه ۵۸۲۰ دلار استرالیا و شاخص هزینه 104.9، بالاتر از کانادا است.

هزینه زندگی در ایتالیا در مقابل کانادا

هزینه زندگی در ایتالیا کمی با میانگین درآمد ماهانه ۳۶۴۸ دلار کانادا و شاخص هزینه 80.1 کمتر از کانادا است

هزینه زندگی در نیوزلند در مقابل کانادا

هزینه زندگی در نیوزلند با میانگین درآمد ماهانه ۴۵۱۷ دلار کانادا و شاخص هزینه 98.9 کمی بالاتر از کانادا است.

هزینه زندگی در پرتغال در مقابل کانادا

هزینه زندگی در پرتغال با میانگین درآمد ماهانه ۲۴۵۰ دلار کانادا و شاخص هزینه 68.9 بسیار کمتر از کانادا است

هزینه زندگی در سوئد در مقابل کانادا

سوئد با میانگین درآمد ماهانه ۵۸۹۱ دلارکانادا و شاخص هزینه 96.8 در رتبه بالاتر از کانادا قرار دارد.

هزینه زندگی در تایلند در مقابل کانادا

هزینه زندگی در تایلند در مقایسه با کانادا با میانگین درآمد ماهانه ۷۶۶ دلار کانادا و شاخص هزینه کشور 41.8 بسیار پایین‌تر است.

هزینه زندگی در کانادا در مقابل ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا با میانگین درآمد ماهانه ۶۹۵۶ دلار کانادا و شاخص هزینه 100.00 هزینه زندگی بالاتری نسبت به کانادا دارد.

توجه: این آمار مربوط به سال 2020 است.

متوسط درآمد در کانادا

متوسط ​​حقوق پرداختی  ناخالص به یک کارمند در کانادا حدود 45000 دلار کانادا در سال یا حدود 3700 دلار کانادا در ماه است. معمولا از درآمد ماهانه همه کارمندان حدودا 25٪ تا 35٪ کسر می‌شود. این کسر حقوق توسط کارفرمایان برای پوشش موارد زیر انجام می شود:

  • مالیات بر درآمد
  • طرح های بازنشستگی
  • بیمه کار
  • حق الزحمه اتحادیه
  • سایر هزینه های قانونی
هزینه های زندگی در کانادا

سؤالات متداول

    • هزینه زندگی در کانادا برای یک خانواده دو نفره در سال 2022 چقدر است؟

    میانگین کلیه هزینه زندگی برای یک خانواده دو نفره در کانادا حدود 2500 دلار در ماه است.

    • چرا هزینه زندگی در کانادا بالاست؟

    یکی از مواردی که هزینه‌های زندگی در کشوری مانند کانادا را به شدت افزایش می دهد، نرخ مالیات است. متوسط ​​افراد در کانادا حدود 7068 دلار کانادا در سال برای مالیات پرداخت می‌کنند (آمار مربوط به سال 2019). در حالی‌که ممکن است این مبلغ برای خارجی‌ها بسیار زیاد به نظر برسد، کانادایی ها فکر معتقدند این میزان مالیات در برابر تمامی هزینه‌هایی که دولت برای آنها، به خصوص از نظر کیفیت مراقبت‌های بهداشتی پوشش می‌دهد، مقدار مناسبی است.

    • کدام استان بالاترین هزینه زندگی در کانادا را دارد؟

    بریتیش کلمبیا، به ویژه ونکوور، با حدود 2793 دلار برای پرداخت اجاره یک  واحد آپارتمان 2 خوابه در ماه بالاترین هزینه را دارد.

    • کدام استان در کانادا کمترین هزینه زندگی را دارد؟

    کبک با هزینه متوسط ​​حدود 1600 دلار کانادا در ماه کمترین نرخ هزینه زندگی را دارا است.

    • حداقل مبلغ مورد نیاز برای زندگی در کانادا چقدر است؟

    حداقل مبلغ برای هزینه زندگی در کانادا می‌تواند حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا در ماه باشد. با این مبلغ می‌توان در شهرهایی مانند ادمونتون (آلبرتا)، همیلتون (انتاریو)) و مونترال (کبک) زندگی کرد.

سخن پایانی

در این نوشته به هزینه‌ های زندگی در کانادا بر اساس ایالات و شهرهای متفاوت، مقایسه هزینه‌ها با سایر کشورها و متوسط درآمد در کانادا پرداخت شد. اگر از شهر نیویورک به تورنتو نقل مکان کنید، ممکن است هزینه زندگی برای شما پایین به نظر برسد، حتی اگر تورنتو بالاترین هزینه های زندگی را در کانادا داشته باشد. بالا یا پایین بودن هزینه‌های زندگی یک کشور، بستگی به این دارد که شما از کجا به این کشور مهاجرت کرده باشید. از طرفی تعداد اعضای خانواده، سبک زندگی و انتظارات نیز بین افراد متفاوت است. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به کانادا را به شما عزيزان ارائه مي‌نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي‌توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره‌هاى مؤسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام و درود خدمت شما
    خیر به زبان انگلیسی هم صحبت میشود

  2. برای ادامه تحصیل کدوم شهر رو بیشتر توصیه می کنید ؟ هزینه هاش کمتر باشه و امکان کار بیشتر باشه

  3. سلام و درود البرتا . انتاریو و تورنتو این امكانات را بيشتر دارا هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *