5 دلیل برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

کشور اتریش که در قلب اروپا واقع شده است، میتواند یکی از گزینه های عالی برای تحصیل باشد. از آنجایی که تحصیل در این کشور، مقرون به صرفه بوده و دانشگاه های اتریش هر ساله رتبه های بالایی را در رنکینگ جهانی کسب میکنند، تقاضا برای تحصیل در اتریش رو به افزایش است و تا کنون، حدود 29 درصد از جمعیت دانشجویان اتریش را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. دلایل محبوبیت این کشور برای تحصیل، بیشمارند و مزیت های زیادی در این کشور وجود دارد که دانشجویان را ترغیب به اخذ ویزای این کشور میکند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی 5 دلیل برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش بپردازیم. اگر شما از مزیت های تحصیل در اتریش اطمینان ندارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اتریش گردآوری شده است.

ویزای تحصیلی اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنیم؟

1. کیفیت زندگی در اتریش بسیار بالاست

اتریش به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته میشود. در سال 2018، موسسه توسعه مدیریت (IMD) به اتریش رتبه اول را از نظر کیفیت زندگی اعطا کرد. IMD از طیف وسیعی از معیارها برای شناسایی بهترین کشور برای زندگی در جهان، از جمله رشد اقتصادی، نوآوری و میراث فرهنگی و همچنین شاخص های مهم رفاه فردی مانند روحیه جامعه، سلامت روان و رضایت شغلی، استفاده کرده است.  اتریشی ها در تمام معیارها امتیاز بالایی کسب کرده اند، اما بالاترین سطوح شادی، متعلق به مردم ساکن در پایتخت بوده است. وین در سال 2019، برای دومین سال متوالی از سوی واحد اطلاعات اکونومیست جهان (EIU)، به عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان معرفی شد.

ویزای تحصیلی اتریش

 شهر وین در ثبات اقتصادی، زیرساخت ها و آموزش، امتیازات بالایی را به خود اختصاص داده و باعث شده است این پایتخت زیبای اروپایی، با داشتن بیش از 130000 دانشجو، به مکانی ایده آل برای شروع یک حرفه آکادمیک تبدیل شود. شهر وین، به تازگی در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی جهان، که از سوی QS تعیین میشود، رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است. البته باید گفته شود که سایر شهرهای اتریش نیز برای دانشجویان بسیار ایده آل هستند.

2. دانشگاه های اتریش در سطح جهانی رتبه بندی میشوند

اتریش تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان را دارد. در سال 2018، هفت دانشگاه اتریش در رتبه‌بندی جهانی QS قرار گرفتد که از ان میان، پنج دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شدند. دانشگاه وین، قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه اتریش، بالاترین رتبه (154) را کسب کرد. این دانشگاه با داشتن حدود 94000 دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا است و هرساله بسیاری از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صرفا به دنبال راهی برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش جهت تحصیل در این دانشگاه میباشند. مانند بسیاری از دانشگاه‌های اتریش، اکثر دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، با این حال بسیاری از دوره های تحصیلی نیز به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، فقط به زبان انگلیسی تدریس میشوند.

3. هزینه تحصیل در اتریش مقرون به صرفه است

اتریش یکی از چندین کشور اروپایی میباشد که تحصیلات دانشگاهی برای دانشجویان اتحادیه اروپا را رایگان کرده است. این بدان معناست که اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، شهریه ای برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش پرداخت نمی کنید. اما شما همچنان باید هزینه های زندگی و سایر هزینه های تحصیل را تامین کنید. حا اگر شما شهروند خارج اتحادیه اروپا هستید، هزینه های تحصیل شما در اتریش، بسته به محل تحصیل شما متفاوت خواهد بود. با این حال، این هزینه ها هنوز به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر هستند. به طور متوسط، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا حدود 726 یورو (حدود 800 دلار) در هر ترم پرداخت می کنند. فرصت های بورسیه تحصیلی و برنامه های کمک مالی مختلفی برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد که میتوانند از آن برای کاهش هزینه های خود استفاده کنند. باز هم، آنچه گفته شد، ممکن است بسته به مکان و آنچه که مطالعه می کنید متفاوت باشد، بنابراین توصیه می شود که قبل از هر گونه اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش، خوب تحقیق کنید و از شرایط و قوانین تحصیل در دانشگاه مورد علاقه خود اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که یکی دیگر از مزایای تحصیل در اتریش، ذهنیت آرام اتریشی ها نسبت به دانشگاه است. به طور کلی، دوره های تحصیلی بین سه تا پنج سال طول می کشد، اما از نظر فنی هیچ محدودیتی برای مدت زمانی که می توانید تحصیل خود را به پایان برسانید وجود ندارد. این بدان معناست که دانشجویان در اتریش به میزان قابل توجهی استرس کمتری نسبت به دانشجویان در کشوری مانند بریتانیا دارند.

4. اتریش از تقاضای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور، بسیار استقبال میکند

دانشجویان بین المللی، درصد زیادی از کسانی که در دانشگاه های اتریش ثبت نام کرده اند را، به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تشکیل می دهند. بنابراین، دانشگاه های اتریش بسیاری از دوره های تحصیلی را به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی ارائه میکنند. دانشگاه‌های این کشور برنامه‌های مقدماتی ویژه‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی اجرا می‌کنند که به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا در مورد آداب و رسوم محلی بیاموزند، دوستان جدیدی پیدا کنند، و روابط خود را در کشور میزبان ارتقا دهند. بنابراین دانشجویانی که برای تحصیل وارد اتریش میشوند، دچار یک شوک فرهنگی بزرگ نخواهند شد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل و اقامت بیشتر از 6 ماه در این کشور، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی اتریش و مجوز اقامت در این کشور را خواهند داشت در حالیکه دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در اتریش نیازی به دریافت ویزا ندارند. به طور متوسط، یک دانشجوی بین المللی، حدود 800 یورو در هر ترم، برای تحصیل در اتریش میپردازد. اما در هرحال، شهریه دانشگاه و هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش برای دانشجویان بین المللی، قطعا به شهر محل تحصیل، دانشگاه و مقطع تحصیلی آنان بستگی خواهد داشت.

ویزای تحصیلی اتریش

5. اتریش در مرکز اروپا است

شما نمیتوانید کشوری با موقعیت بهتری از اتریش برای کاوش در اروپای مرکزی و شرقی پیدا کنید. هشت کشور مختلف با اتریش مرز مشترک دارند و به لطف شبکه ریلی کارآمد و متصل، دسترسی به همه آنها فوق العاده آسان است. سفر با اتوبوس، با شرکت‌هایی مانند Flixbus نیز که افراد را از وین به برلین برده و حدود 22 یورو دریافت می‌کنند، گزینه‌ای مناسب برای دانشجویانی خواهد بود که بودجه کمتری دارند. از نظر جغرافیایی، اساساً در هر جایی از اتریش که تحصیل می کنید، نه تنها در میان مناظر شگفت انگیز شهری قرار خواهید گرفت، بلکه تنها یک یا دو ساعت از بسیاری از کشورهای دیگر فاصله خواهید داشت ( مانند سوئیس، لیختن اشتاین، ایتالیا، اسلوونی، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و آلمان). هر دانشجوی زیر 28 سال که موفق به اخذ ویزای تحصیلی اتریش شود، می تواند با دریافت یک مجوز Interrail، امکان سفر نامحدود با قطار را به سراسر اروپا داشته باشد. اتریش همچنین یکی از کشورهایی میباشد که پایین‌ترین میزان جرم و جنایت را در اروپا دارد، به این معنی که شما می‌توانید به راحتی در این کشور سفر کنید.

سؤالات متداول
  • آیا برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش ، اثبات تمکن مالی لازم است؟

بله. دانشجویان میبایست اثبات نمایند که از تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های خود در طول اقامت آنان در اتریش برخوردار هستند. دانشجویان زیر 24 سال باید مبلغی در حدود 515.30 یورو در ماه، و دانشجویان 24 سال به بالا، حداقل حدود 933.06 یورو در ماه را تامین کنند. به عبارتی، آنان باید در ابتدا، هزینه یکسال زندگی در اتریش را در حساب خود داشته و مدارک اثبات آن را ارائه کنند. پیشنهاد میشود برای بررسی دقیق تر و اطلاعات از آخرین تغییرات، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت اتریش که لینک آن موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

https://www.migration.gv.at/en/living-and-working-in-austria

  • شهریه دانشگاه های اتریش برای دانشجویان خارج اتحادیه اروپا چقدر است؟

شهریه دانشگاه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. اما به طور حدودی، شهریه دانشگاه های دولتی اتریش برای دانشجویان بین المللی، 1.452 یورو در سال میباشد. البته هزینه های دیگر نیز مانند هزینه بیمه و یا عضویت در اتحادیه دانشگاه وجود دارد که باید پرداخت شود (حدود 20 یورو در هرترم). تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی اتریش (UAS) نیز برای دانشجویان بین المللی، بسته به رشته و مقطع تحصیلی آنان، در حدود 727-7500 یورو در هر ترم هزینه خواهد داشت. در ضمن، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش نیز برای دانشجویان بین المللی، بین 3000 تا 23000 یورو متفاوت خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

  • آیا با اخذ ویزای تحصیلی اتریش ، میتوان اعضای خانواده خود را نیز به این کشور برد؟

بله. متقاضیان تحصیل در اتریش میتوانند همزمان با درخواست ویزای خود، برای اعضای خانواده نیز درخواست ویزای همراه دهند. قبل از هرگونه اقدام، شرایط اخذ ویزای همراه اتریش را بررسی نمایید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در این زمینه به دانشجویان گرامی میباشند.

سخن پایانی

شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی در اتریش تقریبا آسان بوده و بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران میباشند. شهر وین، برترین شهر اتریش، با داشتن کیفیت بالای زندگی، میتواند مقصدی برای تحقق رویاهای دانشجویان در اروپا باشد. این کشور همواره از ورود دانشجویان بین المللی استقبال کرده و حتی امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای آنان مهیا کرده است. دلایل مجبوبیت این کشور برای تحصیل بسیار است و ما در مقاله به بررسی 5 دلیل برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش پرداختیم و مزایای تحصیل در این کشور را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری برای تحصیل و فراهم شدن شرایط مهاجرت به اتریش برای شما مخاطب عزیز گردد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به  اتریش را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *