تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

اتریش مهد روانشناسان بسیار مشهور نظیر زیگموند فروید و دکتر فرانکل اشتاین می باشد. بسیاری از دانشجویان به دلیل سطح رفاه اجتماعی بالای این کشور و اینکه شهروندان آن می توانند با هزینه بسیار کم یا حتی رایگان در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنند، به تحصیل در اتریش علاقه مند هستند. دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش هستند، باید دارای مدرک دیپلم دوازده ساله و در برخی موارد گواهی اشتغال به تحصیل در ایران باشند و در کنکور سراسری در ایران پذیرفته شده باشند. دانشگاه های اتریش فوق العاده پیشرفته و مجهز هستند و مدارک تحصیلی آنها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. موضوع تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور اتریش گردآورى شده است.

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل با مدرک دیپلم
  • تحصیل در کالج با مدرک دیپلم
  • تحصیل در رشته های مهندسی با مدرک دیپلم
  • تحصیل در رشته های پزشکی با مدرک دیپلم
  • معرفی بهترین دانشگاه های اتریش
  • هزینه تحصیل در اتریش
  • دریافت بورسیه تحصیلی اتریش با مدرک دیپلم

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم امکان پذیر است. مطابق با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، اتریش دارای سیستم آموزشی بسیار با کیفیت و استاندارد است. دانشگاه های اتریش هم دولتی و هم خصوصی هستند. برای ثبت نام در دانشگاه دولتی دانشجو باید مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح A2 داشته باشد و برای ادامه تحصیل در دانشگاه خصوصی مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره لازم را داشته باشد. دانشگاه های خصوصی شهریه دریافت می کنند، در حالی که دانشگاه های دولتی شهریه حدود ۷۰۰ یورو دارد.

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

علاقه مندان به تحصیل در اتریش با داشتن مدرک دیپلم و در صورت قبولی در رشته مورد علاقه خود در کنکور سراسری ایران و همچنین دارا بودن مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح A2 می توانند برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش و تحصیل رایگان در این دانشگاه ها اقدام کنند. ورود به دوره کارشناسی سه تا چهار ساله اولین قدم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اتریش با مدرک دیپلم است.

برای برخی از رشته ها از جمله زیست شناسی، داروسازی، علوم کامپیوتر، مدیریت، دامپزشکی و معماری آزمون ورودی برگزار می شود و همچنان تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم در این رشته ها نیز ممکن است. محدودیت سنی خاصی برای دانشجویان دارای مدرک دیپلم برای ثبت نام در دانشگاه های دولتی اتریش وجود ندارد، اما باید توجه داشته باشند که در صورت داشتن فاصله تحصیلی می توانند با مدارک پشتیبان آن را توجیه کنند. دانشجویان بین المللی تنها شهریه اندکی سالانه در حدود 1500 یورو در در سال در دانشگاه های دولتی اتریش پرداخت می کنند که صرف خدمات برای دانشجویان می شود.

علاوه بر دانشگاه‌های دولتی در اتریش، دانشگاه‌های خصوصی متعددی وجود دارد که دانشجویان از سراسر جهان می‌توانند در آنها به زبان انگلیسی تحصیل کنند. اما برای تحصیل در این دانشگاه های خصوصی شهریه وجود دارد. لازم به ذکر است که هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی در اتریش از چارچوب آموزشی یکسانی پیروی می کنند و از کیفیت تقریبا یکسانی برخوردار هستند. مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم از دانشگاه های خصوصی و معتبر اتریش را دارند الزامی است. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش نیاز به داشتن مدرک زبان آلمانی و یا قبولی در کنکور سراسری ایران نیست. هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش تقریباً 12000 یورو است. این دانشگاه ها به منظور آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی، فرصت های کارآموزی را نیز فراهم می کنند.

تحصیل در کالج با مدرک دیپلم

اتریش در حال حاضر حدود 110 کالج مختلف دارد که از سراسر جهان دانشجو می پذیرند. برخی از این کالج ها پس از برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه حضوری، دانشجوی بین المللی می پذیرند. برای تکمیل سهمیه تعیین شده توسط این کالج ها برای جذب دانشجویان بین المللی، متقاضیان باید درخواست خود را تا اول فوریه برای ترم تابستانی و تا اول سپتامبر برای ترم زمستانی ارسال کنند. کلاس های زبان آلمانی و گذراندن حداقل دو ترم از شرایط لازم برای تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم برای ثبت نام در کالج است. پس از اتمام دوره کالج، داوطلبان می توانند برای دانشگاه های دولتی نیز اقدام کنند. داوطلبان در صورت علاقه به تدریس می توانند کالج هایی را که برنامه تربیت معلم را ارائه می دهند انتخاب کنند.

تحصیل در رشته های مهندسی با مدرک دیپلم

واقعیت این است که کشورهای توسعه یافته مانند کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برای ثبت نام دانشجویان و جذب افراد حرفه ای با رزومه های چشمگیر شرایط منحصر به فردی دارند. با این حال، افرادی هستند که می خواهند با مدرک دیپلم مهاجرت کنند و در کشورهای پیشرفته با خدمات اجتماعی عالی مانند اتریش ادامه تحصیل دهند. علاقه مندان به مهندسی گزینه خوبی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش دارند. دانشگاه های علمی کاربردی که از سایر دانشگاه های اتریش متمایز هستند، مؤسساتی هستند که افراد دارای مدرک دیپلم می توانند تحصیلات خود را در آنجا شروع کنند. هرکسی که مدرک دیپلم و معدل بالای 15 می تواند امیدوار باشد که با مدرک دیپلم در یکی از دانشگاه های اتریش در رشته مهندسی تحصیل کند. شرایط تحصیل در اتریش و پذیرش در رشته های مهندسی در دانشگاه های اتریش چندان سخت نیست. پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه های علمی کاربردی اتریش، دارندگان مدرک دیپلم که مایل به تحصیل در آنجا هستند منعی برای کار ندارند. بنابراین تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم برای متقاضیان تحصیل در رشته های مهندسی امکان پذیر می باشد.

تحصیل در رشته های پزشکی با مدرک دیپلم

یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی رشته پزشکی است، اما به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با زندگی مردم دارد، پذیرش با چالش ها و سختی های متعددی همراه بوده است که مانع قابل توجهی برای بسیاری از افرادی که مشتاق یادگیری و پیشرفت دانش خود هستند قرار داده است. برای افرادی که معدل بالای 16 دارند فارغ التحصیل دوره دبیرستان و رشته تحصیلی آنها تا مقطع پیش دانشگاهی در رشته علوم تجربی کافی است و برای ورود به دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم اقدام کنند. بدیهی است برای پذیرش تحصیل در رشته پزشکی در اتریش باید آزمون ورودی دانشگاه کشور مبدا و مقصد را با موفقیت پشت سر بگذارند. لازم به ذکر است که فرصت ثبت نام در رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های اتریش تنها یک بار در سال به وجود می آید و افراد در صورت عدم شرکت در این سنجش و آزمون ورودی نمی توانند در این رشته تحصیل کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های اتریش

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب افراد برای تحصیل در اتریش به دلیل جایگاه و اعتبار دانشگاه در جامعه است. اگر کسی بخواهد تحصیلات پس از متوسطه را در اتریش دنبال کند، از این قانون مستثنی نیست. با توجه به جایگاه دانشگاه وین به عناوین برجسته ترین دانشگاه اتریش، دانشگاه های اتریش در کنار بهترین موسسات در سراسر جهان پیشرفت کرده اند. تعداد زیادی از دانشجویان افتخارات علمی قابل توجهی را از دانشگاه‌های اتریش کسب کرده‌اند و در مؤسسات مرتبط با علم، تجارت، صنعت، پزشکی و سایر زمینه‌ها کار کرده‌اند که همگی نشان‌دهنده سطح آموزشی ارائه شده در این مؤسسات است. مؤسسات زیر دارای جایگاه علمی لازم برای تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم هستند:

  • دانشگاه فنی وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه فنی گراتس
  • دانشگاه یوهانس کیپرلینز
  • دانشگاه کلاگنفورت
تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم
هزینه تحصیل در اتریش

یکی از این مواردی که بر تصمیم هر فرد برای مهاجرت تاثیر می گذارد هزینه آموزش است که نیاز به تحلیل دقیق دارد. این خبر خوب را باید با مهاجرانی که متقاضی اقامت در اتریش هستند در مورد هزینه تحصیل در اتریش در میان گذاشته شود: هزینه های تحصیل آنها به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود، بنابراین آنها نیازی به نگرانی نخواهند داشت. دریافت مدرک از تحصیلات دانشگاهی رایگان یا تقریباً رایگان در اتریش در حالی که متقاضی بیشتر پول خود را صرف اموری مانند مسکن، غذا و سایر ملزومات می کند، امکان پذیر است.

دریافت بورسیه تحصیلی اتریش با مدرک دیپلم

تحصیل در دانشگاه های اتریش تقریبا رایگان است اما هزینه های زندگی را خود دانشجو باید پرداخت کند. برخی از متقاضیان ممکن است بخواهند برای کاهش هزینه زندگی در اتریش بورسیه تحصیلی دریافت کنند. در اتریش، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا معمولا اکثر بورسیه ها را دریافت می کنند، در حالی که دانشجویان مقطع کارشناسی شانس کمی برای این کار دارند. در نتیجه، کسانی که علاقه مند به تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم هستند باید بدانند که شانس آنها برای اعطای بورس تحصیلی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی بسیار اندک است و باید دارای رزومه بسیار قوی باشند.

سؤالات متداول
  • میزان شهریه برای تحصیل خصوصی کشور اتریش چقدر است؟

میزان شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور اتریش بصورت میانگین سالیانه حدود ۱۲۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰ یورو است.

  • آیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش امکان اخذ بورس تحصیلی وجود دارد؟

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش تقریبا رایگان است و دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی برای تامین هزینه های زندگی  در کشور اتریش به ندرت امکان پذیر است.

  • برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش نیاز به ارائه چه مدرکی از زبان آلمانی است؟

مدرک زبان آلمانی مورد نیاز a2 آلمانی است.

  • چه مدارک زبانی آلمانی برای دانشگاه های دولتی اتریش معتبر است؟

ÖSD, ÖIF, GOTHE

  • آیا مدارک دانشگاه آزاد برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی اتریش مورد قبول است؟

مدارک دانشگاه آزاد معمولا مورد قبول دانشگاه ملی وین نیست اما در دانشگاه های دولتی دیگر مانند گراتس و لینز امکان پذیرش این مدارک وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی نمودیم تا تمامی شرایط تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم و همچنین نحوه درخواست پذیرش با مدرک دیپلم را بررسی کنیم. همانطور که قبلا ذکر شد، ارائه مدرک دیپلم ۱۲ساله برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های دولتی و خصوصی در اتریش الزامی است. در نتیجه هر کدام از این دوره ها نیازمندی های خاص خود را دارند که هرکدام به طور جداگانه ذکر شد. دانشجویان برای تحصیل در اتریش با دیپلم باید علاوه بر مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی فعلی، یک دیپلم 12 ساله نیز داشته باشند. ممکن است برای برخی از دوره ها و دانشگاه های اتریش آزمون ورودی یا مصاحبه حضوری برگزار شود. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به اتریش را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *