مهم ترین نکات در اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

حتما می دانید که اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، الزامی است. در واقع، آن دسته از دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد علاقه خود در مجارستان شده اند، باید برای دریافت ویزا، اقدام کنند. اما دریافت ویزای دانشجویی مجارستان چه شرایطی دارد؟ مراحل آن چیست؟ هزینه آن چقدر است؟ همه اینها، مهم ترین سوالاتی هستند که در ذهن علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به مجارستان وجود دارد. 

پس اگر می خواهید جواب این سوالات و بسیاری دیگر از سوالات مهم در مورد تحصیل در مجارستان را بدانید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله، همه چیز را درباره ویزای تحصیلی کشور مجارستان و شرایط دریافت آن، توضیح خواهیم داد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مجارستان برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

ویزای تحصیلی مجارستان

عناوین و موضوعات این مقاله

درباره ویزای تحصیلی مجارستان چه می دانید؟

کلیه دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در دانشگاه های مجارستان را دارند، باید ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت کنند. این نوع ویزای مجارستان، در واقعی نوعی مجوز ورود به این کشور برای دانشجویان بین المللی است. ویزای تحصیلی در مجارستان، بسته به طول دوره تحصیلی دانشجو، انواع مختلفی دارد. ویزای تحصیلی کوتاه مدت، فقط 90 روز معتبر است و معمولا برای شرکت در دوره های کوتاه مدت و یا کارآموزی در مجارستان، اعطا می شود. این در حالیست که ویزای تحصیلی بلندمدت در مجارستان، به دانشجویانی اعطا می شود که طول دوره تحصیل آنها در این کشور، بیش از 90 روز باشد. اعتبار ویزای تحصیلی بلند مدت در مجارستان، 1 سال است و پس از آن، تا پایان دوره تحصیلی دانشجو در این کشور، قابل تمدید است.

ویزای تحصیلی مجارستان

مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت این کشور، کلیه شرایط لازم جهت اخذ ویزای این کشور را با توجه به ملیت خود، مطالعه کنند. ما نیز در این قسمت، مهم ترین این شرایط را برایتان آورده ایم. جهت اطمینان از واجد شرایط بودن خود، بهتر است با کارشناسان مجرب عالیان ویزا، مشاوره تخصصی دریافت کنید.

مهم ترین و اصلی ترین شرط جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان، اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور است. دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در مجارستان شوند، یک نامه رسمی از سوی دانشگاه مورد نظر دریافت می کنند. ارائه این نامه، برای اخذ ویزای دانشجویی مجارستان الزامی است. حال شایر برایتان سوال باشد که اخذ پذیرش تحصیلی چه شرایطی دارد؟ باید بدانید که این شرایط، با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. از طرفی دیگر، کلیه این شرایط در وب سایت رسمی دانشگاه های مجارستان آورده شده است. پس ابتدا به وب سایت دانشگاه انتخابی خود در مجارستان مراجعه کنید و پس از اطمینان از واجد شرایط بودن، درخواست پذیرش دهید.

از دیگر شروط مهم جهت دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، اثبات تمکن مالی است. دانشجویان باید ثابت کنند که قادر به تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مجارستان هستند. ما در ادامه، این شرط را با جزئیات، بررسی می کنیم. علاوه بر شروط ذکر شده، متقاضیان باید مدرک مهارت زبان نیز ارائه کنند. البته تحت شرایطی، تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان نیز ممکن است.

سایر شروط مهم عبارت اند از: تعیین محل اقامت دانشجو در مجارستان، دریافت بیمه در مجارستان، عدم سوپیشینه و همچنین داشتن سلامت کامل.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی مجارستان چقدر است؟

همانطور که گفتیم، دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مجارستان باید قابت کنند که از تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود در مجارستان، برخوردار هستند. این امر، از طریق ارائه جدیدترین صورتحساب های بانکی و یا ارائه مدارک اسپانسر، امکان پذیر است. میزان مبلغی که دانشجویان باید برای اثبات تمکن مالی، در حساب بانکی خود داشته باشند، هر سال تغییر می کند. بر اساس آنچه منابع رسمی مجارستان اعلام کرده اند، این میزان تمکن مالی در سال 2024، حدود 9000 یورو می باشد.

لازم است بدانید که پدر و یا مادر متقاضی، می توانند به عنوان اسپانسر و حامی مالی عمل کنند. در این روش، والدین متقاضی اصلی، با ارائه صورتحساب های بانکی و یا منبع درآمد خود، نشان می دهند که از تمکن مالی لازم برخوردار بوده و هزینه های فرزند خود در مجارستان را تقبل می کنند.

شرایط سنی دریافت ویزای دانشجویی مجارستان چیست؟

برخی از کشورهای جهان، برای اخذ ویزای دانشجویی، محدودیت سنی تعیین می کنند. در خصوص کشور مجارستان باید بدانید که محدودیت سنی خاصی به لحاظ قانونی تعیین نشده است اما شما باید با توجه به مقطع تحصیلی خود، در سن مناسبی باشید. این بدان معناست که اگر یک متقاضی 35 ساله، باید تحصیل در مدرک کارشناسی اقدام نموده و درخواست ویزا کند، شانس وی برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان بسیار پایین خواهد بود. پس اگر تمایل دارید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان اقدام کنید، باید حداقل 18 سال و حداکثر 22 سال سن داشته باشید. این شرط سن برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، حداقل 22 سال است. اما خوشبختانه، حداکثر سن برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در مجارستان، تعیین نشده است.

چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مجارستان لازم است؟

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان، باید مدارک تعیین شده از سوی اداره مهاجرت این کشور را جمع آوری نموده و تحویل سفارت این کشور دهند. در واقع، متقاضی باید در روز مصاحبه در سفارت، این مدارک را به آفیسر پرونده خود تحویل دهد. در ضمن، فراموش نکنید که کلیه این مدارک باید به صورت ترجمه شده ارائه شوند. با توجه به آنکه مدارک لازم، با توجه به ملیت دانشجو، مقطع و رشته تحصیلی وی متفاوت است، حتما قبل از هرگونه اقدام، مدارک لازم را در وب سایت اداره مهاجرت یا سفارت این کشور مطالعه کنید.

در حالت کلی، برخی از مهم ترین مدارکی که ارائه آنها برای کلیه متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی مجارستان لازم است، عبارت اند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبری که حداقل سه ماه پس از تاریخ خروج از مجارستان اعتبار داشته و در 10 سال گذشته صادر شده باشد
  • دو قطعه عکس جدید با فرمت پاسپورت
  • مدارک اخذ بیمه درمانی در مجارستان
  • نامه پذیرش از دانشگاه در مجارستان
  • مدارک پرداخت شهریه
  • آدرس محل اقامت دانشجو در مجارستان (در صورت اقامت در خارج از خوابگاه دانشجویی، ارائه یک اجاره نامه و یا سند ملک صادر شده در یک ماه گذشته لازم است)
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان (در صورتی که بورسیه ای در مجارستان دریافت کرده باشید)
  • کپی پاسپورت شامل اطلاعات و امضای دارنده
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی
  • مدارک تحصیلی و رزومه متقاضی
  • مدرک زبان
  • بلیط پرواز به مجارستان

اصلی ترین مراحل دریافت ویزای دانشجویی مجارستان

طی کردن صحیح و منظم کلیه مراحل، می تواند شانس دریافت ویزای مجارستان را افزایش دهد. به همین منظور، ما در این قسمت، مهم ترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی مجارستان را برایتان آورده ایم:

  1. از یکی از دانشگاه های معتبر مجارستان پذیرش تحصیلی دریافت نمایید

توصیه میشود وبسایت دانشگاهی را که قصد دارید برای آن درخواست بدهید، جهت بررسی شرایط درخواست و زمان بندی ارسال، بررسی کنید.

  1. با سفارت یا کنسولگری مجارستان در تماس باشید

شما می توانید فهرست کلی الزامات اخذ ویزای تحصیلی را از وب سایت سفارت مجارستان که لینک آن در قسمت زیر موجود می باشد، دریافت نمایید.

konzuliszolgalat.kormany.hu

  1. مدارک لازم جهت درخواست خود را آماده کنید

اطمینان حاصل کنید که فرم درخواست ویزای خود را به طور کامل و خوانا تکمیل کرده اید. تمام اطلاعات موجود در مدارک درخواست خود را تأیید کرده و مطمئن شوید که همه اسناد کپی اصلی هستند. کنسولگری می تواند درخواست ویزا را به دلیل اطلاعات نادرست رد کند.

  1. در وقت تعیین شده، به سفارت مراجعه نمایید

هنگام ارسال درخواست ویزای تحصیلی مجارستان ، می توانید وقت مصاحبه در سفارت را نیز تعیین کنید. در زمان حضور در سفارت، باید اطلاعات هویتی شما مانند عکس و اثر انگشت، ثبت شده و کلیه مدارک نیز تحویل داده شوند. در نهایت، شما باید هزینه ویزای دانشجویی مجارستان را نیز در روز مصاحبه در سفارت، بپردازید.

  1. منتظر دریافت نتیجه درخواست بمانید

بررسی درخواست ویزای تحصیلی طولانی مدت و اجازه اقامت می تواند تا 30 روز طول بکشد. در صورت اخذ ویزا، باید پس از ورود به مجارستان، ویزا را به مجوز اقامت تبدیل کنید.

گروه مهاجرتی عالیان ویزا آماده است تا شما متقاضی گرامی را در تمامی مراحل اخذ ویزا همراهی کند. ما تا لحظه ورود شما به مجارستان، در کنارتان خواهیم بود.

ویزای تحصیلی مجارستان

بررسی هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، شما باید هزینه اخذ ویزای تحصیلی مجارستان را در روز مصاحبه در سفارت پرداخت نموده و فیش آن را به همراه سایر مدارک، ارائه کنید. در حالت کلی، این هزینه با توجه به نوع ویزا و ملیت متقاضی، متفاوت است و معمولا بین 80 تا 160 یورو می باشد. پس حتما میزان دقیق این هزینه را در وبسایت اداره مهاجرت یا سفارت مجارستان، مطالعه کنید. به علاوه، فراموش نکنید که این هزینه غیر قابل استرداد است و در صورت ریجکت شدن درخواست شما، عودت داده نمی شود.

آنچه باید درباره هزینه تحصیل در مجارستان بدانید

کشور مجارستان، به داشتن هزینه های پایین تحصیل و زندگی، در جهان معروف است. با این حال، اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان و دریافت ویزای تحصیلی مجارستان را دارید، ابتدا باید از هزینه های تحصیل در این کشور مطلع شوید. معمولا دانشجویان بین المللی در مجارستان، ملزم به پرداخت شهریه هستند. پس اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان را دارید، از شهریه دانشگاه انتخابی خود مطمئن شوید. تحصیل به زبان مجارستانی در دانشگاه های دولتی مجارستان رایگان است اما شما باید مدرک مهارت در زبان مجارستانی ارائه کنید.

میزان شهریه دانشگاه های مجارستان، با توجه به نوع دانشگاه، ملیت دانشجو، رشته و مقطع تحصیلی، متفاوت است. در حالت کلی، شهریه بهترین دانشگاه های مجارستان ، از 3000 یورو تا 7500 یورو در سال متغیر است. البته میزان شهریه برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و مهندسی، بالاتر می باشد. و در نهایت، برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی مجارستان، باید هزینه بسیار بالاتری را در نظر داشته باشید.

شما علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان را باید در نظر داشته و برای آن برنامه ریزی کنید. البته میزان هزینه های زندگی، با توجه به سبک زندگی افراد و عادت های آنها می تواند متفاوت باشد. اما بر اساس جدیدترین بررسی هزینه های زندگی در مجارستان، یک دانشجوی مجرد، ماهیانه به 245,768.8 فورینت (معادل 676.0 دلار) نیاز خواهد داشت. این هزینه برای یک خانواده 4 نفره، در حدود 858,934.2 فورینت (معادل 2,362.4 دلار) است. پس اگر فکر می کنید از پس هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان برنمی آیید، همین حالا برای اخذ بورسیه فول فاند مجارستان اقدام کنید. دریافت بورسیه، یکی از بهترین راه های تحصیل رایگان در مجارستان است.

نگاهی بر فرصت ویژه کار دانشجویی در مجارستان

اعطای اجازه کار با ویزای تحصیلی مجارستان، یکی از بهترین فرصت هایی می باشد که در اختیار دانشجویان بین المللی در مجارستان قرار داده شده است. دارندگان ویزای دانشجویی مجارستان می توانند به صورت پاره وقت (تا سقف 20 ساعت در هفته) به کار دانشجویی مشغول شوند. خوشبختانه از این طریق، بسیاری از هزینه های دانشجویان در مجارستان تامین می شود. اما فراموش نکنید که شما به هیچ وجه امکان کار تمام وقت را در طی سال تحصیلی نخواهید داشت و فقط در تعطیلات می توانید به صورت تمام وقت کار کنید. با دانشجویان مختلف در این زمینه، برخورد جدی خواهد شد و حتی ممکن است جریمه شوند و یا ویزای آنها باطل شود. شما می توانید به کارهای مختلف مشغول شوید و یا در زمینه مرتبط با رشته خود، یک شغل مناسب بیابید.

اخذ اقامت از طریق تحصیل در مجارستان؛ واقعیت یا رویا؟

از آنجایی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به مجارستان، به دنبال اخذ اقامت مجارستان و حتی شهروندی و پاسپورت مجارستان هستند، لازم دانستیم تا در این باره توضیح دهیم. باید بگوییم که صرفا تحصیل در مجارستان، منجر به اخذ اقامت دائم و یا حتی شهروندی مجارستان نمی شود. اگر شما بتوانید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های مجارستان، یک شغل مرتبط بیابد و از کارفرمای مربوطه جاب آفر دریافت کنید، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل می شود. اما چگونه می توانید اقامت کاری مجارستان را پس از فارغ التحصیلی دریافت کنید؟ خوشبختانه دولت مجارستان، به فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور 1 سال فرصت می دهد تا از طریق اخذ ویزای جستجوی کار، در مجارستان بمانند و به دنبال کار باشند. پس نگران فرصت کاریابی در مجارستان نباشید.

حال آن دسته از افراد که موفق به اخذ جاب آفر مجارستان شوند، ویزا و اقامت کاری مجارستان را دریافت می کنند. پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در مجارستان، امکان اخذ اقامت دائم مجارستان فراهم است. و در نهایت، پس از 10 سال کار و زندگی مستمر در مجارستان، پرداخت به موقع مالیات، عدم ارتکاب جرم و ادغام با فرهنگ مجارستان، فرصت اخذ شهروندی و پاسپورت مجارستان نیز فراهم می شود.

سؤالات متداول
  • آیا امکان تحصیل رایگان در مجارستان وجود دارد؟

بله. دانشجویان برتر می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی، از پرداخت شهریه معاف شوند. داشتن نمره زبان و معدل بالا، شرایط سنی مناسب و همچنین داشتن رزومه قوی، از الزامات دریافت بورسیه تحصیلی است.

  • آیا دانشجویان ایرانی هم می توانند بورسیه مجارستان را دریافت کنند؟

بله. خوشبختانه ایران در لیست کشورهای مجاز برای دریافت بورسیه مجارستان وجود دارد.

  • آیا دارندگان ویزای تحصیلی مجارستان می توانند ویزای همراه هم دریافت کنند؟

بله. اخذ ویزای همراه مجارستان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال ممکن است.

  • بهترین بورسیه تحصیلی در مجارستان چیست؟

شما می توانید در صورت داشتن شرایط، برای اخذ بورسیه Stipendium Hungaricum که بهترین بورسیه فول فاند در مجارستان است، درخواست دهید.

  • آیا تمدید ویزای تحصیلی مجارستان پس از فارغ التحصیلی ممکن است؟

تحت شرایطی بله. شما فقط می توانید پس از فارغ التحصیلی، ویزای جستجوی کار بگیرید و یک سال دیگر در مجارستان بمانید.

  • آیا در صورت دریافت ریجکتی ویزای مجارستان، می توانیم دوباره درخواست دهیم؟

بله. شما می توانید دلایل ریجکتی را برطرف نموده و درخواست تجدیدنظر کنید. در اینجا، داشتن یک وکیل مهاجرتی مجرب بسیار اهمیت دارد.

  • آیا دریافت ویزای دانشجویی مجارستان بدون مدرک زبان ممکن است؟

بله. شما می توانید برای اخذ ویزای دوره زبان در مجارستان اقدام کنید. اما عدم ارائه مدرک زبان، شانس اخذ ویزا را کاهش می دهد.

سخن پایانی

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به دلیل وجود دانشگاهای معتبر در این کشور و همچنین پایین بودن هزینه های زندگی در مجارستان، مورد توجه دانشجویان بین المللی، به خصوص ایرانیان، است. متقاضیان تحصیل در مجارستان که طول دوره تحصیلی آنها در این کشور بیش از 90 روز است، باید ویزای دانشجویی نوع D را دریافت کنند. مهم ترین شرط جهت اخذ این نوع ویزای مجارستان، اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در مجارستان است. ما در این مقاله، همه چیز را درباره ویزای دانشجویی مجارستان و شرایط آن، شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. هدف ما آن است که به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به مجارستان کمک کنیم.

کارشناسان ما، بهترین و آسان ترین راهکارهای مهاجرتی را پیش پای شما قرار می دهند و شما را در این مسیر همراهی می کنند. اگر فکر می کنید شرایط لازم را ندارید، موفق به اخذ مدرک زبان نشده اید و یا نگران تامین هزینه ها در کشور مقصد هستید، ما اینجاییم تا استثنایی ترین راهکارها را به شما پیشنهاد دهیم. شما می توانید همین حالا از طریق تماس با شماره های موسسه، راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت کنید. اما اگر عجله دارید و می خواهید سریع تر با کارشناسان ما صحبت کنید، فرم ارزیابی موجود در وب سایت را تکمیل کنید و دکمه ارسال را بزنید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *