جدیدترین شرایط شرکت در دوره زبان در مجارستان

دوره های زبان در مجارستان معمولا در بین کسانی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس و یا تافل به تحصیل بپردازند، محبوب است. به طور کلی، اکثر دوره های زبان این کشور که طول آنها حداقل یک سال است، در دانشگاه های این کشور برگزار می شود و دوره های زبان کوتاه مدت در برخی از مدارس و کالج های مجارستان در اختیار متقاضیان خارجی قرار می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط شرکت در دوره زبان در مجارستان بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد مهاجرت به مجارستان و یا تحصیل در این کشور اروپایی را دارید اما با مانع زبان مواجه شده اید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مجارستان گردآوری شده است.

دوره زبان در مجارستان
عناوین و موضوعات این مقاله

انواع دوره زبان در مجارستان

باید بدانید که دوره زبان در مجارستان از تنوع بسیاری بالایی برخوردار است و در بسیاری از دانشگاه ها، کالج ها و موسسات خاص برگزار می شوند. به طور کلی، انواع دوره های زبان در این کشور به شرح زیر است:

  • دوره های عمومی زبان مجارستانی

این دوره ها که به صورت فشرده نمی باشند، مناسب افرادی هستند که قصد تحصیل و یا کار در مجارستان را دارند. معمولا طول این دوره ها ۱ سال است و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شوند.

دوره زبان در مجارستان
  • دوره های فشرده زبان مجارستانی

این نوع دوره ها تنها در برخی موسسات خاص برگزار می شوند و تعداد آنها بسیار محدود است. طول این نوع دوره ها نیز از 4 هفته الی 12 هفته متفاوت است.

  • کمپ های تابستانه

این دوره ها مختص به کودکان و نوجوانان است. در این نوع دوره ها، کودکان حدود 4 ساعت در روز را در کلاس شرکت می کنند و در باقی ساعات به انجام فعالیت هایی مانند بازی، رقابت، اجرای کنسرت و گشت و گذار مشغول می شوند. یکی از محبوب ترین دوره های تابستانی این کشور، کمپ بین المللی در دریاچه بالاتون است.

  • دوره های آمادگی زبان جهت ورود به دانشگاه

دوره های آمادگی مختص افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه مجارستان را دارند. در این نوع دوره زبان در مجارستان ، دانشجویان به زبان آکادمیک تسلط می یابند، واژگانی خاص برای رشته انتخابی خود را فرا می گیرند و همچنین نوشتن مقاله و خواندن مقالات علمی را آموزش می بینند. متقاضیان معمولا بدون نیاز به داشتن مهارت در زبان مجارستانی پذیرفته می شوند، اما گاهی اوقات زبان انگلیسی در سطحی کمتر از متوسط مورد نیاز است. طول این نوع دوره ها، 1 یا 2 ترم (5 یا 10 ماه) می باشد.

  • دوره های دانشگاهی تابستانه

این دوره های فشرده یادگیری زبان که مختص دانش آموزان بالای 18 سال است، در برخی از دانشگاه های مجارستان برگزار می شوند. طول دوره نیز معمولا 2 الی 4 هفته است.

هزینه شرکت در دوره های زبان در مجارستان

معمولا هزینه شرکت در دوره زبان در این کشور، به موسسه و یا دانشگاه برگزار کننده دوره و همچنین طول دوره بستگی دارد. شما می توانید میزان دقیق هزینه شرکت در این دوره زبان را در وبسایت رسمی موسسه و یا دانشگاه برگزار کننده دور زبان مطالعه نمایید. در جدول زیر، متوسط هزینه شرکت در دوره های زبان در مجارستان برای شما آورده شده است.

نهاد برگزار کننده دوره زباننوع دورهطول دورههزینه شرکت در دورههزینه اقامتشهر محل برگزاری دوره
دانشگاه Corvinusدوره های آمادگی زبان1 الی 2 ترم3,221 دلار در هر ترم75 الی 128 دلار در ماهبوداپست
دانشگاه Eötvös Lorándدوره های تابستانه2 الی 4 هفته664 الی  1,020 دلار در هر دوره         در صورت درخواست باید پرداخت شودبوداپست
دانشگاه Eötvös Lorándدوره های فشرده زبان مجارستانی1 سال1,825 دلار در هر ترمدر صورت درخواست باید پرداخت شودبوداپست
دانشگاه Pécsدوره های تابستانه2 الی 4 هفته591 الی 1,074 دلار در هر دوره193 الی 430 دلار در هر ترمPécs
دانشگاه Pécsدوره های عمومی زبان مجارستانی1 ترم171 دلار در هر ترمدر صورت درخواست باید پرداخت شودPécs
دانشگاه Pécsدوره های آمادگی زبان1 الی 2 ترم3500 الی 5500 دلار در هر دورهدر صورت درخواست باید پرداخت شودPécs

شرایط شرکت در دوره های زبان در مجارستان

برای شرکت در دوره زبان این کشور ، هیچ گونه الزامات زبانی تعیین نشده است و این امر شرکت در دوره ها را آسان می کند. تنها لازم است متقاضیان فرم شرکت در دوره را تکمیل نمایند، هزینه درخواست و هزینه شرکت در دوره را پرداخت کنند و نهایتا منتظر ارسال دعوتنامه از سوی نهاد برگزار کننده دوره باشند. پس از دریافت تاییدیه (دعوتنامه) از سوی نهاد برگزار کننده دوره، متقاضی باید برای دریافت ویزا اقدام نماید. توجه داشته باشید که چنانچه در یک دوره زبان ثبت نام نموده و پس از پرداخت هزینه موفق به دریافت تاییدیه شده باشید اما در روند اخذ ویزا با مشکل مواجه شده و موفق به اخذ ویزا نشده باشید، دانشگاه یا موسسه برگزار کننده دوره می تواند هزینه ای به شما عودت ندهد. پس از قبل، کلیه شرایط را بررسی نموده و اطمینان حاصل کنید که قوانین موسسه انتخابی شما به چه نحو است.

متقاضیان شرکت در دوره های زبان معمولا ملزم به ارائه مدرک زبان مجارستانی نیستند اما میبایست مدرک زبان انگلیسی در حد متوسط ارائه نمایند. توصیه می شود شرایط دقیق تر را از وبسایت رسمی نهاد برگزار کننده دوره زبان در مجارستان دریافت نمایید. مهلت ارسال درخواست ها با توجه به نوع موسسه و یا دانشگاه برگزار کننده دوره متفاوت است اما معمولا دانشجویان جدید حداقل یک بار در ماه پذیرش می شوند.

 برخی از مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دوره های زبان این کشور عبارت اند از: پاسپورت معتبر، فرم تکمیل شده درخواست، کلیه مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده، ریزنمرات و معدل مقاطع تحصیلی قبلی به صورت ترجمه شده، انگیزه نامه، مدارک پرداخت هزینه درخواست و شهریه دوره، مدارک مربوط به دریافت بیمه در مجارستان و سایر مدارک تعیین شده از سوی دانشگاه یا موسسه برگزار کننده دوره.

شرایط اخذ ویزا جهت شرکت در دوره های زبان

متقاضیان شرکت در دوره زبان که طول دوره آنها کمتر از 90 روز است، باید نسبت به اخذ ویزای شنگن (نوع C) اقدام نمایند. حال متقاضیانی که طول دوره آنها بیش از 90 روز است، باید برای اخذ مجوز اقامت موقت در مجارستان درخواست دهند. فرآیند پردازش ویزای مجارستان معمولا 15 روز است. 

برخی از مهم ترین مدارک جهت دریافت ویزای مجارستان عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه تاییدیه از موسسه برگزار کننده دوره زبان
  • رسید پرداخت هزینه دوره
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • 2 قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • مدارک دریافت بیمه درمانی در مجارستان
  • مدارک اثبات محل اقامت متقاضی در مجارستان
برترین دانشگاه های مجارستان جهت شرکت در دوره زبان

دانشگاه های برگزار کننده دوره های زبان این کشور، همواره از دانشجویان بین المللی علاقه مند به فراگیری زبان مجارستانی و تحصیل در این کشور، استقبال می کنند. 

برخی از محبوب ترین دانشگاه های برگزار کننده دوره زبان در مجارستان عبارت اند از:

  • کالج دونا

این کالج محبوب که در شهر بوداپست واقع شده است، دوره های یادگیری زبان مجارستانی و انگلیسی را برگزار می کند. جهت شرکت در دوره های زبان این کالج، میبایست دانش زبان انگلیسی در حد متوسط (intermediate) داشته باشید اما کالج از شما مدرک زبان درخواست نمی کند و مهارت شما را در یک جلسه مصاحبه می سنجد و هزینه های سالانه آن کمتر از ۶ هزار یورو در سال می باشد.

  • کالج اوسینا

این کالج که یکی از کالج های پر طرفدار و واقع در شهر بوداپست است، دوره های مختلفی را برای یادگیری زبان انگلیسی برگزار می کنند و هزینه های دوره آن کمتر از ۶ هزار یورو در سال می باشد.

  • دانشگاه Pécs

این دانشگاه که یکی از برترین و مشهورترین دانشگاه های مجارستان است، بهترین دوره های زبان را در این کشور ارائه می دهد. دوره دوره های زبان در دانشگاه Pecs، به سطح تسلط شما به زبان مجارستانی بستگی دارد. چنانچه مهارت شما در سطح B1 و یا بالاتر باشد، طول دوره می تواند در حد 1 ترم باشد.

دوره زبان در مجارستان
سؤالات متداول
  • آیا پس از شرکت در دوره زبان این کشور، میتوان وارد دانشگاه شد؟

در صورت قبولی در دوره بله. چنانچه در آزمون پایانی نمره مورد قبول کسب کنید، می توانید برای تحصیل به زبان مجارستانی وارد دانشگاه شوید.

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور مجارستان وجود دارد؟

بله. شما می توانید بدون ارائه مدرک آیلتس و یا معادل آن، در برخی از دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

  • آیا دوره های یادگیری زبان انگلیسی نیز در مجارستان برگزار می شود؟

بله و هزینه های آن بسیار مقرون به صرفه است.

  • آیا با شرکت در دوره های زبان میتوان برای خانواده نیز ویزا دریافت نمود؟

خیر. برای شرکت در دوره زبان، ویزای همراه صادر نمی شود.

  • آیا یادگیری زبان مجارستانی آسان است؟

به متقاضی بستگی دارد اما باید بدانید که زبان مجارستانی، جزو 5 زبان سخت در دنیا است.

سخن پایانی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توانند در صورت تحصیل به زبان مجارستانی، از مزیت تحصیل رایگان بهره مند شوند. برخی از دانشگاه ها و موسسات موجود در مجارستان اقدام به برگزاری دوره های زبان برای دانشجویان بین المللی نموده و شرایط تحصیل دانشجویان در این کشور را تسهیل کرده اند. البته، همچنان امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های مجارستان فراهم است. 

ما در این مقاله به بررسی همه چیز درباره دوره زبان در مجارستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مجارستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

  2. سلام من میخواهم اقدام کنم ولی میگن که معدل دیپلم مهمه من معذل دیپلمم کمه پس من شانسی ندارم؟

  3. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *