صفرتا صد اخذ ویزای دانشجویی فرانسه

اگر رویای زندگی در فرانسه را دارید، باید این مژده را به شما بدهیم که اخذ ویزای دانشجویی فرانسه می تواند در کم ترین زمان ممکن و با هزینه ای کم، شما را به آرزویتان برساند. در واقع، تحصیل در فرانسه می تواند فرصتی بی نظیر برای لذت بردن از زیبایی های این کشور، تجربه زندگی در یک فرهنگ غنی اروپایی و از همه مهم تر، شانس کار در فرانسه را برایتان فراهم کند. اما بهره مندی از این فرصت استثنایی چگونه ممکن است و چه شرایطی دارد؟ ما قصد داریم تا در این مقاله، شما را با تمامی شرایط، الزامات، هزینه ها و مراحل اخذ ویزای دانشجویی در فرانسه آشنا کنیم و به مهم ترین سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم. 

پس اگر می خواهید از میزان شانس دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای خودتان مطلع شوید، به هیچ وجه خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فرانسه برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

ویزای دانشجویی فرانسه

عناوین و موضوعات این مقاله

سیستم آموزشی فرانسه در جهان مشهور است و دانشگاه های آن هرساله رتبه های بالایی را در رنکینگ جهانی کسب می کنند. فرانسه دارای 71 دانشگاه دولتی می باشد که همگی توسط دولت تامین می شوند و آموزش عالی را با قیمتی مقرون به صرفه، به دانشجویان ارائه می کنند. نکته جالب در خصوص تحصیل در فرانسه آن است که هیچ محدودیتی به لحاظ انتخاب رشته در این کشور وجود ندارد. خبر خوب برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آن است که هیچ کنکوری برای ورود به این رشته ها در فرانسه برگزار نمی شود. در نتیجه، دانشجویانی که تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در فرانسه دارند، می توانند با یکسال تحصیل در کالج های این کشور، شانس خود را برای ورود به این رشته ها امتحان کنند. بهره‌مندی از این مزایا، از طریق دریافت ویزای دانشجویی فرانسه به راحتی ممکن است.

ویزای دانشجویی فرانسه

همچنین برای متقاضیان تحصیل پزشکی در فرانسه که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه نشده اند، راهکار دیگری وجود دارد. متقاضیان می توانند ابتدا در یکی از رشته های شاخه پزشکی در مقطع لیسانس در فرانسه تحصیل خود را آغاز کرده و پس از گذشت یک سال، شانس خود را برای ورود به رشته پزشکی امتحان کنند. این تکنیک و سیستم در نظام آموزشی اروپا کمتر دیده می شود و فرانسه در این روش پیشرو است. مهم است بدانید که یکی از برجسته ترین خصوصیات دانشگاه های فرانسه آن است که هر دانشگاه واحدی مستقل جهت کار آموزی و مشاوره کاریابی برای فارغ التحصیلان خود دارد. بدین معنی که هر دانشجوی در شرف فارغ التحصیلی این امکان را دارد که وارد دوره کارآموزی شده و یا با راهنمایی دانشگاه، وارد بازار کار فرانسه شود.

انواع ویزای دانشجویی فرانسه کدامند؟

کلیه دانشجویان بین المللی باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد علاقه خود در فرانسه، با مراجعه به سفارت این کشور، درخواست ویزای دانشجویی فرانسه را ارائه کنند. انواع مختلفی از ویزای تحصیلی در فرانسه وجود دارد که بسته به طول دوره تحصیلی دانشجو در این کشور، متفاوت می باشند. ما در ادامه، انواع ویزای تحصیلی فرانسه را برایتان آورده ایم.

1- ویزای تحصیلی کوتاه مدت در فرانسه (ویزای شنگن)

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فرانسه باید توجه داشته باشند که این نوع ویزای کوتاه مدت، اصولا برای شرکت در دوره زبان در فرانسه و یا کارآموزی در این کشور مناسب است. اعتبار این نوع ویزای دانشجویی فرانسه کمتر از 90 روز است و قابل تمدید نمی باشد. آنچه متقاضیان را جذب چنین ویزایی می کند، رایگان بودن آن است.

2- ویزای تحصیلی بلندمدت در فرانسه

این نوع ویزای تحصیلی فرانسه برای متقاضیانی صادر می گردد که طول دوره تحصیل آنها در فرانسه، بیشتر از 6 ماه است. این ویزا در واقع نوعی مجوز اقامت برای دانشجویانی است که قصد دارند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در فرانسه به تحصیل بپردازند. در ضمن، این ویزا تا پایان دوره تحصیل دانشجو در فرانسه، قابل تمدید است.

3- ویزای تحصیلی فرانسه جهت شرکت در آزمون ورودی

افرادی که برای تحصیل در فرانسه، باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند، می توانند از این ویزا برای ورود به فرانسه و اقامت موقت در آن، استفاده کنند. نظام حقوقی فرانسه این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند که در صورت قبولی در آزمون ورودی، این ویزا را برای کسب اقامت یکساله یا بلند مدت تمدید کنند.

برای آنکه ویزای مناسب خود را بیابید، بهتر است ابتدا با کارشناسان مجرب در امور مهاجرتی مشورت کنید. کارشناسان باسابقه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه می باشند.

مهم ترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی فرانسه

شرایط دریافت ویزای دانشجویی فرانسه، می تواند با توجه به ملیت متقاضی، مقطع و رشته تحصیلی وی متفاوت باشد. پس توصیه می کنیم در قدم اول، به وب سایت رسمی اداره مهاجرت فرانسه مراجعه نموده و تمامی الزامات را برای رشته و مقطع تحصیلی خود مطالعه کنید. ما نیز در این قسمت، مهم ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را برایتان آورده ایم.

در درجه اول، اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در فرانسه و دریافت نامه رسمی پذیرش از دانشگاه، مهم ترین شرط جهت درخواست ویزای دانشجویی فرانسه است. شما می توانید الزامات اخذ پذیرش تحصیلی را در وب سایت دانشگاه انتخابی خود در فرانسه مطالعه کنید. از طرفی دیگر، متقاضیان باید برای دریافت ویزای دانشجویی، مدرک مهارت زبان ارائه کنند. فراموش نکنید که عدم ارائه مدرک زبان، شانس اخذ ویزا را کاهش خواهد داد. ما در قسمت بعد، به بررسی الزامات زبان جهت اخذ ویزای دانشجویی فرانسه خواهیم پرداخت.

جهت اطمینان از واجد شرایط بودن خود، توصیه می کنیم شرایط و مدارک خود را برای بررسی تخصصی به کارشناسان عالیان ویزا بسپارید. مشاوران و کارشناسان مجرب ما، درصد موفقیت شما را برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه تخمین می زنند و بهترین راهکار را به شما ارائه می کنند.

مدرک زبان لازم برای دریافت ویزای دانشجویی کشور فرانسه

همانطور که گفتیم، ارائه مدرک زبان، یکی از شروط مهم دریافت ویزای دانشجویی فرانسه است. اما مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی؟ باید بگوییم که تحصیل به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان است. پس شما می توانید برای تحصیل رایگان در فرانسه، مدرک زبان فرانسه (در دو سطح B1 یا B2) را ارائه کنید. خوشبختانه، دانشجویانی که در زبان فرانسوی مهارت کافی نداشته باشند می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند مدرک آیلتس، تافل یا PTE، به زبان انگلیسی در فرانسه تحصیل نمایند. در برخی شرایط، امکان تحصیل بدون ارائه مدرک آیلتس، با انجام مصاحبه و یا ارائه مدرک سایر آزمون های جایگزین که از طرف دانشگاه انتخابی شما اعلام می شود نیز وجود خواهد داشت.

فراموش نکنید برای آن دسته از متقاضیانی که مدرک زبان فرانسوی ندارند، دوره های یادگیری زبان فرانسوی در این کشور برگزار می شود. متقاضیان می توانند پیش از شروع ترم تحصیلی در فرانسه، در دوره زبان شرکت نمایند. البته متقاضیانی که با شرکت در دوره زبان، قصد مهاجرت به فرانسه را دارند این امکان را خواهند داشت که با مدرک A2، به این کشور ورود کرده و ادامه ارتقای سطح زبان را در داخل فرانسه و کالج های آن سپری کنند.

تمکن مالی ویزای دانشجویی فرانسه در سال 2024 چقدر است؟

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود در فرانسه و همچنین ارائه مدرک زبان، اثبات تمکن مالی، مهم ترین شرط جهت دریافت ویزای دانشجویی فرانسه است. اما منظور از اثبات تمکن مالی چیست؟ متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی، باید ثابت کنند که قادر به تامین هزینه های خود در فرانسه خواهند بود. پس این امر، با ارائه جدیدترین صورتحساب های بانکی و یا مدارک اسپانسر و حامی، امکانپذیر است.

بر اساس آنچه در وب سایت اداره مهاجرت فرانسه آورده شده است، میزان تمکن مالی لازم برای دانشجویان بین المللی در سال 2024، حدود 615 یورو در ماه می باشد. پس متقاضیان باید به ازای هر سال اقامت خود در فرانسه، 7500 یورو در حساب بانکی خود داشته باشند و مدارک اثبات آن را ارائه کنند. از طرفی دیگر، والدین متقاضی می توانند با نشان دادن منبع درآمد خود و یا ارائه صورت حساب های بانکی خود، مخارج فرزند خود را در فرانسه بر عهده بگیرند. در این روش، والدین به عنوان حامل یا اسپانسر فرزند خود در فرانسه عمل می کنند.

از آنجایی که میزان تمکن مالی لازم، هر ساله تغییر می کند، توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدام، حتما وب سایت اداره مهاجرت فرانسه را بررسی کنید و از میزان تمکن مالی، مطمئن شوید. در ضمن، فراموش نکنید که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، باید گردش حساب 6 ماهه ارائه کند. این گردش حساب، باید از طریق ارائه نامه رسمی از بانک مورد نظر، ثابت شود.

بررسی شرط سن جهت اخذ ویزای دانشجویی در فرانسه

حداقل سن لازم برای دریافت ویزای دانشجویی فرانسه، 18 سال است. این در حالیست که برای دریافت این نوع ویزای فرانسه، حداکثر سن تعیین نشده است. البته باید توجه داشته باشید که سن شما و مقطعی که برای آن درخواست می دهید، تاثیر مستقیمی بر افزایش شانس ویزای تحصیلی فرانسه دارد. این بدان معناست که اگر بیش از 30 سال سن دارید و برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه اقدام کرده اید، شانس شما برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، پایین خواهد بود. برای متقاضیان تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد نیز افراد زیر 30 سال و در مقطع دکتری نیز افراد زیر 35 سال، شانس بالاتری برای اخذ پذیرش از دانشگاه و همچنین دریافت ویزا را دارند. با این حال، این بدان معنی نمی باشد که برای سایر افراد، اخذ پذیرش و ویزا، امری محال است.

از طرفی دیگر، رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید، می تواند محدودیت سنی داشته باشد. برای مثال، متقاضیان تحصیل پزشکی در فرانسه ، باید زیر 22 سال سن داشته باشند. در غیر این صورت، شانس آنها برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، پایین می باشد. پس با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، بهتر است شرایط خود را (مانند سن، رشته و مقطع مورد علاقه) به کارشناسان مهاجرتی بسپارید تا بهترین راهکار را به شما پیشنهاد دهند.

مدارک لازم جهت درخواست ویزای دانشجویی کشور فرانسه

در حالت کلی، مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی فرانسه، می تواند با توجه به شرایط متقاضی، ملیت وی و همچنین رشته و مقطع تحصیلی درخواستی، متفاوت باشد. پس همچنان توصیه می کنیم با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت فرانسه، مدارک لازم را مطالعه کنید. 

برخی از مهم ترین مدارکی که ارائه آنها برای کلیه متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه الزامی است عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی
  • مدارک وضعیت مدنی متقاضی
  • کلیه مدارک و سوابق تحصیلی در مقاطع قبل
  • رزومه و سوابق پژوهشی متقاضی
  • چند قطعه عکس جدید با فرمت ویزا
  • نامه عدم سوپیشینه
  • نامه عدم منع تحصیل در خارج از کشور
  • نامه رسمی اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاهی در فرانسه
  • مدرک مهارت زبان
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • آدرس محل اقامت متقاضی و ارائه مدارک آن (مانند اجاره نامه یا مدارک رزرو خوابگاه دانشجویی)
  • مدارک رزرو بلیط سفر به فرانسه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک اخذ بیمه دانشجویی در فرانسه
  • مدارک پرداخت شهریه دانشگاه
  • فیش واریز هزینه ویزا
  • انگیزه نامه قوی که هدف شما از تحصیل در فرانسه را نشان دهد
  • توصیه نامه از اساتید مقاطع قبل

مراحل دریافت ویزای دانشجویی کشور فرانسه

فرآیند و مراحل درخواست ویزای دانشجویی فرانسه دشوار نمی باشد اما در صورت عدم آگاهی، می تواند شما را با چالش هایی مواجه کند. به علاوه، افزایش شانس ویزای تحصیلی فرانسه، در گرو آگاهی بسیار و اطلاع از تمامی مراحلی است که باید طی شود. ما در این قسمت، مهم ترین مراحلی که باید طی کنید را به طور خلاصه برایتان آورده ایم:

1- درباره شرایط تحصیل در کشور فرانسه و همچنین بهترین دانشگاه های فرانسه تحقیق کنید

2- دانشگاه مورد علاقه خود در فرانسه را انتخاب نموده و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از آن دانشگاه را بررسی کنید

3- مدارک تعیین شده از سوی دانشگاه انتخابی خود را جمع آوری نموده و درخواست پذیرش را ارسال نمایید

4- پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، به وب سایت رسمی سفارت فرانسه در کشور خود مراجعه کنید و شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را مطالعه کنید

5- با مراجعه به وب سایت سفارت فرانسه، وقت حضور در سفارت جهت شرکت در مصاحبه را انتخاب نمایید

6- در روز حضور در سفارت، تمامی مدارک تعیین شده را به صورت ترجمه شده به همراه داشته باشید و به آفیسر پرونده خود تحویل دهید

7- در جلسه مصاحبه شرکت نموده و به سوالات آفیسر پاسخ دهید

8- منتظر دریافت نتیجه درخواست بمانید.

9- در صورت اخذ ویزای دانشجویی، تقریبا 3 ماه فرصت خواهید داشت که به فرانسه سفر کنید.

10- در صورت دریافت ریجکتی ویزای فرانسه، دلایل ریجکتی را برطرف نموده و درخواست تجدید نظر دهید. در این مرحله، داشتن یک وکیل مجرب و آگاه به قوانین فرانسه، بسیار کمک کننده است.

اگر فکر می کنید که به تنهایی قادر به طی کردن این مراحل نخواهید بود، کافیست پرونده خود را به کارشناسان و وکلای عالیان ویزا بسپارید تا سفر تا صد این مسیر را برایتان انجام دهند.

هزینه اخذ ویزای دانشجویی کشور فرانسه در سال 2024

هزینه درخواست ویزای دانشجویی فرانسه، با توجه به نوع ویزای درخواستی، متفاوت است. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، این هزینه باید در سفارت فرانسه پرداخت شود و فیش واریز نیز به همراه سایر مدارک، تحویل آفیسر پرونده گردد. بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه ویزای فرانسه در سال 2024، هزینه اخذ ویزای شنگن فرانسه، برابر با 80 یورو است. از طرفی دیگر، هزینه اخذ ویزای تحصیلی کوتاه مدت، در حدود 60 یورو و هزینه اخذ ویزای بلندمدت فرانسه، حدود 99 یورو است. پس قبل از هرگونه اقدام، میزان هزینه دقیق را در وب سایت اداره مهاجرت فرانسه مطالعه نموده و برنامه ریزی های لازم را برای پرداخت آن داشته باشید.

بررسی فرصت استثنایی کار در فرانسه با ویزای دانشجویی

خوشبختانه بر طبق قوانین فرانسه، کلیه دارندگان ویزای تحصیلی این کشور می توانند به کار در حین تحصیل مشغول شوند. اما این مجوز، فقط برای انجام کار پاره وقت اعطا می شود و دانشجو مجاز به انجام کار تمام وقت نخواهد بود. در حالت کلی، دانشجویان در فرانسه می توانند حدود 964 ساعت در سال، به کار پاره وقت مشغول باشند. به عبارتی دیگر، میزان کار دانشجویی، باید 60% از حداکثر ساعات کاری مجاز در فرانسه باشد.

انجام کار دانشجویی در حین تحصیل، به دانشجویان کمک می کند تا بسیاری از هزینه های خود را در فرانسه تامین کنند. از طرفی دیگر، آنها برای ورود به بازار کار فرانسه در آینده، تجربه کسب می کنند. و نکته مهم تر آن است که امکان یادگیری زبان فرانسوی، از طریق کار و ارتباط با مردم محلی نیز فراهم می شود. پس از این فرصت بی نظیر غافل نشوید.

ویزای دانشجویی فرانسه

برترین دانشگاه های فرانسه بر اساس رنکینگ جهانی

شما باید قبل از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی، به خوبی درباره دانشگاه های فرانسه تحقیق کنید و بهترین آنها را هم به لحاظ کیفیت آموزش و هم به لحاظ پایین بودن هزینه ها، بیابید. خوشبختانه سیستم آموزشی در دانشگاه های فرانسه بسیار با کیفیت است و اکثر دانشگاه های فرانسه در رنکینگ جهانی دارای رتبه بالا هستند.

برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه آشنا شویم:

QS ranking 2024موسسه آموزش عالی
24PSL University
61Ecole Polytechnique
59Sorbonne Unniversity
138CentralSupelec
319Sciences Po
192Ecole des ponts ParisTech
سؤالات متداول
  • هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟

معمولا میزان شهریه در مقطع کارشناسی کمتر از 200 یورو، در مقطع کارشناسی ارشد 259 یورو و در مقطع دکتری حدود 393 یورو خواهد بود. شهریه دانشگاه های خصوصی فرانسه نیز از سالی 8000 الی 12000 یورو می باشد و گاهی ممکن است شهریه این دانشگاه ها از 12000 یورو نیز بیشتر باشد.

  • شانس دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای دانشجویان ایرانی چقدر است؟

بر اساس آمار ارائه شده، شانس ویزای تحصیلی فرانسه برای دانشجویان بین المللی، بیش از 80% است. برای آنکه شما هم با میزن شانس خود آشنا شوید، همین حالا با شماره های موسسه تماس بگیرید.

  • آیا برای تحصیل در فرانسه ارائه مدرک اثبات تمکن مالی ضروری است؟

بله. دانشجویان باید برای اخذ ویزای دانشجویی فرانسه ، هزینه یک سال زندگی در این کشور را در حساب بانکی خود داشته و مدارک اثبات آن را ارائه نمایند. البته دارندگان بورسیه تحصیلی فرانسه، از ارائه مدارک تمکن مالی معاف هستند.

  • آیا افراد متاهل می توانند با اخذ ویزای دانشجویی فرانسه ، خانواده خود را نیز به این کشور ببرند؟

تحت برخی شرایط بله. معمولا در مقطع لیسانس این امکان وجود ندارد اما برای مقاطع بالاتر، مانند کارشناسی ارشد و دکتری، امکان اخذ ویزای همراه فرانسه مقدور می باشد.

  • آیا ویزای تحصیلی فرانسه از نوع شنگن است؟

بله. دارندگان ویزای تحصیلی فرانسه می توانند به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا سفر نموده و تا سقف 90 روز در این منطقه اقامت داشته باشند.

  • میزان بیمه دانشجویی در فرانسه چقدر باید باشد؟

بیمه ای که دریافت می کنید، باید هزینه های درمان شما را تا سقف 30000 یورو پوشش دهد.

سخن پایانی

اخذ ویزای دانشجویی فرانسه به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که در یک کشور زیبا، آرام و دارای فرهنگ غنی، به تحصیل بپردازند و خود را برای ساختن آینده ای درخشان، آماده کنند. با توجه به آنکه فرآیند درخواست ویزای تحصیلی فرانسه تقریبا آسان است، اما شما باید قبل از هر اقدام، تصمیم خود را از جنبه های مختلف بسنجید و با خیالی آسوده در این مسیر قدم بردارید. با توجه به اهمیت این امر، ما در این مقاله، همه چیز را درباره ویزای دانشجویی کشور فرانسه شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

هدف گروه مهاجرتی عالیان ویزا، فقط ورود شما به کشور مقصد نیست، بلکه ما به آینده درخشان شما می اندیشیم. تیم عالیان ویزا در تلاش است تا موانع را از پیش روی متقاضیان بردارد و کمک کند تا هر متقاضی با هر نوع سطح تحصیلات و توان مالی، در یک کشور پیشرفته به موفقیت های بزرگ برسد. تنها کافیست بر سال ها تجربه موفق ما اعتماد نموده و آینده خود را در دستان ما بگذارید. عالیان ویزا می تواند در کمترین زمان و با کمترین هزینه، پیشرفت شما را در کشور رویاهایتان محقق کند. پس همین حالا با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و راهنمایی های مفید دریافت کنید. منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *