سریعترین روش اخذ اقامت کانادا

ساده ترین راه جهت دریافت اقامت کانادا به شدت به شرایط متقاضی بستگی دارد. علاوه بر این، به اولویت ها و اهدافی که برای خود تعیین کرده اید نیز بستگی دارد. راه های مختلفی برای دریافت سریع و آسان اقامت کانادا وجود دارد. به دلیل جمعیت کم در کانادا، چندین شیوه و برنامه مهاجرت توسط دولت برای مهاجران باز شده است. دولت کانادا به اتباع خارجی برای مهاجرت بدون دردسر به کانادا کمک کرده و قوانین و الزامات مهاجرتی را تسهیل نموده است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سریعترین روش اخذ اقامت کانادا بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال یافتن راهی جهت مهاجرت به کانادا هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور کانادا گردآوری شده است.

اخذ اقامت کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اقامت کانادا چیست و دریافت آن چه مزایایی دارد؟
  • برترین و سریعترین روشهای اخذ اقامت کانادا

اقامت دائم کانادا ، مجوزیست که به دارنده ی آن اجازه میدهد به طور دائم در کانادا بماند. این اقامت، درست مانند گرین کارت برای ایالات متحده است. پس از دریافت ویزای اولیه، شما وارد کانادا شده و  اقامت دائم کانادا را دریافت مینمایید. جهت اخذ اقامت کانادا باید حداقل 18 سال سن داشته باشید و اگر فرزندتان زیر 21 سال باشد، می توانید برای وی نیز درخواست دهید. به عنوان یک مقیم دائم کانادا، با پرداخت منظم مالیات و رعایت قانون، شما مجاز به انجام موارد زیر هستید:

  • شما می توانید تقریبا تمام مزایای اجتماعی و قانونی که یک شهروند کانادایی دارد را با این نوع اقامت دائم دریافت نمایید. در واقع، تنها تفاوت شما با کسی که پاسپورت کانادا را دارد آن است که شما نمیتوانید در انتخابات سیاسی این کشور نظر و رای دهید.
  • شما می توانید در هر نقطه از کانادا زندگی، تحصیل یا کار کنید.
  • شما تحت قوانین کانادا و منشور حقوق و آزادی های کانادا از حمایت برخوردار می شوید.
  • در صورت واجد شرایط بودن، می توانید برای دریافت شهروندی کانادا اقدام کنید.
اخذ اقامت کانادا

برترین و سریعترین روشهای اخذ اقامت کانادا

  1. برنامه اکسپرس انتری (express entry program)

از زمانی که سیستم اکسپرس انتری در سال 2015 معرفی شد، به لطف فرآیندهای مهاجرت آسان آن، به یک جریان مهاجرتی بسیار محبوب تبدیل شده است. همچنین این روش، سریعترین راه برای کارگران ماهر جهت مهاجرت به کانادا، زیر شش ماه است. از این رو، به عنوان ساده ترین راه برای دریافت اقامت دائم (PR) کانادا در نظر گرفته می شود. این نوع مهاجرت، از طریق فرآیند ارزیابی امتیاز محور، با استفاده از ابزار سیستم رتبه بندی جامع (CRS) انجام می شود. این ابزار، امتیاز داوطلب را بر اساس فاکتورهای کلیدی مانند سن، صلاحیت زبان، تجربه کاری و تحصیلات و غیره محاسبه می کند. امتیاز مورد قبول، توسط نهاد IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) تعیین می شود. متقاضیانی که امتیاز مورد نظر را کسب کنند، برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا، در نظر گرفته می شوند و ITA (دعوت به درخواست) برای آنها صادر می شود. برنامه اکسپرس انتری در بین مردم به عنوان ساده ترین راه مهاجرت به کانادا شناخته می شود. اخیراً امتیاز قرعه کشی اکسپرس انتری در 6 جولای 2022 اعلام شد که امتیاز آن 557 بود. پس از کسب امتیاز، داوطلب می تواند به راحتی روند دریافت ویزای کانادا را شروع کند. سه زیر مجموعه برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس انتری وجود دارد.

  • برنامه کارگران ماهر فدرال Federal Skilled Workers Program)(FSWP))
  • برنامه تجارت ماهر فدرال Federal Skilled Trades Program)(FSTP))
  • گروه تجربه و مهارت کانادا Canadian Experience Class)(CEC))
  1. برنامه نامزدهای استانی (PNP)

برنامه نامزد استانی برای کسانی است که نتوانستند شرایط برنامه اکسپرس انتری را برآورده کرده و از آن طریق اقدام نمایند. PNP کانادا ساده ترین راه برای مهاجرت به این کشور است. کانادا به استان های خود این حق را می دهد که بر اساس شغل مورد تقاضا و نیاز بازار کار در آن استان، افراد ماهر را دعوت کرده و آنها را برای مهاجرت به کشور معرفی کنند. به طور عمده، دو راه برای رسیدن به نامزدی استانی وجود دارد. در هر صورت، داوطلب می تواند از روشهای اکسپرس انتری کانادا استفاده کند، یا می تواند مستقیماً برای انتخاب به استان درخواست دهد. استان های مختلف، شرایط متفاوتی دارند. پس از انتخاب، نامزد، واجد شرایط دریافت 600 امتیاز جایزه نامزدی استانی است. گزینه های محبوب مهاجرت از طریق برنامه نامزدی استانی (PNP) عبارتند از:

  • برنامه نامزد مهاجرت انتاریو (OINP)
  • برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان (SINP)
  • نوا اسکوشیا PNP
  • برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک
  • برنامه نامزد مهاجرت آلبرتا (AINP)
  • برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)
  • برنامه نامزدهای استانی منیتوبا (MPNP)
  • برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEIPN)
  1. برنامه سرمایه گذار تجاری

اگر پول و سرمایه کافی دارید، از این روش، اخذ اقامت کانادا بسیار آسان است. این دسته برای صاحبان مشاغل و مدیران تجاری در کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی یک تجارت در کانادا هستند مناسب است. برای این کار، می توانید از طریق ویزای استارت آپ یا برنامه های مهاجرت تجاری استانی اقدام کنید. برخی از برنامه های نامزد استانی، که به شما کمک میکند به راحتی از طریق سرمایه گذاری در کانادا اقامت دائم این کشور را به دست آورید عبارتند از:

  • برنامه نامزد مهاجرت انتاریو (OINP) – دسته کسب و کار – جریان شرکتی
  • جریان سرمایه گذار کسب و کار مانیتوبا

شما می توانید یک ویزای استارت آپ دریافت کنید که به شما کمک می کند تا یک کسب و کار را با حداقل سرمایه 200000 دلار کانادا، برای سرمایه گذاری در یک صندوق سرمایه گذاری مشخص شده در کانادا، راه اندازی کنید.

  1. اخذ پیشنهاد شغلی در کانادا و دریافت مجوز کار

اگر فردی ماهر و متخصص هستید و پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی دریافت کرده اید، می توانید این دسته بندی را به عنوان یک گزینه معتبر برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا انتخاب کنید. دولت کانادا مشتاق است که کارفرما را وادار به استخدام افراد محلی منطقه کند. بنابراین، مسئولیت اثبات نیاز به موقعیت شغلی بر عهده کارفرما و شما است. کارفرما باید درخواست ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را به Employment in Social Development of Canada (ESDC) برای حمایت از پرونده شما ارسال کند. علاوه بر این، باید ثابت کنید که با ارائه مدرکی دال بر تحصیل و تجربه کاری خود، به رونق اقتصاد کانادا کمک خواهید کرد. توجه داشته باشید که شما تنها برای کار با کارفرمای مذکور، مجوز کار در کانادا دریافت کرده اید و اگر بخواهید کارفرما یا موقعیت کاری را تغییر دهید، باید درخواست شما توسط مقامات تایید شود.

  1. اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کانادا دارای یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا، با رشته های تحصیلی متنوع و جهت گیری عملی برای هر رشته است. از این رو، یکی از اولویت ها برای مهاجرت به این کشور است. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی باید از یک دانشگاه در کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در صورت یافتن شغل و دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما، میتوانند جهت اخذ اقامت کانادا، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

  1. اخذ ویزای بازدید کننده

اگرچه این روش، راهی برای دریافت اقامت دائمی کانادا نیست، اما یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت اقامت کوتاه مدت کانادا میباشد. ویزای توریستی یا بازدیدکننده کانادا دو نوع است: ویزای یکبار ورود و چند بار ورود که حداکثر برای مدت شش ماه اعطا می شود. متقاضی باید از سلامت کامل برخوردار باشد، پاسپورت معتبر و منابع مالی کافی برای پرداخت هزینه های خود و خانواده اش داشته باشد. متقاضی همچنین می تواند به صورت آنلاین برای ویزای بازدید کننده اقدام کند.

اخذ اقامت کانادا
سؤالات متداول
  • مدارک موردنیاز جهت اخذ اقامت کانادا چیست؟

قطعا مدارک موردنیاز، با توجه به شرایط و روش مهاجرتی شما، متفاوت خواهد بود. اما مهمترین مدارک موردنیاز عبارتنداز:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک مهارت زبان
  • اگر از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال اقدام میکنید، ارائه ارزیابی مدرک تحصیلی شما (ECA) لازم است
  • تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود و خانواده در کانادا
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، سند ازدواج، سند طلاق و غیره
  • اسناد استخدام مانند نامه پیشنهاد شغلی، نامه مرجع، فیش حقوقی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم سوپیشینه
  • آیا با اخذ اقامت کانادا، از حقوقی برابر با حقوق شهروندان کانادا برخوردار خواهیم شد؟

تقریبا بله. دارندگان اقامت دائم کانادا تنها قادر نخواهند بود جهت تعیین یک پست سیاسی مهم رای داده و یا خود، یک شغل و پست امنیتی مهم در کانادا داشته باشند. سایر حقوق، برابر خواهد بود.

  • آیا با حمایت و اسپانسری اعضای خانواده خود در کانادا، میتوان اقامت دریافت کرد؟

بله. اگر خانواده نزدیکی در کانادا دارید، مانند همسر، والدین، یا فرزندانی که مقیم دائم یا شهروند کانادا هستند، می توانید برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

دولت کانادا همواره از ورود مهاجران استقبال کرده و شرایط مهاجرت را تسهیل نموده است. راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد. هر یک از این برنامه ها، شرایط و نیازمندی های متفاوتی دارند. ما در این مقاله به بررسی سریعترین روش اخذ اقامت کانادا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به فراهم شدن شرایط شما مخاطب عزیز جهت مهاجرت به کانادا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور کانادا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *