مهم ترین نکات در اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

مهاجرت تحصیلی برای کسانی که قصد دارند به صورت مقرون به صرفه و با هزینه ای کم به کشوری دیگری مهاجرت نمایند یکی از محبوب ترین روش های مهاجرتی می باشد. کشور فنلاند، هشتمین کشور پهناور اروپا، با دارا بودن برترین سیستم آموزشی و دانشگاهی، هر ساله دانشجویان بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. فنلاند یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که از نظر کیفیت زندگی اجتماعی و شادی مردم خود همواره در صدر قرار داشته است. در مورد هزینه تحصیل در فنلاند دو جنبه متفاوت وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اول از همه شهریه دانشگاه و هزینه های مربوط به تحصیل است. دوم اینکه اگر دانشجوی کشوری غیر از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، باید هزینه زندگی روزانه را نیز در نظر بگیرید.

اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

 برنامه ریزی بودجه برای تحصیل در فنلاند بخش مهمی از آمادگی برای سفر به این کشور می باشد. از آنجایی که دانشگاه های فنلاند طیف گسترده ای از گزینه های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می نمایند، دانشجویان می توانند با هزینه ای کم و مقرون به صرفه، در این کشور اروپایی به تحصیل بپردازند.  ما در این مقاله سعی بر ان داریم تا به بررسی مهم ترین نکات در اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل و یا اخذ بورسیه تحصیلی در فنلاند را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشورفنلاند گردآوری شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بورسیه تحصیلی فنلاند چیست؟
  • مدارک و شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند
  • بورسیه تحصیلی فنلاند در مقاطع مختلف و شرایط آن
  • معروف ترین بورسیه های تحصیلی فنلاند و شرایط آن

بورسیه تحصیلی فنلاند چیست؟

بورسیه تحصیلی نوعی کمک هزینه مالی است که از سوی دانشگاه به منظور پیشرفت تحصیلی دانشجویان به آنان اعطا می شود. بورسیه ها معمولا بر اساس معیارهایی مانند عملکرد تحصیلی، رشته تحصیلی، کشور مبدا و یا هر هدف دیگری که توسط دانشگاه و یا اهداکننده بورسیه تشخیص داده شود، به دانشجویان اعطا می شود. بسیاری از دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان بین المللی ورودی که ملزم به پرداخت شهریه هستند، برنامه های بورسیه تحصیلی ارائه می نمایند و حتی در برخی موارد، نهادهای دولتی و غیردولتی، از جمله موسسات خیریه آموزشی، به تعدادی از دانش آموزانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، کمک مالی می کنند. متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند باید توجه داشته باشند که مهم ترین نکته برای گرفتن بورسیه، داشتن یک رزومه علمی قوی است.

اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

معدل بالا، سطح زبان خوب و همچنین فعالیت هایی مانند ثبت اختراع یا مقالات علمی، همگی تاثیر زیادی در گرفتن بورسیه دارند. از آنجایی که تعداد بورسیه ها محدود و رقابت برای اخذ آن زیاد است، شما باید تحقیقات خود را زودتر آغاز کنید. برای دریافت برخی بورسیه ها لازم است یک سال قبل از شروع دوره تحصیلی درخواست دهید. اگرچه ممکن است فرآیند دریافت بورسیه سخت باشد، اما چند روز کار و تحقیق بالقوه برای یافتن بهترین بورسیه و اقدام برای اخذ آن می تواند منجر به کاهش هزینه های تحصیل شما در فنلاند شود. بسیاری از دانش‌آموزان اغلب فکر می ‌کنند فرصت و یا شانسی برای دریافت بورسیه ندارند، بنابراین دریافت‌کنندگان بورسیه های تحصیلی معمولاً دانشجویانی هستند که مایلند با پشتکار، زمان و تلاش  زیادی را برای اخذ بورسیه صرف کنند. ضمنا استفاده از یک وکیل مهاجرتی خوب می تواند در فرآیند یافتن بورسیه، به متقاضیان کمک شایانی کند. کارشناسان و متخصصان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص به متقاضیان عزیز می باشند.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

فرآیند ارسال مدارک همواره یکی از مهمترین مراحل مهاجرت است. در خصوص اخذ ویزای تحصیلی فنلاند نیز، مرحله ارسال مدارک و مشخصات متقاضی به همراه نامه پذیرش از دانشگاه یا مرکز آموزشی به سفارت فنلاند، از مهم ترین مراحل بوده و در صورتی که به دقت انجام شده و توسط سفارت تایید گردد، ویزای فنلاند برای متقاضی صادرمی شود. پس لازم است متقاضیان به دقت شرایط اخذ بورسیه را مطالعه کرده و مدارک مورد نیاز را در اختیار دانشگاه مورد نظر قرار دهند. مهم ترین مدارک برای اخذ بورسیه از دانشگاه عبارتنداز:

  • عکس پرسنلی با فرمت پاسپورت
  • ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه رزومه و سوابق علمی یا تحقیقاتی
  • ارائه مقالات ISI
  • تکمیل فرم درخواست بورسیه تحصیلی به زبان فنلاندی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت معتبر با ترجمه انگلیسی یا فنلاندی
اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

همانطور که گفته شد پس از درخواست پذیرش از دانشگاه، کالج یا مرکز آموزشی برای درخواست بورسیه تحصیل، متقاضیان باید برای ورود به فنلاند ویزا دریافت کنند. به عبارت ساده تر، مراکز دانشگاهی به طور علمی واجد شرایط بودن متقاضی را ارزیابی کرده و از این که آیا فرد متقاضی ارزش سرمایه گذاری و زمان صرف شده را دارد یا خیر اطمینان حاصل می کنند. ضمنا، تایید متقاضی به لحاظ امنیتی، مالی، هویتی و حتی اعتبار مدارک او توسط سفارت و دولت فنلاند، برای دانشگاه حائز اهمیت خواهد بود. مزیت ویزای دانشجویی فنلاند این است که شانس اخذ ویزای تحصیلی برای ایرانیان در صورت داشتن شرایط بالای 80 یا 90 درصد است. لازم به ذکر است که بهتر است قبل از هر اقدامی با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید، زیرا اگر فردی به هر دلیلی از سوی دولت این کشور رد شود، درخواست مجدد کمی پیچیده تر خواهد شد. بنابراین می توانید قبل از هر اقدامی با کارشناسان مجرب عالیان ویزا مشاوره دریافت کرده تا از عواقب ناخواسته جلوگیری کنید. مدت زمان ویزای دانشجویی برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن یک سال است و پس از پایان اعتبار، قابل تمدید است.

بورسیه تحصیلی فنلاند در مقاطع مختلف و شرایط آن

  • مقطع کارشناسی

امکان تحصیل در مقطع کارشناسی به دو زبان انگلیسی و فنلاندی امکان پذیر بوده و حتی تحصیل به زبان فنلاندی، رایگان می باشد. طول دوره تحصیل کارشناسی 4 سال است اما باید بدانید که بورسیه های تحصیلی ارائه شده در این مقطع محدودتر از سایر مقاطع می باشد. معروف ترین بورسیه برای تحصیل کارشناسی در فنلاند از سوی دانشگاه Tampere ارائه می شود که در حدود 7000 یورو از دانشجویان حمایت مالی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی، می توانید با کارشناسان و متخصصان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معمولا 2 تا 3 سال به طول می انجامد و داشتن مدرک لیسانس از الزامات تحصیل در این مقطع است. بورسیه های بسیاری در این مقطع به دانشجویان ارائه می شود که داشتن معدل بالا در مقطع کارشناسی، مقالات چاپی معتبر و نمره آیلتس حداقل 6.5، تاثیر زیادی در اخذ آن خواهد داشت. دانشگاه های معروفی همچون Helsinki و Aalto، بهترین بورسیه ها را به متقاضیان واجد شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند اهدا کرده و با کمک هزینه هایی در حدود 10000 تا 16000 یورو، از دانشجویان حمایت می کنند.

  • مقطع دکتری

ارائه بورسیه های تحصیلی در این مقطع بیشتر از سایر مقاطع بوده و کمک هزینه های تحقیقاتی بسیاری به دانشجویان دکتری در فنلاند اهدا می شود. طول دوره تحصیل و یا تحقیق در این مقطع بین 3 تا 5 سال است. از شرایط لازم جهت اخذ بورسیه دکتری در فنلاند، داشتن رزومه علمی قوی، مقالات چایی در ژورنال های بین المللی و نمره آیلتس 7 به بالا می باشد. اکثر این بورسیه ها معمولا ماهیانه مبلغی در حدود 1500-1600 یورو کمک هزینه در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

معروف ترین بورسیه های تحصیلی فنلاند و شرایط آن
نام دانشگاهمدت زمان بورسیهارزش بورسیه های ارائه شده مهلت درخواست
دانشگاه Helsinki2 سال10.000 یورو+شهریه دانشگاه 10.000 یورو12 ژانویه
دانشگاه Tempere2 سال

50%تا 100% شهریه دانشگاه

100%شهریه دانشگاه+ 7000 یورو در سال برای هزینه زندگی

17 ژانویه
دانشگاه Oulu1 سال10% تا 40% شهریه دانشگاه24 ژانویه
دانشگاه Aaltoبسته به رشته تحصیلی متفاوت است

بورسیه طلایی و نقره ای: 16000 یورو+ 2عدد 8000 یورو درهرسال تحصیلی 

بورسیه برنز: 8000 یورو+ 2 عدد 4000 یورو در هر سال تحصیلی

15 فوریه
بورسیه تحقیقاتی مقطع دکتری در مرکز UNU-WIDER3 ماههزینه سفر+بیمه درمانی+1600 یورو در ماه31 مارچ و 30 سپتامبر
بورسیه دولتی فنلاند  Pool Programme3 تا 9 ماهماهانه 1500 یورو15 فوریه
بورسیه CIMO مقطع دکتری3 تا 12 ماهماهیانه 1500 یوروتاریخ مشخصی ندارد و همیشه قابل درخواست است
بورسیه EDUFI در مقطع دکتری3 تا 12 ماهماهیانه 1500 یوروتاریخ مشخصی ندارد و همیشه قابل درخواست است
بورسیه دانشگاه Turku مقطع Postdoctoral5 سالحقوق ماهیانه به ارزش تقریبا 3000 یورو15 مارچ
سؤالات متداول
  • کدام دانشگاه فنلاند بیشترین بورسیه تحصیلی را ارائه می کند؟

اکثر دانشگاه های معتبر فنلاند بورسیه تحصیلی اعلام می کنند اما در این میان، دانشگاه Tampere،   Helsinki و Aalto، معتبرترین دانشگاه ها برای اخذ بورسیه می باشند.

  • آیا اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند بدون مدرک زبان ممکن است؟

معمولا خیر. تحصیل در این کشور به زبان فنلاندی و انگلیسی امکان پذیر است و حتی تحصیل به زبان فنلاندی رایگان می باشد. از نکات مثبت تحصیل در فنلاند آن است که همزمان با تحصیل به زبان انگلیسی، دوره های یادگیری زبان فنلاندی نیز معمولا به طور رایگان برگزار می شود. برای اخذ بورسیه و تحصیل به زبان انگلیسی، ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 ضروری می باشد.

  • آیا با معدل پایین می توان بورسیه تحصیلی فنلاند را دریافت کرد؟

خیر. داشتن معدل بالا و سابقه علمی قوی، از الزامات اخذ بورسیه می باشد.

سخن پایانی

فنلاند که از جمله برترین کشورهای دانشجوپذیر در اروپا می باشد، یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی را به دانشجویان جهان ارائه می دهد. دانشگاه های این کشور برای جذب دانشجویان و محققان با رزومه علمی قوی، بورسیه های تحصیلی فراوانی را هم به زبان فنلاندی و هم به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان قرار می دهند تا از دانش و علم آنان جهت پیشرفت کشور استفاده کنند. دانشجویان نیز میتوانند با اخذ این بورسیه ها کاهش چشمگیری در هزینه های تحصیل و زندگی خود در فنلاند داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات در اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند پرداختیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در این کشور و دریافت بورسیه را دارید، توصیه می کنیم حتما جهت اخذ اطلاعات به روز در باب قوانین مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *