سریعترین راه اخذ پاسپورت استرالیا

سیستم مهاجرتی استرالیا برخلاف کشورهایی همچون ژاپن، اتریش و لهستان اجازه دو تابعیتی بودن را به شهروندان خود می‌دهد. به همین جهت بسیاری از افرادی که قصد تغییر اساسی در روند زندگی، تحصیل و کار خود و خانواده‌شان را دارند، مشتاق به اخذ پاسپورت استرالیا هستند.

اگر شما هم مشتاق به دریافت شهروندی استرالیا هستید باید بدانید که مسیر پیش روی شما زمان بر و طولانی خواهد بود. شما باید مراحل اخذ ویزای موقت استرالیا، اخذ اقامت دائم، اخذ تابعیت پس از 4 سال اقامت دائم در استرالیا را سپری کنید. همچنین باید در آزمون شهروندی استرالیا نمره قبولی بگیرید. همان‌طور که می‌بینید قوانین مهاجرت استرالیا پیچیده و کاملاً مبتنی بر شایستگی است. بااین‌حال اگر شما مهارت و بودجه کافی داشته باشید، می‌توانید برای اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا اقدام و پس از 4 سال زندگی در این کشور، تابعیت و شهروندی استرالیا را دریافت کنید. ما در این مقاله به معرفی انواع ویزای اقامت دائم استرالیا و روند اخذ شهروندی پس از آن می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور استرالیا، گردآوری‌شده است.

اخذ پاسپورت استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • منظور از اقامت دائم استرالیا چیست؟
  • روش های اخذ اقامت دائم و شهروندی استرالیا
  • شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم استرالیا
  • نحوه دریافت شهروندی استرالیا
  • مراحل دریافت پاسپورت استرالیایی
  • سریع ترین راه اخذ تابعیت و شهروندی استرالیا چیست؟

برای اخذ شهروندی و پاسپورت استرالیا ابتدا باید ویزای اقامت دائم این کشور را دریافت و 4 سال در این کشور زندگی کنید.  ویزای اقامت دائم به شما این امکان را می‌دهد تا اعضای خانواده‌تان را با خود به استرالیا بیاورید، در این کشور کار کنید، تا سن 18 سالگی از تحصیل رایگان فرزندانتان برخوردار شوید و از بیمه درمانی و مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای این کشور بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید با حمایت مالی از خویشاوندان خود آن‌ها را به استرالیا بیاورید. همچنین با اخذ شهروندی و پاسپورت استرالیا می‌توانید بدون ویزا به 183 کشور از جمله منطقه شینگن سفر کنید. اما چطور باید ویزای اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید؟

اخذ پاسپورت استرالیا

روش های اخذ اقامت دائم و شهروندی استرالیا

خوشبختانه روش‌های زیادی برای اخذ ویزای دائم و سپس اخذ پاسپورت استرالیا وجود دارد که بسته به شرایط و موقعیت خودتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

1.     اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

اگر همسر شما شهروند استرالیا، مقیم دائم استرالیا، یا شهروند نیوزلند باشد، مسیر شما برای اخذ ویزا بسیار سریع‌تر از سایرین خواهد بود. شما ابتدا باید برای اخذ ویزای همراه موقت درخواست دهید که به شما اجازه می‌دهد تا همراه با شریک زندگی‌تان در استرالیا زندگی کنید. حتی اگر قصد ازدواج با یک استرالیایی را دارید می‌توانید برای اخذ ویزای ازدواج احتمالی درخواست بدهید.

برای درخواست هر یک از این ویزاها، باید با یک شهروند استرالیایی، مقیم یا شهروند نیوزلند ازدواج کرده باشید یا با آن رابطه واقعی داشته باشید. استرالیا یک رابطه واقعی را به‌عنوان یک رابطه متعهد و تک همسری تعریف می‌کند که بیش از 12 ماه طول می‌کشد که در آن هر دو شریک به طور دائم با هم زندگی می‌کنند. اگر رابطه شما در میانه فرایند ویزا به پایان رسید، باید فوراً با اداره مهاجرت تماس بگیرید. اگر شرایطی مانند خشونت خانگی علت جدایی شما باشد، ممکن است همچنان واجد شرایط دریافت ویزا باشید.

2.     ویزای اقامت دائم خانوادگی

این ویزا برای افراد زیر می‌شود:

  • شرکا، فرزندان، والدین یا بستگان وابسته یک شهروند استرالیایی، مقیم دائم استرالیا یا شهروند نیوزلند واجد شرایط
  • کودکانی که در خارج از استرالیا به فرزندی گرفته می‌شوند یا در حال پذیرش هستند.
  • افرادی که برای مراقبت طولانی‌مدت از یکی از بستگان نزدیک خود که مقیم استرالیا است، به استرالیا می‌آیند.

3.     اقامت استرالیا از طریق تعطیلات کاری

اگر بین 18 تا 30 سال سن دارید و همسر و فرزند ندارید، با ویزای کار و تعطیلات می‌توانید تعطیلات طولانی در استرالیا داشته باشید و برای تأمین هزینه سفر خود در آنجا کار کنید. ویزای اولیه شما 12 ماهه صادر می‌شود و برای 2 سال می‌توانید آن را تمدید کنید. بااین‌حال، برای واجد شرایط بودن برای دومین ویزای کار و تعطیلات، باید سه ماه را در یک منطقه روستایی کار کنید. باید مطمئن باشید که تمام شرایط درخواست، مانند ارزیابی سلامت و داشتن 5000 دلار استرالیا را برآورده می‌کنید. همچنین برای اولین 37000 دلار استرالیا که به دست می‌آورید باید 15 درصد نرخ مالیات بپردازید.

4.     ویزاهای اقامت دائم تجاری یا سرمایه‌گذاری استرالیا

استرالیا امکان اخذ ویزای اقامت دائم و شهروندی خود را برای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در اقتصاد استرالیا هستند فراهم می‌کند. اما فقط به این دلیل که این فرصت وجود دارد، به این معنی نیست که فرایند سرمایه‌گذاری در این کشور آسان است. به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، چند گزینه مختلف برای شما وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید:

1.     ویزای سرمایه‌گذاری (زیر کلاس 891)

برای دریافت این ویزا، باید یک سرمایه‌گذاری 1.5 میلیون دلاری استرالیا در طول چهار سال داشته باشید، حداقل دو سال از چهار سال گذشته در استرالیا زندگی کرده باشید و قبلاً ویزای موقت سرمایه‌گذاری (زیر کلاس 162) داشته باشید که متأسفانه در حال حاضر امکان درخواست برای ویزای موقت سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

2.     ویزای سرمایه‌گذار تحت حمایت ایالتی یا سرزمینی (زیر کلاس 893)

برای واجد شرایط بودن، باید از یک ایالت یا قلمرو حمایت مالی دریافت کنید و شما یا شریکتان باید حداقل 750,000 دلار استرالیا را در طول چهار سال به‌منظور دریافت ویزای سرمایه‌گذار تحت حمایت ایالتی یا سرزمینی (موقت) (زیر طبقه 165) داشته باشید. باز هم متأسفانه ویزای 165 در حال حاضر برای درخواست‌ها باز نیست.

3.     ویزاهای نوآوری تجاری و سرمایه‌گذاری (زیر کلاس 188)

برای کسانی که ویزای تجاری موقت ندارند و نمی‌توانند از روش‌های بالا اقدام کنند، ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری موقت (زیر کلاس 188) گزینه بهتری است. این ویزا به شما امکان می‌دهد بسته به نوآوری یا جریان سرمایه‌گذاری که انتخاب می‌کنید بین 4 تا 8 سال در استرالیا زندگی کنید.

درحالی‌که ویزای موقت دارید، ممکن است بتوانید برای ویزای نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری (دائمی) (زیر کلاس 888) درخواست دهید که به شما اقامت دائم استرالیا را می‌دهد و مسیر را برای شهروندی و اخذ پاسپورت استرالیا باز می‌کند. اما ابتدا باید مراحل سخت و پیچیده اخذ ویزای موقت را طی کنید. شما نمی‌توانید ویزای موقت بدون تأیید شدن توسط دولت درخواست دهید. برای اخذ تأییدیه باید یک بیزینس پلن قوی داشته باشید و مبالغ هنگفتی را در حداقل به مدت 3 تا 5 سال در استرالیا سرمایه‌گذاری کنید.

5.     ویزای اقامت دائم کاری

اگر مهارت‌های بسیار بالایی در حوزه کاری خودتان داشته باشید و بتوانید از یک کارفرمای استرالیایی پیشنهاد کار دریافت کنید، این ویزا که با نام طرح نامزدی کارفرما (زیر کلاس 186) شناخته می‌شود، مناسب شما است. در این ویزا کارفرما باید حمایت مالی شما را برعهده بگیرد. پس از اینکه کارفرما برای شما پیشنهاد کار ارسال کرد، شش ماه فرصت دارید تا برای اخذ ویزای اقامت موقت، ورود به استرالیا و توافق نهایی با کارفرما اقدام کنید.

6.     ویزای استعدادهای جهانی

ویزای استعدادهای جهانی اقامت دائم را برای افرادی فراهم می‌کند که استعدادهای برجسته و شناخته شده بین‌المللی در حوزه ورزش، دانشگاه و امور تحقیقاتی، هنر و یا در حرفه و مهارت خود هستند. برای اخذ این نوع ویزا، شما باید توسط یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم، شهروند نیوزیلند یا سازمان استرالیایی که در سطح ملی به رسمیت شناخته شده و مورد احترام است، تأیید شوید.

شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم استرالیا

اگر واجد شرایط دریافت یکی از ویزاهای بالا هستید و قصد اخذ اقامت دائم استرالیا را دارید باید شرایط و الزامات زیر را رعایت کنید:

  • سن شما باید کمتر از 45 سال باشد
  • در سیستم محاسبه امتیاز مهاجران استرالیا حداقل 65 امتیاز بگیرید.
  • نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی کسب کنید.
  • شغل شما در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا باشد.
  • مهارت‌های شغلی و تحصیلی خود را با ارائه سوابق و رزومه‌تان اثبات کنید.
  • سلامت روانی و عدم سوءسابقه خود را اثبات کنید.
  • تمکن مالی خود را برای حمایت از خودتان و خانواده‌تان اثبات کنید.

نحوه دریافت شهروندی استرالیا

پس از اخذ اقامت دائم استرالیا، باید در واقع به مدت چهار سال قبل از درخواست شهروندی در استرالیا زندگی کنید. یک سال از این چهار سال باید به‌عنوان مقیم دائم در استرالیا باشید. سه سال دیگر از این 4 سال، می‌تواند دوران دانشجویی شما باشد که با ویزای موقت در استرالیا زندگی کرده‌اید. 

پس از این دوره چهار‌ساله و اخذ تابعیت، می‌توانید برای شهروندی و اخذ پاسپورت استرالیا اقدام کنید. افراد زیر 60 سال، برای اخذ شهروندی باید مصاحبه کنند و در آزمون شهروندی شرکت کنند، اما افراد بالای 60 سال تنها باید در مصاحبه شرکت کنند.

پس از قبولی در آزمون شهروندی یا مصاحبه باید در مراسم شهروندی شرکت کنید، تعهد بدهید و برخی از اسناد را امضا کنید. پس از این مراسم، گواهی شهروندی خود را دریافت خواهید کرد که ارائه آن هنگام اخذ پاسپورت استرالیا الزامی است. همچنین به شما این امکان داده می‌شود که در انتخابات استرالیا ثبت‌نام و شرکت کنید.

اخذ پاسپورت استرالیا

مراحل دریافت پاسپورت استرالیایی

پس از اخذ گواهی شهروندی اگر قصد اخذ پاسپورت استرالیا را دارید باید درخواست جداگانه‌ای از طریق وزارت امور خارجه و تجارت ارسال کنید. به‌عنوان یک شهروند جدید، وزارت امور خارجه و تجارت از شما می‌خواهد که گواهی شهروندی استرالیا و همچنین مدارکی که آدرس محل سکونت خود را ثابت می‌کند ارائه دهید.

در برخی موارد، ممکن است از شما خواسته شود که یک ضامن یا داور برای تأیید هویت خود معرفی کنید. ضامن یا داور شما باید یک شهروند استرالیایی بالای 18 سال باشد که بیش از یک سال شما را بشناسد، به‌هیچ‌وجه با شما ارتباط نداشته باشد، با شما زندگی نکند یا رابطه عاشقانه با شما نداشته باشد. همچنین باید دارای پاسپورت معتبر استرالیایی باشد. سپس باید عکس جدید برای پاسپورت خود بگیرید و هزینه درخواست را پرداخت کنید. پس از طی این مراحل کافی است منتظر پاسپورت خود که حداقل 3 هفته دیگر به دستتان می‌رسد، باشید.

سریع ترین راه اخذ تابعیت و شهروندی استرالیا چیست؟

اخذ شهروندی استرالیا از طریق تولد فرایندی آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر گزینه‌هایی است که ذکر کردیم. تنها دو شرط اصلی وجود دارد: متولد شدن در خارج از استرالیا و داشتن مدارکی که ثابت کند یکی از والدین شما در زمان تولد شما شهروند استرالیا بوده است. با این روش شما نیازی به شرکت در مصاحبه یا شرکت در آزمون شهروندی استرالیا نخواهید داشت. فقط باید شرایط عمومی اخذ ویزای دائم و تابعیت را رعایت کنید. کل این فرایند از ارسال درخواست شما تا اعلام تصمیم دولت به‌طورکلی حدود شش ماه طول می‌کشد و این یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای اخذ تابعیت و شهروندی استرالیا است.

سؤالات متداول
  • فرزند من حین سفر به استرالیا در این کشور متولد شد، آیا او تابعیت استرالیایی می‌گیرد؟

خیر. استرالیا به کودکانی که در آنجا متولد می‌شوند تابعیت نمی‌دهد مگر اینکه حداقل یکی از والدین استرالیایی باشد یا والدین کودک به‌عنوان مقیم دائم در آنجا باشند.

  • برای اخذ تابعیت استرالیا چند سال باید در این کشور زندگی کنم؟

شما باید مجموعاً 4 سال در استرالیا باشید که حداقل 1 سال از آن را باید با ویزای اقامت دائم در استرالیا زندگی کرده باشید.

  • سریع‌ترین روش اخذ پاسپورت استرالیا چیست؟

اخذ تابعیت از طریق تولد در استرالیا سریع‌ترین راه ممکن است.

  • من در رشته دوومیدانی مدال جهانی دارم، آیا امکان اخذ ویزای استعداد جهانی استرالیا برای من وجود دارد؟

بله. درصورتی‌که مهارت و استعداد شما توسط دولت استرالیا تأیید شود، واجد شرایط دریافت این ویزا خواهید بود.

  • برای اخذ ویزای استرالیا ارائه مدرک زبان اجباری است؟

بله شما باید مهارت زبان انگلیسی خود را به استرالیا اثبات کنید.

سخن پایانی

اخذ پاسپورت استرالیا ممکن است فرایندی خسته‌کننده، طولانی و پرهزینه به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. شما می‌توانید با ویزای تحصیلی وارد این کشور شوید و سپس برای اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا درخواست بدهید. همچنین روش‌های ساده‌تری مانند ازدواج با یک شهروند استرالیایی نیز می‌تواند مسیر اخذ تابعیت و پاسپورت استرالیا را برای شما تسریع ببخشد. بااین‌حال شما باید آگاهانه و عاقلانه مسیر مهاجرت خود را انتخاب کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهم‌ترین نکات مهاجرت به استرالیا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس‌اَپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *