بررسی اعتبار پاسپورت دومینیکا

شاید کمتر درباره اعتبار پاسپورت دومینیکا شنیده باشید و گمان کنید که پاسپورت این کشور، به اندازه پاسپورت سایر کشورهای مطرح جهان معتبر نمی باشد. اگر چنین است، سخت در اشتباهید. کشور دومینیکا که یکی از استثنایی ترین طرح های اخذ شهروندی را ارائه می کند، به لحاظ اعتبار پاسپورت، بسیار قدرتمند است. در واقع دارندگان پاسپورت دومینیکا می توانند بدون ویزا، به اکثر کشورهای جهان، از جمله کل کشورهای منطقه شنگن، سفر کنند. حال برای آنکه شما را بیشتر با قدرت پاسپورت دومینیکا آشنا کنیم، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، همه چیز را درباره ارزش پاسپورت دومینیکا برایتان شرح دهیم. 

پس اگر به فکر مهاجرت به دومینیکا هستید و یا قصد دارید دراین باره اطلاعات بیشتری به دست آورید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دومینیکا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

اعتبار پاسپورت دومینیکا

عناوین و موضوعات این مقاله

منظور از اعتبار پاسپورت دومینیکا چیست؟

اعتبار پاسپورت یک کشور، بر اساس تعداد کشورهایی سنجیده میشود که میتوان بدون ویزا، و تنها با داشتن پاسپورت آن کشور، به آن سفر کرد. به عبارتی دیگر، هر چه تعداد کشورهایی که بتوان با آن پاسپورت به آن سفر کرد بیشتر باشد، اعتبار پاسپورت نیز بیشتر خواهد بود. بر اساس آنچه گفته شد، اعتبار پاسپورت دومینیکا ، در رتبه 32 جهان قرار دارد و دارندگان آن قادر خواهند بود بدون ویزا، به بیش از 146 کشور جهان سفر نمایند. دارندگان پاسپورت دومینیکا، به کشورهایی مانند چین، سنگاپور، بریتانیا، روسیه، اسرائیل و کل اتحادیه اروپا، بدون نیاز به ویزا و یا فقط با اخذ ویزا در بدو ورود، دسترسی دارند. 

این امر، امکان سفر فوری به مقاصد مهم در جهان را فراهم میکند. با این وجود، دارندگان پاسپورت دومینیکا، همچنان برای سفر به 83 کشور دیگر در جهان، مانند آمریکا و استرالیا، به ویزا نیاز خواهند داشت. در ادامه مطلب، به شرح جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت.

اعتبار پاسپورت دومینیکا

عوامل موثر بر قدرت پاسپورت دومینیکا

قدرت هر پاسپورتی در جهان، ثابت نمی باشد و معمولاً در طول زمان تغییر می کند. در نتیجه، قدرت و اعتبار پاسپورت دومینیکا هم که در بالا به آن اشاره شد، ثابت نیست و تحت تأثیر عوامل مختلفی تغییر خواهد کرد. این عوامل می تواند روابط دیپلماتیک دومینیکا با سایر دولت ها، معاهدات بین المللی آنها و قوانین مهاجرت در دومینیکا باشد. بیایید تا این موضوع را بیشتر برایتان شرح دهیم و به برخی از فاکتورهای اصلی که به تعیین قدرت پاسپورت دومینیکا کمک می کند، نگاه کنیم.

• ژئوپلیتیک در دومینیکا

ژئوپلیتیک یک عامل کلیدی در تعیین قدرت پاسپورت یک کشور است. دومینیکا چندین توافقنامه دوجانبه و سیاست های ملی طرفدار مهاجرت دارد که به پاسپورت این کشور اجازه می دهد موقعیت قدرتمندی را در جهان حفظ کند. روابط دیپلماتیک قوی دومینیکا با کشورهای همسایه کارائیب و همچنین کشورهای اتحادیه اروپا، باعث افزایش قدرت و ارزش پاسپورت دومینیکا شده است.

• درآمد و تولید ناخالص داخلی در دومینیکا

پاسپورت کشورهایی که سرانه تولید ناخالص داخلی بیشتری دارند، از قدرت بهتری در سطح بین المللی برخوردار است. به گفته صندوق بین المللی پول (IMF)، دومینیکا هنوز یک کشور در حال توسعه است. با این حال، نرخ رشد و تولید ناخالص داخلی آن، در سطح متوسط رو به بالا قرار دارد و قدرت آن را بیشتر تقویت می کند.

• ثبات سیاسی در دومینیکا

جالب اینجاست که کشورهایی با دولت های باثبات، که آشفتگی و درگیری سیاسی کمتری دارند، در شاخص قدرت گذرنامه، رتبه بالاتری را به دست می آورند. از طرف دیگر، آشفتگی سیاسی، تعداد گردشگران و مهاجران یک کشور را کاهش می دهد. اما شهروندان دومینیکا، نیازی به نگرانی در مورد چنین مسائلی ندارند. ملت دومینیکا با هیچ بی ثباتی سیاسی مواجه نیست و یکی از قوی ترین پاسپورت های جهان را دارد.

مقایسه قدرت پاسپورت دومینیکا با سایر پاسپورت ها در جهان

اعتبار پاسپورت های مختلف در جهان، نتیجه سال ها کار دیپلماتیک، همکاری بین المللی و ثبات اقتصادی است. به عبارتی دیگر، کشورهایی که دارای پاسپورت بسیار قوی هستند، کشورهایی می باشند که یک اقتصاد باز و رو به رشد، همراه با درآمد و تولید بالا هستند. با در نظر گرفتن این حقیقت، بیایید تا شما را با کشورهایی که پاسپورت آنها قوی تر و ضعیف تر از دومینیکا است، آشنا کنیم.

جالب است بدانید که در سال 2024، 10 پاسپورت قدرتمند جهان به ترتیب عبارت اند از: امارات متحده عربی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ و اتریش. هریک از این کشورها، به دارندگان پاسپورت خود امکان می دهند که بدون ویزا، به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند. هر چه تعداد این کشورها بیشتر باشد، قدرت پاسپورت آن کشور نیز بیشتر است. برای مثال، امارات متحده عربی به دارندگان پاسپورت خود اجازه می دهد به بیش از 179 کشور جهان، بدون ویزا سفر کنند. این در حالیست که با پاسپورت اتریش می توان به 176 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد.

اما کشورهایی که اعتبار پاسپورت آنها، کمتر از اعتبار پاسپورت دومینیکا است چه کشورهایی هستند؟ باید بگوییم که در سال 2024، کشورهایی که اعتبار پاسپورت آنها کمتر از دومینیکا است به ترتیب عبارت اند از: گرجستان، ترکیه، مونتنگرو، ونزوئلا، قطر، آفریقای جنوبی، اکوادور، عربستان سعودی، چین، تایلند، اندونزی، هند، ایران و کره شمالی.

لیست کشورهایی که می توان با پاسپورت دومینیکا به آنها سفر کرد

اروپابدون نیاز به ویزابا اخذ ویزا در بدو ورود
آندورا، اتریش، قبرس، بلاروس، بلژیک، جمهوری چک، بسنی و هرزگوین، کرواسی، بلغارستان، دانمارک، فنلاند، استونی، آلمان، فرانسه، مجارستان، یونان، ایسلند، ایتالیا، ایرلند، لیختن اشتاین، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مولدووا، موناکو، مالت، مولت نگروف، نروژ، هلند، لهستان، رومانی، پرتغال، سان مارینو، فدرال روسیه، اسلوواکی، صربستان، اسلوونی، سوئد، اسپانیا، ، سوییس، اوکراین، واتیکان
آمریکابدون ویزابا اخذ ویزا در بدو ورود
آرژانتین، بلیز، برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، گینه، پناما، پرو، سورینام، اوروگوئه، ونزوئلا، باهاما، باربادوس، کوبا، گرانادا، هائیتی،بولیوی، نیکاراگوئه
آسیابدون ویزابا اخذ ویزا در بدو ورود
  چین، اندونزی، اسرائیل، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، کره جنوبی، ازبکستانسریلانکا (نیاز به اخذ ویزای الکترونیکی دارد)   بنگلادش، کامبوج، ایران، اردون، لائوس، مالدیو، نپال، تیمورلست
آفریقابدون ویزابا اخذ ویزا در بدو ورود
  بوتسوانا، اسواتینی (سوازیلند)، گامبیا، لسوتو، کنیا، مالاوی، موریس، تانزانیا، زامبیا   کیپ ورد، جزیره کومور، مصر، گینه بیسائو، ماداگاسکار، موریتانی، موزامبیک، رواندا، سنگال، سیشل، سومالی، سیرا لئون، توگو، اوگاندا
کارائیببدون ویزابا اخذ ویزا در بدو ورود
آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، کوبا، جمهوری دومینیکا، گرانادا، هایتی، جامائیکا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، ترینیداد و توباگو
اقیانوسیهبدون ویزابا اخذ ویزا در بدو ورود
فیجی، میکرونزی، وانواتوساموآ، پالائو، تونگا، وووالو، جزیره سولومان

بررسی هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا در سال 2024

همانطور که چندین بار اشاره کردیم، طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، بسیار مقرون به صرفه است. این طرح، یکی از ارزان ترین طرح های اعطای شهروندی از طریق سرمایه گذاری می باشد. اما توجه داشته باشید که شما علاوه بر تامین سرمایه اصلی، باید برخی هزینه های جانبی دیگر را نیز پرداخت کنید. برای مثال، کلیه مراحل درخواست تابعیت دومینیکا، احراز هویت و پردازش درخواست، بررسی منبع سرمایه و یا عدم سوپیشینه شما، همگی شامل هزینه است. در صورتی که بخواهید خانواده خود را نیز به دومینیکا ببرید، پرداخت این هزینه ها برای هریک از اعضای خانواده هم ضروری است.

به طور کلی، هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا می تواند با توجه به روش انتخابی شما، متفاوت باشد. در روش کمک به صندوق ملی دومینیکا و مشارکت در پروژه های دولتی، این هزینه می تواند در حدود 196,214 دلار باشد. اما در روش خرید ملک در دومینیکا، دریافت شهروندی می تواند 256,214 دلار برایتان هزینه داشته باشد. اگر بخواهیم این هزینه ها را تفکیک کنیم، باید تقریبا 7500 دلار برای متقاضی اصلی و 4000 دلار برای هریک از اعضای خانواده را انتظار داشته باشید.

اعتبار پاسپورت دومینیکا

نگاهی بر مزایای دریافت شهروندی دومینیکا

  • شما می توانید از سیستم مالیاتی بی نظیر در دومینیکا استفاده کنید. شهروندان دومینیکا ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد نیستند. علاوه بر این، دومینیکا هیچ گونه مالیات بر ارث، مالیات بر عایدی سرمایه یا حتی مالیات هدیه، دریافت نمیکند.
  • هزینه زندگی در دومینیکا، نسبتاً ارزان تر از سایر کشورها مانند آمریکا و یا کشورهای اروپایی است. این امر باعث می شود که از لحاظ اقتصادی، لذت بیشتری از اقامت خود در این کشور ببرید.
  • شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می توانید به کشورهایی که قوانین سختگیرانه ای برای اعطا دارند، مانند کشورهای منطقه شنگن، سفر کنید. دارندگان پاسپورت دومینیکا از کلیه شرایط اخذ ویزای شنگن معاف هستند.
  • پاسپورت دومینیکا امکان ورود به دو کشور اروپا که عضو شنگن نمی باشند، اما قوانین بسیار سختگیرانه ای در خصوص ویزا برای افراد خارجی دارند را میسر می سازد. این دو کشور شامل بریتانیا و روسیه هستند.
  • دارندگان پاسپورت و تابعیت دومینیکا می توانند بدون ویزا، به کشور چین سفر کنند. این امر به جهت محدود بودن تعداد کشورهایی که با چین موافقت نامه های لغو روادید دارند، بسیار حائز اهمیت بوده و اعتبار پاسپورت دومینیکا را نشان می دهد. در ضمن، تاجران و صاحبان بیزنس در دومینیکا می توانند به آسانی از فرصت های سرمایه گذاری در چین بهره مند شوند.
  • دولت دومینیکا در سال 2021، با معرفی گذرنامه الکترونیکی و بیومتریک دومینیکا، ارزش و اعتبار پاسپورت خود را افزایش داده و آن را به یک سند استاندارد برای سفر به دومینیکا تبدیل کرده است. از آنجایی که این گذرنامه بیومتریک، حاوی اطلاعات بیومتریک دارنده آن (مانند عکس صاحب و اثر انگشت او) می باشد، سیستم گذرنامه دومینیکا را که به سرعت در حال پیشرفت است، مدرنیزه کرده است.
  • دومینیکا یکی از سریع ترین و ارزان ترین طرح های اعطای شهروندی را دارد.

سؤالات متداول

  • آیا با تحصیل در دومینیکا میتوانم پاسپورت این کشور را دریافت کنیم؟

تحت شرایطی بله. اگر دانشجویان بتوانند پس از فارغ التحصیلی، یک شغل مرتبط در دومینیکا بیابند، شانس دریافت ویزای کاری و سپس پاسپورت دومینیکا را خواهند داشت.

  • پس از چند سال کار در دومینیکا میتوانیم جهت اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور درخواست دهیم؟

افرادی که در دومینیکا مشغول به کار هستند می توانند پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در این کشور، نسبت به اخذ شهروندی و پاسپورت اقدام نمایند.

  • آیا پس از اخذ تابعیت دومینیکا از طریق خرید ملک، می توانیم ملک مورد نظر را بفروشیم؟

بله. شما پس از 5 سال می توانید نسبت به فروش ملک خود اقدام کنید.

  • آیا اعتبار پاسپورت دومینیکا به ما اجازه سفر به آمریکا را می دهد؟

 شما برای ورود به آمریکا با پاسپورت دومینیکا، همچنان به اخذ ویزا نیاز خواهید داشت.

  • چه چیزی شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری را در مقایسه با سایر طرح های اخذ شهروندی، منحصر به فرد می کند؟

ارزان بودن این طرح و همچنین اعطای پاسپورت در سریع ترین زمان ممکن (معمولا 4 ماه)، باعث شده است تا طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا، در جهان منحصر به فرد باشد.

سخن پایانی

بررسی اعتبار پاسپورت دومینیکا یکی از اقداماتی است که علاقه مندان به مهاجرت به دومینیکا، باید به آن توجه داشته باشند. پاسپورت دومینیکا که از اعتبار خوبی در جهان برخوردار است، اخیرا رتبه 34 را در بین پاسپورت کشورهای مختلف، دریافت نموده است. این پاسپورت به دارندگان آن اجازه سفر بدون ویزا به 142 کشور جهان را اعطا می کند. متقاضیان اخذ پاسپورت دومینیکا می توانند از طریق سرمایه گذاری در این کشور، در کمتر از ۵ ماه، شهروندی و پاسپورت خود را دریافت کنند. طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، یکی از ارزان ترین و سریع ترین طرح های اعطای شهروندی در جهان است.

ما در این مقاله، همه چیز را درباره رتبه بندی پاسپورت دومینیکا در جهان، شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده، برایتان مفید بوده باشد. هدف گروه مهاجرتی عالیان ویزا آن است که شما هم وطن گرامی با هزینه ای معقول بتوانید به خارج از کشور مهاجرت نموده و آینده خود را رقم بزنید. از این رو، تیم عالیان ویزا در تلاش است تا ارزان ترین راهکارهای مهاجرتی را به شما پیشنهاد دهد. به همین منظور، اهمیت ویژه ای برای طرح شهروندی اقتصادی دومینیکا قائل هستیم و در صورت تمایل، کلیه مراحل آن را برایتان انجام خواهیم داد. پس اگر می خواهید با هزینه ای معقول و سریع، شهروندی یک کشور رویایی را به دست آورید، همین حالا فرم ارزیابی موجود در وب سایت ما را تکمیل کنید و یا با شماره های موسسه تماس بگیرید. منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *