اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان

دلایل متعددی وجود دارد که بریتانیا را به گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل می کند. اما اگر یک دلیل اصلی وجود داشته باشد که سرمایه گذاران بتوانند از آن طریق به موفقیت های بیشمار دست یابد، آن وجود یک محیط سرمایه گذاری قوی و باثبات در این کشور است که اقتصاد آن را منحصر به فرد، پیشگام و در عین حال تثبیت شده کرده است. اما آیا امکان سرمایه گذاری و بهره مندی از این سیستم اقتصادی قوی در انگلستان برای همه وجود دارد؟ آیا سرمایه گذاران خارجی می توانند از این طریق اقامت انگلستان را به دست آورند؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان بپردازیم. پس چنانچه شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در انگلیس و اخذ اقامت این کشور هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در کشور انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط سرمایه گذاری در کشور انگلستان
  • جدیدترین شرایط سرمایه گذاری در انگلستان و اخذ اقامت این کشور در سال 2022
  • جدیدترین شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری انگلستان در سال 2022
  • شرایط تمدید اقامت سرمایه گذاری انگلستان در سال 2022
  • شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری انگلستان برای اعضای خانواده در سال 2022

شرایط سرمایه گذاری در کشور انگلستان

بر اساس جدیدترین آپدیت قوانین، اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشور انگلستان که با عنوان ویزای Tier1 شناخته می شود، در حال حاضر در دسترس سرمایه گذاران جهان نمی باشد. تا پیش از سال 2022، علاقه مندان به سرمایه گذاری در کشور انگلستان می توانستند با برآورده کردن کلیه شرایط و همچنین تامین سرمایه لازم (حداقل 2 میلیون پوند)، ویزای سرمایه گذاری انگلستان را دریافت نمایند. این بدان معنا بوده است که متقاضیان اخذ اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان می توانستند با سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون پوند در بخش سهام (Share capital) و سهام وام (Loan capital)، و همچنین حفظ سرمایه گذاری خود به مدت حداقل 2 سال، اقامت این کشور را دریافت نمایند. این در حالیست که از تاریخ 17 فوریه 2022، سرمایه گذاری در انگلستان تنها از طریق استار آپ (start-up visa) و یا راه اندازی کسب و کار خود با ارائه یک بیزنس پلن خلاقانه (innovator visa) امکانپذیر است. توصیه می شود متقاضیان گرامی، از روشهایی مانند ثبت شرکت و یا راه اندازی کسب و کار خود در انگلستان جهت اخذ اقامت این کشور استفاده نمایند.

سرمایه گذاری در کشور انگلستان

جدیدترین شرایط سرمایه گذاری در انگلستان و اخذ اقامت این کشور در سال 2022

همانطور که پیش تر عنوان شد، بر اساس آنچه در وبسایت اداره مهاجرت انگلستان آمده است، امکان اخذ ویزای سرمایه گذاری Tier1 و دریافت اقامت کشور انگلستان از این طریق، از تاریخ 17 فوریه سال 2022 در دسترس سرمایه گذاران خارجی نمی باشد. با این وجود، کسانی که پیش از این تاریخ، اقدام به سرمایه گذاری در انگلستان نموده و ویزای این کشور را دریافت کرده اند قادر می باشند ویزا و مجوز اقامت خود را تمدید نموده و حتی برای اعضای خانواده خود درخواست ویزا و مجوز اقامت دهند. البته لازم به ذکر است که دولت بریتانیا، از ماه مارس سال 2019، کلا قوانین سختگیرانه ای را برای سرمایه گذاری های خارجی در نظر گرفته بوده است. با توجه به آنچه گفته شد، توصیه می شود سایر زیرمجموعه های سرمایه گذاری در انگلستان مانند اخذ ویزای start-up و یا innovator visa را جهت دریافت اقامت این کشور انتخاب نمایید.

جدیدترین شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری انگلستان در سال 2022

بر اساس جدیدترین آپدیت قوانین بریتانیا، کلیه دارندگان ویزای سرمایه گذاری (Tier1 investor)، ویزای کارآفرینی (Tier1 Entrepreneur) و ویزای استعداد جهانی انگلستان (Global talent)، که ویزای خود را پیش از 17 فوریه 2022، یعنی قبل از لغو قانون ویزای سرمایه گذاری دریافت کرده باشند، می توانند همچنان با برآورده کردن شروط مالی و همچنین زندگی در انگلستان برای مدت 2 تا 5 سال، اقامت نامحدود این کشور را دریافت نمایند. این بدان معنی است که دارندگان ویزای فوق می توانند بدون محدودیت زمان، در بریتانیا به زندگی، کار و تحصیل بپردازند و از مزایای این کشور بهره مند شوند. این روش با نام indefinite leave to remain شناخته می شود. سایر افرادی که موفق نشده اند تا قبل از 17 فوریه 2022، ویزای سرمایه گذاری Tier1 را دریافت کنند، اکنون می توانند با اخذ ویزای استارت آپ و یا ویزای innovator، اقامت انگلستان را دریافت نمایند. توصیه می شود جهت بررسی شرایط اخذ این دو نوع ویزا، به وبسایت اداره مهاجرت انگلستان مراجعه نمایید.

شرایط تمدید اقامت سرمایه گذاری انگلستان در سال 2022

با توجه به آنچه پیش تر گفته شد، دارندگان اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان که سرمایه گذاری خود را پیش از تاریخ 17 فوریه 2022 انجام داده اند، می توانند همچنان ویزا و مجوز اقامت خود را برای 2 سال دیگر تمدید نمایند. بر این اساس، کسانی که قبل از تاریخ 6 نوامبر 2014، ویزای سرمایه گذاری انگلستان را دریافت نموده اند، تحت شرایط زیر می توانند ویزای خود را تمدید کنند:

  • چنانچه از تاریخ 6 آوریل 2020، حداقل 2 میلیون پوند در اوراق قرضه دولتی بریتانیا، سرمایه سهام یا سرمایه وام، در شرکت های فعال بریتانیا سرمایه گذاری کرده باشند
  • چنانچه قبل از تاریخ 6 آوریل 2020، حداقل یک میلیون پوند در بریتانیا تحت کنترل خود داشته باشند
  • چنانچه 750000 پوند در اوراق قرضه دولتی بریتانیا، سرمایه سهام یا سرمایه وام، در شرکت‌های فعال بریتانیا در عرض 3 ماه از تاریخ شروع سرمایه‌ گذاری خود، سرمایه‌ گذاری کرده‌ باشند
  • همچنین، کسانی که پس از تاریخ 6 نوامبر 2014، ویزای سرمایه گذاری انگلستان را دریافت نموده اند، می توانند تحت شرایط زیر، ویزای خود را تمدید نمایند:
  • چنانچه حداقل 2 میلیون پوند تحت کنترل خود در بریتانیا داشته باشند
  • چنانچه این مبلغ را در سرمایه سهام یا سرمایه وام در شرکت های فعال بریتانیا سرمایه گذاری کرده باشند
  • چنانچه این مبلغ را ظرف 3 ماه پس از تاریخ شروع سرمایه گذاری خود، در بریتانیا سرمایه گذاری کرده باشند

به علاوه، کسانی که قبل از تاریخ 29 مارس 2019 با موفقیت درخواست ویزای سرمایه گذاری داده اند، اگر وجوه خود را در اوراق قرضه دولتی بریتانیا سرمایه گذاری نموده باشند نیز می توانند برای تمدید ویزای خود درخواست دهند.

شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری انگلستان برای اعضای خانواده در سال 2022

سرمایه گذارانی که پیش از تاریخ 17 فوریه 2022، ویزا و اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان را دریافت نموده باشند می توانند برای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز ویزا دریافت نمایند. فرزندان بالای 18 سال نیز در صورتی که اکنون به عنوان یک فرد تحت تکفل در بریتانیا باشند می توانند ویزای همراه دریافت کنند. هر یک از اعضای خانواده که واجد شرایط دریافت ویزا باشد باید شخصا و به صورت آنلاین درخواست خود را ارسال نمایند. هزینه درخواست ویزا برای هر نفر، 1.638 پوند انگلیس می باشد. به علاوه، هزینه بهره مندی از سیستم مراقبت بهداشت و درمان انگلیس نیز باید پرداخت شود. معمولا مدت زمان پردازش درخواست حدود 8 هفته می باشد. لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند با پرداخت 800 پوند اضافه، درخواست خود را در اولویت قرار داده و طی چند روز کاری، نتیجه را دریافت نمایند.

به علاوه، سرمایه گذارانی که در سال 2022 و به دلیل قوانین جدید، روش استارت آپ و یا دریافت ویزای innovator را انتخاب نموده اند می توانند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت نموده و پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در انگلستان، برای خود و اعضای خانواده، اقامت دائم دریافت کنند.

سرمایه گذاری در کشور انگلستان
سؤالات متداول
  • آیا با خرید ملک می توان اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان را به دست آورد؟

خیر. سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید املاک و مستغلات ممکن نمی باشد.

  • شرایط دریافت ویزای استارت آپ انگلستان چیست؟

مهم ترین شرط آن، ارائه یک بیزنس پلن خلاق و سودآور می باشد که به نفع اقتصاد انگلستان باشد.

  • بهترین روش سرمایه گذاری در انگلستان چیست؟

در حال حاضر، روش استارت آپ، و ارائه بیزنس پلن، بهترین روشهای اخذ ویزا و اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان است.

  • آیا با سرمایه گذاری در انگلستان می توان شهروندی این کشور را نیز دریافت کرد؟

در حال حاضر ویزای سرمایه گذاری انگلستان اعطا نمی شود اما دارندگان ویزای استارت آپ و یا ویزای innovator می توانند پس از چند سال کار و زندگی مستمر در این کشور، شهروندی نیز دریافت نمایند.

  • آیا امکان اخذ اقامت انگلستان از طریق خودحمایتی وجود دارد؟

خیر. این روش در کشور انگلستان در دسترس نمی باشد.

سخن پایانی

کشور انگلستان با داشتن سیستم سیاسی-اقتصادی قوی، یکی از برترین مقاصد سرمایه گذاری در جهان است. در حال حاضر، گزینه سرمایه گذاری و اخذ ویزای Tier1 investor در انگلستان در دسترس نمی باشد و تنها کسانی که قبل از تاریخ 17 فوریه 2022 توانسته اند ویزای خود را دریافت نمایند، قادر به تمدید ویزا و یا اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده خود می باشند. در نتیجه، توصیه می شود اکنون از روش هایی مانند استارت آپ و یا ثبت شرکت در انگلستان جهت اخذ ویزا و اقامت این کشور استفاده نمایید. ما در این مقاله به بررسی شرایط سرمایه گذاری و اخذ اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *