روش های اخذ اقامت سرمایه گذاری دومینیکا

ما اغلب جمهوری دومینیکا را به عنوان بهشت کارائیب برای گذراندن تعطیلات ساحلی مجلل در نظر می گیریم. با این حال، این کشور به خصوص برای سرمایه گذاران خارجی که به دنبال یافتن فرصت های تجاری جدید در منطقه کارائیب هستند، چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. جمهوری دومینیکا تقریباً با 50 کشور جهان قرارداد تجاری دارد. متقاضیان علاقه مند به سرمایه گذاری و راه اندازی بیزنس و تجارت در دومینیکا می توانند با داشتن شرایط، اقامت و حتی شهروندی این کشور را نیز به دست آورند. دولت دومینیکا، با در نظر گرفتن برنامه های متفاوت، علاوه بر اعطای اقامت، اخذ پاسپورت و تابعیت دوم را نیز به ایرانیان پیشنهاد می دهد که بسیار معتبرتر از اقامت این کشور می باشد. دارندگان پاسپورت دومینیکا می توانند ضمن حفظ تابعیت اصلی خود، بدون ویزا یا فقط با اخذ ویزای فرودگاهی، به بیش از 130 کشور جهان سفر نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط و روش های اخذ اقامت سرمایه گذاری دومینیکا بپردازیم. اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری در این جزیره گرمسیری و زیبا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دومینیکا گردآوری شده است.

اقامت سرمایه گذاری دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در دومینیکا
  • شرایط سرمایه گذاری در صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا
  • شرایط سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دومینیکا
  • شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق خرید سهام هتل و پروژه های عمرانی
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت سرمایه گذاری در دومینیکا

شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در دومینیکا

متقاضیان سرمایه گذاری در دومینیکا قادر خواهند بود با برآورده کردن شرایط، نه تنها اقامت این کشور، بلکه شهروندی آن را نیز به دست آورند. اقامت سرمایه گذاری در ابتدا به صورت یک ساله صادر می شود و پس از آن قابل تمدید خواهد بود. از مهمترین شروط آن می توان به سرمایه گذاری با حداقل مبلغ 200.000.00 دلار آمریکا اشاره کرد. دولت دومینیکا در سال 1993، طرحی را با نام “شهروندی اقتصادی دومینیکا” معرفی نمود. بر طبق این طرح، سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود با داشتن شرایط، در کمترین زمان ممکن، شهروندی و پاسپورت دومینیکا را بدون داشتن شرط حضور، دریافت نمایند. برخی از برترین مزیت های این طرح عبارتنداز: دریافت شهروندی در کمتر از 6 ماه، عدم نیاز به اقامت فیزیکی در دومینیکا، عدم نیاز به ترک تابعیت فعلی خود، عدم نیاز به مهارت در زبان و یا ارائه مدرک تحصیلی، نبود محدودیت سنی، و همچنین عدم نیاز به سابقه کاری مرتبط. متقاضیان اخذ اقامت سرمایه گذاری دومینیکا ، و به دنبال آن دریافت شهروندی این کشور، می توانند از طریق سرمایه گذاری در صندوق های EDF و یا از طریق سرمایه گذاری در املاک، اقدام نمایند. در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

اقامت سرمایه گذاری دومینیکا

شرایط سرمایه گذاری در صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا

صندوق تنوع اقتصادی (EDF)، از پروژه های دولتی و خصوصی در دومینیکا حمایت می کند که صنایعی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی، ورزش و گردشگری را پوشش می دهد. متقاضی اخذ اقامت سرمایه گذاری دومینیکا از این طریق، باید 100000 دلار به صندوق EDF کمک کند. اگر متقاضی اصلی بخواهد برای اعضای خانواده خود نیز درخواست دهد، هزینه ها افزایش می یابد. مبلغ مورد نیاز جهت واریز به صندوق EDF برای متقاضی اصلی و همسر وی، 150000 دلار خواهد بود و چنانچه حداکثر 2 فرزند نیز داشته باشند، مبلغ 175000 دلار، لازم خواهد بود. هزینه سایر افراد وابسته و تحت تکفل متقاضی اصلی نیز جداگانه محاسبه می شود.

شرایط سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دومینیکا

املاک و مستغلات یکی دیگر از گزینه های محبوب جهت اخذ اقامت سرمایه گذاری دومینیکا و همچنین شهروندی این کشور است. ملک مورد نظر باید حداقل برای سه سال نگهداری شود، توسط دولت مشترک المنافع دومینیکا مجوز داشته باشد و حداقل 200000 دلار آمریکا ارزش گذاری شود. هزینه های دولتی نیز از 25000 دلار برای هر متقاضی اعمال می شود.

شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق خرید سهام هتل و پروژه های عمرانی

متقاضیان اخذ اقامت و شهروندی دومینیکا می توانند با خرید سهام هتل های بین المللی و پروژه های عمرانی در دومینیکا، به ارزش حداقل 200000 دلار آمریکا، در این کشور سرمایه گذاری نمایند. لازم به ذکر است که این سرمایه گذاری باید در پروژه هایی انجام شود که مورد تایید دولت دومینیکا باشد و تاییدیه دولتی داشته باشد. در ضمن، این روش سرمایه گذاری، تضمین بازگشت سرمایه پس از 5 سال را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت سرمایه گذاری در دومینیکا

اکنون، با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، چنانچه شرایط فوق را دارا بوده و قصد سرمایه گذاری در دومینیکا و اخذ اقامت این کشور را دارید، ارائه مدارک زیر ضروری می باشد. توصیه می شود حتما سایر مدارک مورد نیاز و جزئیات بیشتر را از وبسایت رسمی اداره مهاجرت دومینیکا دریافت نمایید. هر گونه نقص در مدارک می تواند منجر به ریجکتی درخواست ویزا شود.

  • ویزای سرمایه گذاری دومینیکا که از طریق کنسولگری دومینیکا در کشور مبدا اعطا شده است
  • پاسپورت معتبر با حداقل 18 ماه اعتبار
  • گواهی کامل تولد (شامل تمام اطلاعات مربوط به والدین متقاضی)
  • گواهی تایید سرمایه گذاری خارجی در دومینیکا
  • نامه الحاق به طرح سرمایه گذاری خارجی در دومینیکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در کشور مبدا یا کشوری که متقاضی در 5 سال گذشته در آن اقامت داشته است
  • چهار قطعه عکس جدید با پس زمینه سفید، 2×2 اینچ، و از نمای جلو و جانبی
  • گواهی ازدواج، و یا گواهی طلاق (در صورتی که ازدواج در خارج از کشور صورت گرفته باشد، می توانید یک کپی خوانا از سند ازدواج را پیوست کنید)
  • مدارک معاینات پزشکی، انجام شده در یکی از موسسات مجاز توسط DGM
  • قرارداد بیمه نامه منعقد شده با شرکت بیمه ای که توسط اداره کل مهاجرت دومینیکا مجاز باشد
  • در صورتی که متقاضی، تابعیتی غیر از تابعیت اصلی خود را به دست آورده باشد و بخواهد با آن تابعیت، اقامت سرمایه گذاری دومینیکا را دریافت کند، باید یک کپی از تابعیت را که توسط اداره تابعیت صادر کننده آن تأیید شده است، ارائه نماید. این گواهی باید توسط کنسولگری دومینیکا در کشور مبدأ متقاضی یا توسط یک مترجم قضایی در جمهوری دومینیکا تایید، قانونی و به اسپانیایی ترجمه شود.
  • در صورت تغییر نام و مغایرت نام ذکر شده در پاسپورت با نام ذکر شده در شناسنامه، تبعه خارجی ملزم به ارائه قانون یا سندی است که اجازه تغییر نام مذکور را داده است. این سند باید به زبان اسپانیایی، توسط کنسولگری دومینیکا یا توسط یک مترجم قضایی در جمهوری دومینیکا ترجمه شود.
اقامت سرمایه گذاری دومینیکا
سؤالات متداول
  • مزایای اخذ اقامت سرمایه گذاری دومینیکا چیست؟

برخی از برترین مزایای آن عبارتند از: اخذ شهروندی دومینیکا در کمتر از 6 ماه، بهره مندی از معافیت های مالیاتی، امکان سفر آزادانه و بدون ویزا به بیش از 130 کشور جهان، عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان، و نداشتن محدودیت سنی.

  • آیا ایرانیان امکان اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک را دارند؟

بله. با توجه به آخرین آپدیت قوانین دومینیکا در خصوص اعطای تابعیت به افراد خارجی در سال 2022، امکان اخذ اقامت و تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک برای ایرانیان فراهم شده است.

  • آیا شرایط اقتصادی دومینیکا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

بله. دومینیکا یکی از مقاصد عالی جهت سرمایه گذاری در جهان است از این جهت که شما از پرداخت مالیات معاف خواهید شد، حمایت های مالی دریافت کرده و امکان جابه جایی و نقل و انتقال پول به اقسا نقاط جهان را خواهید داشت. در ضمن، امکان ثبت شعبه بیزنس خود در آمریکا و کانادا نیز برای شما وجود خواهد داشت.

  • شرایط پرداخت مالیات برای سرمایه گذاران در دومینیکا چگونه است؟

طی دو دهه گذشته، جمهوری دومینیکا به عنوان بخشی از استراتژی خود برای رشد اقتصادی، مشوق های مالیاتی زیادی برای سرمایه گذارانی که به رشد اقتصادی داخلی و توسعه اجتماعی دومینیکا کمک کرده باشند، در نظر گرفته است. برای مثال، سرمایه گذارانی که شهروندی دومینیکا را دریافت کرده باشند، معاف از مالیات خواهند بود. در ضمن، مشوق های مالیاتی دیگری نیز مانند اعطای کمک هزینه صادرات و معافیت از پرداخت عوارض واردات برای آنان در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

طرح اقامت از طریق سرمایه گذاری در جمهوری دومینیکا، اتباع خارجی را از روند اخذ اقامت موقت معاف می کند. این طرح به شما اجازه می دهد با سرمایه گذاری در اموال منقول یا غیر منقول یا حتی با آوردن درآمد غیرفعال یا مستمری عادی خود به کشور دومینیکا، اجازه اقامت دائم فوری را دریافت نمایید. از طریق این طرح، مشروط بر اینکه الزامات سرمایه گذاری و درآمدی برآورده شود، واجد شرایط اخذ شهروندی (بدون نیاز به ترک تابعیت اصلی خود) در کوتاه ترین زمان نیز خواهید بود. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری دومینیکا و همچنین روشهای اخذ شهروندی این کشور پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *