آشنایی با انواع ویزای استرالیا

اگر دوست دارید کشوری را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنید که فرصت های شغلی فراوانی در اختیار مهاجران می گذارد، نرخ بیکاری پایینی دارد و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است، توصیه می کنیم تا با اخذ ویزای استرالیا به یکی از شگفت انگیزترین کشورهای جهان نقل مکان کرده و آینده ای درخشان برای خود و اعضای خانوادتان رقم بزنید. بر اساس قوانین استرالیا، هر فرد غیر شهروند استرالیا باید برای ورود به این کشور و اقامت در آن، ویزا دریافت کند. سیاست ها و قوانین مهاجرتی استرالیا چنان با دقت تنظیم شده است که برای هرفرد با هر نوع هدف جهت ورود به این کشور، یک نوع ویزای خاص درنظر گرفته شده و هر کدام با یک زیرکلاس که یک عدد سه رقمی است، مشخص می شوند. متقاضیان باید بر اساس هدف خود از ورود به استرالیا و همچنین مدت زمان اقامت خود در این کشور، یکی از انواع ویزای تعیین شده را انتخاب کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا انواع ویزا در استرالیا را به شما معرفی کنیم و شما را در انتخاب ویزای مناسب خود، راهنمایی نماییم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله، توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و رسمی کشور استرالیا برای شما مخاطب گرامی گردآوری شده است.

ویزای استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای استرالیا چیست؟
  • چه کسانی برای ورود به استرالیا به دریافت ویزا نیاز دارند؟
  • پرطرفدارترین ویزاهای استرالیا کدامند؟
  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری 
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای خانواده

ویزای استرالیا چیست؟

ویزای کشور استرالیا مجوزی است که به شما امکان می دهد وارد استرالیا شوید و برای مدت زمان مشخصی در این کشور اقامت داشته باشید. برخلاف بسیاری دیگر از کشورهای جهان، استرالیا مهر یا برچسب ویزا را در پاسپورت شما درج نمی کند. در عوض، امتیازات ویزای شما به صورت الکترونیکی در یک پایگاه داده آنلاین ثبت می شود و زمانی که شما به استرالیا سفر می کنید، افسر مهاجرت، اطلاعات شما را در این پایگاه داده بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که آیا ویزا دارید یا خیر.

ویزای استرالیا

چه کسانی برای ورود به استرالیا به دریافت ویزا نیاز دارند؟

به غیر از شهروندان نیوزلند که در بدو ورود به استرالیا ویزا دریافت می کنند، شهروندان سایر کشورها باید قبل از سفر به این کشور برای دریافت ویزا اقدام نمایند. شهروندان نیوزلند می توانند بدون درخواست ویزای قبلی، از آن بازدید کنند، در این کشور به تجارت و تحصیل بپردازند و یا کار کنند. متقاضیان اخذ ویزای استرالیا باید بر اساس مدت زمان اقامت خود در این کشور و همچنین هدف از سفر خود به استرالیا، یکی از انواع ویزای این کشور را دریافت کنند. شما برای سفرهای کوتاه مدت به استرالیا، با توجه به ملیت خود می توانید ویزای این کشور را به صورت آنلاین و یا از طریق سفارت یا کنسولگری استرالیا دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ اقامت استرالیا ، با کارشناسان ما در گروه عالیان ویزا در ارتباط باشید.

پرطرفدارترین ویزاهای استرالیا کدامند؟

از آنجایی که کشور استرالیا شرایط بسیار مساعدی جهت زندگی، کار و تحصیل دارد، متقاضیان مهاجرت به استرالیا هر ساله در حال افزایش هستند. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، مهاجران باید جهت ورود به استرالیا و اخذ اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت این کشور، یکی از انواع ویزای آن را که مناسب شرایط و اهداف آنها است را دریافت کنند. بر اساس گزارش ها، در سال های اخیر، ویزای کاری، ویزای توریستی، ویزای سرمایه گذاری و ویزای تحصیلی ، جزو پرطرفدارترین انواع ویزا در این کشور بوده اند و اکثر متقاضیان ورود به استرالیا برای دریافت این نوع ویزاها درخواست داده اند. هر یک از انواع ویزاهای نام برده شده، دارای زیرکلاس یا طبقه بندی های مختلف هستند که ما در ادامه مطلب آنها را معرفی خواهیم کرد. پس اگر قصد دارید تا با انواع ویزا این کشور و زیرکلاس های آنها آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

  • ویزای توریستی

این نوع ویزای استرالیا مناسب افرادی می باشد که برای مدت کوتاهی می خواهند به این کشور سفر کنند و قصد دریافت اقامت و یا پاسپورت استرالیا را ندارند. مدت اعتبار این نوع ویزا می تواند با توجه به شرایط متقاضی، 3ماهه، 6ماهه و 12 ماهه باشد. ویزای بازدیدکننده شامل 4 زیر مجموعه است که به طور خلاصه به بررسی آن می پردازیم.

  1. ویزای توریستی: مختص افرادی می باشد که هدف آنها از سفر به استرالیا صرفا گردشگری و بازدید از جاذبه های طبیعی و فرهنگی این کشور است.
  2. ویزای تجاری: مناسب افرادی است که برای انجام امور تجاری مانند امضای قراردادها، شرکت در جلسات، سمینارها و کنفرانس ها قصد سفر به استرالیا را دارند.
  3. ویزای حمایتی خانواده: اگر یکی از اعضای خانواده یا خویشاوندان شما در استرالیا ساکن است و مایل هستند تا به عنوان حامی مالی شما عمل کنند و هزینه زندگی شما را در مدتی که در این کشور هستید بپردازند، باید برای این ویزا درخواست دهید. حامی بودن به این معنی است که اعضای خانواده شما، مسئول هزینه های مالی شما در استرالیا هستند. در ضمن، آفیسر ویزا باید مطمئن شود که از قوانین استرالیا و قوانین ویزا پیروی می کنید و قبل از پایان اعتبار ویزای خود، این کشور را ترک می کنید.
  4. ویزای درمانی: مختص افرادی می باشد که برای درمان بیماری، دریافت مراقبت های پزشکی یا مشاوره پزشکی قصد سفر به استرالیا را دارند.
ویزای استرالیا
  • ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی استرالیا (زیرکلاس 500)، مناسب دانشجویان بین المللی، کارآموزان و دانش آموزان بالای 6 سال می باشد که قصد دارند در بهترین دانشگاه ها و مدارس این کشور به تحصیل بپردازند. از مزایای اخذ این نوع ویزا، امکان همراه داشتن خانواده متقاضی در طول دوران تحصیل و اقامت او در این کشور است. مدت اعتبار این ویزا با توجه به طول دوره تحصیل، حدود 5 سال است. در ضمن، هزینه لازم جهت اخذ این ویزا، 630 دلار برای دانشجویان و 315 دلار برای کارآموزان می باشد. پس از فارغ التحصیلی امکان تمدید ویزا برای دانشجویان وجود دارد اما کارآموزان از این شانس بی بهره بوده و پس از پایان اعتبار ویزای خود برای ماندن در این کشور باید مجدد نسبت به اخذ ویزای جدید اقدام کنند. همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند هنگام تحصیل حدود 40 ساعت درهر دو هفته کار کنند. کارآموزان نیز از این فرصت کار بهره مند بوده به شرطی که این کار با رشته آنان مرتبط باشد. برای تبدیل ویزای دانشجویی و کارآموزی به اقامت دائم، لازم است شرایط ویژه ای را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با متخصصان و کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • ویزای کاری

یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین ویزاهای این کشور، ویزای کاری می باشد که شرط لازم جهت اخذ آن، داشتن مهارت و تخصص بالا است و شغل متقاضی میبایست در میان مشاغل مورد نیاز این کشور باشد. در واقع، مهاجرت کاری به استرالیا، بهترین و ارزانترین روش جهت اخذ اقامت و سپس پاسپورت استرالیا است. از آنجایی که انواع مختلفی از ویزای کاری این کشور وجود دارد، ما در این بخش به طور خلاصه آنها را نام می بریم. برای کسب اطلاع از شرایط هرکدام از انواع ویزاهای کاری و دریافت مشاوره، با متخصصان و کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

ویزای استرالیا
  1. ویزای نیروی بااستعداد جهانی – زیرکلاس 858
  2. ویزای طرح انتخاب کارفرما – زیرکلاس 186
  3. ویزای دائمی نیروی ماهر منطقه ای – زیرکلاس 191
  4. ویزای مهاجرت مخصوص نیروی حمایت شده منطقه ای – زیرکلاس 187
  5. ویزای مخصوص کارفرمایان حمایت شده منطقه ای- زیرکلاس 494
  6. ویزای مستقل نیروی ماهر- زیرکلاس 189
  7. ویزای نیروی ماهر برگزیده- زیرکلاس 190
  8. ویزای نیروی کار ماهر تحصیل کرده- زیرکلاس 476
  9. ویزای موقت نیروی ماهر منطقه ای- زیرکلاس 489
  10. ویزای فعالیت موقت- زیرکلاس 408
  11. ویزای موقت نیروی کار تحصیل کرده- زیرکلاس 485
  12. ویزای موقت کار روابط بین الملل- زیرکلاس 403
  13. ویزای اقامت کوتاه مدت نیروی متخصص- زیرکلاس 400
  14. ویزای موقت کمبود نیروی ماهر- زیرکلاس
  • ویزای سرمایه گذاری

این نوع ویزای استرالیا به افرادی اعطا می شود که قصد راه اندازی یک بیزنس در استرالیا و یا اداره یک بیزنس موجود در استرالیا را دارند. اعتبار این ویزا با توجه  به نوع بیزینس متفاوت است اما معمولا حدود 4 سال می باشد و فرد متقاضی می تواند در این مدت خانواده خود را نیز در این کشور به همراه خود بیاورد. فرد سرمایه گذار، با دارایی حداقل 800 هزار دلار، باید ثابت کند که بیزنس او برای دولت استرالیا سود خوبی خواهد داشت و موجب کارآفرینی و ایجاد شغل در این کشور می شود. 

انواع مختلف ویزای سرمایه گذاری عبارت اند از:

  1. ویزا موقت نوآوری و سرمایه گذاری کسب و کار استرالیا – زیرکلاس 188
  2. ویزا دائمی نوآوری و سرمایه گذاری کسب و کار استرالیا – زیرکلاس 888
  3. ویزا مالک تجاری استرالیا – زیرکلاس 890
  4. ویزا استعدادهای تجاری استرالیا – زیرکلاس 132
  5. ویزا سرمایه گذاری استرالیا – زیرکلاس 891
  6. ویزا کسب و کار با حمایت مالی استرالیا – زیرکلاس 892
  7. ویزا سرمایه گذاری اسپانسر استرالیا – زیرکلاس 893
  8. ویزا توسعه نوآوری و سرمایه گذاری استرالیا – زیرکلاس
  • ویزای خانواده

بر اساس قانون الحاق به خانواده، افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها (شامل همسر و یا فرزندان) اقامت و یا شهروندی استرالیا را دارا می باشند، می توانند با اخذ ویزای خانواده، به آنها بپیوندند و اقامت استرالیا را دریافت کنند. در این روش، معمولا همسر اجازه کار و فرزندان اجازه تحصیل در استرالیا را خواهند داشت. 

برخی از انواع ویزای خانواده عبارت اند از:

  • ویزای گاردین

این ویزا برای پدر، مادر و یا قیم دانش آموزان زیر 18 سال صادر می گردد.

  • ویزای والدین

اگر فرزندان شما شهروند استرالیا می باشند و یا دارای اقامت دائم این کشور هستند، شما می توانید با اخذ ویزای والدین به این کشور رفته و در کنارشان زندگی کنید. توجه داشته باشید که فرزندان شما باید به لحاظ قانونی، اسپانسر و حامی شما در تامین هزینه های زندگی در استرالیا باشند.

  • ویزای همسر

اخذ این نوع ویزا از جمله روش ‌های مهاجرت از طریق ازدواج به حساب می آید که برای همسر کسی که اقامت دائم و یا تابعیت استرالیا را دارد، صادر می گردد. لازم به ذکر است که ازدواج های صوری به هیچ عنوان قابل قبول نیستند و شما باید با همسر خود در استرالیا در یک خانه زندگی کرده و یک زندگی مشترک داشته باشید.

  • ویزای آخرین بازمانده

چنانچه تمامی اعضای خانواده شما مقیم استرالیا هستند و شما در کشور خود تنها هستید، می توانید از طریق اخذ این ویزا، به خانواده خود در استرالیا بپیوندید.

سؤالات متداول
  • هزینه دریافت ویزای استرالیا چقدر است؟

این هزینه با توجه به نوع ویزای متقاضی می تواند متفاوت باشد اما به طور معمول بین 145 تا 620 دلار استرالیا متغیر است.

  • آیا امکان دریافت ویزا در استرالیا از طریق خرید ملک یا سهام وجود دارد؟

بله. تحت برخی شرایط شما می توانید با خرید سهامی به ارزش 2.25 میلیون دلار استرالیا، ویزای این کشور را دریافت نمایید اما این امکان از طریق خرید ملک میسر نمیباشد.

  • چه نمره زبانی برای مهاجرت به استرالیا مورد نیاز است؟

به نوع ویزای مهاجرتی شما بستگی دارد. در مواردی که متقاضی باید مدرک مهارت زبان داشته باشد، حداقل نمره 6 آیلتس و یا آزمون های مشابه مانند PTE وTOFEL ضروری می باشد. با توجه به شغل و یا رشته تحصیلی متقاضی، نمره لازم می تواند بالاترهم باشد.

  • آیا پس از مهاجرت کاری به استرالیا، باید در همان شغلی که از طریق آن اقدام به مهاجرت شده است کار کنیم؟

خیر. انتخاب شغل به جهت انجام پروسه مهاجرتی ضروری می باشد و شما می توانید پس از اخذ اقامت استرالیا، در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوید.

  • آیا در صورت ریجکتی ویزای استرالیا، می توان درخواست تجدیدنظر داد؟

بله. شما معمولا بین 7 تا 28 روز پس از دریافت ریجکتی فرصت دارید تا درخواست تجدیدنظر خود را ارائه کنید.

سخن پایانی

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند باید برای ورود به این کشور و بهره مندی از فرصت های تحصیلی، شغلی و سرمایه گذاری فراوان در این کشور شگفت انگیز، یکی از انواع گوناگون ویزای آن را دریافت کنند. دولت استرالیا لیست دقیقی از انواع ویزای استرالیا و شرایط مورد نیاز جهت اخذ آن را در اختیار متقاضیان قرار داده است که در این مقاله به بررسی برخی از آن پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به فراهم شدن شرایط مهاجرت شما مخاطب عزیز به کشور استرالیا کمک نماید. ما همواره سعی نموده ایم تا با بررسی جدیدترین قوانین مهاجرت به کشور استرالیا و همچنین ارائه قوانین به روز رسانی شده به شما مخاطبین گرامی، به پیشرفت و موفقیت شما در این پروسه مهاجرتی کمک کنیم و از دغدغه های شما بکاهیم. کارشناسان و مشاوران با سابقه و مجرب ما در گروه عالیان ویزا به شما کمک خواهند کرد تا متناسب با شرایط و اهدافی که دارید، بهترین روش مهاجرتی که منجر به اخذ اقامت و شهروندی استرالیا برای شما می شود را انتخاب نموده و به درستی فرآیند اخذ ویزای این کشور را دنبال کنید. به علاوه، در صورت مواجهه با هر گونه ریجکتی، وکلای ما آماده هستند تا در سریع ترین زمان ممکن، دلایل ریجکتی را برطرف نموده و ویزا را برای شما دریافت کنند. جهت دریافت این خدمات تنها کافیست فرم ارزیابی موجود در وبسایت را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. به علاوه، شما می توانید از طریق تماس با موسسه و یا ارسال پیام از طریق واتس اپ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *