آشنایی با انواع ویزای هلند

در این مطلب قصد داریم با انواع ویزای هلند و شرایط اخذ آن‌ها آشنا شویم. هلند کشوری است که در شمال غربی اروپا واقع شده و دارای یک نظام پارلمانی تحت پادشاهی مشروط است. کلمه هلند به معنای «کشور کم ارتفاع» است؛ درواقع این کشور به شکل قابل توجهی مسطح است و بخش زیادی از زمین‌های آن از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و کانال‌ها تشکیل شده است. توجه داشته باشید که كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور هلند، گردآورى شده است.

ویزای هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط لازم برای دریافت ویزای هلند
  • انواع ویزای هلند
  • ویزای کوتاه مدت یا شنگن چیست؟
  • ویزاهای طولانی مدت یا MVV هلند
  • نرخ بیکاری در هلند
  • هزینه دریافت ویزای هلند

شرایط لازم برای دریافت ویزای هلند

با توجه به هدف خود از سفر به هلند و مدت زمانی که قصد دارید در این کشور بمانید، به ویزای متفاوتی نیاز پیدا خواهید کرد. با وجود اینکه ممکن است شرایط مربوط به اخذ هر نوع ویزا متفاوت باشد؛ یک سری شرایط استاندارد وجود دارد که همه باید آن‌ها را رعایت کنند. شرایط استاندارد اخذ ویزای هلند را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • داشتن یک پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد
  • متقاضی باید تحت پوشش بیمه مسافرتی باشد
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را ثابت کند
  • امکان اثبات هدف متقاضی از سفر
  • فرد نباید تهدیدی برای نظم عمومی، سلامت عمومی، امنیت داخلی یا روابط بین‌الملل باشد.
  • شخص نباید در لیست افرادی باشد که درخواست ویزای آن‌ها از سایر کشورهای شنگن رد شده است.
ویزای هلند

انواع ویزای هلند

ویزاهای این کشور در دو دسته ویزای کوتاه مدت و بلند مدت قرار می‌گیرند. که در ادامه این ویزاها را با هم بررسی خواهیم کرد.

ویزاهای کوتاه مدت یا شنگن :
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای تجاری
  • ویزای گردشگری
ویزاهای طولانی مدت :
  • ویزای کار
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای خانوادگی
  • ویزای Au Pair یا پرستاری کودک
  • ویزای خوداشتغالی
  • ویزای استارتاپ
– ویزای کوتاه مدت یا شنگن چیست؟

اگر قصد دارید به دلایلی مانند تعطیلات، سفر کاری یا ملاقات با خانواده برای مدت کوتاهی به هلند سفر کنید، باید برای دریافت ویزای کوتاه مدت درخواست دهید. مدت زمان اعتبار ویزای شنگن 90 روز (در یک دوره 180 روزه) در منطقه شنگن است. این دوره 180 روزه از زمانی شروع می‌شود که شما وارد هلند یا یکی از کشورهای منطقه شنگن می‌شوید. معمولا فرآیند رسیدگی به درخواست‌های ویزای شنگن حدود 15 تا 30 روز طول می‌کشد. در ادامه با انواع ویزاهای شنگن این کشور آشنا خواهید شد.

– ویزای ترانزیت

این ویزای هلند به دارنده این امکان را می‌دهد که قبل از سفر به یکی از کشورهای خارج از منطقه شنگن، هواپیمای خود را در هلند تغییر دهد. به ویزای ترانزیت این کشور، ویزای نوع A هم گفته می‌شود. با داشتن این ویزا اجازه ورود به هلند یا سایر کشورهای شنگن را پیدا نمی‌کنید و مجاز به ترک فرودگاه نخواهید بود. توجه داشته باشید که اگر مقصد پرواز دوم شما یکی دیگر از کشورهای منطقه شنگن باشد، نیازی به ویزای ترانزیت نخواهید داشت. در عوض باید ویزای اقامت کوتاه مدت شنگن  را دریافت کنید.

ویزاهای ترانزیت این کشور به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای شنگن برای دریانوردها
– ویزای تجاری

اگر قصد دارید برای انجام امور تجاری به هلند سفر کنید، به ویزای تجاری این کشور نیاز پیدا خواهید کرد. این ویزا با عنوان ویزای C هم شناخته می‌شود و به دارنده این امکان را می‌دهد که حداکثر به مدت 90 روز در یک بازه شش ماهه به هر یک از کشورهای منطقه شنگن سفر کند. دقت داشته باشید که اگر ویزای اقامت طولانی مدت یکی دیگر از کشورهای منطقه شنگن را داشته باشید، دیگر لازم نیست ویزای تجاری را دریافت کنید. هزینه درخواست ویزای تجاری هلند 80 یورو است.

ویزای هلند
– ویزای گردشگری

اگر می‌خواهید به قصد تفریح یا گذراندن تعطیلات خود به هلند سفر کنید، به ویزای گردشگری این کشور نیاز پیدا خواهید کرد. مدت اعتبار این ویزا هم 90 روزه است و هزینه درخواست ویزا برای هر نفر 80 یورو است.

– ویزاهای طولانی مدت یا MVV هلند

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در هلند بمانید، باید مجوز اقامت این کشور را دریافت کنید؛ با این حال در بسیاری از موارد به ویزای طولانی مدت یا MVV هلند نیاز پیدا خواهید کرد. این نوع ویزای هلند با عنوان ویزای نوع D یا مجوز اقامت موقت هم شناخته می‌شود. معمولا افرادی که قصد دریافت اقامت هلند را دارند برای اخذ ویزای MVV درخواست می‌دهند؛ زیرا این نوع ویزا به دارنده این امکان را می‌دهد که در همان حال که منتظر دریافت اجازه اقامت خود است، در هلند بماند.

مدت اعتبار این ویزا هم 90 روزه است؛ اما تفاوت آن با ویزای شنگن این است که با داشتن ویزای MVV می‌توانید برای دریافت مجوز اقامت طولانی مدت هلند درخواست دهید. مدت زمان بررسی درخواست متقاضیان حدود 90 روز است. در ادامه با انواع ویزاهای طولانی مدت هلند آشنا خواهید شد.

– ویزای کار

ویزای کار مجوز اقامتی است که برای اتباع خارجی که برای مقاصد کاری به این کشور وارد می‌شوند صادر می‌شود. برای اینکه ویزای کار این کشور را دریافت کنید باید یک شرکت، کارفرما یا موسسه در داخل هلند برای شما دعوت نامه بفرستد؛ همچنین باید مدارکی ارائه دهید که اثبات کند تمکن مالی لازم برای دو سال زندگی در هلند را دارید.

– ویزای تحصیلی

افرادی که در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسه‌های آموزشی هلند پذیرفته شده باشند، واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی هلند هستند. مدت زمان اعتبار این نوع ویزا تا زمان اتمام تحصیلات متقاضی و حداکثر 5 سال است. چند نوع ویزای تحصیلی وجود دارد که در زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید:

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت : این ویزا در صورتی صادر می‌شود که دوره آموزشی کمتر از سه ماه طول بکشد.
  • ویزای تحصیلی طولانی مدت : این ویزا مخصوص دانشجوها است و حداکثر 5 سال اعتبار دارد.
ویزای هلند
– ویزای خانوادگی

اگر یکی از اعضا خانواده شما در هلند زندگی می‌کند، می‌توانید با دریافت ویزای خانوادگی به این کشور سفر کنید. این ویزا حداکثر تا 5 سال اعتبار دارد و شما تا زمانی می‌توانید در هلند بمانید که آن عضو خانواده که به عنوان حامی درخواست شما را ارائه کرده است، در هلند باشد. اخذ این ویزا به معنای دریافت اجازه کار نیست و درصورتی‌که بخواهید در هلند کار کنید باید برای دریافت مجوز کار درخواست دهید.

– ویزای Au Pair یا پرستاری کودک

مهاجرت به عنوان پرستار کودک آنقدر در هلند رواج دارد که یک دسته‌بندی جداگانه برای ویزای آن در نظر گرفته شده است. برای دریافت این ویزا باید کارفرما یا همان شخصی که نیاز به پرستار کودک دارد، از طرف متقاضی درخواست ویزا را ارسال کند. بعد از بررسی درخواست و ارائه مجوز اقامت، متقاضی می‌تواند به هلند سفر کند. دارنده این ویزا اجازه دارد حداکثر یک سال در هلند بماند و در این مدت می‌تواند با خانواده میزبان زندگی کند که برای او اقامتگاه و غذا فراهم می‌کنند. برای دریافت این ویزا متقاضیان باید سنی بین 18 تا 30 سال داشته باشند؛ همچنین خانواده میزبان نباید هیچ نسبتی با فرد داشته باشند.

– ویزای خوداشتغالی

افرادی که قصد دارند برای راه‌اندازی یک کسب و کار به هلند سفر کنند به این ویزا نیاز پیدا خواهند کرد. فردی که این ویزای هلند را دریافت می‌کند می‌تواند به صورت مستقل در این کشور کار کند. مهم‌ترین شرط دریافت ویزای خوداشتغالی این است که بتوانید ثابت کنید خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید نوآورانه هستند و برای کشور هلند ضروری محسوب می‌شوند. این مسئله توسط آژانس سازمانی هلند (RVO) و براساس یک سری معیارها بررسی می‌شود.

این سیستم اندازه‌گیری بر اساس معیارهای زیر کار می‌کند:

  • تجربیات شخصی متقاضی
  • طرح کسب و کار
  • ارزشی که این طرح برای هلند دارد

هر یک از این موارد 100 امتیاز دارند و برای دریافت این ویزا باید حداقل 90 امتیاز کسب کنید.

– ویزای استارتاپ

این ویزای هلند برای کارآفرینان این امکان را فراهم می‌کند که با استفاده از مشاوره‌های یک تسهیل کننده یا مشاور کسب و کار، شرکت خود را در هلند راه‌اندازی کنند. این افراد درنهایت می‌توانند با استفاده از راهنمایی‌های مشاور خود معیارهای لازم برای دریافت ویزای خوداشتغالی این کشور را کسب کنند.

ویزای هلند

نرخ بیکاری در هلند

نرخ بیکاری کشور هلند در سال‌های اخیر مدام در حال تغییر بوده است؛ البته با توجه به مشکلاتی که در اثر شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، این موضوع تعجب آور نیست. نرخ بیکاری هلند در سال 2020 به صورت متوسط 4.9 درصد بود و پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 این عدد به کمتر از 4 درصد برسد. در جدول زیر می‌توانید نرخ بیکاری هلند را در سال‌های اخیر مشاهده کنید:

سال میلادی
نرخ بیکاری
20183.83 درصد
20193.38 درصد
20204.9 درصد
اواخر 20213.8 درصد
هزینه دریافت ویزای هلند

هزینه دریافت ویزای کشور این کشور با توجه به نوع ویزا و فردی که قرار است ویزا را دریافت کند متفاوت است. 

در جدول‌های زیر می‌توانید هزینه دریافت ویزاهای مختلف را مشاهده کنید.

هزینه دریافت ویزای شنگن
دسته‌بندی
هزینه
افراد بزرگسال80 یورو
کودکان 6 تا 12 سال40 یورو
کودکان زیر شش سالرایگان
هزینه دریافت ویزاهای طولانی مدت
دسته‌بندی
هزینه
ویزای خانوادگی171 یورو
سفر کوتاه مدت برای دیدار با والدین57 یورو
ویزای تحصیلی171 یورو
ویزای کاری171 تا 285 یورو
ویزای پرستاری کودک57 تا 285 یورو
ویزای خوداشتغالی1348 یورو
سؤالات متداول
  • چند نوع ویزای هلند وجود دارد؟

ویزاهای هلند در دو دسته‌بندی کوتاه مدت و بلند مدت قرار می‌گیرند که هر یک از آن‌ها انواع مختلفی دارند.

  • آیا امکان سفر به هلند بدون ویزا برای ایرانیان وجود دارد؟

خیر، ایرانیان باید برای سفر به هلند بر اساس هدف خود از سفر، یکی از انواع ویزای این کشور را دریافت کنند.

  • هزینه دریافت ویزاهای هلند چقدر است؟

هزینه دریافت ویزای این کشور با توجه به نوع ویزایی که انتخاب می‌کنید، بین 57 تا 1348 یورو است.

  • ویزای شنگن هلند چیست؟

یک ویزای کوتاه مدت 90 روزه است که به فرد اجازه ماندن در هلند و سایر کشورهای عضو منطقه شنگن را می‌دهد.

  • مدت اعتبار ویزاهای هلند چقدر است؟

مدت اعتبار ویزاهای کوتاه مدت هلند 90 روز است و زمان اعتبار ویزاهای بلند مدت به نوع ویزایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

  • مدارک لازم برای ویزای این کشور با دعوتنامه چیست؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای این کشور با دعوتنامه، شامل مدارک هویتی (پاسپورت، شناسنامه، عکس) و مدارک مالی متقاضی، دعوتنامه، مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانکی فردی که دعوتنامه را می‌فرستد و همچنین بیمه مسافرتی است.

سخن پایانی

در این مطلب انواع ویزای هلند و شرایط لازم برای اخذ آن‌ها را بررسی کردیم. هلند به عنوان یک کشور صنعتی نرخ بیکاری پایینی دارد و با وجود دوره‌های تحصیلی و موسسه‌های آموزشی بسیار پیشرفته خود، گزینه خوبی برای تحصیل و سپس وارد شدن به بازار کار محسوب می‌شود. امکانات رفاهی این کشور برای مهاجران مناسب هستند و شرایط خوبی برای کارآفرینانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار خود را در این کشور دارند ایجاد شده است.

 عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به هلند را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *