تحصیل در برترین دانشگاه های انگلستان

کشور انگلستان که بیش از نیمی از بریتانیای کبیر را در بر گرفته است، بیش از 55 میلیون جمعیت دارد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و سالانه افراد زیادی برای تحصیل در برترین دانشگاه های انگلستان به این کشور مهاجرت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد تحصیل در برترین دانشگاه‌ های انگلستان صحبت کنیم. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور انگلستان، گردآورى شده است.

برترین دانشگاه های انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل در انگلستان
  • معرفی دانشگاه های انگلستان
  • فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان در انگلستان

تحصیل در انگلستان

دانشگاه های انگلستان در زمینه آموزش و پژوهش جایگاه قابل توجهی در جهان دارند و به صورت مداوم در میان دانشگاه‌های برتر جهان جای می‌گیرند. به دلیل اینکه دوره‌های تحصیلی در انگلستان کوتاه‌تر از سایر کشورهای دیگر هستند، هزینه‌های تحصیل دانشجوها کاهش پیدا می‌کند. دانشجوهای بین‌المللی برای اینکه بتوانند از بیش از 50 هزار دوره آموزش عالی در سطح جهانی استفاده کنند، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی اثبات کنند.

برترین دانشگاه های انگلستان

معرفی دانشگاه های انگلستان

در کل 90 مورد از دانشگاه‌های بریتانیا در رتبه‌بندی دانشگاه های جهانی QS جای گرفته‌اند و 8 دانشگاه بین 50 موسسه آموزشی برتر جهانی قرار دارند. این دانشگاه‌ها دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهند و در اکثر آن‌ها دفاتر دانشجویی بین‌المللی وجود دارد که در صورت لزوم می‌توانید در زمینه دریافت ویزا، اخذ بورسیه تحصیلی و دوره‌های زبان و کاریابی پس از فارغ‌التحصیلی از آن‌ها کمک عملی و کاربردی بگیرید.

 با وجود تمام این موارد، چالش واقعی که پیش روی دانشجویان بین‌المللی قرار دارد انتخاب یک دانشگاه مناسب است. برای محدود کردن انتخاب‌های خود می‌توانید برنامه تحصیلی موردنظر، نزدیکی دانشگاه به شهرهای بزرگ و بورسیه‎های موجود را در نظر بگیرید؛ اما مهم‌ترین عامل از ژانویه 2021 در راستای تحصیل در انگلستان این است که دوره‌هایی به نام کارتحصیل در این کشور رواج یافته‌اند، طی این دوره‌ها دانشجویان بین‌المللی در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری می‌توانند با گارانتی و تضمین شغل در ضمن تحصیل و بعد از تحصیل، تحصیل در این کشور را انتخاب نمایند.

 به این صورت که برای مثال در مقطع لیسانس دانشجو 2 سال درس خوانده، سال سوم توسط دانشگاه وارد بازار کار شده، با درآمد ماهیانه حدود 1400 پوند می‌تواند یک سال تمام وقت کار کند که در این راستا هم تجربه یک سال کار در بازار کار انگلستان را به دست خواهد آورد و هم در این یک سال حدود 15 هزار پوند درآمد به دست می‌آورند و پس از آن مجدد به دانشگاه برگشته و سال چهارم را مطالعه نموده و فارغ‌التحصیل لیسانس می‌شوند. بعد از لیسانس می‌توانند 2 سال در این کشور حضور داشته تا کار پیدا کنند. ممکن است همان کمپانی که در سال سوم به صورت آزمایشی در آن استخدام شده بودند دانشجو را استخدام نموده، قرارداد کاری رسمی بسته و دانشجو موفق به اخذ اقامت کاری انگلستان شود.

این موضوع در مقطع فوق‌لیسانس نیز صادق است و دانشجو پس از تحصیل فوق‌لیسانس فشرده یک ساله در انگلستان می‌تواند شش ماه الی یک سال به طور آزمایشی با حقوق استخدام شده، که این امر با کمک صد درصدی دانشگاه انجام می‌پذیرد و پس از آن مجدد می‌تواند یا در همان شغل بماند و اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نماید و یا تا 2 سال فرصت کاریابی در انگلستان را اخذ نماید. در مقطع دکترا نیز همین موضوع تکرار می‌شود و دانشجوها بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در بازار کار باقی مانده و اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند و این می‌تواند بزرگ‌ترین و عملی‌ترین معیار کشور انگلستان جهت ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی و به خصوص دانشجویان ایرانی عزیز باشد.

برترین دانشگاه های انگلستان که برای دانشجویان بین المللی مناسب هستند :

نام دانشگاهرتبه جهانیتعداد دانشجوهای بین‎المللیمیزان شهریه سالانه
دانشگاه آکسفورد2844220 الی 30 هزار پوند
دانشگاه کمبریج3792520 الی 50 هزار پوند
کالج سلطنتی لندن71114325 الی 35  هزار پوند
کالج دانشگاهی لندن (UCL)8218245 الی 35 هزار پوند
دانشگاه منچستر271607915 تا 25 هزار پوند
دانشگاه کینگز لندن351507515 تا 20 هزار پوند
مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن49827415 تا 20 هزار پوند
 دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین و از برترین دانشگاه های انگلستان و دومین دانشگاه برتر جهان است که در اوایل قرن یازدهم و در شهر آکسفورد تاسیس شده است. دانشگاه آکسفورد دارای 44 کالج و بزرگترین سیستم کتابخانه در بریتانیا است. در کل 22 هزار دانشجو در دانشگاه آکسفورد تحصیل می‌کنند که حدود نیمی از آن‌ها در مقطع کارشناسی و 40 درصد آن‌ها دانشجوهای بین‌المللی هستند. حدود یک چهارم ساکنان شهر آکسفورد دانشجو هستند و این شهر جوان‌ترین جمعیت در بریتانیا را به خود اختصاص می‌دهد. دانشگاه آکسفورد در چهار رشته علوم انسانی، ریاضی، فیزیک و علوم زیستی دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهد. نقطه قوت این دانشگاه دوره‌های مربوط به علوم پزشکی و علوم اجتماعی است و در زمینه پزشکی در رتبه اول جهان قرار دارد.

برترین دانشگاه های انگلستان
دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج که در مرکز شهر باستانی کمبریج و در 80 کیلومتری لندن واقع شده است، یک موسسه تحقیقاتی دولتی است که بیش از 18 هزار دانشجو از سراسر جهان در آن تحصیل می‌کنند. این مورد از دانشگاه های انگلستان 31 کالج و 150 دانشکده در زمینه‌های هنر و علوم انسانی، علوم زیستی، پزشکی، علوم اجتماعی، علوم فیزیکی و فناوری دارد. دانشگاه کمبریج تاریخچه‌ای 800 ساله دارد و دومین دانشگاه قدیمی در انگلستان است. این دانشگاه دارای بیش از 100 کتابخانه است که در مجموع بیش از 15 میلیون کتاب را در خود جای داده‌اند.

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن در کنزینگتون جنوبی واقع شده است و معتبرترین دانشگاه لندن محسوب می‌شود. این کالج یک موسسه پژوهشی دولتی است که در رتبه هفتم جهان جای دارد و در زمینه‌های مهندسی و فناوری، پزشکی، علوم فیزیکی و علوم کامپیوتر دانشجو می‌پذیرد. کالج سلطنتی لندن رتبه اول نوآوری را در بریتانیا کسب کرده است و بیش از 59 درصد دانشجوهای آن از خارج از بریتانیا هستند.

کالج دانشگاهی لندن (UCL)

یکی از برترین دانشگاه های انگلستان ، کالج دانشگاهی لندن است که در رتبه هشتم جهان جای دارد. UCL از نظر قدرت تحقیقاتی به عنوان بهترین دانشگاه برتانیا انتخاب شده است و بیش از 675 دوره آموزشی را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. این کالج 11 دانشکده و بیش از 100 بخش دارد. یکی از مزایای این کالج، درصد بالای اشتغال فارغ‌التحصیلان آن است.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر که در جایگاه بیست و هفتم جهان قرار دارد، یکی از برترین دانشگاه های انگلستان است که بیش از 1000 برنامه تحصیلی در رشته‌های علوم انسانی، تجارت، علوم و مهندسی ارائه می دهد. این برنامه‌ها شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و MBA می‌شوند. دانشگاه منچستر در 10 سال اخیر بیش از یک میلیارد پوند برای بازسازی محوطه و ارائه امکانات پیشرفته سرمایه‌گذاری کرده است و 25 نفر از دانشجویان و کارکنان سابق و فعلی آن برنده جایزه نوبل شده‌اند. در حال حاضر دانشگاه منچستر در زمینه تحقیقات پیشرفته در رشته‌های علم و مهندسی و به ویژه در زمینه ارائه درمان‌های جدید برای بیماری‌های خطرناک پیشرو است. نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه 94 درصد است.

دانشگاه کینگز لندن

دانشگاه کینگز لندن یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های انگلستان است که بیش از 27 هزار دانشجو از 150 کشور جهان دارد. دانشگاه کینگز به خاطر داشتن شیوه‌های تدریس در سطح جهانی و تحقیقات پیشرفته شهرت زیادی دارد. رشته‌های علوم انسانی، پزشکی، روانپزشکی، دندانپزشکی و علوم اجتماعی از جمله رشته‌های محبوب این دانشگاه هستند.

مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن

این دانشکده 40 برنامه در مقطع کارشناسی و بیش از 140 برنامه آموزشی و تحقیقاتی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی لندن رشته‌های علوم اجتماعی مانند حسابداری و حقوق، مدیریت و سیاست اجتماعی ارائه می‌شوند. این دانشکده در مرکز لندن واقع شده و بیش از 8 هزار دانشجوی بین‌المللی دارد.

برترین دانشگاه های انگلستان

فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان در انگلستان

دانشجوهای بین‌المللی که از دانشگاه های انگلستان فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند ویزای فعلی خود را به ویزای کار بعد از تحصیل تغییر دهند و در انگلستان بمانند. چنان‌که در بالاتر هم ذکر شد اخذ دوره‌های کارتحصیل در انگلستان می‌توانند ضمانت اخذ اقامت کاری پس از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی این کشور باشند. حتی اگر یک دانشجو دوره کارتحصیل را انتخاب نکند بعد از فارغ‌التحصیلی می‌تواند 2 الی 3 سال در انگلستان بماند تا بتواند با مدرک تحصیلی که از این کشور دریافت می‌نماید وارد بازار کار شود. نرخ بیکاری در انگلستان 4.1 درصد است.

سؤالات متداول
  • برترین دانشگاه های انگلستان کدام هستند؟

در انگلستان دانشگاه‌های بسیار خوبی وجود دارد که در دسته 50 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرند. برخی از بهترین دانشگاه‌های کشور انگلستان شامل دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، کالج سلطنتی لندن، کالج دانشگاهی لندن (UCL)، دانشگاه منچستر، دانشگاه کینگز لندن و مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن هستند.

  • آیا دانشجویان بین‌المللی در حین تحصیل در انگلستان اجازه کار کردن دارند؟

بله، دانشجویان طبق شرایط خاصی که در بالا هم ذکر شد می‌توانند ضمن تحصیل با کمک دانشگاه، بدون محدود زمینه فعالیت و تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند؛ ضمن اینکه امکان استفاده از دوره‌های کارتحصیل نیز وجود دارد که در بالا مفصل توضیح داده شد.

  • آیا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی در انگلستان بمانند؟

بله فارغ‌التحصیلان می‌توانند با عنوان PSW یعنیPost Study Work Permit  حداکثر 2 الی 3 سال در انگلستان بمانند تا بتوانند کاریابی نموده یا برای خود کسب و کاری راه‌اندزای کنند و اقامت کاری انگلستان و درنهایت اقامت دائم انگلستان را دریافت کنند.

  • آیا امکان تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله، امکان دارد بعضی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها بدون مدرک زبان هم به شما پذیرش بدهند؛ ضمن اینکه باید بدانید اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بدون مدرک زبان بسیار امر پرریسکی خواهد بود و برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور انگلستان الزاما می‌بایست مدرک زبان انگلیسی معتبر دریافت نمایید.

سخن پایانی

دانشگاه های انگلستان در دسته بهترین دانشگاه‌های جهان جای می‌گیرند و دوره‌های تحصیلی در سطح جهانی ارائه می‌دهند؛ همچنین بسیاری از بهترین دانشگاه‌ های انگلستان بودجه زیادی در فعالیت‌های تحقیقاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از مزایای خوب تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان نرخ بالای اشتغال دانشجوها بعد از فارغ‌التحصیلی است؛ به همین دلیل هم دانشجوهای بین‌المللی زیادی تصمیم می‌گیرند در دانشگاه‌های برتر این کشور تحصیل کنند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به انگلستان را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *