بهترین روش سرمایه گذاری در آلمان در سال 2024

کشور آلمان، یکی از اعظای برجسته اتحادیه اروپا، منطقه یورو و ناتو، بزرگ ترین قدرت اقتصادی اروپا نامیده میشود. قطعا سرمایه گذاری در این کشور که چهارمین اقتصاد برتر جهان است، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به اروپا و دریافت ویزای شنگن میباشد. این کشور برنامه های مهاجرتی بسیاری را از طریق سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان جهان قرار داده است تا به واسطه آن اشتغال زایی کرده و اقتصاد خود را بیش از پیش رونق بخشد. لازم است علاقه مندان به سرمایه گذاری در این کشور ابتدا با شرایط و قوانین آن آشنا شده و سپس از اهداف تجاری خود و مزایای سرمایه گذاری در آلمان اطمینان حاصل کرده و بهترین روش را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور آلمان در سال 2022 بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آلمان گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در آلمان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟
  • چگونه بهترین روش سرمایه گذاری در آلمان را انتخاب کنیم؟
  • بهترین روش های سرمایه گذاری در آلمان در سال 2022 کدامند؟

چرا آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

  • بازار بزرگ : آلمان با 82 میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا و در نتیجه بزرگترین بازار در اتحادیه اروپا است. آلمان با تولید ناخالص داخلی بیش از 2.2 تریلیون یورو، بزرگترین اقتصاد اروپا و سومین اقتصاد قوی در جهان است.
  • موقعیت مرکزی : موقعیت مرکزی آلمان در اروپا آن را به مرکزی برای کالاها و خدمات تبدیل می کند. این کشور تنها کشوری در میان هفت کشور صنعتی مهم است که از سال 1995 سهم خود را از تجارت جهانی افزایش داده است.
  • بازار آزاد : آلمان یک بازار آزاد است و به گرمی از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. این حقیقت را 22000 شرکت خارجی که در آلمان کسب و کار تاسیس کرده اند و اکنون بیش از 2.7 میلیون نفر را استخدام کرده اند، ثابت میکنند. بازار آلمان تقریباً در همه زمینه ها برای سرمایه گذاری کارآفرینانه باز است و دیگر هیچ صنعتی تحت کنترل دولت وجود ندارد.
سرمایه گذاری در آلمان
  • موقعیت بین المللی : بیش از 7 میلیون خارجی در آلمان زندگی می کنند که 70 درصد انان مسلط به زبان انگلیسی میباشند و چندین منطقه شهری دارای جوامع خارجی برجسته با مدارس، کلیساها، مغازه ها و رستوران های خاص خود در آلمان وجود دارد.
  • نیروی کار فوق العاده : آلمان دارای نیروی کار واجد شرایط، با انگیزه و وظیفه شناس میباشد و استاندارد بالای دانش و مهارت کارمندان آلمانی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته میشود. سیستم آموزشی آلمان نیز به گونه ای میباشد که دانش آموزان و دانشجویان را برای ورود به بازار کار و صنعت اماده میکند. پس متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان میتوانند از نیروی کار ماهر در این کشور برای توسعه کسب و کار خود بهره مند شوند.
  • سطح بالای نوآوری : از نظر آماری، آلمان 277 اختراع بین المللی به ازای هر یک میلیون نفر دارد که این رقم بیش از هر جای دیگری در جهان میباشد. همکاری نزدیک بین صنعت و مؤسسات تحقیقاتی مشهور جهانی مانند مؤسسه‌های Max Planck و Fraunhofer به سرعت ایده‌های جدید را به محصولاتی برای بازار جهانی تبدیل میکند.
  • امنیت حقوقی : آلمان به لحاظ امنیت حقوقی در رتبه چهارم در جهان قرار دارد و سیستم حقوقی آن به عنوان الگویی برای سیستم های حقوقی در بسیاری از کشورهای دیگر عمل میکند. لذا سرمایه گذاری در آلمان میتواند با ریسک پایینی همراه باشد.
  • علامت تجاری مشهور جهانی : محصولات با مهر و موم “ساخت آلمان” دارای بالاترین کیفیت در سراسر جهان هستند. این امر نقش کوچکی در حفظ موقعیت آلمان به عنوان قهرمان صادرکننده در جهان برای چندین سال متوالی داشته است.

چگونه بهترین روش سرمایه گذاری در آلمان را انتخاب کنیم؟

پیش از آنکه برای سرمایه گذاری در آلمان اقدام کنید، بهتر است هدف نهایی خود را از سرمایه گذاری تعیین نمایید. شما ممکن است بخواهید خانه بخرید، ازدواج کنید، سفر کنید، بازنشستگی پیش از موعد داشته باشید، زندگی پس از بازنشستگی خوبی داشته باشید و یا حتی به دنبال اخذ اقامت یک کشور باشید. هنگامی که اهداف خود را مشخص نمودید، میتوانید با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید که آیا سرمایه گذاری شما از نوع کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد. برای رسیدن به این هدف لازم است سوالاتی را از خود بپرسید:

  • سطح ریسک پذیری شما چقدر است؟
  • چقدر پول برای سرمایه گذاری دارید؟
  • چقدر باید خرج کنید و ماهانه چقدر می توانید پس انداز کنید؟
  • چقدر می توانید برای سرمایه گذاری خود وقت بگذارید؟
  • می‌خواهید سرمایه‌گذاری‌تان چقدر انعطاف‌پذیر باشد؟
  • چقدر می خواهید پولتان سریع رشد کند؟
  • چه مدت در آلمان می مانید؟
  • در حال حاضر چقدر مالیات می پردازید؟

شما میتوانید با پاسخ به سوالات فوق، جهت بررسی شرایط خود برای سرمایه گذاری در آلمان و اطمینان از اینکه این گزینه برای مهاجرت شما مناسب است یا خیر، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.

بهترین روش‌های سرمایه گذاری در آلمان در سال 2022 کدامند؟

– سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات یکی از گزینه های عالی و کم ریسک برای سرمایه گذاری در آلمان میباشد. البته متقاضیان خرید ملک در آلمان باید توجه داشته باشند که کشور آلمان از طریق خرید ملک، اقامت دائم و شهروندی اعطا نخواهد کرد و این امر تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که شما ملک مورد نظر را در قالب یک طرح تجاری خریداری نمایید. از مزایای خرید ملک در کشور آلمان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما امکان دریافت وام مسکن با نرخ بهره 1 تا 2 درصد خواهید داشت.
  • اگر شما ملکی که برای سرمایه گذاری خریداری نموده اید را پس از 10 سال مالکیت بفروشید، نیازی به پرداخت 25 درصد مالیات بر سود سرمایه ندارید.
  • هیچ محدودیتی برای اتباع خارجی در آلمان برای خرید ملک (جهت خود اشتغالی یا سرمایه گذاری) وجود ندارد و تنها نیاز است که مجوزهای لازم دریافت شود.
  • در صورت ترک آلمان، همیشه می توانید ملک خود را اجاره دهید (یا آن را بفروشید).
  • قیمت ملک در کشور آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، بسیار مناسب تر است.

شما میتوانید با پاسخ به سوالات فوق، جهت بررسی شرایط خود برای سرمایه گذاری در آلمان و اطمینان از اینکه این گزینه برای مهاجرت شما مناسب است یا خیر، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.

سرمایه گذاری در آلمان
– سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

شما میتوانید با ارائه یک طرح تجاری قوی و اثبات اینکه طرح مورد نظر به رونق اقتصادی آلمان کمک خواهد کرد، شرکت خود را در کشور آلمان تاسیس نمایید. از آنجایی که برای ثبت شرکت نیاز به افتتاح حساب در آلمان و انتقال سرمایه به این حساب بانکی میباشد، باید توجه داشته باشید که بسیاری از بانک های آلمانی به بنیانگذاران شرکتی که تبعه آلمان یا اتحادیه اروپا نیستند خدمات ارائه نمی دهند. پس لازم است قبل از هرگونه اقدام در خصوص ثبت شرکت در این کشور، شرایط را بررسی نمایید. لازم به ذکر است که با توجه به محدودیت های موجود برای ایرانیان جهت ثبت شرکت در آلمان، متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان میتوانند سایر گزینه های مشابه مانند خرید یک شرکت از پیش تاسیس شده و یا خرید یک کسب و کار آماده را امتحان نمایند. آنان باید پس از خرید سهام و انتقال آن به نام خود، فعالیت تجاری خود را آغاز نمایند. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.

– سرمایه گذاری در بازار سهام

سه راه اصلی برای سرمایه گذاری در بازار سهام آلمان وجود دارد. شما می توانید مستقیماً در سهام های فردی، صندوق های سرمایه گذاری یا صندوق های مبادله ارزی ETF، سرمایه گذاری کنید. جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری آلمان میتوانید سهام شرکت های آلمانی را خریداری نمایید. برای اخذ اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

– سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

دولت آلمان به کسانی که با ارائه یک طرح تجاری قوی، اقدام به اشتغال زایی در این کشور مینمایند، ویزای سرمایه گذاری و همچنین اقامت آلمان را اعطا میکند. اتاق بازرگانی آلمان پس از بررسی طرح و اهداف تجاری شما و اطمینان از سودآوری آن، تاییدیه را برای شما ارسال خواهد کرد. شما میبایست تجربه های کاری مرتبط داشته و حداقل 5 کارمند جدید در آلمان استخدام کنید. همچنین، تضمین تامین مالی مورد نیاز برای کسب و کار از طریق سرمایه سهام یا تعهد وام، ضروری میباشد. حداقل مبلغ مورد نیاز برای ویزای کارآفرینی آلمان تعیین نشده است. با این حال، یک توصیه غیر رسمی این است که شما حداقل 360000 یورو برای سرمایه گذاری داشته باشید. این مبلغ نشان می دهد که سرمایه گذاری شما تمام الزامات تعیین شده توسط دولت آلمان را برآورده می کند. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه راهنمایی در خصوص کارآفرینی در آلمان به متقاضیان گرامی میباشند.

سؤالات متداول
  • از طریق کدامیک از روش های سرمایه گذاری میتوان سریع تر اقامت و شهروندی آلمان را دریافت کرد؟

برای تبدیل شدن سریع به یک شهروند آلمانی از طریق سرمایه گذاری، باید برای ویزای خوداشتغالی (کارآفرینی) درخواست دهید و کسب و کاری را راه اندازی کنید که سهم قابل توجهی در اقتصاد آلمان خواهد داشت. شما همچنین باید حداقل شش سال قبل از ارائه درخواست شهروندی، در آلمان زندگی کنید. از طریق ویزای کارآفرینی، می توانید انتظار داشته باشید که پس از سه سال اقامت دائم آلمان را دریافت کرده و پس از شش سال شهروند این کشور شوید. این یک روند سریع است، زیرا اکثر مهاجران تنها پس از چهار تا پنج سال اقامت دائم دریافت می کنند.

  • آیا با دریافت ویزای سرمایه گذاری آلمان امکان همراه بردن خانواده وجود دارد؟

بله، اگر در آلمان سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار کنید، شما و اعضای نزدیک خانواده تان می توانید برای ویزای آلمان درخواست دهید. پس از 5 سال، همه شما می توانید برای اقامت دائم یا شهروندی آلمان نیز درخواست دهید. درضمن، اعضای خانواده شما می توانند در آلمان کار یا تحصیل کنند.

  • آیا می توان با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، اقامت آلمان را دریافت کرد؟

خیر. از نظر فنی، شما نمی توانید تابعیت آلمان یا اقامت دائم آلمان را صرفاً با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دریافت کنید. بهتر است از سایر روش های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت آلمان استفاده کرده و یا در صورت داشتن درآمدی کافی، از طریق تمکن مالی اقامت دائم دریافت کنید. جهت اخذ مشاوره در این خصوص با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

در سالهای اخیر کشور المان، چهارمین اقتصاد برتر جهان، به مقصدی محبوب برای مهاجرت به خصوص در بین ایرانیان، تبدیل شده است. با توجه به قوی بودن اقتصاد آلمان و بالا بودن تولیدات ناخالص داخلی در این کشور(4.5 تریلیون دلار آمریکا در سال)، سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار میتواند یکی از گزینه های عالی برای دریافت اقامت و شهروندی آلمان باشد. کیفیت بالای زندگی در آلمان و هزینه های مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورهای اروپایی، آن را به گزینه ای محبوب برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری تبدیل کرده است. ما در این مقاله به بررسی مزایا و بهترین روش های سرمایه گذاری در آلمان در سال 2022 پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری برای سرمایه گذاری و فراهم شدن شرایط مهاجرت به آلمان برای شما مخاطب عزیز گردد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور آلمان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *