معرفی بهترین مشاغل در فرانسه

فرانسه از نظر درآمد ملی، مقرون به صرفه بودن و اشتغال، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، دقیقاً پس از آلمان قرار دارد. این کشور که خانه بسیاری از شرکت های بزرگ جهان است، طیف متنوعی از مشاغل را با حقوق بالا و امنیت شغلی عالی، به مهاجران واجد شرایط ارائه می دهد. کمبود نیروی ماهر و واجد شرایط در فرانسه، و همچنین عدم تطابق بین نیاز شرکت ها و مهارت های موجود در نیروی کار، باعث شده است تا بسیاری از موقعیت های شغلی در فرانسه همچنان خالی باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط کار در کشور فرانسه و همچنین معرفی برترین مشاغل در فرانسه بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فرانسه گردآوری شده است.

مشاغل در فرانسه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بازار کار در فرانسه
  • میزان درآمد و حقوق در فرانسه
  • قوانین کار و حقوق کارگران در فرانسه
  • مشاغل پردرآمد در فرانسه
  • شرایط کار در فرانسه

بازار کار در فرانسه

در حال حاضر، نرخ بیکاری در فرانسه کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا و منطقه یورو است. طبق گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی، نرخ بیکاری فرانسه در حال حاضر 7.1٪ است. دولت فرانسه اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد برای کنترل نیروی کار در برخی صنایع، سهمیه هایی را برای کارگران مهاجر وضع کند. این امر به متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا و EFTA که معمولاً برای کار در فرانسه به ویزای کار نیاز دارند کمک خواهد کرد. بهترین شانس جهت یافتن شغل برای مهاجران، در پاریس و حومه های اطراف است. معمولا از هر 4 ظرفیت شغلی، 1 ظرفیت به مهاجران می رسد. علیرغم اینکه صنعت، سهم کمی از مشاغل را در فرانسه دارد، این کشور یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی جهان است. امروزه فعالیت بخش صنعت به دلیل بحران اقتصادی کند شده است، اما فرانسه همچنان در صنایعی مانند هوانوردی، خودروسازی، داروسازی، انرژی هسته‌ ای و آرایشی و بهداشتی، برجسته‌ است. با توجه به اینکه فرانسه پربازدیدترین کشور جهان توسط گردشگران خارجی است، صنعت گردشگری تعداد قابل توجهی از مشاغل در فرانسه را ایجاد کرده و برای بیش از 1 میلیون کارگر، فرصت شغلی فراهم می کند. طبق گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، فعالیت اقتصادی در منطقه یورو به آرامی در حال افزایش است و این امر نوید رونق بازار کار در فرانسه را خواهد داد.

مشاغل در فرانسه

میزان درآمد و حقوق در فرانسه

به طور کلی، میزان حقوق و دستمزدها در فرانسه، با توجه به شغل، تجربه و سطح مهارت، بسیار متفاوت است. در ضمن، شهرهای مختلف فرانسه میزان حقوق متفاوتی داشته و شهرهای بزرگی مانند پاریس، به طور متوسط دستمزدهای بالاتری دارند. دولت فرانسه هر سال حداقل دستمزد در این کشور را تغییر می دهد. حداقل حقوق در فرانسه از 10.03 یورو در ساعت در سال 2019، به 10.15 یورو در ساعت در سال 2020 افزایش یافت. این امر، فرانسه را به لحاظ حداقل حقوق و درآمد، در بین کشورهای اتحادیه اروپا در بالاترین رتبه قرار داد. میانگین کلی حقوق و دستمزد فرانسوی ها در سال 2019، حدود 39099 یورو بوده است. اکنون در سال 2022، حداقل دستمزد ناخالص مشاغل در فرانسه، حدود 10.57 یورو در ساعت تعیین شده که به معنای حقوق خالص ساعتی 8.37 یورو است. این امر فرانسه را در میان گروه کشورهای اروپایی، همراه با لوکزامبورگ، ایرلند، هلند، بلژیک و آلمان قرار می دهد که حداقل دستمزد ناخالص ماهانه بیش از 1500 یورو دارند.

قوانین کار و حقوق کارگران در فرانسه

کارکنان مشاغل در فرانسه ، از امنیت شغلی خوبی برخوردار هستند. حداکثر ساعات کاری در فرانسه، 48 ساعت در هفته می باشد. به طور معمول، افراد شاغل در فرانسه، 35 ساعت در هفته کار می کنند و حداقل 5 هفته در سال، تعطیلات خواهند داشت. افرادی که برای شرکتی با بیش از 50 کارمند در فرانسه کار می کنند، به طور خودکار از حمایت اتحادیه کاریابی فرانسه برخوردار خواهند شد (حتی اگر در آن عضو نشوند). اخذ قراردادهای کاری کتبی در فرانسه یک الزام قانونی نیست و کارمندان شرکت های کوچکتر یا کسانی که در مشاغل معمولی کار می کنند ممکن است این قرارداد را دریافت نکنند. در هر صورت، دریافت قراردادهای کتبی می تواند به نوعی محافظت شغلی برای شما به همراه داشته باشد. اگر کارکنان مشاغل در فرانسه اخراج شوند، کارفرمایان باید از رویه ها و دستورالعمل های خاصی پیروی کنند و دسته خاصی از کارمندان (مانند زنان باردار و کسانی که به دلیل یک حادثه مرتبط با کار در مرخصی استعلاجی هستند) از حمایت ویژه با هدف جلوگیری از اخراج آنها برخوردار خواهند بود.

مشاغل پردرآمد در فرانسه

اگرچه زندگی در فرانسه همیشه مقرون به صرفه بوده است، اما تورم، باعث تغییر هزینه های زندگی در این کشور می شود. افزایش هزینه های زندگی به این معنی است که پیدا کردن مشاغل با بالاترین درآمد در فرانسه حیاتی است. حدود 25 درصد از جمعیت فرانسه کمتر از 26600 یورو در سال درآمد دارند. با این حال، بسیاری از مشاغل پردرآمد در فرانسه می توانند سالانه تا 50000 یورو یا بیشتر برای شما به ارمغان بیاورند. در این قسمت، به بررسی برخی از پردرآمدترین مشاغل در فرانسه خواهیم پرداخت.

  1. پزشکان

حرفه پزشکی، همیشه یکی از معتبرترین مشاغل در سراسر جهان بوده است. در مورد فرانسه هم همینطور است. حقوق سالانه پزشکان در فرانسه حدود 133220 یورو تخمین زده می شود.

  1. وکلا

به عنوان یک وکیل مسلط به زبان فرانسوی، می توانید با کار در این کشور آینده خود را تضمین کنید. افرادی که در فرانسه در حرفه وکالت مشغول به کار هستند، سالانه حدود 107960 یورو درآمد خواهند داشت.

  1. خلبانان

کشور فرانسه به دلیل صنعت هواپیمایی خود در جهان مشهور است و به خوبی از مشاغل مربوط به خلبانی و پرواز در این کشور حمایت می کند. متوسط حقوق سالانه خلبانان در فرانسه حدود 80300 یورو است.

  1. کارکنان خدمات بهداشتی و درمانی

به غیر از پزشکان، سایر مشاغل در فرانسه که مرتبط با حوزه بهداشت و درمان هستند، مانند داروسازها، فیزیوتراپیست ها، رادیولوژیست ها و پرستاران نیز حقوق بالایی داشته و با توجه به آموزش و تجربه خود، می توانند سالانه تا 74000 یورو درآمد کسب کنند.

  1. مدیران بانک ها

حقوق سالانه افراد شاغل در این حوزه بین 62000 تا 180000 یورو در سال تخمین زده می شود.

  1. اساتید دانشگاه

در فرانسه، کالج ها، موسسات و دانشگاه های بسیاری وجود دارند که به دنبال معلمان و اساتید سخت کوش هستند. میانگین حقوق اساتید در فرانسه، حدود 47000 تا 134000 یورو در سال است.

  1. مهندسین صنایع

به دلیل صنعتی بودن کشور فرانسه، رشته مهندسی، از برترین مشاغل در فرانسه است. مهندسین می توانند با توجه به تجربه و مهارت خود، به طور متوسط 45900 یورو در سال درآمد کسب کنند.

  1. متخصصان فناوری اطلاعات و IT

مشاغل مربوط به حوزه فناوری، مانند برنامه نویسان، متخصصان داده و فناوری اطلاعات، در فرانسه بسیار مورد تقاضا بوده و می توانند سالانه حدود 45700 یورو درآمد کسب کنند.

  1. دانشمندان و پژوهشگران

بسیاری از مراکز تحقیقاتی پیشرفته جهان، در فرانسه وجود دارند. پژوهشگران حوزه دارو، زیست شناسی، اقیانوس شناسی و غیره می توانند سالانه حدود 44750 یورو درآمد داشته باشند.

  1. متخصصین برق

و در نهایت، آخرین مورد در لیست برترین مشاغل در فرانسه، به متخصصین برق تعلق می گیرد. یک برقکار در فرانسه می تواند سالانه حدود 41160 یورو درآمد داشته باشد.

شرایط کار در فرانسه

متقاضیان کار در فرانسه میبایست از یک کارفرما در این کشور، پیشنهاد شغلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای کاری و مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند. ارائه نامه کارفرما و یا قرارداد کاری، از ملزومات اخذ ویزای کاری فرانسه است. در ضمن، مقامات فرانسوی باید اطمینان حاصل نمایند که فردی با همین مهارت و تخصص در فرانسه، جهت دریافت موقعیت شغلی مورد نظر، وجود نداشته است. متقاضیان کار در مشاغل فرانسه باید تخصص، مهارت و تحصیلات مرتبط با شغل درخواستی را داشته باشند. درخواست ویزای کار فرانسه توسط نهاد OFII و وزارت کار این کشور بررسی می شود. لازم است بدانید که طرح دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا، یکی از محبوب ترین روش های کار در فرانسه برای نیروی متخصص و ماهر می باشد. داشتن مدرک تحصیلی و حداقل 5 سال تجربه کاری مرتبط، از شرایط اصلی دریافت کارت آبی است.

مشاغل در فرانسه
سؤالات متداول
  • چگونه می توان برای یافتن کار در فرانسه اقدام کرد؟

متقاضیان کار در فرانسه می توانند با مراجعه به وبسایت های زیر، به جستجوی کار در این کشور بپردازند:

  • The European Job Mobility Portal
  • Jobs in Paris
  • Eurojobs
  • Cadre emploi
  • Pole-emploi
  • چه مشاغلی در فرانسه نیروی کار نیاز دارند؟

علاوه بر مشاغل حوزه پزشکی و مراقبت های بهداشتی، مشاغل مربوط به ساخت و ساز، مشاغل مربوط به غذا و خدمات حرفه ای، بیشترین تقاضا را دارند.

  • آیا مشاغل مربوط به تدریس زبان انگلیسی در فرانسه مورد نیاز است؟

بله. از آنجایی که اکثر مشاغل در فرانسه به زبان انگلیسی نیاز دارند، تقاضا برای جذب مدرسان زبان حرفه ای در این کشور زیاد است. البته متقاضیان میبایست دانش زبان فرانسوی نیز داشته باشند.

  • آیا برای کار در فرانسه، به اثبات تمکن مالی نیاز است؟

بله. متقاضیان اخذ مجوز کار در فرانسه میبایست حداقل 2186.27 یورو در ماه درآمد داشته باشند و این میزان حقوق در قرارداد کاری آنان ذکر شده باشد.

  • آیا با کار در فرانسه می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

بله. شما می توانید پس از چند سال کار و زندگی مستمر در فرانسه و پرداخت مالیات، برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید.

سخن پایانی

به گفته وزارت کشور فرانسه، از هر ده نفر که در فرانسه کار می کنند، 1 نفرمهاجر است. این کشور صنعتی در اروپا، فرصت های شغلی متعددی را با حقوق و مزایای مناسب در اختیار مهاجران قرار می دهد. چنانچه قصد کار در فرانسه را دارید، کسب آگاهی از شرایط کار فرانسه و همچنین میزان حقوق در مشاغل مختلف می تواند بسیار کمک کننده باشد. ما در این مقاله به بررسی شرایط کار و برخی از پردرآمدترین مشاغل در فرانسه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به  فرانسه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *