نحوه اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس

کشور سوئیس طیف وسیعی از رشته های دانشگاهی را به دانشجویان سراسر جهان ارائه داده و تقریباً 40٪ از دانشجویان این کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل میدهند. تعداد تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های سوئیس هر ساله در حال افزایش است و در عین حال دانشجویان به دنبال راهی برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور میباشند. اخذ بورسیه های تحصیلی، یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های تحصیل بوده و هم اکنون بورسیه های تحصیلی متعددی در سوئیس برای سال تحصیلی 2022-23 در دسترس است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع بورسیه تحصیلی سوئیس و شرایط اخذ آن بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در کشور زیبای سوئیس را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

بورسیه تحصیلی سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • انواع بورسیه تحصیلی سوئیس

انواع بورسیه تحصیلی سوئیس

دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در سوئیس میباشند و به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی هستند، میتوانند انواع مختلفی از بورسیه هایی که توسط دولت سوئیس، دانشگاه های سوئیس و یا سایر سازمانها مانند SEM ارائه میشوند را جستجو نموده و با توجه به شرایط خود و شرایط بورسیه انتخابی، اقدام نمایند. از مهم ترین شرایط اخذ بورسیه، داشتن رزومه قوی، ساابقه علمی و تحقیقاتی، داشتن مقالات چاپی در ژورنالهای معتبر و همچنین مهارت زبان است. در این قسمت، انواع بورسیه تحصیلی سوئیس و شرایط آنها آورده شده است.

بورسیه تحصیلی سوئیس
  1. بورسیه های دولتی سوئیس

بورسیه های دولتی سوئیس بر اساس مشارکت های ایجاد شده با چندین کشور است و از طریق کمیسیون فدرال بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی (FCS) ارائه می شود. بیشتر این بورسیه ها به داوطلبان و محققین مقطع کارشناسی ارشد اعطا می شود. اگر می خواهید بررسی کنید که کشور شما در خصوص این بورسیه با سوئیس مشارکت دارد یا خیر، می توانید با سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود تماس بگیرید.

  • بورسیه تحصیلی عالی سوئیس برای دانشجویان خارجی

هر سال، کنفدراسیون سوئیس بورسیه های برتر دولتی را به محققان بین المللی در هر رشته ای اعطا می کند. این کار به منظور ترویج تبادل بین المللی و همکاری تحقیقاتی بین سوئیس و 180 کشور دیگر انجام می شود. این بورسیه تحصیلی، کمک هزینه زندگی ماهانه، شهریه دانشگاه، بیمه درمانی، هزینه سفر و کمک هزینه مسکن را پوشش میدهد و برای کسانی در دسترس است که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و قصد دارند برای ادامه تحقیقات یا ادامه تحصیل در سطح دکترا یا فوق دکترا به سوئیس بروند.

  1. بورسیه های غیر دولتی سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس هنگامیکه دولتی نباشد، معمولا توسط دانشگاه‌های سوئیس ارائه شده و تا سقف 60000 فرانک، هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش میدهد. در قسمت زیر، برترین دانشگاه های سوئیس که بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، آورده شده است.

  • بورسیه های کارشناسی ارشد ETH زوریخ

این بورسیه با توجه به شرایط متقاضیان، شامل دو نوع Opportunity Programme (ESOP) و همچنین the Excellence Scholarship میباشد.

  • بورسیه های کارشناسی ارشد دانشگاه لوزان برای دانشجویان خارجی

میزان پوشش هزینه ها در این بورسیه، 1600 فرانک در ماه است.

  • بورسیه عالی EPFL برای دانشجویان کارشناسی ارشد

موسسه فناوری فدرال سوئیس (EPFL) یکی از مشهورترین مؤسسات علم و فناوری اروپا است. EPFL تعداد محدودی بورسیه تحصیلی سوئیس را در سطح کارشناسی ارشد به دانشجویانی با سوابق تحصیلی عالی ارائه می دهد. میزان پوشش هزینه ها در این بورسیه، 8000 فرانک در هر ترم است.

  • بورسیه های دانشگاه برن (Bern)

دانشگاه برن از طریق بنیاد مطالعات سوئیس، برای دانشجویان ممتاز کمک هزینه ارائه می دهد. در عین حال، از طریق بنیاد Spark of Hope، از دانشجویان دختر کارشناسی ارشد و دکترا با ارائه بورسیه حمایت می کند.

  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی ژنو

پوشش هزینه ها در این بورسیه ممکن است به اشکال مختلف باشد شامل: بورسیه تحصیلی کامل تا سقف 20000 فرانک، بورسیه تحصیلی جزئی تا سقف 10000 فرانک، بورسیه شایستگی اعطا شده بر اساس برتری علمی. در برخی موارد، ممکن است کمکهای اراده شده، به عنوان تعیین دانشجو برای دستیار آموزشی یا با کاهش شهریه همراه باشد.

بورسیه تحصیلی سوئیس
  • بورسیه های دانشگاه زوریخ برای تحصیلات ph.D

دانشگاه زوریخ (UZH) بزرگترین دانشگاه سوئیس است که بیش از 26000 دانشجو دارد. معمولا بورسیه تحصیلی سوئیس در این دانشگاه با پوشش کامل هزینه ها همراه است و تقریباً تا 42.500 فرانک، به اضافه هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.

  • آکادمی حقوق بشردوستانه بین المللی ژنو و بورسیه های حقوق بشر

پوشش هزینه در این بورسیه ها به دو صورت کامل و جزئی میباشد، به مدت 10 ماه میباشد.

  • بورسیه های دانشگاه Gallen

این بورسیه با توجه به شرایط متقاضیان، شامل دو نوع Excellence Scholarships و همچنین The Starr International Foundation Scholarship  میباشد.

  • بورسیه MBA دانشگاه IMD

برترین بورسیه این دانشگاه، بورسیه Nestle برای بانوان است که با هدف تشویق خانم ها جهت تحصیلات در رشته MBA و مدیریت تجاری ارائه شده است. پوشش هزینه نیز تا سقف 25000 فرانک خواهد بود.

  • بورسیه دانشگاه بازل (Basel)

دانشگاه بازل، صندوق اختصاصی خود را برای کمک به دانشجویانی که پول کافی نداشته و یا خانواده های کم درآمد دارند، راه اندازی کرده است. چنانچه پوشش هزینه ها در این بورسیه تحصیلی سوئیس جزئی باشد، بین 200 تا 600 فرانک برای هر نفر خواهد بود. بورسیه سولیفوند نیز برای هر نفر، بین 500 تا 1000 فرانک در هر ترم، اعطا خواهد کرد.

  • کالج ارسطو (Aristotle College)

این بورسیه ها بسته به شایستگی و وضعیت مالی متقاضیان، هزینه های کالج را به طور کامل یا جزئی پوشش می دهد.

  1. بورسیه های کارشناسی ارشد آلفرد ورنر (Alfred Werner)

این بنیاد حداکثر ده بورسیه ارائه می دهد. داوطلبان باید برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند. ابتدا میبایست جهت تحصیل در یکی از دانشگاه های سوئیس یا یک موسسه فناوری فدرال سوئیس برنامه ریزی کرده و در عین حال از این موسسه برای دریافت بورسیه تحصیلی آلفرد ورنر، درخواست داد. میزان پوشش هزینه ها توسط این بورسیه نیز، برای دوره تحصیلی از سپتامبر 2021 تا ماه مه 2023، حداکثر 30000 فرانک برای هر کدام از 10 بورسیه میباشد.

  1. بورسیه ERASMUS یا SEMP

این طرح اعطای بورسیه، Swiss-European Mobility Programme نامیده شده و معمولا به جهت تبادل دانشجو یا همان student exchange که برای مدت 3 تا 12 ماه است، اعطا میشود. میزان پوشش هزینه ها نیز بسته به کشور مبدا متقاضی، بین 380 تا 440 فرانک در ماه است.

  1. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان آمریکایی که می خواهند در سوئیس تحصیل کنند
  2. بورسیه بنیاد Friedrich Naumann برای دانشجویان بین المللی

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی از تمام کشورهای متعهد به ایده های سیاسی حزب لیبرال آلمان و مایل به قبول مسئولیت است. حداقل بودجه شامل دو ترم تحصیلی است و در ابتدا به مدت یک سال اعطا می شود. آخرین مهلت درخواست نیز 30 آوریل و 31 اکتبر هر سال است. سقف پوشش هزینه ها نیز 850 یورو در ماه، به علاوه بیمه سلامت خواهد بود.

سؤالات متداول
  • آیا با دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس میتوان رایگان در این کشور تحصیل کرد؟

تحت شرایط بله. چنانچه بورسیه ای که دریافت نموده اید به صورت فول فاند بوده و کلیه هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس را پوشش دهد، میتوانید رایگان در سوئیس تحصیل نمایید. برخی از بورسیه های ارائه شده در سوئیس، جزئی بوده و تنها شهریه دانشگاه را پوشش میدهند. برخی دیگر نیز علاوه بر شهریه، هزینه اقامت، سفر و یا حتی سرگرمی را فراهم کرده و کمک هزینه ماهیانه اعطا میکنند. پس نوع بورسیه کاملا به شرایط متقاضی و میزان قوی بودن رزومه وی بستگی دارد. جهت بررسی شرایط خود، میتوانید با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

  • آیا دانشجویانی که بورسیه تحصیلی سوئیس را دریافت نموده اند میتوانند در حین تحصیل کار کنند؟

به شرایط بستگی دارد و نمیتوان پاسخ قطعی داد. معمولا بورسیه های تحصیلی در ازای انجام تحقیقات و امور پژوهشی اعطا میشود و دانشجویان مجاز به کار نمیباشند. اما همچنان ممکن است با توجه به شرایط متقاضی، رشته تحصیلی وی و یا شرایط بورسیه ای که اخذ نموده است، امکان کار در حین تحصیل وجود داشته باشد. بهتر است جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا امکان تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. نه تنها دانشجویان میتوانند به انگلیسی تحصیل کنند، بلکه قادر خواهند بود با داشتن شرایط، بورسیه تحصیلی سوئیس را نیز دریافت نمایند.

سخن پایانی

اخذ بورسیه های تحصیلی، یکی از برترین روشها جهت کاهش هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی میباشد. چنانچه بورسیه فول فاند باشد، علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی در سوئیس را نیز پوشش داده و شرایط تحصیل رایگان را فراهم خواهد کرد. در سوئیس، علاوه بر بورسیه های دانشگاهی، بورسیه دولتی نیز ارائه میشود. ما در این مقاله به بررسی انواع بورسیه تحصیلی سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *