چگونه برای تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی اقدام کنیم؟

وجود استانداردهای بالای آموزشی و فرصت های شغلی در کشور اسلواکی باعث شده تا این کشور مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار بگیرد. اگرچه یکی از الزامات مهم برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در اسلواکی، آشنایی کافی با زبان انگلیسی و داشتن مدارک معتبر زبان است. اما، دولت این کشور برای افرادی که مدرک معتبر زبان انگلیسی در اختیار ندارند نیز شرایطی را فراهم کرده است تا امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی را داشته باشند. در ادامه این مقاله به بررسی روش های تحصیل در اسلواکی بدون داشتن مدرک زبان معتبر می‌پردازیم و با الزامات مربوط به مدرک زبان در این کشور آشنا می شویم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور اسلواکی گردآوری شده است.

تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آیا تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی امکان پذیر است؟
  • تحصیل با بورسیه ملی اسلواکی بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • مدارک مورد نیاز زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی

آیا تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی امکان پذیر است؟

امروزه برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا به مدرک معتبر زبان انگلیسی نیاز دارید. با این حال، هر کشور و گاهی حتی هر دانشگاه شرایط خاص خود را در رابطه با زبان مورد نیاز در نظر می گیرد و در برخی موارد ممکن است نیاز باشد تا برای تحصیل در یک دانشگاه به زبان بومی کشور مورد نظر خود تسلط پیدا کنید.

تحصیل در دانشگاه های اسلواکی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در بسیاری از موارد، دانشگاه ها شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند که یکی از آن‌ها ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی است.

تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی

اما برخی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی این کشور، با ارائه دوره های بین المللی و برنامه های آموزشی زبان انگلیسی در طول مدت چند ماهه تا چند ساله، شرایطی را فراهم کرده اند تا دانشجویان بین المللی امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی را داشته باشند. در این دوره های آموزشی، معمولاً چهار بخش از زبان انگلیسی که شامل خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن است مورد آزمایش قرار می گیرند و دانشجویان تنها پس از چند ترم مطالعه زبان انگلیسی، می توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند.

یکی دیگر از راه هایی که امکان تحصیل در اسلواکی بدون مدرک زبان را برای شما فراهم می کند، یادگیری زبان اسلواکی و ثبت نام در مؤسسات آموزشی این کشور است. شما می توانید دوره های آموزشی خود را به زبان اسلواکی در این کشور سپری کنید و بدون نیاز به آیلتس یا تافل امکان اقامت کوتاه مدت در اسلواکی را داشته باشید. زبان مادری اکثریت جمعیت جمهوری اسلواکی (78.6%) زبان اسلواکی است و دومین زبانی که به طور گسترده در این کشور استفاده می شود زبان مجارستانی است که حدود (9.4٪) مردم اسلواکی را شامل می شود.

رایج ترین زبان های خارجی در این کشور انگلیسی، آلمانی، روسی، مجارستانی، لهستانی، رومی و فرانسوی هستند و اغلب جمعیت جوان شهرهای اسلواکی عموماً به یک یا دو زبان مانند انگلیسی و آلمالی مسلط می باشند. برخی مدارس ابتدایی و متوسطه اسلواکی اکثر کلاس های خود را به زبان های خارجی مانند مجارستانی، اوکراینی، روسی، بلغاری، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی برگزار می کنند.

تحصیل با بورسیه ملی اسلواکی بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی

دولت اسلواکی با هدف جذب دانشجویان بین المللی و ایجاد شرایطی مناسب برای تحصیل آن‌ها، برنامه بورسیه ملی اسلواکی را ایجاد کرده است. این بورسیه تحصیلی به طور کامل توسط وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش جمهوری اسلواکی تأمین مالی می شود. دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دانشجویان دکترا، معلمان دانشگاه، محققان و هنرمندان واجد شرایط درخواست بورسیه NSP جمهوری اسلواکی هستند.

بورسیه ملی اسلواکی، امکانات بی نظیری را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است که از جمله آن‌ها می توان به اعطای مبلغی به صورت ماهانه به دانشجویان اشاره کرد. همچنین، در صورت اخذ این بورسیه، امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی در دانشگاه های معتبر و دولتی اسلواکی را خواهید داشت و هیچ نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا تافل نخواهید داشت.

متقاضیان می توانند از سراسر جهان برای درخواست این بورسیه تحصیلی درخواست دهند و همه رشته ها و مقاطع دانشگاهی شامل بورسیه ملی اسلواکی می شوند.

علاوه بر این، این بورسیه تحصیلی، بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل شما در این کشور را نیز پوشش می دهد. دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود 400 یورو در ماه و دانشجویان دکترا 734 یورو در ماه از کمک هزینه مالی برای غذا و اسکان در طول اقامت خود برخوردار خواهند بود. همچنین مبلغی به عنوان کمک هزینه رفت و آمد نیز در نظر گرفته شده است که برای مسافت بیش از 350 کیلومتر، حداکثر 2000 کیلومتر حدود 250 یورو، مسافت بیش از 2000 کیلومتر، حداکثر 7000 کیلومتر 500 یورو و برای مسافت بیش از 7000 کیلومتر حدود 1000 یورو به دانشجویان ارائه می دهد.

  • مدت زمان بورسیه

برنامه بورس تحصیلی ملی جمهوری اسلواکی یک برنامه کوتاه مدت است که امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. به صورت کلی، مدت اقامت بورسیه دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 1 تا 2 ترم کامل خواهد بود و مدت اقامت بورسیه دانشجویان دکترا نیز در حدود 1 تا 10 ماه در نظر گرفته می شود.

توجه داشته باشید که این بورسیه تحصیلی، یک بورس تمام وقت برای کل مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا نیست و دانشجویان بین المللی تنها به مدت کوتاهی امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان در کشور اسلواکی را خواهند داشت.

  • مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه ملی اسلواکی

برای اخذ بورسیه تحصیلی اسلواکی شما باید به صورت آنلاین در سامانه مربوطه درخواست دهید. از جمله مدارک مورد نیاز برای ارسال، رزومه تحصیلی و کاری به همراه انگیزه نامه شما است. مدارک آموزشی باید شامل معدل و ریز نمرات باشند. نامه پذیرش یا پیشنهاد و کپی پاسپورت نیز از الزامات ارائه درخواست برای این بورسیه هستند.

مدارک مورد نیاز زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی

همان‌طور که اشاره شد، در صورت تمایل شما امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی را خواهید داشت. با این حال، داشتن مدرک زبان می تواند شانس شما را در اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور بالا خواهد برد و علاوه بر این با دانش کافی در زبان انگلیسی امکان برقرار ارتباط مؤثرتر در محیط دانشگاه را خواهید داشت. برخی از مدارک معتبر زبان انگلیسی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی این کشور پذیرفته می شوند که شامل آیلتس، تافل، Duolingo و GTEC CBT هستند. حداقل نمره قبولی در این آزمون ها عبارت است از :

  • حداقل نمره آیلتس : 6.5
  • حداقل امتیاز تافل : 81
  • حداقل امتیاز GTEC CBT : 1210
  • حداقل نمره آزمون Duolingo : 105
  • حداقل نمره آکادمیک Pearson PTE : 58
  • حداقل نمره تافل 81 (آزمون مبتنی بر اینترنت)
  • حداقل امتیاز SAT : 500 در بخش خواندن و نوشتن مبتنی بر منابع آزمون SAT
  • حداقل نمره گواهینامه زبان انگلیسی پیشرفته کمبریج : (CAE) 176، سطح CEFR
تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی
سؤالات متداول
  • آیا برای تحصیل در اسلواکی نیاز به مدرک بین المللی زبان دارم؟

در بیشتر موارد برای تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی نیاز به ارائه مدارک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل خواهید داشت. با این حال، شرایط دیگری مانند بورسیه ملی اسلواکی یا تحصیل به زبان های دیگر نیز در این کشور وجود دارد.

  • روش های تحصیل بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی در اسلواکی چیست؟

شما می توانید در بورسیه ملی اسلواکی شرکت کنید و بخشی از تحصیلات خود را بدون نیاز به اخذ مدرک زبان ادامه دهید. آموزشگاه ها و مؤسسات این کشور نیز دوره های آموزشی زبان انگلیسی را برای افرادی که مدرک زبان ندارند فراهم می کند.  همچنین امکان تحصیل به زبان های دیگر نیز در این کشور وجود دارد.

  • بهترین بورسیه های تحصیلی اسلواکی کدم‌اند؟

از بهترین بورسیه های تحصیلی، بورسیه ملی این کشور است که امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. از دیگر بورسیه های تحصیلی این کشور می توان به Patrick’s Day Greening، بورسیه تحصیلی یادبود الن نیلس و بورسیه Emiel Griesbach اشاره کرد.

  • تدریس در دانشگاه های اسلواکی به چه زبانی انجام می شود؟

برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی نیازی به آموزش زبان اسلواکی نخواهید داشت چرا که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته ها فراهم می باشد.

  • حداقل نمره مورد نیاز آیلتس یا تافل برای پذیرش در دانشگاه های اسلواکی چقدر است؟

برای قبولی در دانشگاه های اسلواکی حداقل نمره آیلتس 6 و حداقل امتیاز تافل ۷۲ مور نیاز است.

سخن پایانی

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات کشورهای دیگر را دارد، در اغلب موارد باید آشنایی کافی با زبان انگلیسی و یا زبان بومی کشور مورد نظر خود را داشته باشند. دانش کافی در زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا بتوانید مراحل تحصیلی خود را به راحتی سپری کرده و با سایر مردم معاشرت کنید. با این حال، کشورهای مختلف، از جمله کشور اسلواکی، شرایطی را به وجود آورده اند تا دانشجویان بدون نیاز به یادگیری زبان، امکان تحصیل در این کشورها را داشته باشند. در این مقاله با برخی از شرایط و الزامات مورد نباز برای تحصیل بدون مدرک زبان در اسلواکی آشنا شدیم. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *