فرصت استثنایی تحصیل داروسازی در هلند

داروسازی یکی از محبوب ترین رشته های شاخه پزشکی است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. از آنجاییکه فارغ التحصیلان داروسازی در ایران میبایست برای کار در هلند به دنبال معادل سازی مدارک خود، شرکت در آزمون و همچنین گذراندن دوره های کارآموزی باشند، بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند برای تحصیل در رشته داروسازی وارد دانشگاه های هلند شوند و پس از فارغ التحصیلی، مستقیما به بازار کار هلند راه پیدا کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در هلند بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد تحصیل در این کشور زیبای اروپایی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند گردآوری شده است.

تحصیل داروسازی در هلند
عناوین و موضوعات این مقاله

مزایای تحصیل داروسازی در هلند

کشور هلند که یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است و ساکنان آن از آزادی های بسیار و کیفیت بالای زندگی برخوردار هستند، مقصدی بی نظیر برای تحصیل نیز می باشد. رشته های شاخه پزشکی مانند داروسازی، طرفداران بسیاری در هلند دارد و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی، به راحتی مشغول به کار شوند. در این قسمت سعی داریم تا برخی از مزایای تحصیل داروسازی در هلند را به طور مختصر بیان کنیم که عبارتند از:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان اخذ پذیرش با آیلتس 5.5 و سپس شرکت در دوره های زبان در هلند
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل
  • امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس هلند و اخذ مجوز کار برای همسر
  • امکان کار پاره وقت در حین تحصیل و تامین هزینه های زندگی در هلند از این طریق
  • امکان اقامت یکساله در هلند پس از فارغ التحصیلی و تلاش برای اخذ پیشنهاد شغلی
  • دریافت مدارک معتبر دانشگاهی و امکان کار پس از فارغ التحصیلی در هر کشوری از جهان
تحصیل داروسازی در هلند

شرایط کلی تحصیل داروسازی در کشور هلند

متقاضیان تحصیل داروسازی در هلند میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای دانشجویی و مجوز اقامت هلند اقدام کنند. طول دوره تحصیل داروسازی، 6 سال است و شامل مقاطع کارشناسی (4سال) و کارشناسی ارشد (2سال) به صورت پیوسته می باشد. پس از آن نیز تحصیل در دوره دکترای داروسازی امکانپذیر است. شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف هلند می تواند متفاوت باشد، در نتیجه توصیه می شود جزئیات شرایط، مهلت ارسال درخواست و همچنین میزان شهریه را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در هلند دریافت نمایید. 

در حالت کلی، برخی از مهمترین شروط جهت تحصیل داروسازی در این کشور عبارتند از: داشتن پاسپورت معتبر، داشتن دیپلم 12 ساله به همراه نمرات و معدل بالا، ارائه مدرک زبان (آیلتس اکادمیک، تافل iBT، PTE آکادمیک و یا سایر مدارک معادل)، اثبات تمکن مالی، پرداخت شهریه دانشگاه، دریافت بیمه درمانی در هلند و اثبات سلامت جسمانی. لازم است بدانید که دانجویانی که موفق به دریافت مدرک زبان نشده اند می توانند با پرداخت هزینه و شرکت در دوره های زبان در هلند، مهارت خود را افزایش داده و پس از قبولی در آزمون پایان دوره، وارد دانشگاه های هلند شوند. هزینه شرکت در دوره های زبان معمولا بین 2500 تا 3000 یورو است.

تحصیل داروسازی در در مقطع کارشناسی

دانشجویان مقطع کارشناسی باید برای تحصیل داروسازی در هلند ، در یک آزمون ورودی که توسط دانشگاه انتخابی آنان در هلند برگزار می شود شرکت نمایند و در صورت قبولی، وارد دانشگاه شوند. ارائه دیپلم 12 ساله به همراه ریزنمرات و معدل و همچنین ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6، از شروط اصلی تحصیل در رشته داروسازی در هلند است. 

طول دوره کارشناسی داروسازی در دانشگاه های هلند معمولا 4 سال می باشد و دانشجویان می توانند پس از اتمام این دوره، برای ادامه تحصیل وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. در نهایت، پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، تحصیل در مقطع دکترای داروسازی امکانپذیر است. متقاضیان کار در هلند به عنوان یک داروساز، میبایست حداقل مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشند.

تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد که معمولا به صورت عملی برگزار می شود، 2 سال است و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار در این کشور شوند و یا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند. آن دسته از دانشجویانی که لیسانس خود را در ایران دریافت نموده و قصد دارند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه های هلند شوند باید مدرک خود را معادل سازی نموده و در آزمون های تعیین شده از سوی دانشگاه های هلند شرکت نمایند. 

از آنجاییکه این پروسه می تواند طولانی شود و یا با سختی هایی همراه باشد، توصیه می شود دانشجویان تحصیل داروسازی در هلند را از مقطع کارشناسی آغاز نموده و مستقیما وارد مقاطع بالاتر شوند. در ضمن، دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، یک دوره رزیدنتی را به مدت 4 سال بگذرانند، قادر خواهند بود به عنوان داروساز بیمارستان در هلند مشغول به کار شوند.

تحصیل داروسازی در مقطع دکتری

طول دوره تحصیل داروسازی در مقطع دکتری که کاملا به صورت تحقیقاتی و پژوهشی برگزار می شود، تقریبا 4 سال است. دانشجویانی که به طور پیوسته 6 سال به تحصیل داروسازی مشغول بوده اند می توانند برای کسب مدرک دکترای داروسازی، وارد این مقطع شوند. البته توجه داشته باشید که دانشجویانی که کارشناسی ارشد خود را در رشته های مرتبط با داروسازی مانند شیمی گذرانده باشند نیز می توانند برای تحصیل در مقطع دکترای داروسازی اقدام نمایند. ارائه مدرک زبان در این مقطع نیز لازم است.

تحصیل داروسازی در هلند

شرایط اخذ ویزای دانشجویی هلند جهت تحصیل در رشته داروسازی

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه و داشتن پاسپورت معتبر، مهمترین شروط در دریافت ویزای دانشجویی هلند است. به علاوه، متقاضیان تحصیل داروسازی میبایست شروط زیر را جهت اخذ ویزای دانشجویی برآورده کنند:

  1. اثبات تمکن مالی

دانشجویان باید از طریق ارائه صورتحساب های بانکی و یا مدارک اثبات تمکن مالی اسپانسر در هلند، ثابت نمایند که قادر به تامین هزینه های خود در این کشور خواهند بود. در سال 2022، میزان تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی هلند، 932.87 یورو در ماه است. دانشجویانی که بورسیه دریافت کرده باشند باید به جای مدارک اثبات تمکن مالی، مدارک اخذ بورسیه را ارائه کنند.

  1. دریافت بیمه درمانی در هلند

دانشجویان باید یک بیمه معتبر در هلند که هزینه های دارو و درمان آنان را تا 30000 یورو در سال پوشش دهد دریافت کنند.

  1. اثبات محل اقامت در هلند

دانشجویان باید مدارک مربوط به محل اقامت خود در هلند مانند آدرس خانه، آدرس خوابگاه و غیره را ارائه نموده و ثابت کنند که محلی معین برای اقامت در طول تحصیل دارند.

  1. ارائه مدرک زبان

اگرچه امکان ارائه مدرک زبان با نمره پایین تر و سپس شرکت در دوره های زبان در هلند وجود دارد، اما توصیه می شود برای افزایش شانس ویزا و جلوگیری از ریجکتی، حتما مدرک زبان آیلتس، تافل و یا pte ارائه نمایید.

برترین دانشگاه های هلند جهت تحصیل در رشته داروسازی

دانشگاه های هلند از کیفیت بالایی در آموزش برخوردارند و اکثرا در رنکینگ جهانی دارای رتبه هستند. شیوه های آموزشی در دانشگاه های هلند بسیار عملی و به روز است و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی، با تجربه های فراوان وارد بازار کار شوند. در این قسمت برخی از برترین دانشگاه های هلند جهت تحصیل در رشته داروسازی برای شما آورده شده است.

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه گرونینگن
  • دانشگاه ماستریخت
  • دانشگاه Utrecht
  • دانشگاه رادبود
  • دانشگاه تیلبورگ
  • دانشگاه Twente
  • دانشگاه Vrije آمستردام

سؤالات متداول

  • آیا با تحصیل داروسازی در هلند می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید، امکان اخذ ویزای کاری و اقامت هلند برای شما وجود دارد.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در هلند وجود دارد؟

بله. در صورتی که موفق به اخذ بورسیه های تحصیلی و یا فول فاند شوید، می توانید به صورت رایگان تحصیل نمایید.

  • آیا می توان برای تحصیل داروسازی در هلند بورسیه دریافت نمود؟

بله. بورسیه های دانشگاه ماستریخت، بورسیه های دانشگاه Raadboud و همچنین بورسیه های Erasmus جزو محبوب ترین ها در هلند هستند.

  • هزینه تحصیل داروسازی در کشور هلند چقدر است؟

به دانشگاه و مقطع تحصیلی بستگی دارد اما می تواند بین 18000 تا 20000 یورو در سال باشد.

  • برای تحصیل در رشته داروسازی در هلند چه نمره زبانی مورد نیاز است؟

حداقل آیتلس آکادمیک ۶ و یا معادل تافل آن مورد نیاز است.

  • چند ساعت در هفته امکان کار دانشجویی در هلند وجود دارد؟

۲۰ ساعت در هفته

  • بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در هلند کدام است؟

همه دانشگاه های هلند دارای آموزش با کیفیت هستند اما دانشگاه های ماستریخت، گرونینگن و دانشگاه Utrecht، جزو بهترین ها در این رشته هستند.

سخن پایانی

دانشگاه های هلند به خصوص در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، با ارائه آموزش با کیفیت، هزینه های مقرون به صرفه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده اند. دانشجویان داروسازی می توانند پس از اتمام دوره تحصیل 6 ساله، در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت آن را به دست آورند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در هلند پرداختیم. 

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور هلند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *