فرصت استثنایی تحصیل در رشته موسیقی در اتریش

اتریش دارای یک سنت فرهنگی و موسیقی بزرگ و شناخته‌شده در سراسر جهان است. آهنگسازان معروفی ازجمله موتزارت، بتهوون، شوبرت، مالر، لیست و البته، پسران اشتراوس در این کشور ظهور کرده و تاریخ موسیقی اروپا را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار داده‌اند. اتریش که اغلب «سرزمین موسیقی» نامیده می‌شود، دارای بسیاری از جشنواره‌های معروف و مکان‌های تاریخی باشکوه است که می‌تواند الهام‌بخش شما برای تفسیر و درک موسیقی باشد. بسیاری از مناظر طبیعی اتریش آن‌قدر دیدنی هستند که می‌توانید از تک‌تک آن‌ها برای خلق موسیقی الهام بگیرید. همچنین استاندارد زندگی و امنیت در این کشور بسیار بالاست؛ بنابراین تحصیل در رشته موسیقی در اتریش یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای دانشجویان علاقه‌مند به این رشته است. ما در این مقاله شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در دانشگاه‌های موسیقی اتریش را بیان می‌کنیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور اتریش، گردآوری‌شده است. 

تحصیل در رشته موسیقی در اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل موسیقی در اتریش
  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در اتریش
  • بهترین دانشگاه‌های موسیقی اتریش
  • مزایای تحصیل موسیقی در اتریش
  • شرایط ویژه عالیان ویزا برای تحصیل موسیقی در اتریش

تحصیل موسیقی در اتریش

موسیقی یا موزیکولوژی، هنر ترکیب صداهایی است که به‌صورت نت‌های موسیقی به‌صورت متوالی یا هم‌زمان به شکلی زیبا، دلپذیر و ریتمیک در یک قطعه کامل است. در رشته موسیقی، دانشجویان می‌آموزند که چطور صدای انسان یا ابزارآلات موسیقی را با یکدیگر ترکیب کنند و به‌واسطه صداها ایده‌ها، عواطف، احساسات و نظرات خود را از طریق عناصر ریتم، ملودی و هارمونی بیان کنند. موسیقی‌دانان از آلات موسیقی یا صدای انسان برای خلق این هنر شگفت‌انگیز استفاده می‌کند. موسیقی ژانرهای مختلفی مانند هارمونیک، ریتمیک، فرم، ارکستراسیون و غیره دارد. رشته موسیقی یک رشته پیچیده است که زیرشاخه‌های زیادی ازجمله تاریخ موسیقی، تئوری موسیقی، تحلیل موسیقی، آهنگسازی، نقد موسیقی و غیره را شامل می‌شود.

تحصیل در رشته موسیقی در اتریش

تحصیل در رشته موسیقی در اتریش به شما این فرصت را می‌دهد تا خلاقیت و مهارت خود درزمینهٔ این هنر خاص و محبوب را افزایش دهید. پس از پایان تحصیلات خود هم قادر خواهید بود به‌عنوان ارکستر، خواننده، نوازنده، صدابردار، ادیتور موسیقی، آهنگساز، تکنسین صدا، تهیه‌کننده رادیو، دستیار پخش رادیو، مدیر برنامه‌های یک هنرمند دیگر و مدرس موسیقی به فعالیت بپردازید. البته ازآنجاکه رشته موسیقی با بسیاری از رشته‌های دیگر پیوند عمیقی دارد، موقعیت‌های شغلی شما به همین‌جا ختم نخواهد شد.

محبوب‌ترین برنامه‌های موسیقی برای دانشجویان بین‌المللی در اتریش شامل یادگیری تخصصی فلوت، ساکسیفون، باروک ویولن، پیانو، ویولن، ویولن‌سل، ویولا، گیتار، کنترباس، ابوا، کلارینت، کلارینت باس، توبا، فلوت، ارگ، هورن، هارپ، ترومبونت و باسون است. در طول تحصیل موسیقی در اتریش شما با انواع سازها و آوازها آشنا می‌شوید و می‌توانید ساز تخصصی خود را انتخاب و در آن مهارت بیشتری پیدا کنید.

شرایط تحصیل رشته موسیقی در اتریش

برای درخواست دریکی از دانشگاه‌های موسیقی اتریش ممکن است به مدرکی مبنی بر تسلط به زبان آلمانی در سطح A1 تا B1 نیاز داشته باشید چراکه دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌های دولتی به این زبان تدریس می‌شود. البته دانشگاه‌های خصوصی دوره‌هایی به زبان کاملاً انگلیسی ارائه می‌دهند. چندین آزمون استاندارد انگلیسی وجود دارد که می‌توانید برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود شرکت کنید، مانند PTE (آزمون انگلیسی پیرسون)، تافل، CAE (انگلیسی پیشرفته کمبریج) و آیلتس. حداقل نمره آیلتس موردنیاز حدود 6 یا 6.5 است.

علاوه بر مدرک زبان، باید بدانید که سیستم آموزشی دانشگاه‌های موسیقی اتریش (کنسرواتوار) برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی برگزار می‌کنند. معمولاً آزمون ورودی برای تحصیل در رشته موسیقی در اتریش بدین‌صورت است که باید چند قطعه آهنگ را اجرا کنید. ممکن است بسته به شرایط دانشگاه لازم باشد در آزمون تئوری و شنوایی موسیقی هم شرکت کنید. دوره‌های لیسانس حدود 3 تا 4 سال و دوره کارشناسی ارشد بین 2 تا 3 سال زمان می‌برد. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، شرکت و قبولی در آزمون ورودی و اخذ گواهی پایان دوره و ریزنمرات لیسانس است.

بهترین دانشگاه‌های موسیقی اتریش

دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و هنرستان‌های موسیقی اتریش در سطح بین‌المللی شهرت خوبی دارند و دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کنند. نه‌تنها در پایتخت این کشور، وین، بلکه در مناطق روستایی هم کالج‌های موسیقی متعددی هست که همگی دارای برنامه‌های درسی مشابه هستند و امکان تحصیل رشته موسیقی باکیفیت بسیار بالا در آن‌ها وجود دارد. برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته موسیقی در اتریش عبارت‌اند از:

  1. دانشگاه موسیقی و هنر شهر وین
  2. دانشگاه خصوصی موسیقی جام جم
  3. دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین MDW
  4. دانشگاه موسیقی موتزارتیم سالزبورگ
  5. کالج خصوصی موسیقی آنتون بروکنر
  6. دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس
  7. دانشگاه خصوصی کنسرواتوار وین
  8. کنسرواتوار جوزف هایدن

همچنین بهترین شهرها برای تحصیل موسیقی در اتریش بر اساس تعداد دانشگاه‌ها و رتبه آن‌ها، لینز، وین، گراتس و سالزبورگ هستند.

مزایای تحصیل موسیقی در اتریش

اگر از ما بپرسید چرا تحصیل در رشته موسیقی در اتریش انتخاب خوبی محسوب می‌شود، اولین و اصلی‌ترین پاسخ ما این است که اگر تاریخ آغاز و پیشرفت موسیقی کلاسیک را بررسی کنید به اتریش می‌رسید! علاوه بر این شما می‌توانید در دانشگاه‌هایی معتبر در سطح جهانی با شهریه‌های بسیار کم تحصیل کنید. اگر از دانشگاه‌های دولتی اتریش پذیرش بگیرید، تنها باید 726 یورو در هر ترم بپردازید. البته تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش فقط در دانشگاه‌های خصوصی این کشور ممکن خواهد بود که هزینه‌های بیشتری دارد. هزینه زندگی دانشجویی در اتریش هم ماهانه حدود 800 تا 1000 یورو خواهد بود که درازای امنیت و کیفیت زندگی بالا در اتریش واقعاً مناسب است.

طبیعت زیبا، موزه‌ها و گالری‌های باشکوه در اتریش هم می‌توانند علاوه بر تفریح برای دانشجویان موسیقی یک منبع الهام واقعی باشند. یکی دیگر از دلایل تحصیل موسیقی در اتریش، مدارک تحصیلی معتبر این کشور است. گذراندن دوره تحصیلی موسیقی در اتریش می‌تواند آینده شغلی شما را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد. همچنین شما فرصت کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته به‌صورت پاره‌وقت در طول‌ترم تحصیلی خواهید داشت که می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش مهارت‌هایتان باشد. در طول تعطیلات هم هیچ محدودیتی برای کار تمام‌وقت وجود ندارد. ضمناً پس از فارغ‌التحصیلی هم می‌توانید برای ویزای جستجوی کار که به مدت 6 ماه تا 1 سال صادر می‌شود درخواست بدهید. اگر در این مدت موفق شوید یک شغل در اتریش پیدا کنید که کفاف هزینه‌هایتان را بدهد می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید و در این کشور اروپایی بمانید.

شرایط ویژه عالیان ویزا برای تحصیل موسیقی در اتریش

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، دانشجویان برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های دولتی موسیقی اتریش باید شرط تسلط به زبان آلمانی و شرکت در آزمون ورودی را رعایت کنند. این امر باعث می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان و افراد بااستعداد درزمینهٔ موسیقی از تحصیل در اتریش منصرف شوند یا با پرداخت هزینه‌های هنگفت به زبان انگلیسی در اتریش درس بخوانند. ازآنجاکه ما در گروه مهاجرتی عالیان ویزا تنها نماینده فارسی‌زبان کنسرواتوار موسیقی وین هستیم، شرایطی را فراهم کرده‌ایم که این چالش‌ها را به‌کلی برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در رشته موسیقی در اتریش برطرف می‌کند. 

شما در طرح ویژه و استثنایی ما می‌توانید به زبان فارسی در مصاحبه رشته موسیقی شرکت کنید و هیچ الزامی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت. کافی است تنها در سطح A1 با زبان آلمانی آشنا باشید. خبر خوب دیگر این است که شما بدون هیچ‌گونه محدودیت سنی و تنها با سالی 3900 یورو، توانایی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های موسیقی اتریش را خواهید داشت. نکته کلیدی و طلایی همکاری با عالیان ویزا این است که طول مدت کل پروسه اخذ ویزا برای تحصیل در رشته موسیقی در اتریش، فقط 5 ماه زمان می‌برد! آخرین متقاضی رشته موسیقی موسسه ما، تنها در طول 4 ماه ویزای تحصیلی اتریش را دریافت کرده است. اگر شما هم علاقه‌مند به رشته موسیقی هستید، فرصت همکاری با عالیان ویزا را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

تحصیل در رشته موسیقی در اتریش
سؤالات متداول
  • سطح زبان آلمانی موردنیاز برای تحصیل در اتریش چقدر است؟

این موضوع به دانشگاه مقصد شما بستگی دارد اما معمولاً سطح A2 تا B2 مناسب است. همچنین حتی اگر به این سطح زبان نرسید، برخی از دانشگاه‌ها، دوره‌های زبان به مدت حدود یک سال برگزار می‌کنند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. بااین‌حال، با طرح ویژه رشته موسیقی در اتریش که عالیان ویزا آن را برگزار می‌کند، هیچ نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نخواهید داشت.

  • شرایط سنی پذیرش در رشته موسیقی در اتریش چگونه است؟

معمولاً دانشگاه‌های خصوصی هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند.

  • من در حوزه موسیقی حرفه‌ای نیستم، آیا می‌توانم در اتریش تحصیل کنم؟

با طرح ویژه عالیان ویزا تحصیل موسیقی در اتریش بسیار ساده خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه نمایید.

  • هزینه تحصیل در رشته موسیقی در اتریش چقدر است؟

شهریه هر ترم دانشگاه دولتی حدود 726 یورو است.

  • هزینه زندگی دانشجویی در اتریش چقدر است؟

بسته به منطقه و سبک زندگی، شما به حدود 800 تا 1000 یورو در ماه نیاز دارید.

سخن پایانی

وقتی صحبت از موسیقی به‌ویژه موسیقی کلاسیک می‌شود، همیشه نام بزرگانی همچون موتزارت و بتهوون به ذهن علاقه‌مندان به موسیقی خطور می‌کند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، فرصت استثنایی تحصیل در رشته موسیقی در اتریش را از دست ندهید. دانشگاه‌های دولتی اتریش از شما می‌خواهند به زبان آلمانی مسلط باشید، در آزمون ورودی که دانش موسیقیایی شما را بررسی می‌کند، نمره قبولی بگیرید و البته پشتکار داشته باشید. حتی اگر به زبان آلمانی آشنا نیستید هم می‌توانید در دوره‌های زبان پیش از شروع کلاس‌های خود شرکت کنید یا در دانشگاه‌های خصوصی به زبان کاملاً انگلیسی تحصیل کنید. خبر خوب برای عاشقانه رشته موسیقی این است که عالیان ویزا، تنها نماینده رسمی فارسی‌زبان کنسرواتور موسیقی وین است. این بدان معناست که شما با همکاری عالیان ویزا می‌توانید بدون نیاز به مدرک زبان آلمانی به زبان فارسی در مصاحبه دانشگاه‌های موسیقی شرکت کرده و تنها در 5 ماه ویزای دانشجویی اتریش را دریافت کنید. همچنین می‌توانید با تنها 3900 یورو در سال در این رشته تحصیل کنید.

عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به اتریش را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “فرصت استثنایی تحصیل در رشته موسیقی در اتریش”
  1. خب این هزینه‌ها رو از کجا بیاریم؟
    ترمی ۷۲۶ یورو
    و ماهی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو

    آیا کار دانشجویی این هزینه ها رو پوشش میده اصلا؟
    من شنیدم هفته‌ای ۲۰ ساعت اجازه‌ی کار میدن
    که میشه نهایتا ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو پول درآورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *