آیا تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان امکانپذیر است؟

معمولا یکی از مهمترین شروط جهت تحصیل در خارج از کشور، ارائه مدرک زبان است. اما بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلف از جمله استرس آزمون و یا هزینه بالای آن و یا حتی عدم تمایل به شرکت در آزمون زبان، موفق به اخذ مدرک زبان نمی شوند و فرصت تحصیل در بسیاری از دانشگاه های جهان را از دست می دهند. در خصوص کشور فنلاند نیز همانند سایر کشورها، ارائه مدرک مهارت زبان لازم است. اما آیا راهی برای اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای دانشجویی فنلاند، بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در کشور فنلاند را دارید اما با مانع زبان مواجه شده اید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • الزامات زبان جهت تحصیل در فنلاند
  • شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی
  • شرایط تحصیل در فنلاند به زبان فنلاندی
  • شرایط تحصیل در فنلاند بدون ارائه مدرک زبان
  • شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی در فنلاند بدون ارائه مدرک زبان

الزامات زبان جهت تحصیل در فنلاند

معمولا تحصیل در دانشگاه های فنلاند، به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی امکانپذیر است. دانشجویانی که بتوانند به زبان فنلاندی و در دانشگاه های دولتی فنلاند تحصیل نمایند، قادر خواهند بود از فرصت تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوند. متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند نیز باید بدانند که این کشور به لحاظ تسلط به زبان انگلیسی معروف است و دانشجویان بین المللی برای تحصیل و زندگی در فنلاند، با مانع زبان مواجه نخواهند شد. معمولا امکان تحصیل در دانشگاه های فنلاند، در اکثر رشته های تحصیلی و در تمامی مقاطع به زبان انگلیسی وجود دارد. متقاضیان میبایست مدارک اثبات مهارت زبان را با نمره تعیین شده از سوی دانشگاه ارائه نمایند. توصیه می شود برای اطلاع از آزمون ها و نمرات مورد قبول، به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند مراجعه نمایید. در ادامه مطلب، به بررسی شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی و همچنین امکان تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان خواهیم پرداخت.

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی، معمولا باید یکی از مدارک آیلتس آکادمیک، تافل iBT، PTE آکادمیک و یا هر آزمون معادل دیگری که مورد تایید دانشگاه های فنلاند باشد را ارائه نمایند. نمرات مورد قبول دانشگاه های فنلاند می تواند با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت باشد اما در اکثر موارد، برای تحصیل در مقطع کارشناسی، آیلتس آکادمیک ۶ و جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، آیلتس حداقل ۶.۵ مورد نیاز است. 

دانشجویان مقطع دکتری نیز لازم است مدرک زبان با نمره بالا، یعنی آیلتس حداقل ۷ ارائه کنند.نکته مهم این است که  در برخی در مقطع کارشناسی دانشجویان می توانند تا در آزمون های SAT، GRE و یا GMAT نیز شرکت نمایند و یا تنها از طریق شرکت در یک آزمون آنلاین، مهارت خود را در زبان ثابت کنند و و در صورت قبولی در این آزمون دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نخواهند داشت. پس توصیه می شود حتما اطلاعات دقیق مانند آزمون ها و نمرات مورد قبول را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند دریافت نمایید.

شرایط تحصیل در فنلاند به زبان فنلاندی

معمولا در دانشگاه های فنلاند و از همان آغاز سال تحصیلی، دوره های زبان فنلاندی برگزار می شود و دانشجویانی که بتوانند با شرکت در این دوره ها، مهارت خود را در زبان فنلاندی افزایش داده و زبان تحصیل خود را از انگلیسی به فنلاندی تغییر دهند، قادر خواهند بود از مزایای تحصیل رایگان در فنلاند و یا کاهش هزینه های تحصیل بهره مند شوند. 

البته دانشجویان دانشگاه های فنلاند نیاز دارند تا برای موفقیت شغلی در آینده و ورود به بازار کار این کشور، زبان فنلاندی را نیز فرا بگیرند. لازم به ذکر است که شرکت در دوره های زبان فنلاندی رایگان است و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه نخواهند بود.

شرایط تحصیل در فنلاند بدون ارائه مدرک زبان

بسیاری از متقاضیان تحصیل در فنلاند با مانع زبان مواجه شده و موفق به اخذ مدرک زبان نمی شوند. اما باید بدانید که خوشبختانه امکان تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان برای دانشجویان بین المللی فراهم است. برخی از دانشگاه های فنلاند، به جای دریافت مدرک زبان، از دانشجویان می خواهند تا با شرکت در یک مصاحبه آنلاین، مهارت خود را در زبان ثابت کنند. به علاوه، در برخی از دانشگاه های این کشور، دوره های زبان برگزار می شود و متقاضیان می توانند پس از شرکت در دوره زبان و قبولی در آزمون پایانی، وارد دانشگاه شوند. 

این در حالیست که آن دسته از دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی است و یا در مقاطع تحصیلی قبلی، کاملا به زبان انگلیسی تحصیل نموده باشند، از ارائه مدرک زبان معاف خواهند بود. البته برخی از دانشگاه های فنلاند، در صورتی که تنها بخشی از تحصیلات قبلی خود را به زبان انگلیسی تحصیل نموده باشید، به شما پذیرش اعطا می کنند. برای قبولی در این آزمون آنلاین متقاضی می بایست در حد upper intermediate  به زبان انگلیسی مسلط باشد.

شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی در فنلاند بدون ارائه مدرک زبان

همانطور که پیش تر گفته شد، دانشجویانی که بتوانند در دانشگاه های دولتی فنلاند کاملا به زبان فنلاندی تحصیل کنند، از پرداخت شهریه معاف خواهند بود. اما دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند میبایست شهریه پرداخت کنند. این دسته از دانشجویان می توانند با برآورده کردن شروط، بورسیه تحصیلی دریافت نموده و حتی در صورت اخذ بورسیه های فول فاند، به صورت رایگان در فنلاند تحصیل کنند. بورسیه های فنلاند معمولا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و اثبات مهارت در زبان، از شروط اصلی آن است. 

برای دریافت برخی از بورسیه های تحصیلی در فنلاند مانند بورسیه های دانشگاه Oulu، لازم است مقطع کارشناسی را در فنلاند، به یکی از زبان های فنلاندی و یا سوئدی تکمیل کرده باشید. در سایر بورسیه های ارائه شده در فنلاند، دریافت مدرک آیلتس با نمره عالی، الزامی است و معمولا بدون ارائه مدرک زبان، شانس دانشجو برای دریافت بورسیه پایین است. در هرصورت، توصیه ما به متقاضیان تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان آن است که برای افزایش شانس اخذ ویزا و یا دریافت بورسیه های تحصیلی، تلاش نمایند تا مدرک زبان ارائه کنند.

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان
سؤالات متداول
  • آیا امکان اخذ ویزای دانشجویی فنلاند بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

معمولا بله اما باید آزمون آنلاین دانشگاه را شرکت نمایند.

  • شانس تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان، در چه مقطعی بالاتر است؟

معمولا در مقطع لیسانس، شانس اخذ پذیرش بدون مدرک زبان بیشتر است. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه مدرک زبان ضروری است.

  • آیا برای شرکت در دوره های زبان در فنلاند باید هزینه پرداخت نمود؟

به نوع دوره بستگی دارد. دوره های زبان فنلاندی رایگان می باشد اما برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی باید هزینه پرداخت شود.

  • آیا برای دریافت ویزای همراه نیز ارائه مدرک زبان لازم است؟

خیر. همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با اثبات تمکن مالی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، ویزای همراه دریافت نمایند.

  • نمره مورد قبول در آزمون تافل جهت تحصیل در فنلاند چند است؟

به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد اما در حالت کلی، مدرک تافل iBT با نمره ای بین 79 تا 92 در دانشگاه های فنلاند مورد قبول است.

  • شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند چقدر است؟

هزینه یک سال تحصیل در مقطع لیسانس ۸ الی ۱۰ هزار یورو و مقطع فوق لیسانس حدود ۱۰ الی ۱۴ هزار یورو

  • آیا برای تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی، یادگیری زبان فنلاندی لازم است؟

خیر. اما توصیه می شود اگر پس از فارغ التحصیلی، قصد کار در کشور فنلاند را دارید، مهارت خود را در زبان فنلاندی افزایش دهید.

سخن پایانی

تحصیل در برترین دانشگاه های فنلاند، به یکی از زبان های فنلاندی و یا انگلیسی امکانپذیر است. متقاضیان میبایست متناسب با زبان انتخابی خود، مدرک مهارت زبان ارائه کنند. دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک زبان نشده اند می توانند با شرکت در دوره های زبان در فنلاند، مهارت خود را افزایش داده و سپس وارد دانشگاه شوند و دیگر نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی نخواهند داشت. در حالت کلی، توصیه ما آن است که برای افزایش شانس دریافت ویزای دانشجویی و جلوگیری از ریجکتی ویزا، حتما مدرک زبان ارائه نمایید. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *