فرصت ویژه تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

فنلاند کشوری عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. حدود 40 دانشگاه در این کشور، دوره های تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در بیش از 600 رشته، به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه های فنلاند، برای جذب دانشجویان بین المللی ، هرساله تعداد دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی را افزایش داده و این امکان را در اکثر رشته های تحصیلی فراهم می کنند. امکان اخذ پذیرش و ویزا در مقطع لیسانس از جمله دلایل جذابیت تحصیل در شادترین کشور دنیاست. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی بپردازیم. پس چنانچه شما نیز قصد دارید تا در برترین دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی تحصیل نمایید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل در فنلاند به چه زبانی ممکن است؟
  • شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی
  • برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل به زبان انگلیسی
  • نمره زبان مورد قبول در دانشگاه های برتر فنلاند
  • شرایط تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان

تحصیل در فنلاند به چه زبانی ممکن است؟

تحصیل در فنلاند، معمولا به یکی از زبان های فنلاندی و انگلیسی میسر است. البته اکثر دانشجویان بین المللی، زبان انگلیسی را جهت تحصیل در دانشگاه های فنلاند انتخاب می کنند. خوشبختانه فنلاندی ها در زبان انگلیسی دارای تسلط بالایی هستند و دانشجویان در برقراری ارتباط دچار مشکل نخواهند شد. متقاضیان تحصیل در فنلاند می توانند در برترین و تاپ ترین رشته های دانشگاهی مانند پزشکی، داروسازی، حقوق، مهندسی، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، و تجارت، به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. در ادامه، به بررسی شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی ، نمرات و آزمون های مورد قبول دانشگاه های فنلاند خواهیم پرداخت.

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی میبایست مدرک مهارت زبان، با نمره ای که از سوی دانشگاه تعیین شده است را ارائه نمایند. البته برای تحصیل در برخی از رشته ها، ممکن است معیارهای دیگری نیز از سوی دانشگاه تعیین شده باشد. پس توصیه می شود قبل از هر اقدام، حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود در فنلاند را بررسی نمایید. به طور کلی، ارائه مدرک آیلتس آکادمیک با نمره حداقل ۶ جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، حداقل نمره ۶.۵ برای مقطع کارشناسی ارشد و حداقل 7 برای مقطع دکتری، لازم است. 

البته دانشجویان می توانند مدارک معادل آیلتس، مانند تافل، PTE آکادمیک، CPE و یا CAE نیز ارائه کنند. ممکن است از متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس، شرکت در آزمون SAT خواسته شود. در مقطع کارشناسی ارشد نیز شرکت در آزمون های GRE و یا GMAT، مورد قبول است. در برخی شرایط، ممکن است دانشجویان ملزم به شرکت در یک مصاحبه جهت ارزیابی مهارت زبان نیز باشند. پس توصیه می شود اطلاعات تکمیلی را از وبسایت دانشگاه خود در فنلاند دریافت کنید.

برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل به زبان انگلیسی

کشور فنلاند دارای برخی از برترین دانشگاه های اروپا است که اکثرا در رنکینگ جهانی، در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. بسیاری از این دانشگاه ها، دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه نموده و همین امر باعث شده است تا دانشجویان علاقه مند به تحصیل در فنلاند، با چالش های مربوط به یادگیری یک زبان جدید مواجه نشوند. برترین دانشگاه جهت تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی ، دانشگاه Helsinki می باشد که محبوب ترین، بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه در فنلاند است. تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه، معمولا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکانپذیر است. البته دوره هایی در مقطع کارشناسی نیز به زبان انگلیسی ارائه می دهد. سایر دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل به زبان انگلیسی عبارتند از: دانشگاه Aalto، دانشگاه Turku، دانشگاه Jyväskylä، دانشگاه Oulu و بسیاری دیگر.

نمره زبان مورد قبول در دانشگاه های برتر فنلاند

نمره زبان مورد قبول جهت ورود به دانشگاه های فنلاند، به رشته و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد اما اکثراً نمره آیلتس آکادمیک 6.0 یا 6.5 یا تافل iBT بین 79 تا 92 در دانشگاه فنلاند قابل قبول است. جدول زیر، حداقل نمره زبان قابل قبول جهت به زبان انگلیسی را در دانشگاه های مختلف این کشور نشان می دهد:

دانشگاهنمره آیلتس مورد قبولنمره تافل iBT مورد قبول
دانشگاه Helsinkiحداقل نمره کلی 6.5، با حداقل 6.0 در بخش Writingمجموع 92، با حداقل 22 امتیاز در بخش Writing
دانشگاه Aaltoحداقل نمره کلی 6.5، با حداقل 5.5 در بخش writingمجموع 92، با حداقل 22 امتیاز در بخش Writing
دانشگاه Turkuدر مقطع لیسانس: به طور کلی 6.0، هیچ بخش کمتر از 5.5 نمره نباشددر مقطع کارشناسی ارشد: به طور کلی 6.5، هیچ بخش کمتر نمره 6.0 نباشددر مقطع لیسانس: امتیاز کلی 80، هیچ بخشی کمتر از 16 نباشددر مقطع کارشناسی ارشد: نمره کلی 92، هیچ بخشی کمتر از 20 نباشد
دانشگاه Jyväskyläحداقل 6.5 برای دوره کارشناسی ارشد و حداقل 7.0 برای دوره Ph.Dحداقل مجموع 92 برای دوره های کارشناسی ارشد، حداقل 95 برای دوره Ph.D
دانشگاه Ouluحداقل نمره کلی 6.5، با حداقل 5.5 در هر بخشمجموع 92، با حداقل 20 نمره در بخش Writing
دانشگاه Tampereحداقل نمره کلی 6.5مجموعا 92
دانشگاه LUTحداقل نمره کلی 6.0، با حداقل 5.5 در بخش writingبرای دوره لیسانس: در مجموع 78; برای دوره کارشناسی ارشد: در مجموع 80
دانشگاه شرقی فنلاندحداقل نمره کلی 6.5، با حداقل 5.5 در بخش writing90–92 با حداقل 22 امتیاز در بخش writing
دانشگاه Abo Akademiحداقل نمره کلی 6.5، با نمرات بیشتر از 5.5 در هر بخشحداقل 92
شرایط تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان

برای تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان، باید نشان دهید که به اندازه کافی در زبان انگلیسی مهارت دارید. اثبات این امر، از طریق شرکت در مصاحبه ای آنلاین که از سوی دانشگاه تعیین می شود، ممکن خواهد بود. به طور کلی و در شرایط زیر، شما می توانید بدون ارائه مدرک آیلتس و یا معادل آن، در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی پذیرش بگیرید:

  • تحصیل در مقطع لیسانس
  • اگر زبان مادری شما انگلیسی است
  • چنانچه در مقاطع قبلی، در دانشگاه های اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند، به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید
  • برخی از دانشگاه های فنلاند نیز در صورتی که تنها بخشی از تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی تدریس شده باشد، به شما پذیرش اعطا می کنند
تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

لازم است بدانید که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در فنلاند، نیازی به تسلط در زبان فنلاندی ندارند و اکثر مردم فنلاند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. البته توصیه می شود دانشجویان به جهت ادغام بهتر با مردم محلی و موفقیت در بازار کار فنلاند، مهارت خود را در زبان فنلاندی افزایش دهند. اکثر دانشگاه های این کشور، دوره های زبان فنلاندی را به دانشجویان خارجی خود ارائه می دهند تا دانشجویان بتوانند در حین تحصیل به زبان انگلیسی، مهارت خود را در زبان فنلاندی نیز ارتقا دهند.

سؤالات متداول
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی چقدر است؟

بطور میانگین هزینه تحصیل سالانه در مقطع کارشناسی ۸ الی ۱۰ هزار یورو و در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار یورو می باشد.

  • آيا امکان اخذ ویزای همراه در فنلاند وجود دارد؟

بله امکان اخذ ویزای همراهان بطور همزمان وجود دارد.

  • آیا امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم از طریق تحصیل در فنلاند وجود دارد؟

بله تحت شرایطی پس از ۴ سال امکان اخذ اقامت دائم کشور فنلاند وجود دارد.

  • آیا شرکت در دوره های زبان در فنلاند امکانپذیر است؟

بله. چنانچه در دانشگاه ها و کالج های فنلاند، دوره زبان برگزار شود، متقاضیان می توانند پیش از ورود به دانشگاه، مهارت های مربوط به زبان خود را با شرکت در دوره های زبان بطور رایگان تقویت کنند.

  • آیا بدون ارائه مدرک زبان، اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ممکن است؟

بله. به طور کلی امکان اخذ ویزا در مقطع لیسانس بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد.

  • آیا برای تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی، یادگیری زبان فنلاندی لازم است؟

خیر. اما توصیه می شود چنانچه قصد کار در این کشور را دارید، مهارت خود را در زبان فنلاندی افزایش دهید.

  • آیا می توان در مقطع کارشناسی نیز در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی تحصیل نمود؟

بله

  • تمکن مالی لازم جهت تحصیل در فنلاند چقدر است؟

در حال حاضر حدود ۷۰۰ یورو در ماه می باشد.

سخن پایانی

در سال های اخیر، فنلاند به یک مقصد تحصیلی محبوب در اروپا تبدیل شده است. امکان تحصیل به همراه خانواده و به زبان انگلیسی، محبوبیت این کشور را در بین دانشجویان بین المللی دو چندان کرده است. متقاضیان می توانند با ارائه مدرک آیلتس آکادمیک، تافل، PTE آکادمیک و یا حتی بدون مدارک زبان و صرفا با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند، در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نموده و با مانع یادگیری زبان جدید مواجه نشوند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 

عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *