فرصت محدود تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان، نیازی به یادگیری زبان لهستانی ندارند، با این حال، دانش کافی در زبان های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی برای شرکت در دوره های آموزشی متنوعی که در دانشگاه ها برگزار می شوند، الزامی است و شما به مدرک معتبری نیاز دارید تا مهارت خود را در زبان مورد نظر اثبات کنید. این کشور، همه ساله اقدام به جذب دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا می کند و کلاس ها و دوره های آموزشی متنوعی را در زبان های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهد. لهستان مملو از دانشگاه های معتبری است که از کیفیت آموزشی بالایی در سطح بین الملل برخوردار هستند. در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه های لهستان هستید، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با شرایط تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی بیشتر آشنا شویم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی
  • زندگی و تحصیل در لهستان با دانش زبان انگلیسی
  • بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل به زبان انگلیسی
  • زندگی دانشجویی در کشور لهستان
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های لهستان

شرایط تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی

برای تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی باید حداقل تحصیلات متوسطه یا مدرکی داشته باشید که تأیید کند در کشور خود می توانید به دانشگاه بروید. به طور مشابه، برای اخذ مدرک فوق لیسانس، به دیپلم فارغ التحصیلی در لهستان یا دیپلم nostrified نیاز دارید، که به شما مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را می دهد. همچنین برای درخواست مدرک دکترا نیز به مدرکی مبنی بر اتمام دوره دوم آموزش عالی نیاز دارید و باید گواهینامه فارغ التحصیلی خود را ارائه دهید.

تقریبا تمامی شهرهای بزرگ لهستان دارای دانشگاه های معتبر هستند، با این حال دانشجوپذیرترین شهرهای این کشور شامل ورشو، وروتسواف، کراکوف، پوزنان، لودز، گدانسک، تورون، لوبلین و رززو می شوند که همه ساله ده ها هزار نفر دانشجو را به خود جذب می کنند.

تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی

تدریس دروس به زبان انگلیسی، امری رایج در دانشگاه های لهستان به شمار می رود. همین موضوع سبب شده تا دانشجویان بین المللی بسیاری علاقه‌مند تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور باشند. شما می توانید دوره تحصیلی خود را به زبان های انگلیسی، لهستانی، فرانسوی و آلمانی بگذرانید. برای تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی و یا به هر زبان دیگر نیازمند مدرک معتبری هستید که نشان دهنده مهارت کافی شما در آن زبان باشد.

به صورت کلی، حداقل سطح مورد قبول برای شرکت در دانشگاه های لهستان مطابق با استانداردهای چارچوب مرجع اروپایی، سطح B2 است که به معنای دیپلم FCE، CAE، CPE در زبان انگلیسی، دیپلم DELF B2 در زبان فرانسوی و برای آلمانی Zertifikat Deutsch plus 3 است.

برخی از دانشگاه ها به مدرک زبان بین المللی نیازی ندارند، زیرا قبل از شروع سال تحصیلی دوره ها و آزمون های زبان را به صورت اختصاصی برای دانشجویان بین المللی برگزار می کنند. اطلاعات مربوط به آزمون های زبان هر دانشگاه و این که آیا دانشگاه مورد نظر شما این آزمون ها را برگزار می کند یا خیر، معمولاً در وب سایت رسمی دانشگاه آورده شده است و همچنین می توانید نمره و سطح مورد قبول زبان هر یک از دانشگاه ها را نیز از وب سایت دانشگاه مشاهده نمایید.

زندگی و تحصیل در لهستان با دانش زبان انگلیسی

دانش کافی در زبان انگلیسی برای تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی کافی خواهد بود؛ اما وقتی صحبت از زندگی در لهستان می شود ممکن است مجبور شوید زبان لهستانی را حداقل در سطح پایه یاد بگیرید. دانش حداقلی در زبان لهستانی به شما کمک می کند راحت تر با مردم این کشور معاشرت کنید زیرا فقط حدود 30 تا 35 درصد از افرادی که در لهستان زندگی می کنند انگلیسی صحبت می کنند و همچنین، سطح زبان آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. معمولاً جمعیت افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند در شهرهای بزرگ لهستان و یا در نزدیکی جاذبه های گردشگری این کشور، بیشتر است.

از طرفی، اگر تصمیم بگیرید در این کشور بمانید و کار کنید، به احتمال زیاد نیاز دارید با زبان لهستانی به خوبی آشنا باشید تا بتوانید در جایی استخدام شوید. شما می توانید مهارت خود را در زبان لهستانی به کمک منابعی مانند اپلیکیشن Duolingo، e-polish و Babbel و یا کانال یوتیوب YouTube PolishPod101 افزایش دهید.

بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل به زبان انگلیسی

بیش از 500 مؤسسه آموزش عالی (HEI) در لهستان وجود دارد که شامل موسسه های خصوصی و دولتی می شوند و شرایط تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. پنج دانشگاه لهستان در بین 1000 دانشگاه برتر رتبه ‌بندی دانشگاه ‌های جهانی Times Higher Education در سال 2023 جای گرفته اند و همچنین نام 16 دانشگاه لهستانی در رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی QS در سال 2023 به چشم می خورد.

در بین 500 دانشگاه برتر دنیا، دو دانشگاه ورشو (284) و دانشگاه Jagiellonion (293) دیده می شوند که همه ساله امکانات تحصیل به زبان انگلیسی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. این دو موسسه آموزش عالی، در رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های اروپا و آسیای مرکزی QS (EECA) در سال 2022 به ترتیب رتبه ‌های ششم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها باشید، باید بدانید که سال تحصیلی لهستان از اکتبر تا اوایل فوریه (ترم پاییز) و از اواسط فوریه تا ژوئن (ترم تابستان) ادامه دارد و هر ترم با امتحانات پایان می یابد. بسته به دوره شما، تدریس در قالب کلاس ها، سمینارها، گروه های بحث، سخنرانی و جلسات آزمایشگاهی ارائه می شود و می توانید دوره های خود را به زبان انگلیسی به اتمام برسانید.

بر اساس آخرین رتبه بندی QS، بهترین دانشگاه های لهستان که امکان تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورند، عبارت اند از :

  • دانشگاه ورشو
  • دانشگاه Jagiellonian
  • دانشگاه صنعتی ورشو
  • دانشگاه علم و صنعت AGH
  • دانشگاه آدام میکیویچ
  • دانشگاه صنعتی کراکوف (Politechnika Krakowska)
  • دانشگاه صنعتی Gdask
  • دانشگاه صنعتی لودز
  • دانشگاه نیکلاس کوپرنیک

زندگی دانشجویی در کشور لهستان

جمعیت دانشجویی لهستان در دهه گذشته چهار برابر شده است. محبوبیت این کشور در بین دانشجویان خارجی بدون شک به دانشگاه های بسیار معتبر و هزینه پایین زندگی آن مربوط می شود. تعداد دانشجویان بین المللی شاغل در لهستان در سال 2021/2022 بیش از 89000 نفر بوده است. جای تعجب نیست که در سال‌های آینده این میزان افزایش بیشتری پیدا کند، زیرا لهستان در تقاطع بین اروپای شرقی و غربی قرار دارد.

شما می توانید در طول دوران تحصیل خود از شهرهای توریستی محبوب کراکوف، گدانسک و ورشو دیدن کنید و همچنین به مناطق دورتر سفر کنید تا از پارک‌ های ملی، دریاچه‌ ها و کوه‌های لهستان بازدید نمایید.

هزینه های پایین زندگی، تحصیلات با کیفیت و فرصت یادگیری زبان دوم، تنها برخی از مزایای تحصیل در این کشور هستند. با تحصیل در لهستان می توانید ردپای فارغ التحصیلان برجسته ای مانند ماری کوری و نیکلاس کوپرنیک که هر دو در دانشگاه های لهستان تحصیل کرده اند را دنبال کنید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های لهستان

تحصیل تمام وقت در لهستان هیچ هزینه ای برای شهروندان لهستانی ندارد و همچنین برای دانشجویان بین‌ المللی از اتحادیه اروپا (EU) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) رایگان است. با این حال، دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور باید هزینه بپردازند. دولت لهستان برای پوشش هزینه های دانشجویان بین المللی اقدام به ارائه بورسیه های متنوعی کرده است که دانشجویان واجد شرایط می توانند دریافت نمایند. به صورت کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه های لهستان به شرح زیر خواهد بود :

  • 9000 ZL (1664 پوند) در سال برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • 14000 ZL (2589 پوند) در سال برای دوره های دکترا و تخصصی
تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی

مؤسسات خصوصی این آزادی را دارند که هزینه های خود را تعیین کنند و با توجه به دوره و موسسه، این هزینه ها می تواند از 9000 ZL (1664 پوند) تا 28000 ZL (5178 پوند) در سال متغیر باشد. دوره های آموزشی MBA نیز بین 37000 ZL (6842 پوند) و 56000 ZL (10356 پوند) هستند.

سؤالات متداول
  • آیا برای تحصیل در لهستان باید زبان لهستانی یاد بگیرم؟

خیر، برای تحصیل در این کشور نیازی به یادگیری زبان لهستانی ندارید زیرا بسیاری از دوره های دانشگاهی دانشگاه های لهستان به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

  • آیا می توانم در حین تحصیل در لهستان کار کنم؟

بله، دانشجویان بین المللی که در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در حال تحصیل باشند با داشتن مجوز اقامت معتبر، امکان کار در کشور را خواهند داشت.

  • آیا برای تحصیل در لهستان به مدرک آیلتس نیاز است؟

بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی، برای تحصیل در دانشگاه های لهستان مستلزم ارائه مدرک تافل یا آیلتس نیستید و تنها ارائه یک مدرک برای اثبات مهارت زبان کافی است.

  • آیا بعد از تحصیل در لهستان امکان اقامت در این کشور را دارم؟

بله، اگر می خواهید پس از فارغ التحصیلی در لهستان بمانید، باید شغلی پیدا کنید و برای اقامت و کار در لهستان مجوز بگیرید.

  • یک دانشجوی بین المللی چقدر می تواند در لهستان درآمد کسب کند؟

در سال 2022، دانش آموزان بین المللی در لهستان ماهیانه حدودا بین ۲۰۰۰ تا 3000 زلوتی درآمد خالص داشته اند.

سخن پایانی

کشور لهستان با ارائه دروس دانشگاهی به چند زبان مختلف دنیا، فرصتی استثنایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است تا از امکانات بی نظیر آموزشی این کشور بهره‌مند شوند و در محیط آکادمیک پیشرفته آن تحصیل کنند. اما اگر قصد تحصیل در یک کشور ارزان قیمت در حوزه شنگن را دارید قطعا کشور مجارستان کیفیت بالاتری از لحاظ اموزشی و زندگی نسبت به لهستان ارائه می دهد و می تواند گزینه مناسبتری نسبت به لهستان باشد. در این مقاله با شرایط مختلف تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *