جدیدترین شرایط تحصیل در مجارستان

کشور مجارستان به دلیل ارائه سیستم آموزشی در سطح جهانی و همچنین داشتن هزینه پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، یکی از مقاصد تحصیلی مناسب برای دانشجویان بین المللی میباشد. شهر زیبای بوداپست در مجارستان، هرساله از ورود دانشجویان بین المللی بسیاری استقبال میکند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط تحصیل در مجارستان بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال تحصیل مقرون به صرفه در یک کشور اروپایی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مجارستان گردآوری شده است.

تحصیل در مجارستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در مجارستان
  • آیا تحصیل در کشور مجارستان رایگان است؟
  • هزینه تحصیل در مجارستان

1. از یکی از دانشگاه های معتبر مجارستان پذیرش تحصیلی دریافت نمایید

قبل از اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان، میبایست از دانشگاهی در این کشور پذیرش دریافت نمایید. توصیه میشود وبسایت دانشگاهی را که قصد دارید برای آن درخواست بدهید، جهت بررسی شرایط درخواست و زمان بندی ارسال، بررسی کنید.

نکته : برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه های تاپ انگلیسی زبان را دارند کشور مجارستان از بهترین گزینه هاست زیرا هزینه ی زندگی در این کشور پایین است. برای داشتن یک زندگی دانشجویی راحت و با امکانات، این گزینه میتواند یکی از بهترین ها باشد.

تحصیل در مجارستان

یکی از دلایلی که تحصیل در مجارستان بسیار مورد توجه دانشجویان قرار میگیرد اینست که برای ورود به رشته های مهم و سخت تر نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و حقوق بین الملل، میتوانند با هزینه های بسیار پایین و بدون نیاز به دانش زبان انگلیسی بالا به راحتی وارد دانشگاه های این کشور شوند. البته ورود به رشته های گروه پزشکی بدین صورت میباشد که متقاضی ۹ ماه دوره ی مقدماتی را میگذراند و پس از آن در یک آزمون شرکت میکند و وارد دانشگاه میشود. دانشگاه های مجارستان در اروپا، در سطح خیلی خوب و قابل قبولی قرار دارند. و اما نکته ی مهم برای درخواست اقامت دانشجویی کور مجارستان اینست که شانس اخذ ویزای این کشور بسیار بالاست و حتی افراد متاهل میتوانند پس از ورود ، جهت ویزای همراه خود نیز اقدام نمایند.

2. با سفارت یا کنسولگری مجارستان در تماس باشید

برای تایید شرایط ویزای دانشجویی مجارستان، حتما با سفارت مجارستان در کشور خود تماس بگیرید. بررسی وبسایت سفارت، برای خدمات ویزا یا تماس برای تأیید اینکه آیا برای ارسال درخواست‌های خود به وقت قبلی نیاز دارید، می‌تواند در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی کند. مهمتر از آن، ممکن است قوانینی وجود داشته باشد که قبل از مراجعه به سفارت باید بدانید. شما میتوانید فهرست کلی الزامات را از وبسایت سفارت مجارستان که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، دریافت نمایید.

https://konzuliszolgalat.kormany.hu

3. مدارک لازم جهت درخواست خود را آماده کنید

اطمینان حاصل کنید که فرم درخواست ویزای خود را به طور کامل و خوانا تکمیل کرده اید. تمام اطلاعات موجود در مدارک درخواست خود را تأیید کرده و مطمئن شوید که همه اسناد کپی اصلی هستند. کنسولگری می تواند درخواست ویزا را به دلیل اطلاعات نادرست رد کند. شما می توانید فرم درخواست ویزا را از لینک زیر دانلود کنید و مطمئن شوید فرمی را که با مدت اقامت شما در مجارستان مطابقت دارد دریافت کرده اید.

https://konzuliszolgalat.kormany.hu

4. در وقت تعیین شده، به سفارت مراجعه نمایید

هنگام ارسال درخواست ویزای تحصیلی مجارستان، می توانید یک وقت ملاقات در سفارت نیز تعیین کنید. در تاریخ ملاقات، تمام مدارک درخواست خود را به همراه داشته باشید و پروتکل های امنیتی موجود در سفارت را رعایت کنید. در زمان حضور در سفارت، باید اطلاعات هویتی شما مانند عکس و اثر انگشت، ثبت شوند. از آنجایی که برای اجازه اقامت نیز درخواست می دهید، باید درخواست خود را به افسر کنسولگری ارسال کنید. در برخی موارد، کنسولگری ممکن است برای درخواست ویزا به مدارک دیگری نیاز داشته باشد. در نهایت، شما باید هزینه درخواست را در روز ملاقات خود در سفارت، بپردازید. جهت تعیین قرار ملاقات در سفارت مجارستان، میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://konzinfobooking.mfa.gov.hu

5. ویزای نوع D خود را دریافت کنید

بررسی درخواست برای ویزای تحصیلی طولانی مدت و اجازه اقامت می تواند تا 30 روز طول بکشد. این ویزای یکبار ورود از نوع D خواهد بود تا بتوانید وارد مجارستان شوید. این ویزا فقط برای 30 روز اعتبار دارد، بنابراین باید به محض ورود به کشور مجارستان، اجازه اقامت خود را دریافت کنید.

آیا تحصیل در کشور مجارستان رایگان است؟

امکان تحصیل رایگان در مجارستان، تنها از طریق تحصیل در دانشگاه های دولتی و به زبان مجارستانی میسر میباشد. با این حال، اگر شما مسلط به زبان مجارستانی نبوده و قصد دارید در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید، می توانید بدون پرداخت شهریه، با دریافت بورسیه، به صورت رایگان در مجارستان به تحصیل بپردازید. لازم به ذکر است که متقاضیان میتوانند برای کسب اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و همچنین شرایط اخذ اقامت تحصیلی مجارستان، به وبسایت سفارت و اداره مهاجرت این کشور که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://konzuliszolgalat.kormany.hu

http://www.bmbah.hu

هزینه تحصیل در مجارستان

در حالی که هزینه پردازش ویزای تحصیلی مجارستان 70 دلار است، هزینه های دیگری نیز وجود دارد که باید برای دریافت ویزای دانشجویی خود آماده کنید. به جهت اثبات تمکن مالی کافی، حداقل 700 یورو در ماه، برای تامین مخارج خود در مجارستان، نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، شما همچنین باید هزینه های تحصیل خود، مانند شهریه دانشگاه را نیز تامین کنید. شهریه دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی مجارستان، در مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف، متفاوت میباشد. در دانشگاه های دولتی، هزینه تحصیل در حدود 2000 تا 3200 یورو در سال است. برای تحصیل در برخی از رشته ها مانند مهندسی، دندانپزشکی و پزشکی، باید در حدود 10000 تا 17000 یورو در سال شهریه پرداخت نمایید. اما اگر دانشگاه های خصوصی مجارستان را برای تحصیل در این کشور انتخاب می کنید، می توانید انتظار پرداخت شهریه بیشتری را داشته باشید. 

در خصوص هزینه های زندگی در مجارستان نیز باید بدانید که هزینه های زندگی شما به عادت های خرج کردن شما و نوع اقامتی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. به طور معمول، یک خوابگاه در دانشگاه حدود 120 دلار در ماه هزینه دارد. در برخی از شهرها، می توانید خوابگاه های خصوصی را پیدا کنید که ماهیانه 220 یورو هزینه دارند. اگر می‌خواهید آپارتمانی اجاره کنید، می‌توانید ماهیانه حدود 200 تا 600 یورو بابت اجاره در نظر بگیرید. براورد برخی هزینه ها پیش از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان میتواند به شما در مورد تامین بودجه ماهانه خود در این کشورکمک می کند. 

برای مثال، هزینه های زیر را میتوانید برای زندگی در این کشور در نظر داشته باشید:

  • هزینه غذا: 135 تا 177 دلار
  • هزینه حمل و نقل: 12 تا 18 دلار در ماه جهت استفاده از حمل و نقل عمومی
  • هزینه سرگرمی ها: 27 تا 40 دلار

لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل در مجارستان میتوانند جهت بررسی شرایط خود و اطمینان از هزینه های احتمالی در این کشور، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نموده و یا شخصا با مراجعه به لینک زیر، از هزینه های زندگی در مجارستان اطلاع کسب نمایند.

https://www.numbeo.com

تحصیل در مجارستان
سؤالات متداول
  • هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

هزینه زندگی ماهانه برای هر نفر به طور متوسط 525 یورو، بدون در نظر گرفتن اجاره خانه، در بوداپست است. اجاره خانه، بسته به موقعیت مکانی،320 تا 420 یورو خواهد بود. از آنجایی که بوداپست پایتخت مجارستان است، هزینه های زندگی در آن بسیار بالاتر از سایر مناطق کشور میباشد. هزینه های زندگی در Szeged، Pecs و Debrecen بین 20 تا 25 درصد کمتر است. قیمت اجاره نیز بسیار ارزان تر است و از 220 یورو تا 320 یورو برای یک آپارتمان یک خوابه متغیر است.

  • آیا دانشگاه های ارزان جهت تحصیل در مجارستان وجود دارد؟

بله. اگر به نظر شما دانشگاه های بوداپست بسیار گران هستند، سعی کنید به دانشگاه های واقع در Miskolc یا Szeged مراجعه کنید، زیرا شهریه در آنجا به میزان قابل توجهی کمتر میباشد. دانشگاه Szeged، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME)، دانشگاه Eötvös Loránd و دانشگاه Pécs، تنها برخی از بهترین دانشگاه های ارزان در مجارستان میباشند.

  • آیا میتوان با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان، اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

تحت شرایطی بله. توجه داشته باشید که صرفا تحصیل در مجارستان ، منجر به دریافت اقامت این کشور نخواهد شد. در صورتیکه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، میتوانند با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری، اقامت مجارستان را اخذ نمایند.

سخن پایانی

دولت مجارستان دائماً سطح علمی دانشگاه های خود را ارتقاء می دهد، کیفیت مطالعات را بهبود می بخشد و در راستای رضایت و راحتی دانشجویانی که به این کشور می آیند تلاش می کند. از طرفی دیگر، امکان تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در مجارستان، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، محبوبیت این کشور را در بین دانشجویان بین المللی دوچندان کرده است. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین شرایط تحصیل در مجارستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور مجارستان کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مجارستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *